7304 відвідувача онлайн

Мобілізовані ІТ-фахівці можуть служити за спеціальністю та отримати офіцерське звання, - Міноборони

Мобілізовані айтішники можуть служити за спеціальністю

Мобілізовані з компетенціями у сфері IT можуть отримувати офіцерське звання та працювати на посадах із цифрової трансформації армії.

Про це повідомили у Міноборони, передає Цензор.НЕТ.

Подробиці

У міністерстві зазначили, президент підписав указ, що вносить зміни до Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України.

Зміни

Так, IT-фахівці, які проходять службу за мобілізацією або призовом, після відбору на посади фахівців із цифрової трансформації зможуть отримати первинне офіцерське звання "молодший лейтенант".

Рішення про це ухвалює міністр оборони. Після погодження кандидатури заступником Міністра з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації видається відповідний наказ Міністерства.

"Призначення, переведення або переміщення по службі для фахівців із цифрової трансформації відбуватиметься з урахуванням спеціальних процедур, визначених Міністерством оборони", - пояснили у Міноборони.

Процедура відбору

Кандидатів на посади IT-фахівців відбиратимуть у два етапи:

  • у військових частинах — командири проводитимуть первинний відбір серед мобілізованих військовослужбовців;
  • у Міністерстві оборони — перевірка документів, відповідності вимогам і, за потреби, співбесіда з представниками Директорату цифрової трансформації.

Після успішного відбору військовослужбовцю присвоюється звання молодшого лейтенанта та він призначається на IT-посаду.

У Міноборони пояснили, що нові норми дозволяють системно залучати до розвитку Сил оборони людей із досвідом у ІТ, інженерії та технологіях. Це допоможе впроваджувати цифрові рішення у війську та посилювати технологічну перевагу України на полі бою.

Топ коментарі
+6
А чо, класно придумали
Береш спеціаліста, який коштує 3-4кілобаксів (а місцями і дорожче) і примушуєш його робити все те саме, шо він і робив, тільки за 10к гривень і маленькі алюмінієві зірочки.
Економія.
показати весь коментар
13.03.2026 12:51 Відповісти
+5
Чарівне слово - можуть. З совковими генералами та міністрами оборони адвокатами, брокерами з нерухомості - от ці можуть без військовий освіти бути міністрами у таку кроваву війну.
показати весь коментар
13.03.2026 12:48 Відповісти
+5
...А можуть через день піти в штурмовики чи сапери, військо це непередбачувана штука....
показати весь коментар
13.03.2026 13:08 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
По-хорошому офіцерське звання мають отримати випускники всіх основних топових вузів! Не було воєнки - на офіцерські курси! Розумні люди, інтелектуали повинні ставати офіцерами!

Джон Кеннеді у Другу світову був звичайним випускником Єлю без жодного бойового досвіду - пішов на офіцерські курси і став командиром торпедного катера.
показати весь коментар
13.03.2026 12:40 Відповісти
Так та "воєнка" досі платна,є гроші станеш офіцером запасу, немає грошей йди солдатом. Ви кажете, що в Україні йде 4 років війна? Ну, ну...
показати весь коментар
13.03.2026 12:42 Відповісти
Вона є, але не в усіх вузах, ну і раніше вона безплатною була, але треба було нормативи здавати (ну і ВЛК проходити).

