9831 посетитель онлайн

Валенса после перезахоронения Мельника отказался поддерживать Зеленского

Экс-президент Польши возмутился перезахоронением главы ОУН Андрея Мельника

Бывший президент Польши Лех Валенса заявил, что больше не будет поддерживать президента Украины Владимира Зеленского после его участия в церемонии перезахоронения одного из лидеров Организации украинских националистов Андрея Мельника.

Как сообщает Цензор.НЕТ, об этом говорится в посте Валенсы в Facebook.

Что заявил экс-президент Польши

В своем посте Лех Валенса выразил возмущение участием Владимира Зеленского в церемонии перезахоронения Андрея Мельника. По его словам, после этого он решил публично снять с груди украинский флаг и отказаться от поддержки украинского президента.

"Отметив бандитов УПА, президент Украины оскорбил меня и всех наших убитых соотечественников. Поэтому я публично снял с груди украинский флаг. Я и впредь буду помогать народу в борьбе с советскими. Я отказываюсь поддерживать президента Зеленского!" – написал Валенса.

С чем связано заявление

В посте экс-президент Польши прямо не упомянул церемонию перезахоронения Андрея Мельника. В то же время его заявление появилось через три дня после мероприятия под Киевом, в котором принял участие Владимир Зеленский.

Андрей Мельник был одним из лидеров Организации украинских националистов. Тема деятельности ОУН и УПА остается одной из самых чувствительных в польско-украинских отношениях и регулярно становится предметом политических дискуссий в Польше.

Топ комментарии
+55
Сталін з Гітлером ту Польщу за місяць розхерачили, а полякам муляють чомусь тільки бандерівці.
показать весь комментарий
29.05.2026 11:42 Ответить
+38
Поляк залишається поляком - як вовка не годуй а він в ліс дивиться
показать весь комментарий
29.05.2026 11:42 Ответить
+38
Я теж не підтримую Ze, але не через перепоховання героя. І я думав шо Валенса розумнійше чим виявився.
показать весь комментарий
29.05.2026 11:43 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Поляк залишається поляком - як вовка не годуй а він в ліс дивиться
показать весь комментарий
29.05.2026 11:42 Ответить
До чого тут " поляк"? Те ж саме робли всі народи у Європі, розмухуючи взаємну ненавість. І істричні образи. Пісяля другої світової- вимушені були примиритися і британці і французи і німці.
А от у східній Європі поодовжують істричні образи використовувати у виборах. Угорці до румун, українців і словаків.Румуни і угорці до України. росіяни закидують претензії до всіх, заодно провокують в Україні неприйняття румунів, поляків...угорців..
показать весь комментарий
29.05.2026 12:24 Ответить
