6830 посетителей онлайн

МИД Украины о решении Сейма Польши о "геноциде ОУН и УПА": Такие односторонние шаги не способствуют достижению взаимопонимания

Украина и Польша ведут "конструктивный исторический диалог" по эксгумации жертв Волынской трагедии

Министерство иностранных дел Украины заявило, что решение Сейма Польши установить 11 июля Днем памяти жертв "геноцида, совершенного ОУН и УПА", противоречит духу добрососедских отношений.

Об этом говорится в официальном заявлении МИД, передает Цензор.НЕТ.

В ведомстве подчеркнули, что такие односторонние действия не способствуют взаимопониманию и примирению, над которыми обе страны долго работали, в частности в рамках Совместной украинско-польской группы по вопросам исторического диалога.

МИД подчеркнул, что Украина всегда выступала за научный и беспристрастный подход к сложным страницам общей истории. Там убеждены: путь к примирению лежит через диалог, уважение и сотрудничество историков, а не через политические оценки.

Киев призвал польскую сторону воздержаться от действий, которые могут вызвать напряжение в отношениях и свести на нет результаты конструктивного диалога.

Несмотря на политический характер решения Сейма, Украина продолжит поисково-эксгумационные работы на своей и польской территории. МИД напомнил: "Не следует искать полякам врагов среди украинцев, а украинцам - среди поляков. Враг у нас общий - Россия. Ради общей силы, свободы и безопасности наших двух дружественных стран, должны совместно решать проблемные вопросы, а не обострять их".

Как отмечается, 5 июня Сейм Польши принял закон, которым 11 июля установлен Днем памяти жертв "геноцида, совершенного ОУН и УПА на восточных территориях Второй Речи Посполитой".

Топ комментарии
+22
Так, які дні пам'яті жертв російського геноциду є у Польщі зараз?
показать весь комментарий
05.06.2025 14:01 Ответить
+22
Не хочуть поляки повертати землі українські, що їм сталин подарував у 47 році.

взагалі то і Краків - це місто Руської країни ще часів Данііла Галицького.
Мовчать про це русіфіціровані історики
А УКРАЇНЦІ МАЮТЬ ЗРОБИТИ ДЕНЬ ПАМЯТИ ОПЕРАЦІЇ ВІСЛА, як українців їх земель лишали поляки з россіянами . Це трагедія для українців
показать весь комментарий
05.06.2025 14:05 Ответить
+19
Поляки як і раша, починають дивитись в минуле, а не в майбутнє. Такі нації не мають шансів на виживання.
показать весь комментарий
05.06.2025 14:04 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Так, які дні пам'яті жертв російського геноциду є у Польщі зараз?
показать весь комментарий
05.06.2025 14:01 Ответить
Польща заснувала 11 липня Днем пам'яті "жертв геноциду ОУН і УПА" - - Заява Сейму

У заяві йдеться, що в період з 1939 по 1946 рік організацією українських націоналістів і Українською повстанською армією було вбито понад 100 тисяч поляків. Ще стільки ж були змушені тікати з територій, які тоді входили до складу Польщі.
показать весь комментарий
05.06.2025 14:03 Ответить
Русня поляків ніколи-ніколи масово не вбивала.
показать весь комментарий
05.06.2025 14:09 Ответить
Особливо О.Суворов!
показать весь комментарий
05.06.2025 14:23 Ответить
Ще й як вбивала. Під час повстання Костюшко, і 1939-1941 - масові розстріли польських військовополонених і тд.
показать весь комментарий
05.06.2025 15:34 Ответить
Свіжий таваріщ (впевнений, як і пан Навроцький) має міцну, але дуже вибіркову історичну пам'ять.
показать весь комментарий
05.06.2025 15:36 Ответить
З рок в рік кількість нібито вбитих УПА поляків все зростає, а про вбитих поляками українців навіть не згадують, як і про першопричини - осаднічество та паціфікацію.
показать весь комментарий
05.06.2025 15:32 Ответить
Що взагалі робили "мирні пшеки" на Українській Волині?
показать весь комментарий
05.06.2025 16:29 Ответить
А Качинського кацапня замочила -та й хрен би з ним. Пшекам набагато важливіша історія столітньої давнини.
показать весь комментарий
05.06.2025 14:13 Ответить
Ну то й Катинь - національна ганьба Польщі, коли польських офіцерів вбивали як баранів то таке, НЕ варто пам'яті.

.
показать весь комментарий
05.06.2025 15:34 Ответить
вірус MAGA

.
показать весь комментарий
05.06.2025 15:35 Ответить
Поляки як і раша, починають дивитись в минуле, а не в майбутнє. Такі нації не мають шансів на виживання.
показать весь комментарий
05.06.2025 14:04 Ответить
Не хочуть поляки повертати землі українські, що їм сталин подарував у 47 році.

