7701 посетитель онлайн

Мобилизованные ИТ-специалисты могут служить по специальности и получить офицерское звание, – Минобороны

Мобилизованные айтишники могут служить по специальности

Мобилизованные со знаниями в сфере ИТ могут получать офицерское звание и работать на должностях, связанных с цифровой трансформацией армии.

Об этом сообщили в Минобороны, передает Цензор.НЕТ.

Подробности

В министерстве отметили, что президент подписал указ, вносящий изменения в Положение о прохождении гражданами Украины военной службы в Вооруженных Силах Украины.

Изменения

Так, IT-специалисты, проходящие службу по мобилизации или призыву, после отбора на должности специалистов по цифровой трансформации смогут получить начальное офицерское звание "младший лейтенант".

Решение об этом принимает министр обороны. После согласования кандидатуры заместителем министра по вопросам цифрового развития, цифровых трансформаций и цифровизации издается соответствующий приказ Министерства.

"Назначение, перевод или перемещение по службе специалистов по цифровой трансформации будет происходить с учетом специальных процедур, определенных Министерством обороны", — пояснили в Минобороны.

Процедура отбора

Кандидатов на должности IT-специалистов будут отбирать в два этапа:

  • в воинских частях — командиры будут проводить первичный отбор среди мобилизованных военнослужащих;
  • в Министерстве обороны — проверка документов, соответствия требованиям и, при необходимости, собеседование с представителями Директората цифровой трансформации.

После успешного отбора военнослужащему присваивается звание младшего лейтенанта и он назначается на IT-должность.

В Минобороны пояснили, что новые нормы позволяют системно привлекать к развитию Сил обороны людей с опытом в ИТ, инженерии и технологиях. Это поможет внедрять цифровые решения в армии и усиливать технологическое преимущество Украины на поле боя.

Топ комментарии
+6
А чо, класно придумали
Береш спеціаліста, який коштує 3-4кілобаксів (а місцями і дорожче) і примушуєш його робити все те саме, шо він і робив, тільки за 10к гривень і маленькі алюмінієві зірочки.
Економія.
показать весь комментарий
13.03.2026 12:51 Ответить
+5
Чарівне слово - можуть. З совковими генералами та міністрами оборони адвокатами, брокерами з нерухомості - от ці можуть без військовий освіти бути міністрами у таку кроваву війну.
показать весь комментарий
13.03.2026 12:48 Ответить
+5
...А можуть через день піти в штурмовики чи сапери, військо це непередбачувана штука....
показать весь комментарий
13.03.2026 13:08 Ответить
Комментировать
Сортировать:
По-хорошому офіцерське звання мають отримати випускники всіх основних топових вузів! Не було воєнки - на офіцерські курси! Розумні люди, інтелектуали повинні ставати офіцерами!

Джон Кеннеді у Другу світову був звичайним випускником Єлю без жодного бойового досвіду - пішов на офіцерські курси і став командиром торпедного катера.
показать весь комментарий
13.03.2026 12:40 Ответить
Так та "воєнка" досі платна,є гроші станеш офіцером запасу, немає грошей йди солдатом. Ви кажете, що в Україні йде 4 років війна? Ну, ну...
показать весь комментарий
13.03.2026 12:42 Ответить
Вона є, але не в усіх вузах, ну і раніше вона безплатною була, але треба було нормативи здавати (ну і ВЛК проходити).

