5847 відвідувачів онлайн

Ексофіцер зі Львівщини отримав довічне за зраду України: втік до Москви та "злив" дані про техніку ЗСУ, - ДБР

суд

Колишнього офіцера зі Львівщини, який під час закордонної відпустки втік до Росії й передав окупантам інформацію про військову техніку своєї частини та дислокацію особового складу, засудили до довічного ув’язнення.

Про це повідомили у пресслужбі Державного бюро розслідувань, інформує Цензор.НЕТ.

Державна зрада ексофіцера

За даними слідства, 48-річний капітан очолював групу підготовки та регламенту бортових засобів системи державного розпізнавання військової частини на Львівщині. Військовий заздалегідь спланував втечу до Росії.

У березні 2024 року він офіційно отримав відпустку нібито для поїздки до Стамбула. Через месенджери узгодив свої дії з родичами, які перебували на тимчасово окупованій території та у РФ. Після виїзду з України через Молдову він дістався Туреччини, а згодом — Москви.

Співпраця з РФ та вирок суду

  • У Росії фігурант передав російським спецслужбам інформацію про дислокацію своєї військової частини, особовий склад, техніку та інші відомості з обмеженим доступом. До України він більше не повертався.

Суд визнав його винним у дезертирстві в умовах воєнного стану за статтею 408 частиною 4 Кримінального кодексу України та державній зраді в умовах воєнного стану за статтею 111 частиною 2 Кримінального кодексу України. Фігуранта заочно засудили до довічного позбавлення волі.

Топ коментарі
+14
"свої дії з родичами, які перебували на тимчасово окупованій території та у РФ "

у нас вся Zе влада з родичами на паРаші

і навіть руснявий головком сирок
показати весь коментар
24.02.2026 21:26 Відповісти
+10
От же ж падло!
показати весь коментар
24.02.2026 20:40 Відповісти
+10
Скоріше це колишній офіцер не з Львівщини, а з в/ч дислокованої на Львівщині
показати весь коментар
24.02.2026 21:11 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
От же ж падло!
показати весь коментар
24.02.2026 20:40 Відповісти
Коли 6 вересня 1976 року радянський пілот Віктор Беленко на винищувачі МіГ-25П втік до Японії, здійснивши посадку в аеропорту Хакодате, то це стало не тільки проблемою, що літак був детально вивчений західними експертами, ставши серйозним розвідувальним ударом по СРСР, а й тим, що на літаку була система розпізнавання "свій-чужий"....
показати весь коментар
24.02.2026 20:43 Відповісти
Коли американці роздивилися зблизька на того міга , що позиціонувався совком як вундервафля , то з пересердя обісцяли йому шассі , бо зрозуміли що то є лайно на паличці у яскравій обгортці . "Свой-чужой" і скаженні збитки совка через модернізацію тієї системи - то швидше байочки для внутрішнього користування щоб "согражданє воспилалі правєдним гнєвом к прєдатєлю савецкого строя" . Коли Руст сів на площі перед кремлівським кладовищем - ніяка "свой-чужой" цьому не завадила , сралися по всьому маршрутові його польоту від страху взяти на себе відповідальність. за збиття тієї фанерки. Ти реально думаєш що система не передбачала швидкої заміни даних опізнання ? ((
показати весь коментар
24.02.2026 23:20 Відповісти
по всіх авіачастинах на всіх літаках був добавлений доповнений блок "?" (допустимо блок 52) для кодування... На всіх літаках, які були в штаті срср!
показати весь коментар
24.02.2026 23:26 Відповісти
Яка велика втрата для совка де генерали на ту160 на риболовлю літали . Мабуть більша аніж втрата інформації військової , яку янкі роками зчитували з кабеля урядового зв'язку десь у водичці між камчаткою та сахаліном ((
показати весь коментар
24.02.2026 23:35 Відповісти
довбень... такий блок був в системі "Свій-чужий"
показати весь коментар
24.02.2026 23:49 Відповісти
Уточни - довбень ти , чи блок у системі ?
показати весь коментар
24.02.2026 23:52 Відповісти
Це саме складне, що було на тому літаку? Там ще була деяка електроніка на радіо лампах, тому всі добре посміялись і хотіли віддати той літак назад.
показати весь коментар
25.02.2026 00:43 Відповісти
Ага, падло. Не встречал(может не везло) солдата/сержанта, получивших отпуск в Турцию. Наверное у них более секретный допуск, чем у этого капитана.
показати весь коментар
24.02.2026 20:47 Відповісти
Що ви дивуєтесь ,війна для простих людей, всі керівники організацій які мають броні їздять на курорти навіть керівництво звичайних облгазів ,обленерго, але простим броньованим зась.
показати весь коментар
24.02.2026 21:31 Відповісти
Бувало і гірше.

