8647 відвідувачів онлайн

У ЗСУ підтвердили примусове вивезення росіянами понад 50 цивільних із Сумщини

Грабовське

Російські війська, порушивши державний кордон України в районі Грабовського на Сумщині, провели незаконне вивезення понад 50 цивільних мешканців з прикордонного населеного пункту.

Про це офіцер Головного управління комунікацій ЗСУ Дмитро Лиховій розповів у коментарі "Українській правді", інформує Цензор.НЕТ.

Сили оборони відійшли з кількох позицій у районі Грабовського

Лиховій повідомив, що унаслідок наступу противника Сили оборони відійшли з кількох позицій у районі Грабовського. Там наразі тривають стабілізаційні дії, уточнив він.

Водночас після захоплення росіянами населеного пункту понад 50 цивільних громадян України були примусово вивезені на територію Російської Федерації. Переважно це чоловіки й жінки старшого віку, одній із них 89 років. Майже усі з них раніше відмовлялися евакуюватися вглиб території України, наголосив Лиховій.

Розслідування російського злочину

Правоохоронці вже розслідують примусову депортацію цивільних, а ЗСУ розцінюють це як порушення Женевської конвенції.

Військові також закликають мешканців прикордонних територій евакуюватися. Водночас Сумська влада організувала цей процес - вже евакуйовано понад 30 тисяч осіб, ще майже 5700 людей (з них 38 дітей) не погодились, додав офіцер.

Що передувало?

Раніше ЗМІ повідомили, що росіяни зайшли в прикордонне село на Сумщині й вивезли звідти півсотню людей.