І цікаво виходило, людина могла не здати норматив, щоб учитися на якогось офіцера-діловода чи там картографа штабного, зате при цьому бути цілком придатною для того, щоб бути простим солдатом в окопі...
показать весь комментарий
13.03.2026 12:52 Ответить
Коли вчився в універі, у нас половина общаги була заселена курсантами якогось військового вишу, а половина звичайними студентами. Кордон проходив прямо посередині коридору, який шов через весь єтаж і там стояла решітка. Вони дивились на нас, а ми дивилися на них. Як в зоопарку. Мощні пацани були. Шоб я так бухав як вони, я б мабудь помер не закінчивши універа. Тож напевне в майбутніх офіцерів був досить жорсткий відбір по здоровʼю.
показать весь комментарий
13.03.2026 13:11 Ответить
Так дуже жорсткий відбір, як завжди: чиновнику заніс хабаря і він зробить, що хочеш.
показать весь комментарий
13.03.2026 14:41 Ответить
Воєнка - це щоб уникнути війська - даремне витрачання грошей держави.
показать весь комментарий
13.03.2026 14:45 Ответить
Офіцерами мають бути лише ті хто цього хоче.Непотрібно воно всім, бо буде те,що є зараз.
показать весь комментарий
13.03.2026 12:57 Ответить
Думаю, багато мобілізованих випускників КНУ чи КПІ (які не пройшли воєнку) з радістю стали б офіцерами, бо це безпечніше і вища зарплата...
показать весь комментарий
13.03.2026 13:11 Ответить
Зарплата. Хахаха ))) Ви просто йоморист )
показать весь комментарий
13.03.2026 13:57 Ответить
На цивільці в рази більше зарплата.В мене брат в іт зараболяє за місяць,як за рік в армії платять.Офіцери це для того,хто хотів мати кар'єру у війську.А цивільним воно не потрібно.
показать весь комментарий
13.03.2026 14:37 Ответить
Я не про ІТ конкретно говорю, а про всіх мобілізованих із вищою освітою кращих вузів - про різні факультети...
показать весь комментарий
13.03.2026 14:42 Ответить
Так і всім воно не потрібно.
показать весь комментарий
13.03.2026 15:06 Ответить
Чому? От прийшла повістка, випускник універу мобілізувався. що йому краще - бути простим солдатом і в окопі сидіти чи бути офіцером, сидіти не на самому передку і отримувати більше, ніж простий солдат?
показать весь комментарий
13.03.2026 15:20 Ответить
Так він не хоче бути офіцером.Нам не потрібно стільки тих офіцерів.Їх і так багато тисяч і всі на бюджеті.
показать весь комментарий
13.03.2026 16:36 Ответить
а скільки там платять?
бо в айті спеціаліст з досвідом отримує сто штук зі старту
(ну крім люксофта, там досі 50 тисяч пропонують)
показать весь комментарий
13.03.2026 12:44 Ответить
Зі старту і з досвідом - це як би діаметрально протилежні поняття)) Серед знайомих ІТ-шників є ті, хто отримає 100 і є ті, хто має менше (не в люксофті і не джуни).
показать весь комментарий
13.03.2026 12:50 Ответить
зі старту в конторі, шо ніясна?
показать весь комментарий
13.03.2026 13:05 Ответить
перше слово заголовку вдумливо прочитайте ще раз)
показать весь комментарий
13.03.2026 12:53 Ответить
це не відповідь
показать весь комментарий
13.03.2026 13:06 Ответить
А хто такий айтішнік? Я он вінду умію переставити (со звєрь-сіді ) - я вже айтішник чи ще ні? )))
показать весь комментарий
13.03.2026 14:02 Ответить
ні
ти енікейщик
показать весь комментарий
13.03.2026 14:17 Ответить
Так, ти айтішник! Йди в міноборони! Станеш ще й айті-штурмовиком!
показать весь комментарий
13.03.2026 14:38 Ответить
Чарівне слово - можуть. З совковими генералами та міністрами оборони адвокатами, брокерами з нерухомості - от ці можуть без військовий освіти бути міністрами у таку кроваву війну.
показать весь комментарий
13.03.2026 12:48 Ответить
А ще вони можуть штурмувати посадки з лопатами! Україна - країна можливостей!
показать весь комментарий
13.03.2026 13:34 Ответить
ЗЕбовдурі все роблять як ворожі диверсанти.
Як будуть свіжоспечені ЗЕлейтенанти без профільної освіти і бойового досвіду командувати ми вже бачили на прикладі баканова.

показать весь комментарий
13.03.2026 12:50 Ответить
А чо, класно придумали
Береш спеціаліста, який коштує 3-4кілобаксів (а місцями і дорожче) і примушуєш його робити все те саме, шо він і робив, тільки за 10к гривень і маленькі алюмінієві зірочки.
Економія.
показать весь комментарий
13.03.2026 12:51 Ответить
З.І. ЗЕкономлену двушечку відправляєш на Мацкву....
показать весь комментарий
13.03.2026 12:58 Ответить
А спеціаліст не громадянин України і зовсім не має обов'язків по захисту Вітчизни? Абсолютно безкоштовно на додачу.
показать весь комментарий
13.03.2026 13:12 Ответить
"А ти нє мєшай свою шерсть с государствєнной" (С)

Зєля с Фламіндічєм виходить не громадяни і мають робити свою вундервафлю за всі гроші світу, а ІТшники - громадяни і повинні працювати за пайку?
показать весь комментарий
13.03.2026 13:31 Ответить
....і головне - ПОЖИТТЄВО! Удачних рекрутингів вам ) Панове рабовласники.
показать весь комментарий
13.03.2026 14:06 Ответить
- Павел может лететь в Ленинград?
- Может.
- А Женя?
- Тоже может.
- Они оба могут!