Після здобуття Україною незалежності саме з аеродромoм Старокостянтинова пов'язана одна з найбільш ганебних сторінок вітчизняної авіації. Тут 13 лютого 1992 року під час тренувальних польотів шість фронтових бомбардувальників Су-24М втекли і не повернулися.

Їхні екіпажі вирішили самовільно полетіти в Росію і фактично викрали ці машини. За наказом заступника командира дивізії, який перебував за штурвалом одного з літаків, група обірвала радіозв'язок із землею і на мінімальній висоті, щоб не засікли радари, взяла курс на РФ. Там їх вже зустрічало російське військове керівництво.

Тим часом начальник штабу авіаполку викрав бойовий прапор української військової частини і теж втік в Росію.

Схожу операцію спробував провернути в 2014 році заступник командира розвідувальної ескадрильї майор Юрій Кирєєв. На літаку Су-24МР він спробував втікти в Росію, але не зміг довести свій задум до кінця - завадив штурман. В 2017 році суд засудив майора до 12 років в'язниці за держзраду.
показати весь коментар
24.02.2026 20:50 Відповісти
але є й інші позитивні факти, коли пілоти авіації ВМС із Криму (Саки) в березні-квітні 2014-го року перелетіли на материкову частину України, а чуть пізніше пілоти ВПС ЗСУ в тому ж 2014 із аер.Кіровське перелетіли теж в тому ж напрямку...
показати весь коментар
24.02.2026 20:57 Відповісти
Тут вони вкрали усього 6 літаків. Але не забувайте що вони вкрали у Украіни свого часу цілий авіанесущий крейсер .Історія викрадення важкого ************ крейсера (ВАКР) ,,Адмірал Кузнєцов'' відбулася в грудні 1991 року, під час розпаду СРСР. Корабель, побудований на Чорноморському суднобудівному заводі в Миколаєві, фактично був виведений з України всупереч наказам Києва. Ось як це відбувалося: Наприкінці 1991 року авіаносець проходив державні випробування у Севастополі. Перший Президент України Леонід Кравчук надіслав телеграму командиру корабля, в якій наказав авіаносцю залишатися в Севастополі до визначення його державної приналежності. Але в ніч на 1 грудня 1991 року крейсер терміново потайки знімається з якоря, і розпочинає рух без увімкнених навігаційних вогнів, щоб уникнути виявлення. Корабель пройшов через протоки Босфор і Дарданелли, а потім через Атлантику до Сєвєроморська (Мурманська область), де він перебуває і донині. Це був справжній акт викраденням майна, оскільки корабель був побудований в Україні та перебував у її територіальних водах на момент проголошення незалежності.
показати весь коментар
24.02.2026 21:10 Відповісти
Незначне уточнення: Наприкінці 1991 року авіаносець проходив державні випробування у Севастополі Феодосії в ДНВАЦ ЗСУ (на час 1991 рік в 3 управлінні ... Центру випробувань (Ахтубинськ) хоча фактично знаходився в м. Севастополь)
показати весь коментар
24.02.2026 21:20 Відповісти
ДНВАЦ ЗСУ ...це аеродром Кіровське під Феодосією... При СРСР підпорядковувся Ахтубінську... Там був Головний випробувальний центр Авіації СРСР. А з Кіровського виконувалися польоти випробувальні з посадкою на крейсер Су-25УТ...Міг-29К та Су-27К. Також польоти виконувалися з аеродрома Маркулешти Молдова...на Міг-29К. То висловлювайте свої думки та дописи правильно. А то здається що крейсер був у Феодосії...) а того диви..ще й в Молдові...))
показати весь коментар
24.02.2026 22:26 Відповісти
аер Кіровське - так! Але підпорядковувався штабу ДАНВЦ ЗСУ в м. Феодосія (пгт. Приморське). а уже в/ч А0156 проводила випробування авіаносця...
показати весь коментар
24.02.2026 22:30 Відповісти
я Вам більше скажу - була велика проблема на кораблі як забезпечити "морською формою" екіпаж, так як по номенклатурі авіації (а ДАНВЦ був авіачастиною/зєднанням) у них такої форми на складах не було...