Топ коментарі
+14
Це тільки з українською владою можна сперечатись та вимагати, а прийшов кацап то шнеля-шнеля, язик в жопу і на мордор. Теж саме і з ухилянтами, не дай боже прийдуть кацапи то повиковирюють всіх з квартр, будинків та заставлять воювати тільки вже проти своїх. Тоді вони нехай кацапам і розкажуть про кАнстітуцію та примусову мобілізацію...
показати весь коментар
21.12.2025 10:34 Відповісти
+12
А зачем они пошли с кацапами? Надо было отказаться с ними идти, как отказались от эвакуации. Раз не отказались уходить, не бегали с камерами, как вокруг ТЦК, не жалуются в соцсетях, значит они добровольно эмигрировали в свинарник.
показати весь коментар
21.12.2025 10:24 Відповісти
+11
Є багато причин у відмові про виїзд з прикордонних районів в глиб України Це від "помру на своїй землі",до " зустрічі з своїми братами-кацапами"Старих людей я розумію і наверно поступив би так само---залишився б вмирати ,щоб поховали біля своїх близьких і рідних А здорових і молодих ---НЕ РОЗУМІЮ, Переважна таких більшість--це звичайні ждуни. Для низ Україна ніколи не була їхньою Батьківщиною.
показати весь коментар
21.12.2025 10:22 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Є багато причин у відмові про виїзд з прикордонних районів в глиб України Це від "помру на своїй землі",до " зустрічі з своїми братами-кацапами"Старих людей я розумію і наверно поступив би так само---залишився б вмирати ,щоб поховали біля своїх близьких і рідних А здорових і молодих ---НЕ РОЗУМІЮ, Переважна таких більшість--це звичайні ждуни. Для низ Україна ніколи не була їхньою Батьківщиною.
показати весь коментар
21.12.2025 10:22 Відповісти
наверно (суржик кацапського)- українською "напевно"
показати весь коментар
21.12.2025 10:54 Відповісти
А по суті сказати нічого? Тому ,що баран.
показати весь коментар
21.12.2025 15:10 Відповісти
а ховати хто буде? 89 річній бабі яму копатимуть дві 80 річні ? так вони поки докопають помруть .
показати весь коментар
21.12.2025 11:26 Відповісти
Їх не перевихуєш!! Навіть дітей не слухають.
Ми все це надивились на ТОТ. Жахливо, особливо коли все зноситься мінами і дронами а вони думають "та омине якось... Та виживемо якось.."
Ну його нафіг . Життя і психіка дорожче!
показати весь коментар
21.12.2025 12:42 Відповісти
А зачем они пошли с кацапами? Надо было отказаться с ними идти, как отказались от эвакуации. Раз не отказались уходить, не бегали с камерами, как вокруг ТЦК, не жалуются в соцсетях, значит они добровольно эмигрировали в свинарник.
показати весь коментар
21.12.2025 10:24 Відповісти
Коли до тебе прийдуть з автоматами, ти будешь робити що тобі скажуть без питань
показати весь коментар
21.12.2025 11:02 Відповісти
Вивезення/виселлення цивільних з прифронтових територій треба зробити примусовим. Їх наявність у зонах бойових дій зв'язує руки Силам оборони в виборі засобів ураження, методів знищення агресора і окрім того дає можливість окупантам переховуватися, грітися і зарчуватися, здійснюючи накопичення.
показати весь коментар
21.12.2025 10:27 Відповісти
Згоден!!
Але обов'язково сепарація , фільтрація!!
Ждунів і ******** ватанів ( раш канали по супутнику 24/7 ) тримати окремо! Щоб не наводили ракети і щоб не вешталися під ногами у Сил Оборони . І щоб справжніх мирних громадян не кошмарили!!!
Військовий час вимагає діяти без делікатностей!!!
показати весь коментар
21.12.2025 12:45 Відповісти
" ...ЗСУ розцінює це як порушення Женевської конвенції" - кацапи вже давно офіційно вийшли з Женевської конвенції, тому срати вони на неї хотіли.
показати весь коментар
21.12.2025 10:32 Відповісти
ЗСУ швидко "відійшли" при наступі противника, драпанули ну тобто тактично покращили свої позиції.
показати весь коментар
21.12.2025 10:32 Відповісти
Жаль шо тебе там не було. Ти б показав як нАдА...
показати весь коментар
21.12.2025 10:37 Відповісти
Так і тебе там не було. Я просто майже повністю процитував текст новини, якщо ти не здогадався.
показати весь коментар
21.12.2025 10:40 Відповісти
А до чого тут я? Це ж ти знаєш шо та як там було і критикуєш, що ЗСУ шось неправильно зробили.
показати весь коментар
21.12.2025 10:44 Відповісти
І трохи додали від себе, починаючи зі слова драпанули
показати весь коментар
21.12.2025 12:16 Відповісти
ну то конструктивна критика. бо підозрюю, що так не повинно бути.
показати весь коментар
21.12.2025 12:51 Відповісти
А вони там були? Ти впевнений?
На фронті добре як тисяч 400 бійців працездатних є, а цивільних вздовж Кордону в вздовж Фронту мільони !! І Фронт сотні кілометрів завширшки .
За кожним селом просто фізично не вслідкуєш!!
показати весь коментар
21.12.2025 12:48 Відповісти
Читав в пабліках Сум коменти, що ті люди добровільно поїхали. Там були одні пенсіонери, нікуди виїжати в тил не хотіли і навіть ходили через кордон в кацапський магазин. Тобто ніякого укріпленого кордону там просто немає, за городами вже рашка.
показати весь коментар
21.12.2025 10:34 Відповісти
А до кацапів захотіли?
показати весь коментар
21.12.2025 10:38 Відповісти
Типу того
показати весь коментар
21.12.2025 10:44 Відповісти
Як це "ходили до кацапів в магазин",їм що,пенсію у ржубєлях Україна виплачувала?
показати весь коментар
21.12.2025 11:27 Відповісти
Пишуть " ходили по хліб" і що там "за городами" вже рашка, ні мін, ні загороджен. Таке я читав, сам не знаю
показати весь коментар
21.12.2025 11:36 Відповісти
Чим вони у кацапському магазині розраховувалися,натурою?
показати весь коментар
21.12.2025 11:44 Відповісти
думаєш місцеві бариги не можуть поміняти їм рублі по вигідному для себе курсі ?
показати весь коментар
21.12.2025 11:48 Відповісти
На ТОТ міняють аж бігом. Переводять комусь на ондайнбанкінг а той чи його родичи дають рублі налом.
Це зовсім не новина
показати весь коментар
