11187 відвідувачів онлайн
18 083 82

Війна Китаю проти Тайваню коштуватиме світовій економіці $10 трильйонів, - Bloomberg. ІНФОГРАФІКА

китай,сі,цзіньпін

Вторгнення Китаю на Тайвань коштуватиме світовій економіці 10 трильйонів доларів. Це відповідає приблизно 10% світового ВВП, що затьмарює вплив війни Росії проти України, пандемії COVID та світової фінансової кризи.

Про це повідомляє Цензор.НЕТ із посиланням на видання Bloomberg.

Зазначається, що зростаюча економічна і військова вага Китаю, почуття національної ідентичності Тайваню, що зростає, і непрості відносини між Пекіном і Вашингтоном означають, що умови для кризи існують. Враховуючи, що у бюлетенях для голосування стоять відносини між двома сторонами протоки, вибори на Тайвані 13 січня стануть потенційною "гарячою точкою".

Водночас мало хто вірить у високу ймовірність неминучого китайського вторгнення. Народно-визвольна армія не концентрує війська вздовж узбережжя. Повідомлення про корупцію в китайській армії ставлять під сумнів здатність президента Сі Цзіньпіна провести успішну передвиборчу кампанію. Американські чиновники кажуть, що напруженість дещо зменшилася на листопадовому саміті між президентом Джо Байденом і Сі Цзіньпіном, який пообіцяв вжити заходів для залучення іноземних інвесторів.

Війна Китаю проти Тайваню коштуватиме світовій економіці $10 трильйонів, - Bloomberg 01

Однак початок війни Росії проти України й в Секторі Газа є нагадуванням про те, як напруження, що затягнулася, може перерости в конфлікт. Усі, від інвесторів з Уолл-стріт до військових планувальників та низки підприємств, які покладаються на тайванські напівпровідники, вже намагаються застрахуватися від ризику.

Видання вказує, що експерти з національної безпеки в Пентагоні, аналітичні центри в США та Японії, а також глобальні консалтингові фірми обмірковують сценарії: від китайського морського "карантину" на Тайвані до захоплення віддалених островів Тайваню та повномасштабного китайського вторгнення.

Джуд Бланшетт, експерт з Китаю в Центрі стратегічних та міжнародних досліджень, каже, що інтерес до тайванської кризи з боку транснаціональних компаній, які він консультує, злетів після вторгнення Росії до України у 2022 році. За його словами, ця тема порушується у 95% розмов.

"Вторгнення Росії в Україну та нестача напівпровідників, коли світ знову відкрився після карантину COVID, дають невелике уявлення про те, що поставлено на карту для світової економіки. Наслідки війни в Тайванській протоці будуть набагато значнішими", - йдеться в публікації.

Тайвань виробляє більшість передових логічних напівпровідників у світі, а також багато мікросхем. У всьому світі 5,6% загальної доданої вартості припадає на сектори, які використовують мікросхеми як прямі виробничі ресурси - майже 6 трильйонів доларів США.

Загальна ринкова капіталізація 20 найбільших клієнтів гіганта з виробництва мікросхем Taiwan Semiconductor Company становить близько $7,4 трлн. Тайванська протока є однією з найбільш завантажених морських шляхів у світі.

Bloomberg Economics змоделював два сценарії: китайське вторгнення, що втягує США у локальний конфлікт, і блокада, що відрізає Тайвань від торгівлі з рештою світу. Для оцінки впливу на ВВП використовується набір моделей з урахуванням удару по поставках напівпровідників, перебоїв у судноплавстві у регіоні, торгових санкцій та тарифів, а також на фінансові ринки.

Війна Китаю проти Тайваню коштуватиме світовій економіці $10 трильйонів, - Bloomberg 02

Війна Китаю проти Тайваню коштуватиме світовій економіці $10 трильйонів, - Bloomberg 03

За даними Bloomberg, найбільше від нестачі напівпровідників постраждають головні гравці, інші великі економіки та світ в цілому. Лінії з виробництва ноутбуків, планшетів та смартфонів, де високоякісні тайванські чіпи є незамінним "золотим гвинтиком", зупиняться. Автомобільна промисловість та інші галузі, які використовують мікросхеми нижчого класу, також сильно постраждають. Бар'єри у торгівлі та значний шок від ризику на фінансових ринках збільшують витрати.