взагалі то і Краків - це місто Руської країни ще часів Данііла Галицького.
Мовчать про це русіфіціровані історики
А УКРАЇНЦІ МАЮТЬ ЗРОБИТИ ДЕНЬ ПАМЯТИ ОПЕРАЦІЇ ВІСЛА, як українців їх земель лишали поляки з россіянами . Це трагедія для українців
показать весь комментарий
05.06.2025 14:05 Ответить
Не завадило б добавити до польських злочинів проти українців "Пацифікацію", поділ України навпіл разом з совіцькою рашкою, після того, як армія УНР під командуванням генерал-хорунжого Марка Безручко захистила від чкрвоної окупації Польщу в 1920 році під час так званого "Дива на Віслі".
показать весь комментарий
05.06.2025 14:13 Ответить
Ще простіше: Польща, як агресор в чомусь подібний росії, проводила 300-річну політику геноциду, етноциду, асиміляції, боротьби з українською церквою, мовою і культурою. Жертви: багато мільйонів осіб. Навіть так: саме така політика щодо України призвела до усіх розділів Речі Посполитої, втрати незалежності і подій подібних Волинській трагедії, на жаль. Навіть Другої світової могло б не бути, якби зберігалась потужна Реч Посполита.
показать весь комментарий
05.06.2025 15:10 Ответить
Абсолютно з Вами згоден!
показать весь комментарий
05.06.2025 15:19 Ответить
Краків польський, Холм український.
показать весь комментарий
05.06.2025 15:14 Ответить
показать весь комментарий
05.06.2025 16:05 Ответить
1796 року створено провінцію «Західна Галичина» з центром у Кракові. 18 травня 1803 офіційний Відень ліквідував її, територію приєднали до Львівської губернії
https://uk.wikipedia.org/wiki/Королівство_Галичини_та_Володимирії
показать весь комментарий
05.06.2025 16:09 Ответить
Про Краків це ви загналися. Це центр польської історії, як Кивї для нас.
Ви, мабуть, переплутали з Холмом та Перемишлем - от вони входили у Королівство Русь, Холм навіть був столицею до Львова.
Але віддавати нам нічого не потрібно. То вже давно польскі території і нерухомість кордонів - це основа мирного співіснування.
показать весь комментарий
05.06.2025 15:36 Ответить
показать весь комментарий
05.06.2025 16:04 Ответить
1796 року створено провінцію «Західна Галичина» з центром у Кракові. 18 травня 1803 офіційний Відень ліквідував її, територію приєднали до Львівської губернії
https://uk.wikipedia.org/wiki/Королівство_Галичини_та_Володимирії
показать весь комментарий
05.06.2025 16:10 Ответить
Що там Відень створював не має жодного значення. А поляки тоді всю Галиччину тоді вважали своєю.
Краків ніколи не був українським/руським містом, він завжди був польским, у ньому ніколи не жили русини/українці. Тому не заганяйтеся.
показать весь комментарий
05.06.2025 16:43 Ответить
Краків, відомий як культурна столиця Польщі, має багату історію, пов'язану з русинами. Перші згадки про Краків в хроніках відносяться до русинів, а не поляків. В XIX-XX століттях у Кракові проживало значне українське населення, яке активно брало участь у національному русі та культурному житті міста.

Краків русини-українці не тільки заснували у VII ст., а й (після загарбання його Польщею у 999 р.) творили тут своє культурне середовище.
https://baitsar.blogspot.com/2017/01/blog-post_31.html

Вчить історію
показать весь комментарий
05.06.2025 17:06 Ответить
Русини у VII сторіччі? Це вже якась бебіківщина. Те, що народ полян роз'єднався на 2 частини і одна заснувала Київ, а інша - Краків - не робить тих полян, що заснували Краків, русинами. Це робить полян предками із польського, так і українського народів.
показать весь комментарий
05.06.2025 17:42 Ответить
"Писемні історичні джерела свідчать про те, що саме білі хор­вати в VII ст. заснували городище

Польщі":

"Писемні історичні джерела свідчать про те, що саме білі хор­вати в VII ст. заснували городище під назвою Вавель, і на його ос­нові в IX ст. виникло місто Краків. Іноді цю територію називали Дакією, але європейці знали, що це лише інша назва Русі: зберег­лася карта Генріха з Могунції, де чітко зазначено, що Дакія є Руссю ("Dacia sive Russia").

Найпереконливішим доказом того, що Краків заснували русини, є те, що коли назва цього міста вперше у 966 р. з'явилася у хро­ніках, то серед його мешканців згадувалися не поляки, а русини.