21.12.2025 12:49 Відповісти
Ну це зрозуміло, якщо там якісь нормальні суми то міняють, але міняти якійсь бабці,яка за хлібом прийшла?
показати весь коментар
21.12.2025 13:46 Відповісти
точно , в кацапський магазин з гривнями ! вірю, вірю ! подивись по карті де найближче кацапське село .
показати весь коментар
21.12.2025 11:34 Відповісти
менше ніж за один кілометр. ти куди на карті дивишся ?
показати весь коментар
21.12.2025 11:41 Відповісти
Рашка роздає пенсії і пособія ( тим хто ще не отримав паспорт і не оформив пенсію) на всіх териттріях що вважає своїми.
Також не секрет, що багато наших мешканців території мають і пасорт рф, і інколи і пенсію
показати весь коментар
21.12.2025 12:51 Відповісти
Це тільки з українською владою можна сперечатись та вимагати, а прийшов кацап то шнеля-шнеля, язик в жопу і на мордор. Теж саме і з ухилянтами, не дай боже прийдуть кацапи то повиковирюють всіх з квартр, будинків та заставлять воювати тільки вже проти своїх. Тоді вони нехай кацапам і розкажуть про кАнстітуцію та примусову мобілізацію...
показати весь коментар
21.12.2025 10:34 Відповісти
Так вони більшу частину життя прожили за часів СССР , з якого це дива їм кацапів боятись ,що кацапи якісь інші стали ,ніж були до 1991 року ?
показати весь коментар
21.12.2025 10:41 Відповісти
І шо? Я теж пів свого життя прожив в совку, але кацапів ненавиджу і тоді, а зараз тим паче.
показати весь коментар
21.12.2025 10:48 Відповісти
Які ми патріоти ,напевно за совітів не був ні жовтеням ,ні піонером ,ні комсомольцем ,не люблю коли починають розповідати казки про себе ,як вони були дисидентами за совітів. Не вірю .бо знаю хто чого був вартий,всі були однакові.
показати весь коментар
21.12.2025 10:53 Відповісти
Мене, в основному, виховувала бабуся 1898 року народження. Її сім'ю комуняки розкуркулили. Багато чого мені вона розповідала про ті часи. Ненавиділа і комуняк і кацапів. А жовтеням та піонером мене змусили бути, як і всіх дітей тоді. Я ж в школу ходив.
показати весь коментар
21.12.2025 12:30 Відповісти
Так мені моя бабуся ( мама батька ) 1914 року народження теж багато чого розповідала про ті часи ,І про 1933 рік( тоді їй було 19 і вона навчалась в Уманському кооперативному технікумі,була старостою своєї групи ( майбутньому Уманському сільгоспінституті ) своїми очима бачила коли свої ж українці (так звані актівісти і буксирні команди ) вигрібали зерно в таких самих українців ,ось така от наша "єдина " нація . Ну а мій прадідусь ,досить заможний як за українськими мірками ( бабусин батько) що колись служив ще за царських часів в прикордонниках на російсько-австроугорському кордоні ) ,навчився з часів служби до різних хитрощів ,так зване "подвійне дно " що і дозволило йому добре ховати зерно в 1933 році і до речі ніхто з моїх рідних як з батькового боку ,так і маминого боку не померло і нікого не розкуркулили.
показати весь коментар
21.12.2025 15:51 Відповісти
Контракт 60+ вже підписав?🤡🤡🤡
показати весь коментар
21.12.2025 13:25 Відповісти
Мені вже 70+ треба
показати весь коментар
21.12.2025 15:24 Відповісти
А ти все під спідницею сидиш?
показати весь коментар
21.12.2025 15:25 Відповісти
То може не треба жити в 2 км від кацапів? До тебе така геніальна думка не доходила?
показати весь коментар
21.12.2025 16:57 Відповісти
Добре що хоч західний кордон справно охороняють прикордонники..
На східньому кордоні, як виявилось, їх просто не має.
показати весь коментар
21.12.2025 10:45 Відповісти
Як виявилось, на східному у нас війна.
Ти, напевно, про то й не здогадувався..
показати весь коментар
21.12.2025 11:09 Відповісти
Він мав на увазі східну Сумщині. Дійсно нікого не було, обісралися.
показати весь коментар
21.12.2025 11:16 Відповісти
і шо вони навить не відмовлялися від евакуації....да їх і не запитували...
показати весь коментар
21.12.2025 10:50 Відповісти
Додалася ще одна сіра зона, а може і нова ділянка фронту.
показати весь коментар
21.12.2025 10:50 Відповісти
Це говорить про те що в тому місці ми не контролюємо наш кордон. Але чому? Де наші прикордонники?
показати весь коментар
21.12.2025 10:57 Відповісти
На західному кордоні
показати весь коментар
21.12.2025 11:55 Відповісти
Тримають Тису і Карпати!!
Там і кабів немає і бабло можно стригти.
Якщо клієнт ну зовсім грошовитий, то навіщо обмежуватись 15 тисячами у.є. ?)) камнем по бошці і в річку...
показати весь коментар
21.12.2025 12:53 Відповісти
в дупі мали кацапи вашу женевську конвенцію,тепер мають без единого постріла,халявний "обмінний фонд"
показати весь коментар
21.12.2025 11:06 Відповісти
Військові також закликають мешканців прикордонних територій евакуюватися. Водночас Сумська влада організувала цей процес - вже евакуйовано понад 30 тисяч осіб, ще майже 5700 людей (з них 38 дітей) не погодились, додав офіцер. Джерело: https://censor.net/ua/n3591626,
що значить не погодилися? Зона можливих бойових дій, переміщення наших війск і техніки, й тримати поряд ждунів й тих хто за банку варєння та печіво буде все зливати ворогу?
показати весь коментар
21.12.2025 12:06 Відповісти
У нас державний апарат хронічно ні до чого не готовий все перекидають на плечі бійців!! Яким і так потрібна допомога...
По правильному б - то повинна бути і евакуація філтрація + контрозвідка, щоб ждуни💩 не шкодили в тилу а мали певні резервації... так, це війна на знищення, не до сантиментів..
показати весь коментар
21.12.2025 12:55 Відповісти
Вивезли тому що це буде плацдарм для наступу на Суми. А щоб не здавали їх позиції ЗСУ, то вивезли всіх. Далі проведуть фільтрацію і пізніше можливо повернуть, якщо буде куди.
показати весь коментар
21.12.2025 13:30 Відповісти
Скоро увидим видосики " ой вы знаете нас так щимили так щимили ета нацики и биндеры..."
показати весь коментар
21.12.2025 14:11 Відповісти