10332 відвідувача онлайн
3 976 14

Наразі розглядається питання, хто відшкодовуватиме збитки українському бізнесу через страйк польських перевізників на кордоні, - Асоціація українського бізнесу в Польщі

кордон,польща

Наразі вивчається питання щодо того, чи можуть бути відповідачами ті представники компаній, перевізники яких зараз блокують кордони.

Як передає Цензор.НЕТ, про це йшлося на пресконференції "Блокування кордону: виклики, наслідки та перспективи через призму польсько-української економічної співпраці".

Голова правління Асоціації українського бізнесу в Польщі Ярослав Романчук заявив, що було скеровано офіційний лист прем'єр-міністру Польщі Моравецькому щодо організації зустрічі українських інвесторів у Польщі, щоб донести ту ситуацію, яка склалася для українських інвесторів у Республіці Польща. Проте на сьогодні відповіді не було.

Під час перебування на кордоні у Дорогуську Романчук спілкувався з українськими водіями, які ставили йому питання.

"Яка різниця і які наслідки блокування морської акваторії Чорного моря російськими військами і блокуванням сухопутного кордону польськими перевізниками на західному кордоні. Деякі водії виходили із пропозицією, яка вже розглядається, запровадження в Україні спеціального реєстру осіб, які своїми діями завдали економічної шкоди Україні під час військових дій. Беручи за приклад реєстр спонсорів війни, іноземних компаній, які на сьогодні працюють на російському ринку", - сказав він.

"Ми чуємо про страйк, але страйкувати можна на узбіччі. Український бізнес та інвестори почали рахувати потенційні збитки, які вони несли щоденно. Хочу повернутися до угоди між урядами України та Польщі щодо заохочення та захисту інвестицій. В угоді є стаття 4 щодо захисту інвестицій. А ст. 6 передбачає відшкодування за завдані збитки. Хто може бути відповідачем у цьому випадку? На думку адвокатів, які зараз вивчають це питання, стороною відповідача може бути як держава Польща, так і безпосередньо місцеві органи влади. Також адвокати вивчають питання щодо того, чи можуть бути відповідачами ті представники компаній, перевізники яких зараз блокують кордони", - наголосив Романчук.

Віцепрезидент Асоціації міжнародних автомобільних перевізників Володимир Балін зазначив, що ситуація на кордоні поставила на кін завершення експортно-імпортних операцій, які здійснюються автотранспортом.

"Якщо повернутись до вимог страйкарів, то вони теж, на нашу думку, трохи дивні. Сьогодні вимагається повернутись до дозволів, при чому, що рішення про бездозвільну ситуацію було ухвалено Україна-ЄС. Я не впевнений, що Польща готова вийти з ЄС через те, що не повернуть дозволи. Я впевнений, що великий бізнес перевізників і всі, крім однієї, асоціації Польщі не підтримують цей страйк. Що стосується вимоги скасувати електронну чергу або скасувати її тільки для польських перевізників, створити окремий пас руху для польських чи європейських машин, мені здається це все може призвести тільки до погіршення конкретного середовища. Ми мали багато претензій до електронної черги, але за останні два тижні Мінінфраструктури України разом з Держмитслужбою зробило багато і унеможливили велику частину махінацій, які здійснювали як польські, так і українські перевізники", - зазначив він, додавши, що згоден із тим, що наразі на польсько-українському кордоні недостатньо пунктів пропуску. 

Балін зазначив, що польській стороні запропонували, щоб порожні авто могли виходити з України до Польщі через Угринів-Долгобичув та Грушів. Якщо польська сторона прийме це рішення, то питання значною мірою зніметься. Сьогодні можна зробити певні технічні вимоги до українських перевізників, які працюють на ринку Україна-Польща із тим, щоб це дійсно була добросовісна конкуренція без запровадження будь-яких дозволів.

Раніше Цензор.НЕТ повідомляв, що ускладнено рух вантажівок з боку Польщі через страйк польських перевізників.

Посол України в Польщі Василь Зварич закликав польських протестувальників припинити блокаду кордону.