Але всі ці європейські вибори обʼєднує одна спільна риса: в КОЖНІЙ країні суне рило у вибори рашка, використовуючи саме історичні обставини. І всі народи ведуться на ці уловки.
показать весь комментарий
29.05.2026 13:25 Ответить
Сталін з Гітлером ту Польщу за місяць розхерачили, а полякам муляють чомусь тільки бандерівці.
показать весь комментарий
29.05.2026 11:42 Ответить
Мельник, не "бандерівець".
показать весь комментарий
29.05.2026 12:25 Ответить
Ти, удмурт, чЛеніна та Сраліна тішком перепоховувуй.
показать весь комментарий
29.05.2026 11:45 Ответить
малоросік?
схрена Україна повинна щось робити тишком-нишком? Ми не крадії....
показать весь комментарий
29.05.2026 11:57 Ответить
не треба ображати моїх побратимів з Донецька і області таким порівнянням...
показать весь комментарий
29.05.2026 14:53 Ответить
У кожній Системі є Виняток. Побратими - це Виняток.
показать весь комментарий
29.05.2026 17:00 Ответить
Замахали ви, "патрійоти": "данєцкіє, бамбасяні, панаєхалі"! Теперішнього хрипатого гаранта обрали не тількі "данєцкіє нєпатріоти", а вся Україна окрім Львівщини, і привели війну в Україну всі разом. Чим українці Донеччини завинили? Тим, що в часи індустріалізації в 30-ті роки на Донеччину завезли сотні тисяч русаків і українці опинились в недружньому (агресивному) до всього українського оточенні? Добре бути "патріотом", коли тебе оточують 80 відсотків однодумців. А спробуйте відстоювати свою проукраїнську позицію в оточенні 80 відсотків майже ворогів.
Слава Україні! ❤️🖤💙💛
показать весь комментарий
30.05.2026 01:09 Ответить
Я теж не підтримую Ze, але не через перепоховання героя. І я думав шо Валенса розумнійше чим виявився.
показать весь комментарий
29.05.2026 11:43 Ответить
Нагадує пізнього Кравчука.
показать весь комментарий
29.05.2026 11:48 Ответить
сказала кацапська мабуба. Що ти таке, щоб базікати за Мельника? У крашому випадку черговий руцький ждун і дурень
показать весь комментарий
29.05.2026 12:00 Ответить
Мабуть Валенса дуже розумний, коли пішов на співпрацю з комуністичною Службою безпеки (польським аналогом КДБ) під псевдонімом «Болєк».
Правда Валенса всіляко відхрещувався від співпраці з комуняками, але в 2016 році все таки знайшлися документи. В будинку покійного генерала Чеслава Кіщака знайшли папки з архівами, де були підписки про співпрацю та розписки про отримання грошей, підписані прізвищем Валенси.
Почеркознавча експертиза підтвердила справжність документів.
Можливо я і не правий, але бувших кгбістів небуває.
показать весь комментарий
29.05.2026 12:14 Ответить
бо оточення Зелі сподівалося що рейтинг зелі піднимиться, та відбудеться об'єднання