Крім того, у разі війни економіка Тайваню буде знищена. Грунтуючись на недавніх конфліктах, Bloomberg Economics оцінює удар по ВВП в 40%. Населення та промислова база, зосереджені на узбережжі, збільшать людські та економічні втрати.

Також ВВП Китаю впаде на 16,7% через розрив відносин з основними торговельними партнерами та відсутність доступу до передових напівпровідників.

Для США, які знаходяться далі від центру подій, але все ще мають чимало інтересів в положенні ризику (наприклад, через залежність Apple від азійського ланцюга постачання електроніки) ВВП впаде на 6,7%.

Загалом у світі ВВП знизиться на 10,2%, причому найбільше постраждають Південна Корея, Японія та інші країни Східної Азії.

Ключове припущення у цьому сценарії полягає в тому, що США вдасться заручитися підтримкою союзників для запровадження узгоджених та жорстких економічних санкцій проти Китаю.

Війна Китаю проти Тайваню коштуватиме світовій економіці $10 трильйонів, - Bloomberg 04

Американські чиновники стверджують, що реакція Китаю на візит тодішньої спікерки Палати представників США Ненсі Пелосі до Тайбею в серпні 2022 року допомогла переконати інші країни G7 у тому, що ризик конфлікту є реальним. Пекін сприйняв це як зміну статус-кво, яка змусила Сі Цзіньпіна виглядати слабким, особливо після того, як місцеві коментатори припустили, що Китай зможе перешкодити висадитися в Тайбеї, зазначає видання.

Наслідки візиту Пелосі, під час якого Китай провів великомасштабні військово-морські навчання, що розглядалися як відпрацювання блокади, допомогли зміцнити дипломатичну реакцію для узгоджених дій, заявили американські чиновники.

Bloomberg Economics також змоделював, що означатиме річна блокада Тайваню з боку материкового Китаю для світової економіки. Так, для Тайваню, невеликої відкритої економіки, яка процвітає завдяки торгівлі, ВВП у перший рік знизиться на 12,2%.

Для Китаю, США та світу загалом ВВП у перший рік знизиться на 8,9%, 3,3% та 5% відповідно.

"Причиною меншого впливу порівняно з військовим сценарієм є те, що, хоча світова економіка все ще втрачає доступ до всіх переваг Тайваню, інші потрясіння, включаючи тарифи між США та їхніми союзниками й Китаєм, перебої в азійському судноплавстві та вплив на фінансові ринки, знижують масштаб", - додає Bloomberg.