І цікаво виходило, людина могла не здати норматив, щоб учитися на якогось офіцера-діловода чи там картографа штабного, зате при цьому бути цілком придатною для того, щоб бути простим солдатом в окопі...
показати весь коментар
13.03.2026 12:52 Відповісти
Коли вчився в універі, у нас половина общаги була заселена курсантами якогось військового вишу, а половина звичайними студентами. Кордон проходив прямо посередині коридору, який шов через весь єтаж і там стояла решітка. Вони дивились на нас, а ми дивилися на них. Як в зоопарку. Мощні пацани були. Шоб я так бухав як вони, я б мабудь помер не закінчивши універа. Тож напевне в майбутніх офіцерів був досить жорсткий відбір по здоровʼю.
показати весь коментар
13.03.2026 13:11 Відповісти
Так дуже жорсткий відбір, як завжди: чиновнику заніс хабаря і він зробить, що хочеш.
показати весь коментар
13.03.2026 14:41 Відповісти
Воєнка - це щоб уникнути війська - даремне витрачання грошей держави.
показати весь коментар
13.03.2026 14:45 Відповісти
Офіцерами мають бути лише ті хто цього хоче.Непотрібно воно всім, бо буде те,що є зараз.
показати весь коментар
13.03.2026 12:57 Відповісти
Думаю, багато мобілізованих випускників КНУ чи КПІ (які не пройшли воєнку) з радістю стали б офіцерами, бо це безпечніше і вища зарплата...
показати весь коментар
13.03.2026 13:11 Відповісти
Зарплата. Хахаха ))) Ви просто йоморист )
показати весь коментар
13.03.2026 13:57 Відповісти
На цивільці в рази більше зарплата.В мене брат в іт зараболяє за місяць,як за рік в армії платять.Офіцери це для того,хто хотів мати кар'єру у війську.А цивільним воно не потрібно.
показати весь коментар
13.03.2026 14:37 Відповісти
Я не про ІТ конкретно говорю, а про всіх мобілізованих із вищою освітою кращих вузів - про різні факультети...
показати весь коментар
13.03.2026 14:42 Відповісти
Так і всім воно не потрібно.
показати весь коментар
13.03.2026 15:06 Відповісти
Чому? От прийшла повістка, випускник універу мобілізувався. що йому краще - бути простим солдатом і в окопі сидіти чи бути офіцером, сидіти не на самому передку і отримувати більше, ніж простий солдат?
показати весь коментар
13.03.2026 15:20 Відповісти
Так він не хоче бути офіцером.Нам не потрібно стільки тих офіцерів.Їх і так багато тисяч і всі на бюджеті.
показати весь коментар
13.03.2026 16:36 Відповісти
а скільки там платять?
бо в айті спеціаліст з досвідом отримує сто штук зі старту
(ну крім люксофта, там досі 50 тисяч пропонують)
показати весь коментар
13.03.2026 12:44 Відповісти
Зі старту і з досвідом - це як би діаметрально протилежні поняття)) Серед знайомих ІТ-шників є ті, хто отримає 100 і є ті, хто має менше (не в люксофті і не джуни).
показати весь коментар
13.03.2026 12:50 Відповісти
зі старту в конторі, шо ніясна?
показати весь коментар
13.03.2026 13:05 Відповісти
перше слово заголовку вдумливо прочитайте ще раз)
показати весь коментар
13.03.2026 12:53 Відповісти
це не відповідь
показати весь коментар
13.03.2026 13:06 Відповісти
А хто такий айтішнік? Я он вінду умію переставити (со звєрь-сіді ) - я вже айтішник чи ще ні? )))
показати весь коментар
13.03.2026 14:02 Відповісти
ні
ти енікейщик
показати весь коментар
13.03.2026 14:17 Відповісти
Так, ти айтішник! Йди в міноборони! Станеш ще й айті-штурмовиком!
показати весь коментар
13.03.2026 14:38 Відповісти
Чарівне слово - можуть. З совковими генералами та міністрами оборони адвокатами, брокерами з нерухомості - от ці можуть без військовий освіти бути міністрами у таку кроваву війну.
показати весь коментар
13.03.2026 12:48 Відповісти
А ще вони можуть штурмувати посадки з лопатами! Україна - країна можливостей!
показати весь коментар
13.03.2026 13:34 Відповісти
ЗЕбовдурі все роблять як ворожі диверсанти.
Як будуть свіжоспечені ЗЕлейтенанти без профільної освіти і бойового досвіду командувати ми вже бачили на прикладі баканова.

показати весь коментар
13.03.2026 12:50 Відповісти
А чо, класно придумали
Береш спеціаліста, який коштує 3-4кілобаксів (а місцями і дорожче) і примушуєш його робити все те саме, шо він і робив, тільки за 10к гривень і маленькі алюмінієві зірочки.
Економія.
показати весь коментар
13.03.2026 12:51 Відповісти
З.І. ЗЕкономлену двушечку відправляєш на Мацкву....
показати весь коментар
13.03.2026 12:58 Відповісти
А спеціаліст не громадянин України і зовсім не має обов'язків по захисту Вітчизни? Абсолютно безкоштовно на додачу.
показати весь коментар
13.03.2026 13:12 Відповісти
"А ти нє мєшай свою шерсть с государствєнной" (С)

Зєля с Фламіндічєм виходить не громадяни і мають робити свою вундервафлю за всі гроші світу, а ІТшники - громадяни і повинні працювати за пайку?
показати весь коментар
13.03.2026 13:31 Відповісти
....і головне - ПОЖИТТЄВО! Удачних рекрутингів вам ) Панове рабовласники.
показати весь коментар
13.03.2026 14:06 Відповісти
- Павел может лететь в Ленинград?
- Может.
- А Женя?
- Тоже может.
- Они оба могут!