та інша хрень, бо дійсно зараз не на часі робити перепоховання
показать весь комментарий
29.05.2026 11:44 Ответить
На відміну від Армії Крайової і Армії Людової, які офіційно саморозпустились, відмовившись від «боротьби з совєтами», УПА ніколи не заявляла про складання зброї.
Героя Слава!
показать весь комментарий
29.05.2026 11:45 Ответить
я б на місці Президента України перейменував ЗСУ в ОУН УПА, а одну з дивізій назвав Галичина, два батальйони Ролонд і Нахтігаль, а потім довів ці три підрозділи до корпусів !!! але ж на це треба бути українцям і мати як кажуть яйці !!!
показать весь комментарий
29.05.2026 12:37 Ответить
Треба не забувати,що вся західна допомога йде через Польщу.Посваритись легко,в що потім?залишаться тільки "яйця"...
показать весь комментарий
29.05.2026 16:22 Ответить
Може вже досить цих дешевих ура-патріотичних понтів ,в країні .яка ПОВНІСТЮ залежить від військової і фінансової допомоги Заходу ,в тому числі з Польщі ,
показать весь комментарий
29.05.2026 17:43 Ответить
якось *****.
показать весь комментарий
29.05.2026 11:48 Ответить
Анрій Мельник, Степан Бандера, Роман Шухевич та ще сотні тисяч українців з ОУН УПА, дивізії Галичина, батальйонів Роланд і Нахтігаль, періоду 1939-55 рр. це Герої України, борці за її Волю і Незалежність, насамперед проти червоно-дупого, ріпоїдо-совкового комуно-нацистького окуппаційного біолайна, біонепотребу !!!
показать весь комментарий
29.05.2026 11:48 Ответить
А хіба дивізія "Галичини" не була військовим підрозділом СС ,а батальйони "Роланд " і "Нахтігаль " не були підрозділами Вермахту ? Ілі ета што-та другоє ?
показать весь комментарий
29.05.2026 17:40 Ответить
НКВД<=>СС
Ще питання?
показать весь комментарий
29.05.2026 18:23 Ответить
То я і без тебе знаю що НКВД= СС.
показать весь комментарий
29.05.2026 18:26 Ответить
Ні, це саме "тоє", просто щоб це розуміти, треба читати історичні документи, а не жувати радянську жуйку. Так, «Нахтігаль» і «Роланд» були підрозділами в структурі Абверу (розвідки Вермахту), а Дивізія «Галичина» - у складі військ СС (Waffen-SS). Знову намагаєшся відкрили Америку? А тепер увімкни логіку, якщо вона там є:
По-перше, Нюрнберзький трибунал чітко визначив перелік злочинних організацій, і фронтова дивізія «Галичина» (як і загалом Waffen-SS, на відміну від загальних СС) туди не увійшла. Жоден боєць дивізії не був засуджений за воєнні злочини.
Батальйони «Нахтігаль» і «Роланд»: Дійсно формувалися німецьким Абвером. Мета українців була прагматичною - отримати вишкіл і зброю. Вони проіснували аж... кілька місяців 1941 року. Коли ОУН проголосила Акт відновлення Української Держави 30 червня 1941 р., німці розігнали ці батальйони, а керівництво (включно з Шухевичем та Бандерою) репресували й кинули в концтабори. Оце так "служба Вермахту", еге ж?
Дивізія «Галичина»: Створена у 1943 році, коли вже було очевидно, що один окупант (нацисти) відступає, а інший (більшовики) повертається. Хлопці йшли туди, щоб отримати регулярний військовий вишкіл для захисту своєї землі. До речі, у 1945 році вона стала 1-ю Українською дивізією Української Національної Армії.
По-друге, українці використовували німецькі однострої та зброю виключно як військовий вишкіл для майбутньої власної армії. Щойно німці показали справжнє обличчя і заарештували Бандеру та Мельника, ці підрозділи були розформовані, а люди пішли в ліси створювати УПА, яка воювала і проти нацистів, і проти більшовиків.
Чи для тебе воювати проти одного людожера в однострої іншого - це занадто складна геополітика? Коли СРСР підписував пакт з Гітлером у 1939-му, спільно дерибанив Польщу і проводив спільні паради у Бресті - «ета було што-та другоє», чи звичайний союз двох тоталітарних диктатур?
В третє: Юридичний факт: Британська комісія Портера та Канадська комісія Дешена офіційно розслідували діяльність дивізії «Галичина» і винесли вердикт: жодних воєнних злочинів за ними немає, колективної провини немає...