Топ коментарі
+5
Питання: чому до цього часу ніхто із зацікавлених у деблокуванні кордону з Польщею осіб не сподобився подати позов у місцевий суд на фірми і керівників блокувальників про заборону на вчинення дій та відшкодування збитків?
Адже всі номери фур, що використовуються у блокаді, можна перефоткати за один день на всіх пунктах пропуску.
показати весь коментар
14.11.2023 15:41 Відповісти
+3
А чому б у зв'язку зі страйком, наприклад, українських метеорологів, не заборонити ввезення до України всього того лайна польського, яке заполонило полиці наших магазинів?
показати весь коментар
14.11.2023 15:43 Відповісти
+2
Невже, прихильники "бідних польських фермерів" ще не всі повиздихали?
показати весь коментар
14.11.2023 15:28 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Відшкодовувати збикі повинні ті агрофірми яки почали продавати в Польші транзитное зерно.
показати весь коментар
14.11.2023 15:19 Відповісти
Невже, прихильники "бідних польських фермерів" ще не всі повиздихали?
показати весь коментар
14.11.2023 15:28 Відповісти
Лєна, пожуй рєпи і не лізь з такою дурнею, "транзитное зерно" явно не твоя тема...
показати весь коментар
14.11.2023 15:40 Відповісти
Постраждали не тільки фермери. Законтрактовані компанії, у котрих договір на поставку по термінам на здачу об'єктів постраждали, попавши на пеню. Бо ті шляхтичі перекрили дорогу для усіх; а дехто йшов по накатаній і віз необхідне з Туреччини в Україну.
показати весь коментар
14.11.2023 15:34 Відповісти
Питання: чому до цього часу ніхто із зацікавлених у деблокуванні кордону з Польщею осіб не сподобився подати позов у місцевий суд на фірми і керівників блокувальників про заборону на вчинення дій та відшкодування збитків?
Адже всі номери фур, що використовуються у блокаді, можна перефоткати за один день на всіх пунктах пропуску.
показати весь коментар
14.11.2023 15:41 Відповісти
Чесні польські страйкарі запопадливо закрили номера табличками "protest". Не всьо так адназначна(С)

показати весь коментар
14.11.2023 17:08 Відповісти
да бросьте. Организатор всем известен. Давным-давно надо было подать в суд. И протест закончился бы очень быстро.
показати весь коментар
14.11.2023 22:12 Відповісти
А чому б у зв'язку зі страйком, наприклад, українських метеорологів, не заборонити ввезення до України всього того лайна польського, яке заполонило полиці наших магазинів?
показати весь коментар
14.11.2023 15:43 Відповісти
Так поляки самі собі і заборонили свій експорт в Україну.
Ще кілька тижнів такої блокади і на кордон приїдуть сотні польських підприємців розганяти тих "тітушок" на колесах, які їм зупинили всю виручку.
показати весь коментар
14.11.2023 19:12 Відповісти
Невже Ви вважаєте, що то буде Польща? Та хитріше за поляка може бути лише ще більш хітріший поляк!
показати весь коментар
14.11.2023 15:45 Відповісти
хто хто...
кінь в пальто
бізнес це завжди ризик
банкрутуйте, невдахи...
йдіть на базар сільодку у бочках вантажити
свіжа копічина своїм потом зароблена буде, а не прокладочною перекупкой державних ресурсів
показати весь коментар
14.11.2023 15:46 Відповісти
страйк, як і сектор Газа, дуже потрібен кремлю
показати весь коментар
14.11.2023 18:02 Відповісти
За весь цей час жодних адекватних дій нашої держави. Ані МЗС, ані Мінінфраструктури. Наші перевізники не порушували жодних законів та домовленостей. Чомусь пішли зустрічі та навіть перемовини про щось там із страйкуючою купкою людей, прикритих маленькою проросійською партією. Саме вони, блокуючи український бізнес, порушували правові норми і виглядають, як терористи під захистом польської поліції. Дуже не по дорослому поводить себе наш Уряд. Може нехай він відшкодує збитки тому бізнесу, який він досі так закликав до економічної активності під час війни? А потім нехай розбереться вже з польськими колегами..
показати весь коментар
15.11.2023 21:43 Відповісти