Топ коментарі
+13
розстріл за колоски - це не боротьба з корупцією, це геноцид українського народу..
показати весь коментар
09.01.2024 12:04 Відповісти
+10
Повідомлення про корупцію в китайській армії ставлять під сумнів здатність президента Сі Цзіньпіна провести успішну передвиборчу кампанію.(сміх в залі).
Для сі нема потреби проводити передвиборчу кампанію бо він голова мафіозного клану,йолопи.чутки про корупцію в армії розпускають самі косоокі хитруни щоб приспати пильність Заходу.
Тайваню терміново потрібно передати ядерну зброю як і Україні а то ця посткомуністична сволота не зупиниться.
показати весь коментар
09.01.2024 11:35 Відповісти
+4
А Китай точно попреться, на касапію надивившись..
показати весь коментар
09.01.2024 11:37 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Повідомлення про корупцію в китайській армії ставлять під сумнів здатність президента Сі Цзіньпіна провести успішну передвиборчу кампанію.(сміх в залі).
Для сі нема потреби проводити передвиборчу кампанію бо він голова мафіозного клану,йолопи.чутки про корупцію в армії розпускають самі косоокі хитруни щоб приспати пильність Заходу.
Тайваню терміново потрібно передати ядерну зброю як і Україні а то ця посткомуністична сволота не зупиниться.
показати весь коментар
09.01.2024 11:35 Відповісти
Треба зрозуміти, що комунізм та корупція - не роздільні речі. Навіть розстрілявши десятки тисяч чиновників Китай отримав феєричну поразку у боротьбі із корупцією. Без хабаря у Китаї кроку не ступиш, а після десятків років комуністичного режиму крадіжка там вже у крові китайців
показати весь коментар
09.01.2024 11:42 Відповісти
это тем романтикам которые кричат что только расстрел поможет в борьбе с корупцией в Украине)китайцы стреляют и что то с каждым годом меньше коррупционеров не становиться,а у нас наверное если б ноги с руками отрубали за корупцию то гребли бы **** даже в гроб себе бабло,нашли бы схемки мутки прокладки однодневки и на том свете)
показати весь коментар
09.01.2024 11:47 Відповісти
у нас вже розстрілювали (при кацапах) за 5 колосків це і є комуністична боротьба з корупцією.
показати весь коментар
09.01.2024 11:51 Відповісти
розстріл за колоски - це не боротьба з корупцією, це геноцид українського народу..
показати весь коментар
09.01.2024 12:04 Відповісти
одне не виключає інше.
показати весь коментар
09.01.2024 12:10 Відповісти
В Китаї це не корупція, а безсумнівна і обов'язкова вдячність за допомогу. Ніхто там не вважає це дійство злочином. Це як данність.
показати весь коментар
09.01.2024 11:55 Відповісти
Вдячність, це після вчинку. Корупція, це по передплаті.
показати весь коментар
09.01.2024 14:21 Відповісти
А якщо половину зараз, а половину після?
показати весь коментар
09.01.2024 14:23 Відповісти
більше того в тоталітарній країні можна використати розстріл "корупціонерів" як інструмент знищення опозиції.кожен "комунізм" завжди еволюціонує в звичайний бандитизм,де перемагає найжорстокіший.
показати весь коментар
09.01.2024 11:50 Відповісти
навіть якщо виключити комунізм чи тоталітарність, усе одне банальна логіка працює.

Корупцію неможливо перемогти розстрілами тупо тому, що при наявністі корупції від розстрілу можна відкупитись.
показати весь коментар
09.01.2024 11:56 Відповісти
А Китай точно попреться, на касапію надивившись..
показати весь коментар
09.01.2024 11:37 Відповісти
и ***** соснет за 3 дня)))не зря же начали на корупцию проверки что бы не было как в кацапстане,вундевафли только на екране,и гроза авианосцев американских на дне от 2 ракет 80х годов производства трошки модернизированых.
видели какие трещены на палубе у нового китайского авианосца 2017 года выпуска?)
показати весь коментар
09.01.2024 11:41 Відповісти
це були масляні плями а не тріщини