Тож так, «ета другоє». Це називається безвихідь нації, затиснутої між двома найбільшими монстрами XX століття, де доводилося брати зброю у диявола, щоб захиститися від сатани. Але щоб це збагнути, треба мати бодай базове критичне мислення».
Вивчай матчастину, щоб не виглядати смішно.....
показать весь комментарий
30.05.2026 04:13 Ответить
ЗЕ все вигадує нові засоби як зробити щоб нас перестали підтримувати ті хто ще підтримуе
показать весь комментарий
29.05.2026 11:49 Ответить
Не знаю хто сказав,але гарно.-Всі чекали коли Зеленський стане бандерівцем,а він став мельниківцем. Послідовники Мельника боролись з послідовниками Бандери і навпаки.Вангую, ще частина діаспори висловить претензії.
показать весь комментарий
29.05.2026 11:51 Ответить
По перше Прапор України і зе це далеко не тотожні речі
По друге поляк як завжди ломається на питанні Національних Героїв України та її історії.
поляки такі поляки.....
показать весь комментарий
29.05.2026 11:52 Ответить
Гоноровий, бляха...
показать весь комментарий
29.05.2026 11:53 Ответить
Чому поляки вважають, що їм можна своїх національних героїв хоронити на своїй землі, нагороджувати їх, називати на їхню честь вулиці і т. п., при тому, що вони займались винищенням українського населення на Волині, а українці не мають такого права?
Чим займалися такі офіцери Армії Крайової (АК), як Казимеж Бабінський (пол. Kazimierz Bąbiński, псевдонім "Любонь"), підрозділи під його керівництвом брали участь у відповідних каральних заходах проти українських сіл? А він герой Польщі!
Владислав Коханьський (пол. Władysław Kochański, псевдонім "Вуйк"): Командир одного з найбільших польських партизанських загонів на Волині, який діяв у Костопільському та Сарненському районах і ряд других.
показать весь комментарий
29.05.2026 11:54 Ответить
Та тому, що у владі зелене гівно, що біля дипломатії і поряд не лежало. Чогось при Пороху ці питання вирішувались без зайвого срачу.
показать весь комментарий
29.05.2026 13:21 Ответить
І тут буде потужний крок Зельоної команди. Замість дипломатичної роботи ще до поховання, і тепер, юуде активне цькування Валенси у Зельоних гундосиках, і анонімними телеграм помийками Банкової.
показать весь комментарий
29.05.2026 11:55 Ответить
Ох вже ці святі поляки... Вони щиро вірять, що вони святі...
показать весь комментарий
29.05.2026 11:57 Ответить
Ай какіє ми нєжниє!
показать весь комментарий
29.05.2026 11:57 Ответить
Чому саме зараз?? оце питання так питання...
показать весь комментарий
29.05.2026 11:58 Ответить
А Пілсудського з пацифікацією Валєнса підтримує? А Тадеуша Коморовського, засновника Армії Крайовох Валжнса підтримує? А Францвшека Юзв'яка, одного з керівників Батальйонів хлопських підтримує? На руках кожноглюр є українська кров. Чому українцям пофігу, чи підтримує цих душителів українства Вчлєнса? Навіть більше - більшості українців ці бандити не відомі. Зате мало не всі полчки знають, хто такі Мельник, Шухевич і ******** Бандера. Кожен народ має своїх героїв, які для його сусідів героями не є. Сому "демократ" Валєнса відмовляє українцям шанувати власних героїв? Такий він "демократ", такий "друг" України.
показать весь комментарий
29.05.2026 11:59 Ответить
В 2013 група депутатів ВРУ звернулась до Польщі з офіційним проханням засудити Бандеру і весь визвольний рух ... чи можливо , аби щось подібне зробили депутати Сейму Польщі ?
показать весь комментарий
29.05.2026 12:18 Ответить
Можливе. Якщо росія купить одразу цілу групу польських депутатів, а не по одному.
показать весь комментарий
29.05.2026 12:27 Ответить
В тім то і річ , що не буде такого .
Польські політики , як би до них не відносились , мають честь і гідність ...
показать весь комментарий
29.05.2026 12:48 Ответить