У 966 р. Ібрагім ібн Якуб був свідком того, як "руські купці привозили свої товари до Праги з Кракова".

Цікаво, що багато польських джерел також жодним чином не претендують не тільки на Вавель, а й на Краків. Польська "Велика хроніка" повідомляє, що значення слова "Вавель" є незрозумі­лим, бо це слово вживається лише в горах і означає або кадик, або бурдюк для води.

Більш відвертої вказівки на білих хорватів, як на засновників Вавеля, годі й бажати (лише хорвати жили тоді в сусідніх горах). Якби Вавель заснували поляки, то значення цього слова для го­ловної польської хроніки не становило б жодної таємниці.

Згодом, у XI ст., коли Краків потрапив в руки поляків і став їх столицею, була вигадана версія, що Краків нібито заснував поль­ський король Крак...

під назвою Вавель, і на його ос­нові в IX ст. виникло місто Краків. Іноді цю територію називали Дакією, але європейці знали, що це лише інша назва Русі: зберег­лася карта Генріха з Могунції, де чітко зазначено, що Дакія є Руссю ("Dacia sive Russia").

Найпереконливішим доказом того, що Краків заснували русини, є те, що коли назва цього міста вперше у 966 р. з'явилася у хро­ніках, то серед його мешканців згадувалися не поляки, а русини.

У 966 р. Ібрагім ібн Якуб був свідком того, як "руські купці привозили свої товари до Праги з Кракова".

Цікаво, що багато польських джерел також жодним чином не претендують не тільки на Вавель, а й на Краків. Польська "Велика хроніка" повідомляє, що значення слова "Вавель" є незрозумі­лим, бо це слово вживається лише в горах і означає або кадик, або бурдюк для води.

Більш відвертої вказівки на білих хорватів, як на засновників Вавеля, годі й бажати (лише хорвати жили тоді в сусідніх горах). Якби Вавель заснували поляки, то значення цього слова для го­ловної польської хроніки не становило б жодної таємниці.

Згодом, у XI ст., коли Краків потрапив в руки поляків і став їх столицею, була вигадана версія, що Краків нібито заснував поль­ський король Крак...

Вчить історію
Ви мабуть у Кракові не були і не знаєте про Вавель
показать весь комментарий
05.06.2025 22:39 Ответить
А, хорваті ви вже теж прихватезували...А вони в курсі, що вони теперь русини?
Ні, я в курсі, що галичан ранійше називали білими хорватами, але ж ніде не написано, що це саме вони заснували Краків і те, що руські купці привезли щодь до Кракова а потім з Кракова до Варшави геть нічого не каже про те, що Краків - руське місто. Це перша столиці Польші як ніяк.
показать весь комментарий
06.06.2025 00:04 Ответить
Я розумію що для вас відкрила Америку , але Ви маєте з цим змиритися. Ви не живете у ціх місцях , тому і не знаєте .
історично словянство народилось на півночі Карпат у 3-4 ст н є , тобто СЛОВЯНЕ З КАРПАТ
Слова Харват и Карпат созвучні , тобто чоловік з Карпат є хорват. ( тобто русин по *********) . Хорвати у Хорватію прийшли з Карпат . Да і мова схожа з українською
МАЮ надію що зрозуміли , тоді вчить історию
АЛЕ Я ВАМ РОЗКАЖУ ПРО БЕСКІДИ , це карпатський регион де завжди( тобто це місто зародження народності) РУСИНИ ( тобто хорвати)
ось у Словаччині , коли їдеш від Братислави на схід , вже перед Жиліно , є БЕЦКО ( BECKO) - древній замок коло сіла БЕЦКО . Тобто ЦЕ ТЕРРИТОРІЯ БЕСКІД
показать весь комментарий
06.06.2025 05:08 Ответить
Бескиди займають територію в Україні Словаччини Польщі , тобто терроторіально це русинські ( хорватські) землі . І ось в Бескідах сформувалось місто Краків у 7 ст. , хоча 300_500 років до того там формувались словяне( русини, хорвати)
показать весь комментарий
06.06.2025 05:12 Ответить
Будь-яке повідомлення періоду V-Х ст. є унікальним і вартує багатьох томів історичних досліджень, написаних нині. Центри цивілізації тоді були не на заході, а на сході, і, на відміну від Ки­єва, Краків тоді був глухою провінцією.

Вавель, з моменту свого заснування у VII ст., був типовим хор­ватським городищем, причому не центральним, а провінційним (археологи вважають, що роль центрального виконували тоді Насачовичі над Дунайцем). Товщина стін цього городища становила 4 м, а висота - 18 м. Усередині була сторожова башта, фун­даменти якої були розкопані нещодавно під час археологічних досліджень Вавеля. Прикметно, що в історичних документах ця башта також називається чисто по-руськи - "Стовп".