к такому https://chinapower.csis.org/analysis/debunking-reports-of-cracks-in-chinas-third-aircraft-carrier/ выводу пришли несколько аналитиков из Центра стратегических и международных исследований , одного из важнейших американских аналитических центров в сфере обороны. Для этого аналитики наблюдали спутниковые снимки, которые пролетали над верфями Цзяннань вверх по течению, и после этого эти трещины были замечены и интерпретированы как таковые.Однако на фотографиях, сделанных 8 сентября 2022 года и 23 апреля 2023 года, трещин не обнаружено, а на фотографиях, сделанных после 15 мая, нет никаких признаков того, что для их устранения проводился какой-либо ремонт.
показати весь коментар
09.01.2024 12:08 Відповісти
Китай не настільки дурний, щоб наступити на ті ж граблі, що і х#йло. Саме тому китайці навіть снаряди х#йл зажали, щоб навіть не погіршувати стосунки із Світовми Лідером США
показати весь коментар
09.01.2024 11:43 Відповісти
+ на 80% економика китая завязана на ЕС и США,товарооботы по 800 млрд с ес и 700 с сша,с рашкой для сравнения 200)))
показати весь коментар
09.01.2024 11:49 Відповісти
Там все щє навіть глибше пов'язано. Один з найбільших заводів Китаю Foxconn, який збирає айфони з корейських, американських та тайванських компонентів насправді належить Тайваню, всі технологічні процеси і quality контроль керуються тайванськими спецами, а китайці там працюють максимально некваліфіковані, їх як худобу на виході пропускають через різні сканери та рентгени, щоб нічого не крали...
показати весь коментар
09.01.2024 12:01 Відповісти
Скоріше, заплющивши очі на провал кацапії. Бо якщо подивиться на кацапію - точно нікуди не попреться.
показати весь коментар
09.01.2024 11:57 Відповісти
Армія Китаю ніде не воювала, русня воює постійно. Не кажу, що не треба рахуватися з КНР, але просто факт
показати весь коментар
09.01.2024 12:00 Відповісти
Русня воюет постоянно с намного меньшими и слабее противниками,и это не поможет в столкновении с равным или более сильным врагом.
показати весь коментар
09.01.2024 15:57 Відповісти
рыпнеться си или нет,у него будет один шанс,не получиться и китаю транда а там за ним и кндр и кацапстан.
10 трлн циферка интересная,надо что б пелоси еще раз на тайвань сгоняла
показати весь коментар
09.01.2024 11:37 Відповісти
та навіть якщо вийде - Китаю усе одне "транда", економіка просто зникне, бо вона існує за рахунок торгівлі з США та ЄС.
показати весь коментар
09.01.2024 12:14 Відповісти
вірити китайсько-рашистським собакам - бути покусаними ,цими псами.
показати весь коментар
09.01.2024 11:42 Відповісти
От цікаво - як зараз почувають себе менегери голдман саксів, які будували в Китаї фабрики "тому шо дешевше", накачували іпанутих комуняк баблом і технологіями а зараз вияснили що виростили монстра?
показати весь коментар
09.01.2024 11:46 Відповісти
Чудово і тримають вузькооких на короткому повідку, тихо посміюючись із їх жалюгідної бравади. Все вирішать у цьому світі великі гроші - кому вони належать - тому належить і справжня влада у країні. А сильним світу цього як західним менегерам, так і Президіуму КПК зовсім не потрібен безглуздий глобальний конфлікт, який влетить їм у копієчку
показати весь коментар
09.01.2024 11:54 Відповісти
"як західним менегерам, так і Президіуму КПК зовсім не потрібен безглуздий глобальний конфлікт"

ріно те саме казали років 10-15 про }{уйла.
І шо він не піде против великий грошей і шо весь його експорт орієнтований на Захід і т.д. і т.п.

треба трохи вчитися історії і робити висновки а не жити в Марічкосвіті де могутні таємні ж-дорептилоїди з Уолл-Стріт правлять світом
показати весь коментар
09.01.2024 13:00 Відповісти
Так глобального конфлікту ще немає. Є лише локальне мо4илово терористів, у якому терористи навіть одну українську область не змогли захопити та економічне придушення країни-бензоколонк
показати весь коментар
09.01.2024 13:34 Відповісти
>> локальне мо4илово терористів

в якій ми втратили 20% території, сотні тисяч людей, мільйони біженців і 30% економіки тільки в 22-му році.

Локальгне мочилово, нгічого страшного, готуємось до шашличків 🤡

>> та економічне придушення країни-бензоколонк

ті бензоколонки душили-душили душили-душили... А на віході Іран клепає новітні ракети з безпілотниками а військовий бюджет паРашки тричі вищий ніж до війни

я іноді заздрю людят які живуть в якомусь марічкосвіті 14-го року щонайбільше
показати весь коментар
09.01.2024 13:57 Відповісти
Навіть якщо бої йшли б на всій території України конфлікт не став би глобальним, а 20% у світі це крапля в морі, а ми ведемо розмову про глобальні речі. Душили-душили і таки придушили СРСР при тому, що він спокійно клепав ці ракети до останнього - придушать і росію
показати весь коментар
09.01.2024 16:23 Відповісти
По-перше Захід бачив не просто конкурента чи дрібного терориста, а відвертого екзистенційного ворога у совку - весь Захід, всі суспільства країн - а не окремі партії та політики.Зараз це не так.