А рольнікі кордони блокували самостійно чи з подачі людей з польського державного політікума?
показать весь комментарий
29.05.2026 12:51 Ответить
А вони робили це в знак протесту проти Мельника ?
показать весь комментарий
29.05.2026 13:02 Ответить
Тоді ні. Знаходили інші причини.
показать весь комментарий
29.05.2026 13:13 Ответить
Жартуєте? Нагадати вам, як польський політик Пілсудський "чесно і гідно" кинув Україну з Петлюрою, уклавши з лєніним сепаратний мир?
показать весь комментарий
29.05.2026 15:23 Ответить
Треба бути чесними - своя сорочка завжди ближче до тіла
показать весь комментарий
29.05.2026 15:40 Ответить
Хіба Польща винувата ,що тодішні українські ура-патріоти не підтримали Петлюру ,бо буцім -то він віддав Західну Україну Польщі і через це Україна просрала в 1920 році свою незалежність.
показать весь комментарий
29.05.2026 17:36 Ответить
Трохи не так. Патріоти України під проводом Марка Безручка безпосередньо спмичинилися до так званого "чуда над Віслою", допомігши полякам розбити ьільшовицькі армії Тухачевського і Єгорова і тим зберігши Польщу, як державу. Натомість поляки не спричинилися до збереження України, як держави, уалавши з лєніним сепаратний мир і прділивши з ними Україну.
показать весь комментарий
29.05.2026 19:08 Ответить
Зате рашисти які захоплювали Польщу, знищили сотні тисяч поляків, показово збили польський літак з усією польською елітою і нічого.
показать весь комментарий
29.05.2026 12:04 Ответить
А Мельник значить не боровся з совЄтами?
показать весь комментарий
29.05.2026 12:04 Ответить
Зараз заплачу . Герой минулого сторіччя, нехай на Горбачева молиться
показать весь комментарий
29.05.2026 12:07 Ответить
А що там з історією від ВВС про роботу Валєнси (псевдо - "Болек") на комуняцькі спецслужби?
показать весь комментарий
29.05.2026 12:12 Ответить
Там не тільки від BBC. Там офіційні розслідування де він підтвердив нарешті що підписував, але під ,,тиском,,
показать весь комментарий
29.05.2026 12:53 Ответить
Нехай колишній президент Валенса знайде місце за кордоном і перепоховає польського героя. Тому, що українцям дуже муляє, що герой Польщі, який одночасно є вбивцею і мучителем українців, похований на польській землі, а не за кордоном. Це так має бути, виходячи з логіки колишнього президента. І якщо навіть порівнювати Пілсудського і Мельника, то Мельник має менше гріхів перед поляками, ніж Пілсудський перед українцями
показать весь комментарий
29.05.2026 12:14 Ответить
А які гріхи у Мельника перед поляками?
Те що ОУН рубилися з армвєю крайовою? І вбили при цьому багато поляків?
Так це війна там вбивають і нічого зазіхати на землі українців , Холмщина це Україна!
показать весь комментарий
29.05.2026 12:19 Ответить
ОУН не могла "рубитися" з Армією Крайовою, так як ОУН це суто політична організація і приймала тільки політичні рішення, а "рубилися" тільки УПА, як Бандерівська, Мельниківська і Бульби Боровця.
показать весь комментарий
29.05.2026 12:58 Ответить
Мав на увазі українська армія ...
Так УПА згідний
показать весь комментарий
29.05.2026 13:00 Ответить
Напевно територіальні претензії, співпраця з німцями щось там ще розповідають про волинську трагедію. Та вони можуть розповідати що хочуть, то їхній герой, ми їм нічого вказувати не повинні, так як і вони з євреями не повинні пхати свого довгого носа у внутрішні справи України
показать весь комментарий
29.05.2026 13:01 Ответить
І цей в полоні міфів, власних ілюзій та стереотипів. Ну що ж ...Невелика втрата.
показать весь комментарий
29.05.2026 12:18 Ответить
Імперці))) чужих героїв називати бандитами, а своїх бандитів героями))
показать весь комментарий
29.05.2026 12:23 Ответить
Україні і Польщі потрібне національне примирення інакше спільне цивілвзоване існування неможливе.
Визнати війну між двома країнами минулим і примиритися.