показати весь коментар
24.02.2026 22:34 Відповісти
... Ви ще напишіть..що крейсер підпорядковувався ДАНВЦ ЗСУ...щоб вже можна було поржати..а не посміхнутися!!))) Ніякого відношення ні крейсер до Центру..ні Центр до крейсеру відношення НЕ МАЛИ!!! ДАНВЦ ЗСУ ... це центр профільного випробування авіаційного озброєння та авіаобладнання! А використовували аеродром Центру Кировське..як тимчасову базу для виконання польотів з посадкою на палубу...як і Маркулешти... де НІЯКИМ центром і не пахло. І польоти виконували на крейсер випробувачі з КБ Сухого..та Мікояна... яні теж НІЯКОГО відношення до Феодосійського центру не мали. А полк у Маркулештах був авіаполком Черноморського флоту.... в О ДИВО,..!!! ходив у зеленій звичайній формі !!! Ви навіть не збагнули...що у 1991 році крейсер вже ШІСТЬ років був на флоті і ВСІ !!! моряки на ньому були у МОРСЬКІЙ формі! А у форму (морську) льотчиків вдягнули вже на кацапщині... І то...дуже великий проміжок часу у кацапів на палубу могли сідати тільки випробувачі .... а у 10-х роках на палубу могли сідати всього навсього десяток пілотів... Навіть у останньому поході до берегів Сирії на борту були ВИПРОБУВАЧІ... Але з формою Ви насмішили дуже добре!!!)))))))
показати весь коментар
25.02.2026 00:44 Відповісти
І ще одне уточнення: авіаносець покинув територіальні води України для "проведення випробувань в Середземному морі" і всі заявки пройшли через всі компетентні органи...
Просто не повернувся!
Це як "Гетьман Сагайдачний" вийшов в 2013 році на навчання і в 2014 повернувся в Україну, але в морпорт Одеса!
показати весь коментар
24.02.2026 22:11 Відповісти
Ні, вибачте , але це твердження не відповідає дійсності. Бо ящо вже бути дійсно до кінця точним, то історія авіаносця ,,Адмірал Кузнєцов'' (під час будівництва назви змінювалися ,,Рига'', ,,Леонід Брежнєв'', ,,Тбілісі'') виглядає трошки інакше: Так. Корабель був побудований у Миколаєві, але с самого початку він призначався для Північного флоту СРСР. І у листопаді 1991 року, на тлі розпаду СРСР, командування Північного флоту вирішило перегнати корабель до росії, не чекаючи до офіційного розподілу флоту. В обхід процедур корабель потайки залишив Севастопольську рейд-стоянку вночі, без офіційного дозволу української сторони та з частиною екіпажу на борту. Він пройшов через Босфор і Дарданелли, заявивши на словах турецькій владі, що нібито йде на планові випробування у Середиземне море, (тоді СРСР ще мав вагу і ніхто тоді не наважився заперечувати радянському авіаносцю з турецькоі сторони і він без перешкод пройшов протоки) і зрештою він прибув до Сєвєроморська. Україна на той момент не мала ні віськовоі ні технічної можливості зупинити корабель, а юридичні суперечки щодо його власності тривали ще довгий час. Отже, він не ,,не повернувся з випробувань'' за законними заявками, а був фактично викрадений до остаточного визначення його правового статусу між Україною та рф.
показати весь коментар
24.02.2026 23:34 Відповісти
заявивши "на словах турецькій владі, що нібито йде на планові випробування у Середиземне море" - а я про це й казав...
показати весь коментар
24.02.2026 23:52 Відповісти
..так так... Все так і було!!! ))) Капітан сказав туркам... що ми ідемо у СМ на випробування... і вони ..дурноголові...пропустили його через проливи..))) Ви би хоч поцікавилися..як проводили недобудований Варяг..через проливи!!! ОДИН рік він простояв на рейді.... бо по розмірам було небезпечно проводити його . https://bin.ua/news/economics/economic/10868-turki_propustili_variag_cherez_bosfor.html А прохід Кузнецова був узгоджений заздалегідь.... Ну невже Вам ..дорослій людині... можна так думати...що такий велетень може пройти пролив країни НАТО...на словах. Смішите Ви людей навкруги дуже серьозно!!!