По-друге для того щоб придушити Совок знадобились консолідовані зусилля провідних країн Заходу та тиск на Аравю щоб обвалити ціну на нафту.
Зараз цього нема і араби набагато більш незалежні і бавляться в співпрацю з Китаєм

А по-третє, доки сонце зійде - роса очі виїсть. За час поки продушили совок встигло загинути не одне покоління українських патріотів, а на території України розплодилась купа одебілених совків - електорат комуняк-ригів-опзж-зелених
показати весь коментар
09.01.2024 17:00 Відповісти
голдман сакси не будують фабріки ніде, це зовсім інша сфера
показати весь коментар
09.01.2024 12:06 Відповісти
От спасіпкі. Я й не знав. Ви відкрили мені очі...
показати весь коментар
09.01.2024 12:36 Відповісти
Ну заодно і відповідь дізнались, чому їм пофігу що там зараз.
показати весь коментар
09.01.2024 12:45 Відповісти
Цікавий у вас хід думки. Не буду йому заважать.
показати весь коментар
09.01.2024 12:49 Відповісти
Це була відповідь на ваше питання, а не "ход думки". Вам жеж було цікаво це дізнатися.
показати весь коментар
09.01.2024 14:18 Відповісти
Буде світов криза - а там де гладкий зхудне - худий подохне. Навіть третьої у світі економіки китаю не вистачить прогодувати 1,5 млрд китайців, бо навіть у ситі роки торгівлі із найбагатшим ринком у світі китаців, що живуть у проголодь більше навіть ніж кацапів - а у разі кризи вони будуть просто вимирати
показати весь коментар
09.01.2024 11:46 Відповісти
чувачки нормально комаров с жуками едят а там припечет переселяться в тайгу а там гнуса дофига если шо бурятками питаться будут,буряты на перегной под бомбасом уже лежат
показати весь коментар
09.01.2024 11:51 Відповісти
Класно. Вже й кошторис склали. Діло за малим - пережити війну США з Китаєм.
Коли вже той ******** світ вгамується і порозумнішає...
показати весь коментар
09.01.2024 12:03 Відповісти
Фігасє "за малим". Не факт, що ви до неї взагалі доживете.
показати весь коментар
09.01.2024 12:08 Відповісти
Про це, власне, і мова.
показати весь коментар
09.01.2024 12:20 Відповісти
Китай готовий до війни з Тайванем і це неминуче,і не треба слухати чергові байки про "шашлики",китай з парашею в унісон домовилися про початки війни та повну дестабілізацію у світі,і усі тердержави теж в цім кагалі.
показати весь коментар
09.01.2024 12:05 Відповісти
готовий неготовий, на це начхати. головне, що поки не лізе, а Тайвань має час підготуватися.
показати весь коментар
09.01.2024 12:07 Відповісти
Тайвань перейде Китаю в результаті виборів. Вони не дурні щоб воювати.
показати весь коментар
09.01.2024 12:07 Відповісти
В результаті виборів ніхто ніколи нікуди не переходить, в результаті виборів обирають владу. Комуністи приходять до влади шляхом терору, а не виборів.
показати весь коментар
09.01.2024 12:10 Відповісти
Щось не бачив я війни коли Гонконг приєднався до КНР.
Одна з партій Тайваню виступає за приєднання до Китаю мирним шляхом. До виборів лишились считані тижні, скоро все проясниться.
показати весь коментар
09.01.2024 12:13 Відповісти
Гонконг був в аренді, Тайвань незалежний. В партії, про яку ви пишете, нуль шансів.
показати весь коментар
09.01.2024 12:15 Відповісти
Так-так, нуль... Але на минулих виборах вона перемогла.
Видно як ви знаєте внутрішню політику Тайваню.
показати весь коментар
09.01.2024 12:16 Відповісти
Ага, і в результаті минулих виборів Тайвань перейшов до Китаю. Не меліть пурги.
показати весь коментар
09.01.2024 12:18 Відповісти
В результаті минулих виборів виграла партія, в якої як ви написали "немає шансів", яка зараз виступає за мирне приєднання до КНР. До речі, це та сама партія яка і відколола Тайвань.