Так само і ці айтівці можуть, але не будуть.
показати весь коментар
13.03.2026 12:54 Відповісти
НУ ДА НУ ДА))))))))))))

ВІРЮ) Я цій владі супер вірю)
показати весь коментар
13.03.2026 12:54 Відповісти
На п*ятому році прозріли,на початку ВВ скільки айтішників відправили на передок,до речі хто розумів що до чого подавались на офіцерські курси т.я.була вища освіта і служать на тих же айті посадах.
показати весь коментар
13.03.2026 12:56 Відповісти
В армії стільки не заробляють іт спеціалісти,як вони заробляли в цивільному житті.Я взагалі не знаю,як ще не потікали з України ці іт спеціалісти.
показати весь коментар
13.03.2026 13:02 Відповісти
А після офіцерських курсів ті айтішники з окопу куди по-твоєму потрапляють?
Стаєш взводним і далі йдеш на вихід тільки вже старшим начальником всєя посадки.
показати весь коментар
13.03.2026 13:18 Відповісти
Залежить від того що робив той чи інший айтішник до війни,наприклад за сина боролись три структури МО.
показати весь коментар
13.03.2026 13:56 Відповісти
Якщо тебе можуть забрати в підрозділ за спеціальністю, то офіцерське звання вже не важливе. А само по собі воно мало що дає на початковому рівні.
показати весь коментар
13.03.2026 14:08 Відповісти
Трохи більше грошей дає...
показати весь коментар
13.03.2026 15:21 Відповісти
Точно трохи,але в порівнянні з доходами до мобілізації,то крохи.В нашому випадку добре що американець вже 3роки платить 30% від тих доходів, так сказати для підтримки сім*ї т.я. працював на нього 11років,нуу із надією що після війни будуть знову співпрацювати.
показати весь коментар
13.03.2026 15:33 Відповісти
Та так,можна резюме розіслати з окопу,але через офіцерські курси простіше т.я час!,а бюрократія ще та.
показати весь коментар
13.03.2026 15:22 Відповісти
В нашого командира взводу коли він ще був сержантом ті курси зайняли 3 чи 5 днів разом із дорогою до Києва.
показати весь коментар
13.03.2026 15:57 Відповісти
...А можуть через день піти в штурмовики чи сапери, військо це непередбачувана штука....
показати весь коментар
13.03.2026 13:08 Відповісти
За такої процедури: Кандидатів на посади IT-фахівців відбиратимуть у два етапи:

у військових частинах - командири проводитимуть первинний відбір серед мобілізованих військовослужбовців;

у Міністерстві оборони - перевірка документів, відповідності вимогам і, за потреби, співбесіда з представниками Директорату цифрової трансформації.