До кінця IX ст. Вавель нічим особливим не вирізнявся, але його дуже вигідне розташування на перехресті важливих торгових шляхів із Моравії на Балтику та з Європи на Схід врешті-решт далося взнаки. Поступово городище трансформується в місто, а місцевий князь набирає сили і бере під свій контроль мало не усю торгівлю на цих шляхах.
показать весь комментарий
06.06.2025 05:16 Ответить
А чому Краків на хороших торгових шляхах? Тому що таким чином каравани товарів ( фури 😀по-********* ) обходили гарний массів Карпат . А гори були преградою - бо тоді ні доріг ні тоннелей не було - спробуй пропертеся з грузами через них)
показать весь комментарий
06.06.2025 05:21 Ответить
Я вам відкрию Америку, але поляки - такі саме слов'яне, як і українці. І так саме як і українці походять від різних слов'янських племен, в тому числі і від хорватів. А коли хорвати кудись звідкісь вийшли - ніяких русинів ще й проекті не було.
показать весь комментарий
06.06.2025 09:53 Ответить
СТОСОВНО РУСИНІВ
👉

Этнически карпатские русины происходят от https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%87%D0%BD%D1%8B%D0%B5_%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D1%8F%D0%BD%D0%B5 восточнославянскихплемён https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%B8%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%86%D1%8B тиверцев, https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A3%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%B8 уличей и https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B5%D0%BB%D1%8B%D0%B5_%D1%85%D0%BE%D1%80%D0%B2%D0%B0%D1%82%D1%8B белых хорватов, которые населяли территорию https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%87%D0%BD%D1%8B%D0%B5_%D0%9A%D0%B0%D1%80%D0%BF%D0%B0%D1%82%D1%8B Восточных Карпат в VI-VII веках нашей эрыhttps://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%83%D1%81%D0%B8%D0%BD%D1%8B#cite_note-%D0%A0%D1%83%D0%BF%D0%BE%D1%81%D0%BE%D0%B2%D0%B0-39 [37]:91. Существует также точка зрения, что к предкам русинов следует относить https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A7%D0%B5%D1%88%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B5_%D1%85%D0%BE%D1%80%D0%B2%D0%B0%D1%82%D1%8B чёрных хорватовhttps://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%83%D1%81%D0%B8%D0%BD%D1%8B#cite_note-%D0%A0%D1%83%D0%BF%D0%BE%D1%81%D0%BE%D0%B2%D0%B0-39 [37]:91. В более широком смысле в XIII-XVII веках слово «русин» являлось самоназванием всех жителей Руси, в том числе тех, которые говорили на https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%B4%D0%BD%D0%BE%D1%80%D1%83%D1%81%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D1%8F%D0%B7%D1%8B%D0%BA западнорусском языке и жили на территории https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%B5_%D0%BA%D0%BD%D1%8F%D0%B6%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE_%D0%9B%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B5 Великого княжества Литовского, а позднее https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B5%D1%87%D1%8C_%D0%9F%D0%BE%D1%81%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B0%D1%8F Речи Посполитой (они по сути являлись предками современных https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D0%B8%D0%BD%D1%86%D1%8B украинцеви https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D1%80%D1%83%D1%81%D1%8B белорусов).

Современные русины известны также под именами «руськие»https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%83%D1%81%D0%B8%D0%BD%D1%8B#cite_note-40 [38], «руснаки», «руськи», «руски», «угрорусины», «угрорусы», «карпатороссы», в Польше - «лэм­кы»https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%83%D1%81%D0%B8%D0%BD%D1%8B#cite_note-%D0%91%D0%A0%D0%AD._%D0%A0%D1%83%D1%81%D0%B8%D0%BD%D1%8B-1 [1].