І ще до речі, Тайвань це навіть не арендована територія, це взагалі офіційно частина КНР. Він не визнаний майже ніким як незалежна держава. Це як ДНР, але дуже розвинений.

Так що, це ви мелите пургу і не знаєте майже нічого про те що кажете. Не буде там ніякої війни, максимум морська блокада.
показати весь коментар
09.01.2024 12:24 Відповісти
Ви взагалі не і темі. Партія виступає за мирне приєднання материка до Республіки Китай (ROC), а не свого острова до КНР (PRC).
показати весь коментар
09.01.2024 12:26 Відповісти
ДНР в даному випадку якраз і є калькою з КНР, навіть "НР" натякає.
показати весь коментар
09.01.2024 12:29 Відповісти
Зараз не 1940-ий рік, коли можна було про це розказувати, не треба оцих розповідей наче ми знаходимось там. Зараз саме КНР визнаний у всьому світі. А Тайвань - навпаки, невизнана держава. Тож хто в даному випадку ДНР, всім зрозуміло.

The KMT opposes de jure Taiwan independence, Chinese unification under the "one country, two systems" framework, and any non-peaceful means to resolve the cross-strait disputes. Originally placing high priority on reclaiming the Chinese mainland through Project National Glory, the KMT now favors a closer relation with the PRC and seeks to maintain Taiwan's status quo under the Constitution of the Republic of China. The party also accepts the 1992 Consensus, which defines both sides of the Taiwan Strait as "one China" but maintains its ambiguity to different interpretations.

Ось що зараз думає партія, яка потенційно вже 13 числа може виграти вибори. Ні про яке приєдання материкового Китаю там не йдеться, зараз знову ж таки давно не 1949 рік, ситуація змінилась і наміри партії також.
показати весь коментар
09.01.2024 12:58 Відповісти
Так ти сам читав, що цитуєш?

seeks to maintain Taiwan's status quo under the Constitution of the Republic of China.

Respublic of China, це ROC Taiwan, вони прямо кажуть, що їх не цікавить приєднання до коммі-сміття PRC і їх законів.

The party also accepts the 1992 Consensus, which defines both sides of the Taiwan Strait as "one China" but maintains its ambiguity to different interpretations.

Оці "different interpretations" якраз і полягають в тому, що КНР хоче приєднати Тайвань до себе, а Республіка Китай хоче приєднати материкову частину до себе.

Також, Республіка Китай частково визнана, а не "невизнана", так що не кізді.
показати весь коментар
09.01.2024 13:03 Відповісти
А я десь писав, що вони прямо завтра збираються приєднуватися?
Ось цей 1992 Consensus саме про мирне воз'єднання, звісно коли в самому КНР наступлять демократичні реформи. І ніякої маячні про приєднання PRC до Тайваню там і близько немає, тому що це нездійснено і не тягне ні на який консенсус, а консенсус був підписаний обома сторонами і звісно КНР під такими умовами ніколи б не підписався. Тому ви знову верзете маячню.

Нині правляча партія Тайваню взагалі не визнає цей Consensus і жодним чином не припускає приєднання до Китаю і саме їй Китай погрожує війною. Опозиція не настільки радикальна і в разі ії приходу до влади ситуація умиротвориться.

ДНР теж визнана якимись Бантустанами. То що ти тепер будеш киздіти, що це визнана держава і має право на суверенітет від України? Чи типове двоємислення?
показати весь коментар
09.01.2024 13:17 Відповісти
Ну так зробити в КНР демократичні реформи, це по суті перетворити її на Республіку Китай, тобто об'єднати материк і острів єдиним політичним укладом, який вже на острові склався і працює: це те ж саме, що "приєднати материк до острову", просто більше літер.