Так само і ці айтівці можуть, але не будуть.
показать весь комментарий
13.03.2026 12:54 Ответить
НУ ДА НУ ДА))))))))))))

ВІРЮ) Я цій владі супер вірю)
показать весь комментарий
13.03.2026 12:54 Ответить
На п*ятому році прозріли,на початку ВВ скільки айтішників відправили на передок,до речі хто розумів що до чого подавались на офіцерські курси т.я.була вища освіта і служать на тих же айті посадах.
показать весь комментарий
13.03.2026 12:56 Ответить
В армії стільки не заробляють іт спеціалісти,як вони заробляли в цивільному житті.Я взагалі не знаю,як ще не потікали з України ці іт спеціалісти.
показать весь комментарий
13.03.2026 13:02 Ответить
А після офіцерських курсів ті айтішники з окопу куди по-твоєму потрапляють?
Стаєш взводним і далі йдеш на вихід тільки вже старшим начальником всєя посадки.
показать весь комментарий
13.03.2026 13:18 Ответить
Залежить від того що робив той чи інший айтішник до війни,наприклад за сина боролись три структури МО.
показать весь комментарий
13.03.2026 13:56 Ответить
Якщо тебе можуть забрати в підрозділ за спеціальністю, то офіцерське звання вже не важливе. А само по собі воно мало що дає на початковому рівні.
показать весь комментарий
13.03.2026 14:08 Ответить
Трохи більше грошей дає...
показать весь комментарий
13.03.2026 15:21 Ответить
Точно трохи,але в порівнянні з доходами до мобілізації,то крохи.В нашому випадку добре що американець вже 3роки платить 30% від тих доходів, так сказати для підтримки сім*ї т.я. працював на нього 11років,нуу із надією що після війни будуть знову співпрацювати.
показать весь комментарий
13.03.2026 15:33 Ответить
Та так,можна резюме розіслати з окопу,але через офіцерські курси простіше т.я час!,а бюрократія ще та.
показать весь комментарий
13.03.2026 15:22 Ответить
В нашого командира взводу коли він ще був сержантом ті курси зайняли 3 чи 5 днів разом із дорогою до Києва.
показать весь комментарий
13.03.2026 15:57 Ответить
...А можуть через день піти в штурмовики чи сапери, військо це непередбачувана штука....
показать весь комментарий
13.03.2026 13:08 Ответить
За такої процедури: Кандидатів на посади IT-фахівців відбиратимуть у два етапи:

у військових частинах - командири проводитимуть первинний відбір серед мобілізованих військовослужбовців;

у Міністерстві оборони - перевірка документів, відповідності вимогам і, за потреби, співбесіда з представниками Директорату цифрової трансформації.