На заре становления государственности западных славян - https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D1%8F_%D0%9C%D0%BE%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D1%8F Великой Моравии, земли современных русин населяли славяне: https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B5%D0%BB%D1%8B%D0%B5_%D1%85%D0%BE%D1%80%D0%B2%D0%B0%D1%82%D1%8B белые и чёрные https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A5%D0%BE%D1%80%D0%B2%D0%B0%D1%82%D1%8B хорваты. Белые хорваты населяли восточную https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%86%D0%B8%D1%8F Галицию (https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%B4%D0%BD%D0%B0%D1%8F_%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D0%B8%D0%BD%D0%B0 Западная Украина), а чёрные хорваты населяли https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D1%8F_%D0%9C%D0%BE%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D1%8F центральные и западные территории Великой Моравии (Чехия и Словакия) и южную часть https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B0%D0%BB%D0%B0%D1%8F_%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D1%88%D0%B0 Польши. https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%BE%D0%BA_%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D0%B9_%D0%92%D0%B5%D0%BD%D0%B3%D1%80%D0%B8%D0%B8 Венгерский король https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D0%B0%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D0%BD Шаламон, внук https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B8%D0%B5%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B5_%D0%BA%D0%BD%D1%8F%D0%B6%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE великого киевского князя https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%AF%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B2_%D0%9C%D1%83%D0%B4%D1%80%D1%8B%D0%B9 Ярослава Мудрого, который был сыном старшей дочери великого князя Киевского - https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BD%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%81%D0%B8%D1%8F_%D0%AF%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B0 Анастасии Ярославны, королевы Венгерской, в 1068 году даёт своему двоюродному брату Ламперту земли в современном https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%BF%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%B5 Закарпатье. Ламперт основывает город https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%BE Берегово. Поскольку его первыми жителями были колонисты из Саксонии (сасы), то и город назвали в честь князя и своей исторической родины «Лампертсас», или «Лупрехтсас». Первые документальные сведения о Лампертсасе фиксируются в латинском тексте в 1247 году. В 1284 году впервые фиксируется славянское название «Берегсас» (от славянского «берек» - небольшой лес, гай). В середине XII века по приглашению венгерского короля https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%B5%D0%B7%D0%B0_II Гезы II в Закарпатье прибыли переселенцы из https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B0%D0%BA%D1%81%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D1%8F_(%D0%B3%D0%B5%D1%80%D1%86%D0%BE%D0%B3%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE) Саксонии - https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D1%83%D0%B6%D0%B8%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%B5 лужичане, которые на Прикарпатье стали известны под названием «саксы»https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%83%D1%81%D0%B8%D0%BD%D1%8B#cite_note-41 [39]https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%83%D1%81%D0%B8%D0%BD%D1%8B#cite_note-42 [40]https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%83%D1%81%D0%B8%D0%BD%D1%8B#cite_note-43 [41].

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Europe-1139.jpg?uselang=ru Русь, Польша и Венгрия

В X-XIV веках часть https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%BF%D0%B0%D1%82%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%8F_%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%8C Закарпатья периодически входила в состав https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B8%D0%B5%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%8F_%D0%A0%D1%83%D1%81%D1%8C Киевской Руси и https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%86%D0%BA%D0%BE-%D0%92%D0%BE%D0%BB%D1%8B%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B5_%D0%BA%D0%BD%D1%8F%D0%B6%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE Галицко-Волынского княжества. Первым документально подтверждённым фактом службы у древнерусского князя был приход в 1236 году отряда рыцарей под предводительством князя Гуйда из https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B0%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BE%D1%88_(%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%8C) Мармароша на помощь дружине великого https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87%D0%B8_(%D0%A0%D1%8E%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87%D0%B8) галицко-волынского князя https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B8%D0%BB_%D0%93%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%86%D0%BA%D0%B8%D0%B9 Даниила ГалицкогоЗа военные заслуги воевода Гуйд получил большой земельный удел на Руси и женился впоследствии на вдове великого князя литовского https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%BD_%D0%94%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87 Шварна, дочери https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B8%D0%BD%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B3 Миндовга и сестре https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%BE%D0%B9%D1%88%D0%B5%D0%BB%D0%BA Войшелка. Выходцы из Закарпатья неоднократно фиксируются в «https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%86%D0%BA%D0%BE-%D0%92%D0%BE%D0%BB%D1%8B%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%8F_%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D1%81%D1%8C галицко-волынской летописи», а https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%83%D1%81%D0%B8%D0%BD%D1%8B_(%D1%8D%D1%82%D0%BD%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D0%BC_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%88%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%BE) русины из Галицко-Волынского государства - в актовых документах Венгерского королевства. С тех пор восточные славяне https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%B4%D0%BD%D0%B0%D1%8F_%D0%A0%D1%83%D1%81%D1%8C Западной Руси и, в частности, переселенцы из https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%86%D0%B8%D1%8F Галиции в https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D0%BE%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B5_%D1%80%D1%83%D1%81%D0%B8%D0%BD%D1%8B Воеводину и Паннонию практически беспрерывно использовали и используют свой этноним «https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%83%D1%81%D0%B8%D0%BD%D1%8B_(%D1%8D%D1%82%D0%BD%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D0%BC_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%88%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%BE) русины», несмотря на все перипетии истории
показать весь комментарий
06.06.2025 11:00 Ответить
👉 стосовно поляків
Согласно исследованиям ландшафтов генетических расстояний в Европе по гаплогруппам Y-хромосомы, опубликованным https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B0%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9,_%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%B3_%D0%9F%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87 О. П. Балановским, генофонд поляков обнаруживает наибольшие сходства с генофондами лужичан, словаков, белорусов, русских центральных и южных европейских областей и чуть меньше с генофондом‼️ западно-украинской популяции.
показать весь комментарий
06.06.2025 11:05 Ответить
ВИСНОВОК
- поляки сформувались пізніше русинів
- хорвати є предками русинів
- кельти є предками словʼян ( хорватів в т ч)
- трипільці є предками кельтів
показать весь комментарий
06.06.2025 11:06 Ответить
в українців на всі геноциди поляків по різанинах наших повстань, починаючи з кінця XVI сторіччя, календаря не вистачить.