Наш спільний ворог московія і не відволікатися від основного...
Нічого гіршого за московію не має
показать весь комментарий
29.05.2026 12:24 Ответить
Скільки раз Україна має падати навколішки перед поляками та просити прощення? Вже ж було неодноразово. Начебто все добре але за рік Польща знову піднімає ті самі запитання.
показать весь комментарий
29.05.2026 12:30 Ответить
Ніяких прощень , це маніпуляція поляків з якою змирилася наша влада! Потрібне примирення народів і повне припинення маніпуляцій.
усвідомити полякам що українці то суверени і у них своя територія , культура, мова, віра і зазіхати нікому на це неможна

і почати жити цивілізовано і продуктивно і тих хто маніпулює повинні переслідуватися, досить
показать весь комментарий
29.05.2026 12:59 Ответить
А маніпулює кремлядська фсб руками продажних тварин і в Україні, і в Польщі.
Поставити питання: кому вигідна ця катавасія? І одразу стає зрозуміло, чиї роги стирчать.
показать весь комментарий
29.05.2026 13:17 Ответить
Нема на Валенсу Б Хмельницького
показать весь комментарий
29.05.2026 12:30 Ответить
Очень жаль, что даже бывшие польские политики заигрывают с "истерической памятью".
Т.е нападение и разделение Польши совком и Германией - помолчим. Гибель правительства Польши в полёте из рф - помолчим.
Возврат давно погибшего гражданина Украины на родину - не помолчим. Преступления советского союза, правопреемником которого стало рф, на территории советского союза, сегодня относящейся к территории Украины - не забудем не простим.
Это печально. Хотя и возврат Мельника сейчас во время войны мне тоже кажется неуместной идеей.
показать весь комментарий
29.05.2026 12:41 Ответить
Ну, и валенса на хрен!
показать весь комментарий
29.05.2026 12:41 Ответить
У вас Калининград в 40 км от Гданьска! Там перерезается все и Балтийское море и пол Польши! А вы херней маетесь!
показать весь комментарий
29.05.2026 12:47 Ответить
втративши західну Україну від розбою гітлера і сталіна, робить крайніми українців, які билися проти цих двох нелюдів - дуже розумно!
показать весь комментарий
29.05.2026 12:48 Ответить
Проснувся старий агент польської Безпеки під псевдо ,,Болєк,, Хай ліпше розповість про папери які підписував про співпрацю із старим польським режимом.
показать весь комментарий
29.05.2026 12:49 Ответить
Як завжди багато польського гонору не в той бік. Зняв він український значок, бо не підтримує Зеленського. Так хай зніме значок Зеленського і низько вклониться українцям, що стіною стоять на захисті Європи і Польщї зокрема.
показать весь комментарий
29.05.2026 13:04 Ответить
Що в Україні, що в Польщі, тільки кремлівські кроти можуть провокувати копання в історіі під час такої кровопролитної війни, коли треба всі зусилля направити тільки в одному напрямку в єдності з союзниками.
показать весь комментарий
29.05.2026 13:12 Ответить
Чомусь про злочини поляків на землях України нікому у Польщі не муляють.
А там, ой, як багато - не на один трибунал набереться.
показать весь комментарий
29.05.2026 13:57 Ответить
Всі ці люди живуть викривленим минулим і під прапором пілсудчиків.
показать весь комментарий
29.05.2026 14:27 Ответить
Занадто пізно прийшло пізнання,що таке слуга: ще сім років тому потрібно було заявити.
показать весь комментарий
29.05.2026 14:38 Ответить
Порада ,куди йти Валенсі з його заявами......
Заява Валенси про те, що він ,,знімає прапор'' і «відмовляється підтримувати Зеленського» через повагу до УПА - це дешевий популізм, пихатість та політичне самомилування. ,,Вельмишановний'' пане Валенса, коли ви повчаєте Україну, згадайте Сагринь, згадайте акцію ,,Вісла'', згадайте Березу Картузьку і криваві рейди ваших ,,проклятих солдатів'' (żołnierze wyklęci). Якщо ми почнемо мірятися кривавими сторінками історії, то Польщі забракне пам'ятників, щоб вибачитися перед усіма сусідами.