Ким там хто зараз зовнішньополітично визнаний - не має ніякого значення у внутрішньополітичному питанні Єдиного Китаю, яке полягає суто в одному:

чи цей Єдиний Китай прийме владу та політичний устрій Тайбею, чи цей Єдиний Китай прийме владу та політичний устрій Пекіну? Оця дихотомія і є ambiguity to different interpretations.
показати весь коментар
09.01.2024 13:28 Відповісти
Ні, це не те ж саме. Бо Китай ніколи б не погодився на умови приєднання до когось. Там йде мову саме про ************* на взаємних умовах, а не приєднання когось до когось, тільки умови не вточнені.

Має ще й яке. Зараз КНР набагато сильніший за Тайвань, ні про яке приєднання до нього не може йти мови, це анекдот. І те що з цією силою рахуються саме і уособлюється в його дипломатичній силі і відсутності такої у Тайваню. Це взаємопов'язані речі.
Зараз представники KMT наголошують, що Тайвань вибирає між "миром" та "війною". Якби вони нічим не відрізнялись від правлячої партії у питаннях відносин з КНР, вони б таку риторику не використовували. Отже така позиція КНР більш-менш влаштовує. А якщо влаштовує, то завойовувати Тайвань немає причин. Тим більше це дуже не просто навіть без американців.
показати весь коментар
09.01.2024 13:42 Відповісти
В КНР антидемократична влада, в Республіці Китай демократична. Взаємні умови, це або Пекін погоджується віддати владу народу, або Тайбей погоджується на узурпацію влади у народа віні-пухом. Вони дуже чітко вточнені з боку Тайбею: under the Constitution of the Republic of China.
показати весь коментар
09.01.2024 13:49 Відповісти
Все тече, все міняється. Після оголошення КНР вони взагалі були не спроможні вести будь-які переговори і йти на компроміси. Через 50 років вже були готові.
Ще через 50 років будуть готові до приєднання, тим більш тайванська молодь симпатизує Китаю.
А можливо їм буде достатньо морської блокади щоб прийшли до цього рішення швидше.
Як я вже казав, приходу до влади Гоміньдану буде достатньо щоб не було військового загострення, тим більше війни. Війни нікому не вигідні.
показати весь коментар
09.01.2024 13:57 Відповісти
А, ну чекайте щє 50 років. Навряд чи коммі-режим Китаю стільки щє протримається.
показати весь коментар
09.01.2024 14:12 Відповісти
Ага, 80 років протримався, а 50 не зможе нууууу точно. Тому що так хочеться, ось чому.
Так можна про будь-який режим у світі сказати.
показати весь коментар
09.01.2024 14:21 Відповісти
Сказати-то можна, але розвалюються або ніщєбродствують зазвичай совки не просто так. Щось більше за плошку рису совок може отримати тільки якщо прогнеться під Захід і за це отримає в аренду західні технології для виробництва собі і Заходу товарів. Якраз подібний дипломатичний реверанс Дена Сяопіна в бік Заходу і додав 30 років до існування КНР, причому це були найзаможніши роки коммєй в усій їх історії - завдяки переходу на ринкові відносини із Заходом. Зараз схоже що поїхавший свіні-пух або погрожує/шантажує усім, або дійсно планує перекреслити всі ці досягнення економіки комуністів і повернути КНР назад в печеру. Подивимось, якраз ваших "50 років" вистачить.
показати весь коментар
09.01.2024 14:29 Відповісти
Ну якщо Китай нищербродствує, то по такій логіці Україна тим більш повинна розвалитись, нє?
показати весь коментар
09.01.2024 14:33 Відповісти
Там так само з боку Тайбея план за ці 50 років створити взірець економіки і достатку, щоб материкові китайці позаздрили і захотіли скинути комуняк, щоб завдяки декомунізації об'єднати материк з розквітаючим Тайванем.
показати весь коментар
09.01.2024 14:16 Відповісти
Вони його вже створили і знаходяться на стелі свого розвитку.
Коли в Китаї був голод і рівень життя в 10 разів гірший, ніхто під Тайвань не побіг.
Коли Китай став в 10 разів заможнішим і жоден з великих китайських міст нічим не поступається тайванським, тим більше це фантазії і нічого більше.
показати весь коментар
09.01.2024 14:23 Відповісти
По состоянию на декабрь 2021 года государственный суверенитет Китайской Республики признают 13 государств: Белиз, Гватемала, Гаити, Маршалловы Острова, Науру, Палау, Парагвай, Сент-Винсент и Гренадины, Сент-Китс и Невис, Сент-Люсия, Тувалу, Эсватини и Святой Престол.