.
показать весь комментарий
05.06.2025 15:38 Ответить
Треба зробили 11 липня - день геноциду із сторони Польщі - і армія крайова і ще з козацьких часів та й. Прийняти і забути. Є проблеми більші чим історія
показать весь комментарий
05.06.2025 14:05 Ответить
Розоритеся з сусідами, залиште одного Орбана - він нормальний
показать весь комментарий
05.06.2025 14:15 Ответить
Перекладач налаштуй придурку підпшечний.
показать весь комментарий
05.06.2025 14:26 Ответить
Це дуже слушна і здійсненна пропозиція: встановити День пам'яті геноциду поляками українців. І не тільки за час Другої світової війни, а починаючи від Хмельниччини. У польському державному гімні (Єщє Польска не згінела...) є згадка про Чарнецького- це того самого мерзотника, що розорив хутір Суботів і могилу Богдана Хмельницького. Дивно, що до сьогоднішнього дня українські історики не вказали полякам на таке хамство. Що цікаво, німці знищили 6 млн. поляків (з євреями включно), але жодних Днів пам'яті німецького геноциду поляків у Польщі немає. Давлять на тих, на кого можуть. І це треба зупинити, бо до добра це не приведе. Польські політики будуть змагатися між собою, хто сильніше нагне Україну і їм будуть підвивати польські ЗМІ.
показать весь комментарий
05.06.2025 14:32 Ответить
Коли Україна стане такою, на яку страшно натиснути, то і тиснути перестануть.
показать весь комментарий
05.06.2025 14:55 Ответить
Україна вже така стала - але поляки продовжують, над ними тепер американська ядерна парасолька, можливо цей закон для американців і прийняли, щоб легше було Україну "кидати". Взагалі, на тлі вбивства Лєха Качинського і польських посадовців в 2010, такий закон що проштовхнула ПіС - просто ганьба
показать весь комментарий
05.06.2025 15:31 Ответить
Ні, ми дуже сильно залежні від різних держав.
От на росію вони так не натиснуть.
Якщо самі не хочуть дрони з фур ловити, або отримати низку народних рєспублік на кордоні з БРСР. Або "Смолєнск - можєм повторіть".
показать весь комментарий
05.06.2025 15:34 Ответить
ну так і Німеччина залежна від США, принаймі в плані безпеки - я вже не кажу про саму Польщу
але очевидно, через 5 років все це виглядатиме невпізнавано по-іншому ...
показать весь комментарий
05.06.2025 15:44 Ответить
Від США, але не від Польщі.
Хоча деякий час тому була історія з позовом Польщі до Німеччини стосовно відшкодування збитків, завданих під час Другої світової. Полякам здалось мало того, що вони вже отримали раніше. Не пам'ятаю, чим закінчилось, начебто послали Польщу.
показать весь комментарий
05.06.2025 15:47 Ответить
ну, коли Німеччина стане самостійною в військовому плані, то поляки замисляться "з ким дружити ?", бо був і геноцид німців в 1945-му, гнали тих німців по всій Східній Європі як овець, і по дорозі грабували та вбивали : і таке було.
показать весь комментарий
05.06.2025 15:51 Ответить
Обов'язково поцікавтеся біорафією Стефана Чарнецького . Цей польський садист постійно ліз в Україну вбивати українців. Під Жовтими Водами його взяли в полон, але , замість того, щоб цю погань знищити, його відпустили. Він брав участь в усіх битвах поляків з козаками Хмельницького і мав шанси відправитися до праотців в битві під Батогом, де козаки знищили всіх полонениних поляків, але, паскуда, сховався в копиці сіна -живучий був негідник. Під його керівництвом поляки вирізали поголовно всіх жителів міст Погребище і Ставище, а він хвастався, що сам стратив сто тисяч українців. На шляху відступу під тиском військ Хмельницького Чарнецький 300 українців посадив на палі і 400 повісив. Він зі своїми шакалами знищив хутір Суботів і могилу Богдана Хмельницького. І от таку мерзоту поляки прославляють в своєму державному гімні. Це просто епічна тупість українських істориків, що вони не підняли питання про прославляння Чарнецького в гімні Польщі. І якщо цим польським мерзотникам- політикам від історії не дати достойну відповідь, а щось там невиразне мямлити, вони будуть з часом тільки борзіти.
показать весь комментарий
05.06.2025 16:20 Ответить
Тільки не 11 липня. Є багато більш підходящих днів.
показать весь комментарий
05.06.2025 15:46 Ответить
Поменше чешіть язиками а краще встановіть день пам'яті жертв геноциду вчиненого армією крайовою.
показать весь комментарий
05.06.2025 14:09 Ответить
Хіба лише одна Армія Крайова винищувала українців? З якого року Польща захопила територію України-Руси?
показать весь комментарий
05.06.2025 19:24 Ответить
На жаль, з угорських, словацьких та польських нацистів ми можемо запитати тількі після війни. І рижого ******** так просто не пошлешь, бо гроші є тількі у Ріната, у нас немає.
показать весь комментарий
05.06.2025 14:18 Ответить
не заспокояться ніяк..інші народи давно помирились, хоча були великі жертви і живуть в мирі і спокої, а ці як кацапи що носяться з побєдой, причому чим далі ті події тим більше галасу
показать весь комментарий
05.06.2025 14:18 Ответить
Это не совсем так. Обиды сохраняются столетиями даже у цивилизованных. Одна британская теннисистка недавно заявила что от француженки воняет (у британцев принято считать что у французов, мягко говоря, плохо с гигиеной). В интернете такой трэш начался, что во всех соцсетях и новостных сайтах пришлось закрывать комментарии.
показать весь комментарий
05.06.2025 14:29 Ответить
Расскажите это Японии)))