Це цікаво тільки тим, кого вже мобілізували.
Зробіть процедуру з гарантіями для тих, хто ще не мобілізований. Щоб людина, якщо прийде добровільно, мала гарантії, що не залежатиме від рішення командира, чи візьмуть її на посаду таку, чи ні. Через рекрутингові центри їм дають такі гарантії зараз?
показати весь коментар
13.03.2026 13:11 Відповісти
Дають
Зараз можна і на айтішника мобілізуватись.
Але на 21 тис. бажаючих небагато.
показати весь коментар
13.03.2026 13:19 Відповісти
Брехня! Законом не передбачено жодних гарантій! Завтра їх можуть одним днем перевести в штурмовики. Україна - країна можливостей!
показати весь коментар
13.03.2026 13:36 Відповісти
А ти сильно здивуєшся якщо я скажу що законом не було передбачено використання цілих родів військ на постійній основі на лінії фронту, але закон оперативно поміняли ще в 22 році?)))
Тому скажу тобі як військовий цивільному - поточна ситуація коли НГШ зуб дає що айті не поїдуть на фронт і є консенсус з цього приводу - це набагато краще за закон, попри всю формальну невизначеність.
показати весь коментар
13.03.2026 13:48 Відповісти
"зуб дає що айті не поїдуть на фронт ... - це набагато краще за закон"
Але якщо щось не сподобається, або не захоче працювати цілодобово без вихідних, або не захоче ділитися зарплатою, або зверху скажуть відправити, або будь-що інше, то айті може поїхати штурмувати посадки.
показати весь коментар
13.03.2026 14:26 Відповісти
Ділитися 21 тис. грн.?😹
Ти передивився надто багато роликів про побори у русні і обнулення.
показати весь коментар
13.03.2026 14:28 Відповісти
Ділитися заощадженнями.
показати весь коментар
13.03.2026 14:33 Відповісти
Див. вище про передоз руснявими історіями
показати весь коментар
13.03.2026 15:11 Відповісти
Коли там вже буде зарплати вчителя 4000 дол?
Коли почнуться масові посадки корупціонерів?
Коли діти отримуватимуть кошти від реалізації надр?
Коли закінчиться епоха бідності?
русняві історії заважають?
показати весь коментар
13.03.2026 17:09 Відповісти
Запитайся в свого ***********, за якого я не голосував.
А як будеш спитати - запитай ще від мене скільки нам на 21 тис. грн. на правах рабів пахати.
Тільки на відміну від тебе я знаю про що пишу.
показати весь коментар
13.03.2026 19:40 Відповісти
Тоді потрібно підвищувати грошове забезпечення, бо кваліфікованих працівників так не набрати. Бо від їх роботи може залежати збереження великої кількості життів, територій і ресурсів. Якщо вони відповідають за впровадження важливого функціоналу і інноваційних рішень, чи підтримки існуючих.
показати весь коментар
13.03.2026 22:23 Відповісти
Звісно що потрібно. Але віз і нині там.
показати весь коментар
13.03.2026 23:09 Відповісти
Є такий гарний вислів. Вони, синку, тобі пообіцяють зорі з неба. От тільки позбирати їх муситимеш сам.
показати весь коментар
13.03.2026 13:13 Відповісти
показати весь коментар
13.03.2026 13:40 Відповісти
А чому ж у Міноборони чомусь забули, про лийтИнантів запасу, єрмака і бананова??? Федорову заборонив зеленський, виконувати Закони України та обов'язки ???
показати весь коментар
13.03.2026 13:15 Відповісти
Тобто, одночасно шукаємо дуже розумного спеціаліста по ІТ, але дурного як тапочка, щоб повірив обіцянкам влади і мін.діч оборони. Впихнути невпихуємоє
показати весь коментар
13.03.2026 13:25 Відповісти
показати весь коментар
13.03.2026 13:41 Відповісти
Можуть. А буде, як начальство вирішить.
показати весь коментар
13.03.2026 13:26 Відповісти
і чудове карʼєрне зростання, із Middle DevOps у Senior Штурмовік
показати весь коментар
13.03.2026 13:28 Відповісти
Обажти мережевий кабель і перставити вінду - це вже айті, цікаво.
показати весь коментар
13.03.2026 13:33 Відповісти
Це сис адмін
показати весь коментар
13.03.2026 13:42 Відповісти
Головне, щоб міг штурмувати посадки, а в окопі ти зможеш обжимати, що хочеш і ставити, що хочеш куди хочеш!
показати весь коментар
13.03.2026 14:46 Відповісти
..ото дивина..
у совковій армії, у 80-х, мій майбутній начальник служби якось, без допомоги указів тодішнього "зєлєнскага", сам знайшов мене, "мобілізованого з компетенціями у сфері" електроніки.. звісно, без посади молодшого лейтенанта, бо посада була сержантська, з якої, з полегшенням, звільнився рядовим, бо мав (і маю) непопулярні серед кар'єристів принципи..
показати весь коментар
13.03.2026 14:26 Відповісти
Це дуже добре, якщо запрацює. Знаю з власного досвіду:
1. Є великий попит в СОУ на ІТ спеціалістів
2. через контракт іт вакансії в СОУ не закриєш через не ринкові умови
3. ІТ спеціалісти в приватному секторі дуже часто під бронювання
4. якщо ІТ мобілізували, то його навряд чи направлять нести службу по спеціальності (спочатку його розподілить ТЦК, а потім командир придумає посаду)
показати весь коментар
13.03.2026 15:12 Відповісти
Так, є великий попит в СОУ на ІТ спеціалістів, особливо тих, що є штурмовиками. 30 тис. нових вакансій щомісяця! Просто рай! Інакше б придумали б як переправити на відповідну посаду.
показати весь коментар
13.03.2026 17:14 Відповісти