Україна сьогодні стікає кров'ю у війні проти радянсько-російської орди, захищаючи в тому числі й ситу, спокійну Польщу. І якщо колишній польський президент через свої історичні комплекси вирішив образитися на український прапор - що ж,то хай іде лісом. Справжні друзі пізнаються в біді, а пихаті політики на пенсії, які живуть подвійними стандартами, нам нічого вказувати не будуть. Ми самі розберемося, хто наш герой.
показать весь комментарий
29.05.2026 15:54 Ответить
А я от не розумію,на яку мать піднімати на сьогодні всі оці питання,НА ЯКУ!!!!????? Україна і так страждає по-повній,і так не видно кінця і краю,питання на сьогодні про ІСНУВАННЯ УКРАЇНИ і залучення більше союзників,а не відштовхувати їх,якіб вони не були. Я так думаю,якщоб запитали наших ГЕРОЇВ на передку про це переховання ,то з 100-а,99-ь запропонувалиб краще купити дронів за ті витрати які пішли,а закінчиться все оце жахіття,тоді і займайтеся цим піаром!!!
показать весь комментарий
29.05.2026 15:57 Ответить
Заява цього персонажа, який демонстративно зняв з грудей український прапор і образився на Зеленського через УПА, - це просто еталонний приклад пихатості та вибіркової пам'яті. Слухайте, панове, спроби іноземних діячів повчати нас, кого вшановувати, а кого ні - це якесь застаріле менторство, яке сьогодні виглядає максимально дико. Андрій Мельник, Степан Бандера, Тарас Бульба-Боровець та всі вояки УПА - це люди, які виборювали незалежність України в умовах, коли весь світ був проти нас. Вони воювали на два, а то й на три фронти (проти нацистів, радянських окупантів та польських шовіністів). Україна - суверенна держава. Ми не питаємо дозволу у Варшави, Берліна чи Вашингтона, чиї портрети нам вішати в кабінетах і чиїми іменами називати вулиці. Ми самі розберемося зі своєю історією. Якщо Валенса цього не розуміє, то його «демократичне» минуле сильно програє його нинішньому егоцентризму. І нам, чесно кажучи, абсолютно начхати на чужу думку з цього приводу. Але ж курво найбільше дивує, коли люди з такою біографією кидаються словами про «бандитів». От цікаво, а ким для Валенси є польська Армія Крайова чи Народові Сили Збройні? Бо якщо УПА для нього бандити, то польські формування залишили по собі на наших землях такий кривавий слід, що дивуєшся, як узагалі вистачає нахабства когось повчати. Вони ж палили цілі села разом із мешканцями. Згадайте трагедію Сагриня, Павлокоми, Пискоровичів, де польські партизани живцем спалювали й розстрілювали сотні мирних українців - жінок, старих, немовлят. Для українців Холмщини, Волині чи Надсяння ці польські «герої» стали уособленням справжнього жаху й терору, але в ******** Польщі їм ставлять пам'ятники й називають на їхню честь вулиці.......Узагалі, польська історична пам'ять працює за дуже зручними подвійними стандартами. Вони чествують діячів, у яких руки по лікті в крові не лише українців, а й інших сусідів. Юзеф Пілсудський, який влаштував жорстоку пацифікацію Галичини й створив концтабір для українців у Березі Картузькій, у них національний святий. Ромуальд Райс на прізвисько «Бурий», чий загін спалював живцем православних білорусів на Підляшші, став іконою для польських націоналістів. Зигмунт Шендзеляж «Лупашко» вирізав литовські родини в Дубінгяї, а Юзеф Курас «Огєнь» влаштовував етнічні чистки проти словаків та євреїв - і всі вони сьогодні в Польщі на почесних місцях, нагороджені орденами посмертно. Тож коли польські політики починають мірятися кривавими сторінками історії та повчати нас моралі, їм варто спершу подивитися в дзеркало власного минулого......
показать весь комментарий
29.05.2026 16:08 Ответить
До речі, Степан Бандера для поляків - сепаратист і карний злочинець .
показать весь комментарий
29.05.2026 17:46 Ответить