показать весь комментарий
05.06.2025 15:26 Ответить
США не любят только дебилы, ватники и арабские террористы. А корейцев и китайцев японцы до сих недолюбливают. Азиатский шовинизм это что-то особенное, без всяких моральных ограничений.
показать весь комментарий
05.06.2025 15:34 Ответить
Дурницю пишете. Кацапи і українці ніколи не помиряться, поки хоч один живий.
показать весь комментарий
05.06.2025 14:57 Ответить
поляки мабуть хочуть вчити російску мову, ..
показать весь комментарий
05.06.2025 14:21 Ответить
пшеки є пшеки.....
показать весь комментарий
05.06.2025 14:24 Ответить
У відповідь зелена Верховна рада повинна прийняти якийсь документ про пацифікацію і геноцид українців в Галичині.
показать весь комментарий
05.06.2025 14:26 Ответить
На Галичині, Волині і Холмщині.
показать весь комментарий
05.06.2025 15:18 Ответить
Не на часі нам зараз таке робити під час Відчизняної війни. Стосунки будемо з'ясовувати потім, коли відіб'ємося від московії. А зараз ми залежимо від поставок через Польщу.
показать весь комментарий
05.06.2025 15:39 Ответить
Самое интересное почему этот вопрос начинает подниматься именно сейчас?
Кому выгодно кроме кацапов и их проституток?
Почему не освещается эта трагедия честно - погибшие и геноцид применялся обоими сторонами, так же не забывайте о прямом участии нквд как провокаторов.
Почему эти именно крикливые поляки ничего не кричат расстреле польских офицеров в Катыни?
Почему скромно молчат о практически доказанном убийстве кацапами польского правительства под Смоленском?
показать весь комментарий
05.06.2025 14:55 Ответить
Бо кацапів вони бояться, а українці не можуть зараз адекватно відповісти.
показать весь комментарий
05.06.2025 19:21 Ответить
Ці польські політики ідіоти вже втомили саміж і розпалюють непорозуміння
показать весь комментарий
05.06.2025 14:57 Ответить
Цікаво - який у цьому сенс ?
Тут багато під польським прапорцем - поясніть , що вони хочуть цим досягти ?
показать весь комментарий
05.06.2025 15:01 Ответить
Зарабатывание политических очков на низменных инстинктах народа. В Восточной Европе популярный метод.
показать весь комментарий
05.06.2025 15:12 Ответить
В двох словах- політизація історії. Одержання політичних дивідендів будь-яким, навіть нечистоплотним методом. Історія Польщі-хіба це історія благородних лицарів? Боюсь, що в цій історії мерзотників було значно більше.
показать весь комментарий
05.06.2025 15:51 Ответить
Як таке можливо що Річ Посполита мала повну владу над Україною, тримала українців фактично в рабстві. Але виявляється це поневолені українці геноцидили поляків, а не навпаки
показать весь комментарий
05.06.2025 19:19 Ответить
Почитайте їхні підручники з історії - здивуєтесь
показать весь комментарий
05.06.2025 21:17 Ответить
https://www.youtube.com/watch?v=B3z_eSqh9pM Орбанізація Польщі. Лех Валенса б'є на сполох!
показать весь комментарий
05.06.2025 15:15 Ответить
Валенса потерял авторитет, после того как выявилось что он был стукачом КГБ.
показать весь комментарий
05.06.2025 15:17 Ответить
КДБ зізналось?
показать весь комментарий
05.06.2025 15:52 Ответить
Самое смешное, что главной причиной доносов были деньги.
показать весь комментарий
05.06.2025 15:57 Ответить
показать весь комментарий
05.06.2025 15:40 Ответить
Якщо є словосполучення Річ Посполита, то це вже не про геноцид, це про амбіції імперськи такі самі як в *****. Давайте не будемо себе обманювати.
В Франківську багато хто обожнював одночасно ОУН та УПА і її провідників одночасно з обожнюванням часів ;коли вони були під ПольщЕ'ю».
Після цієї заяви я майже здогадуюсь любов до кого зникне як роса на сонці і жодний вятровіч не допоможе.
показать весь комментарий
05.06.2025 15:48 Ответить
Не говори загадками, не наводи туману.
показать весь комментарий
05.06.2025 15:53 Ответить
Во время Второй мировой войны, в Европе немцев, сжигавших людей печах, считали "культурными" и сами хотели под них лечь. Желание нелепых народов приобщиться к чему-то великому, прекрасному, расово чистому всегда было в истории.
показать весь комментарий
05.06.2025 15:55 Ответить
Для багатьох злочини коричневих нацистів відкрились лише після падіння Рейху, так само як злочини червоних фашистів - після падіння Совка
показать весь комментарий
05.06.2025 19:13 Ответить
Відповідно потрібен День геноциду українців ля... за період 16-21 століття!!!
показать весь комментарий
05.06.2025 16:16 Ответить
згинуть Наші вороженьки як роса на сонці
показать весь комментарий
05.06.2025 16:30 Ответить
Негайно прийняти дзеркальну відповідь. І тільки після цього можна буде говорити про примирення.Є ще живі свідки вбивств поляками українців і їх не менше ніж поляків.
показать весь комментарий
05.06.2025 16:38 Ответить
Україна була окупована і закріпачена Польщею століттями, пережила пацифікації, регулярні винищення українських сіл, операцію «Вісла», але виявляється це українці геноцидили поляків, а не навпаки. Не переплутайте.