Це цікаво тільки тим, кого вже мобілізували.
Зробіть процедуру з гарантіями для тих, хто ще не мобілізований. Щоб людина, якщо прийде добровільно, мала гарантії, що не залежатиме від рішення командира, чи візьмуть її на посаду таку, чи ні. Через рекрутингові центри їм дають такі гарантії зараз?
показать весь комментарий
13.03.2026 13:11 Ответить
Дають
Зараз можна і на айтішника мобілізуватись.
Але на 21 тис. бажаючих небагато.
показать весь комментарий
13.03.2026 13:19 Ответить
Брехня! Законом не передбачено жодних гарантій! Завтра їх можуть одним днем перевести в штурмовики. Україна - країна можливостей!
показать весь комментарий
13.03.2026 13:36 Ответить
А ти сильно здивуєшся якщо я скажу що законом не було передбачено використання цілих родів військ на постійній основі на лінії фронту, але закон оперативно поміняли ще в 22 році?)))
Тому скажу тобі як військовий цивільному - поточна ситуація коли НГШ зуб дає що айті не поїдуть на фронт і є консенсус з цього приводу - це набагато краще за закон, попри всю формальну невизначеність.
показать весь комментарий
13.03.2026 13:48 Ответить
"зуб дає що айті не поїдуть на фронт ... - це набагато краще за закон"
Але якщо щось не сподобається, або не захоче працювати цілодобово без вихідних, або не захоче ділитися зарплатою, або зверху скажуть відправити, або будь-що інше, то айті може поїхати штурмувати посадки.
показать весь комментарий
13.03.2026 14:26 Ответить
Ділитися 21 тис. грн.?😹
Ти передивився надто багато роликів про побори у русні і обнулення.
показать весь комментарий
13.03.2026 14:28 Ответить
Ділитися заощадженнями.
показать весь комментарий
13.03.2026 14:33 Ответить
Див. вище про передоз руснявими історіями
показать весь комментарий
13.03.2026 15:11 Ответить
Коли там вже буде зарплати вчителя 4000 дол?
Коли почнуться масові посадки корупціонерів?
Коли діти отримуватимуть кошти від реалізації надр?
Коли закінчиться епоха бідності?
русняві історії заважають?
показать весь комментарий
13.03.2026 17:09 Ответить
Запитайся в свого ***********, за якого я не голосував.
А як будеш спитати - запитай ще від мене скільки нам на 21 тис. грн. на правах рабів пахати.
Тільки на відміну від тебе я знаю про що пишу.
показать весь комментарий
13.03.2026 19:40 Ответить
Тоді потрібно підвищувати грошове забезпечення, бо кваліфікованих працівників так не набрати. Бо від їх роботи може залежати збереження великої кількості життів, територій і ресурсів. Якщо вони відповідають за впровадження важливого функціоналу і інноваційних рішень, чи підтримки існуючих.
показать весь комментарий
13.03.2026 22:23 Ответить
Звісно що потрібно. Але віз і нині там.
показать весь комментарий
13.03.2026 23:09 Ответить
Є такий гарний вислів. Вони, синку, тобі пообіцяють зорі з неба. От тільки позбирати їх муситимеш сам.
показать весь комментарий
13.03.2026 13:13 Ответить
показать весь комментарий
13.03.2026 13:40 Ответить
А чому ж у Міноборони чомусь забули, про лийтИнантів запасу, єрмака і бананова??? Федорову заборонив зеленський, виконувати Закони України та обов'язки ???
показать весь комментарий
13.03.2026 13:15 Ответить
Тобто, одночасно шукаємо дуже розумного спеціаліста по ІТ, але дурного як тапочка, щоб повірив обіцянкам влади і мін.діч оборони. Впихнути невпихуємоє
показать весь комментарий
13.03.2026 13:25 Ответить
показать весь комментарий
13.03.2026 13:41 Ответить
Можуть. А буде, як начальство вирішить.
показать весь комментарий
13.03.2026 13:26 Ответить
і чудове карʼєрне зростання, із Middle DevOps у Senior Штурмовік
показать весь комментарий
13.03.2026 13:28 Ответить
Обажти мережевий кабель і перставити вінду - це вже айті, цікаво.
показать весь комментарий
13.03.2026 13:33 Ответить
Це сис адмін
показать весь комментарий
13.03.2026 13:42 Ответить
Головне, щоб міг штурмувати посадки, а в окопі ти зможеш обжимати, що хочеш і ставити, що хочеш куди хочеш!
показать весь комментарий
13.03.2026 14:46 Ответить
..ото дивина..
у совковій армії, у 80-х, мій майбутній начальник служби якось, без допомоги указів тодішнього "зєлєнскага", сам знайшов мене, "мобілізованого з компетенціями у сфері" електроніки.. звісно, без посади молодшого лейтенанта, бо посада була сержантська, з якої, з полегшенням, звільнився рядовим, бо мав (і маю) непопулярні серед кар'єристів принципи..
показать весь комментарий
13.03.2026 14:26 Ответить
Це дуже добре, якщо запрацює. Знаю з власного досвіду:
1. Є великий попит в СОУ на ІТ спеціалістів
2. через контракт іт вакансії в СОУ не закриєш через не ринкові умови
3. ІТ спеціалісти в приватному секторі дуже часто під бронювання
4. якщо ІТ мобілізували, то його навряд чи направлять нести службу по спеціальності (спочатку його розподілить ТЦК, а потім командир придумає посаду)
показать весь комментарий
13.03.2026 15:12 Ответить
Так, є великий попит в СОУ на ІТ спеціалістів, особливо тих, що є штурмовиками. 30 тис. нових вакансій щомісяця! Просто рай! Інакше б придумали б як переправити на відповідну посаду.
показать весь комментарий
13.03.2026 17:14 Ответить