О, ну треба ж! Тримайте мене семеро , бо я зараз упаду від подиву! Невже? Степан Бандера для поляків - злочинець і сепаратист?! Та ти що! Не може бути! Хто б міг подумати?! Ось це так зустріч із реальністю, ось це аналітика космічного масштабу! Привітайте, панове, перед нами народився новий Капітан Очевидність, який щойно самотужки відкрив Америку через форточку! Просто геніальний, ніким не бачений раніше «інсайт». Цікаво, а вода, за твоїми останніми дослідженнями, випадково не мокра? А вогонь не печеться? Ну сонечко, ну ти просто світоч геополітики, очі всім розплюпив, дякуємо, а то ми ж тут в Україні сиділи й думали, що поляки Бандері в кожному костелі свічки за здравіє ставлять і щонеділі молебні служать!
А тепер давай спустимося з твоїх вершин «абсолютного знання» на грішну землю і розберемо цю твою «сенсацію» на пальцях:
1. І що далі? Ну злочинець він для них. І? Нам від цього що, плакати чи бігти портрети міняти? Для британців Джордж Вашингтон теж був державним зрадником і сепаратистом, якого чекала шибениця. Але американцям чомусь абсолютно начхати на британські історичні травми - вони його обличчя на доларах друкують і прекрасно почуваються
.2. Гра в «бандитів» працює в обидва боки. Якщо вмикати твою логіку, то для нас «герої» з Армії Крайової, Народових Сил Збройних чи селянських батальйонів - це точно такі ж криваві бандити, грабіжники та вбивці, які приходили на українську землю палити хати й вирізати мирне населення від немовлят до старих. Їхній «національний святий» Юзеф Пілсудський для України - диктатор, окупант, який топив Галичину в крові під час пацифікації й гноїв українських інтелігентів у концтаборі Береза Картузька. Їхній «Бурий» (Ромуальд Райс) - військовий злочинець, який живцем спалював православних білорусів. Їхній «Лупашко» - кат, який вирізав литовські родини.
3. Відчуй різницю. А тепер головне питання, наш дорогий любителю очевидних істин: ми до них ліземо зі своїми претензіями? Україна влаштовує істерики на офіційному рівні через те, що в кожному польському місті стоїть пам'ятник Пілсудському чи Армії Крайовій? Українські дипломати знімають із грудей прапори через те, що Варшава називає вулиці на честь людей, у яких руки по лікті в українській крові? Ми ставимо їм ультиматуми в стилі: «Не впустимо вас в ЄС, поки не знесете пам'ятники своїм генералам»? Ні! Бо нам вистачає самоповаги, такту й розуміння суверенітету. Вони в себе вдома можуть молитися хоч на Пілсудського, хоч на чорта лисого - це їхні фантомні болі й їхня історія.
А от чому деякі персонажі вирішили, що мають право працювати «ревізорами» в українських кабінетах і вказувати суверенній нації, кого їй вважати героями - оцього менторського тону ми терпіти не збираємося. Так що сховай свій блокнотик із «сенсаційними відкриттями» і не заважай дорослим розбиратися з власною історією.
показать весь комментарий
30.05.2026 03:40 Ответить
Правда то правда ,але Пілсудський ,на відміну від Бандери був керівником Польської Держави ,яку визнавав весь світ ,а Армія Крайова була сформована з частин Війська Польського ,і ще на рахунок "окупантів ,які окупували українські землі" -нагадаю ,що згідно Варшавського договору між Польщею і УНР від 20 квітня 1920 року УНР визнавала територію Галичини і Волині територією Польщі ,до речі УСРР в 18 квітня 1921 року в Ризі теж визнала Галичину і Волинь територією Польщі і так само кордони Польщі 1921 року були визнані всіма державами світу ,то яка ж це тоді окупація , так що подякуємо товаріщам Сталіну і Молотову що вони силою приєднали в 1939 році Галичину і Волинь до тодішньої УРСР, правонаступницею якої є теперішня Україна.
показать весь комментарий
30.05.2026 17:28 Ответить
Всі Президенти України рано чи пізно приходять до розуміння національних питань . . . Посада така.
Навіть зрадник Янукович перейшов був з російської на українську, коли заступив на посаду Президента України.

"Место сидения определяет точку зрения" - давня ще радянська фраза, актуальність якої не пропадає. Я впевнений, що стань Валенса чи Навроцький Президентом України, вони би теж дуже швидко подивилися іншими очима на історію українсько-польських взаємин.
показать весь комментарий
30.05.2026 16:55 Ответить