Мда. Не повезло Україні з сусідами.
показать весь комментарий
05.06.2025 19:11 Ответить
"Шановний" українці
Я напишу тут якусь неприємну правду. Болісний, нещадний і незаперечний.
Сьогодні в Польщі був обраний новий президент. Важка і непохитна людина. Це закінчується певною епохою у польсько-українських відносинах, і це безповоротно.
Поки що ви багато зробили для розваги Польщі, і сьогодні шкода незаперечна.
Зрештою, що сталося з моменту, коли ваш президент образив Польщу, і полюси не розраховують на допомогу польської сторони, як у 2022 році.
Поляки також читають ваші записи на цьому порталі.
Окрім того, що ви думаєте, що всі ваші сусіди винні у чомусь у вас і не є добрими для вас, і тільки ви є найбільшою нацією у світі, мені цікаво одне.
Що ви випишете, коли Росія усвідомлює свій план захопити все українське узбережжя Чорного моря та дійти до транснірії? І це її мета на 2025 рік.
Хто підтримає вашу країну у подальшому існуванні?
Ви не бачите того факту, що німці при першій нагоді негайно почнуть любити Росію і зраджувати вас без вагань. Франція зробить те саме.
Англія трохи далеко, правда?
Німці та французи переконали вас у такій лінії поведінки.
Старий юридичний принцип говорить: "Він це зробив, хто його використовував"
Яким шляхом ви будете експортувати свої товари?
Румуни - погано.
Угорці - погані
Словаки - погані
Польща - страшенно погано!
Трамп продасть вам найдорожчу зброю за найвищою ціною. Західна Європа також.
І він підтримає вас до останнього українського солдата !!!
Ви ображаєте слова істини, що показують вам реальність. Україна не приєднається до НАТО чи ЄС.
Питання полягає в тому, чи має Україна шанс вижити як незалежна держава, я залишаю вас думати.
показать весь комментарий
09.06.2025 16:12 Ответить