Чому тоді майже ніхто не визнає?
показати весь коментар
09.01.2024 13:02 Відповісти
Тому що китайський ДНР віні-пуха дуже впливовий на міжнародній арені.
показати весь коментар
09.01.2024 13:05 Відповісти
В 1971 році Китай не був впливовий
проте більшість світу визнали Китай
https://shorturl.at/fmSUV
показати весь коментар
09.01.2024 13:15 Відповісти
Китай був впливовим завжди. З моменту окупації коммі-сміттям материкової частини Китаю у 1949 це коммі-сміття також захопило і вплив материкової частини де факто. Республіка Китай навпаки, почала втрачати вплив і в 1971 вже постфактум це визнали.
показати весь коментар
09.01.2024 13:22 Відповісти
Ви схоже плутаєтесь у концепції "Єдиного Китаю". Ця партія хоче не щоб "Тайвань перейшов Китаю", а звільнення материкового Китаю від комуністичної окупації і воз'єднання з материковим Китаєм з єдиною демократичною владою.
показати весь коментар
09.01.2024 12:21 Відповісти
Якщо заморозять війну в Україні, то це призведе до набагато більших витрат. і не уявних прогнозованих, а до реальних. Заморозка війни в Україні дасть потужний старт новій Холодній війні, що призведе не до десятків трилйонів витрат, а до сотень. Світу зараз ні в якому разі не можна вестись на розводки кремлівської гебні і китайських комуняк, бо потім втратять набагато більше. Потрібно зараз максимально вкластись у перемогу України, що потім мати можливість жити більш спокійно і стабільно, займатись економікою, торгівлею, а не новою Холодною війною. і ті ізоляціоністи, які хочуть вивести США з НАТО не усвідомлюють, що таким чином послабляють не Європу, а самих себе.
показати весь коментар
09.01.2024 12:11 Відповісти
не треба було заходу інвестувати у азію занадто багато, треба мати свої заводи, а зараз вже пізно
показати весь коментар
09.01.2024 12:20 Відповісти
Нічого не пізно.
показати весь коментар
14.01.2024 20:03 Відповісти
Нерівняйте щось із чимось,це зовсім не Україна і расія,це інші вагові категорії та їнший заможніший рівень життя,і з тайванців уже ніхто не бажає війни та згідні приєднатися до Китаю
показати весь коментар
09.01.2024 12:20 Відповісти
🤣
показати весь коментар
09.01.2024 12:24 Відповісти
Вони бажають приєднати материк до своєї демократичної Республіки Китай. Приєднуватись до коммі-сміття вони не збираються.
показати весь коментар
09.01.2024 12:41 Відповісти
Тайвань і так китайський
Проблема одна - економічна криза в Китаї - яку Китай хоче вирішити за рахуной Тайваню
... простим чином - перенести ВСЕ виробництво електроніки з Тайваню у Китай
Після цього Тайвань стане абсолютно нікому не цікавий острівок.
показати весь коментар
09.01.2024 12:44 Відповісти
Є щє одна проблема. Материкова частина Китаю окупована віні-пухом, що блокує будь-які переноси з Тайваню.
показати весь коментар
09.01.2024 12:47 Відповісти
чисто окупаційний бізнес - ніякої військової окупації
це те ж сами, коли путін для "імпортозамещенія" дозволив ввіз китайських машин - тепер їх 90%
показати весь коментар
09.01.2024 12:53 Відповісти
але заводи по виробництву цих машин ніхто переносити не збирається
показати весь коментар
09.01.2024 12:59 Відповісти
а володя думав - що Китайці перенесуть свій бізнес в росію, як це робили європейці
Китайського дракона наи-пать путін захотів 🤡
показати весь коментар
09.01.2024 13:01 Відповісти