показати весь коментар
25.02.2026 01:00 Відповісти
Добре що кацапи і украли те корито , інакше ми б тратили на нього тридцять років кошти на утримання щоб у 2014 віддати кацапам "за так " як решту кораблів, що базувалися на той час у Криму . Там у Миколаєві ще десь догниває близнюк мацкви , якого "майже добудували" , а потім "майже розібрали" .
показати весь коментар
24.02.2026 23:27 Відповісти
Хоча авіаносець був фактично викрадений у 1991 році (він вийшов з Севастополя без дозволу української влади), його наявність в Україні була б стратегічним викликом: ,Бо наявність такого корабля (навіть як бази) змінила б баланс сил у Чорному морі на користь України з перших же днів незалежності. Або Україна могла б продати його (як це сталося з авіаносцем ,,Варяг'', який тепер є флагманом Китаю ,,Ляонін'') і спрямувати мільярди доларів на розвиток власного ********* флоту.Тому ваш аргумент ,,краще б украли, щоб ми не витрачали гроші'' має логічну хибу: Військовий актив - це не лише гроші. Наявність флоту - це інструмент суверенітету. Якби Україна мала потужний флот у 2014-му, сценарій окупації Криму міг би бути зовсім іншим. І про гроші: Навіть якщо , корабель був би не не потрібен, його можна було б вигідно продати або обміняти на енергоносії, а не просто дозволити іншій країні забрати майно, яке за законом належало народу України. І що до ракетного крейсера проекту 1164 (колишній ,,Україна''). Так , він досі перебуває в Миколаєві. Його готовність становила близько 95%. Але у 2017 році було підписано указ про його демілітаризацію. Після перемоги розглядаються варіанти перетворення його на музей або остаточного демонтажу на брухт. Добудова для ВМС України вважається недоцільною через вже застаріле радянське озброєння та величезні витрати на експлуатацію.
показати весь коментар
24.02.2026 23:59 Відповісти
"Або Україна могла б продати його (як це сталося з авіаносцем ,,Варяг'', який тепер є флагманом Китаю ,,Ляонін'' " , озвучте , шановний , суму контракту у мільярдах юанів доларів щоб я спав спокійно за своє майбутнє , дякуючи цій фінансовій оборудці (( А "вигідний обмін на енергоносії" ми ж робили , он 500 з гаком крилатих ракет кацапам за газові борги віддали плюс тушки ((
показати весь коментар
25.02.2026 00:22 Відповісти
P.S. "Якби Україна мала потужний флот у 2014-му, сценарій окупації Криму міг би бути зовсім іншим." ...... Україна на той час не могла завершити ремонт дизельного підводного човна , уявляю як вона утримувала б авіаносця , з яким навіть кацапи при їхньому бюджетові обісралися . А толку з авіаносця у Чорному морі як з бегемота у тазку (((
показати весь коментар
25.02.2026 00:32 Відповісти
..от тільки питання!! А чому Туреччина свій флот НЕ ТРИМАЄ у Чорному морі... і всі кораблі базуються у південній частині Туреччини!? А чи сильно допоміг кацапам ЧФ? В тому..що у Чорному морі робити флоту НІЧОГО. Це пастка для любого корабля...і тим більше підводних човнів. І у разі повного застосування всіх видів озброєння весь флот буде поруч з крейсером Москва...
показати весь коментар
25.02.2026 00:50 Відповісти
Питання не до мене - це адмірал хотів авіаносця ))
показати весь коментар
25.02.2026 01:01 Відповісти
... ..мова про ФЛОТ у ЧМ... а не про авіаносець! Ніколи..Ніде не планувалося мати крейсер такого типу у Чорному морі. Ні при СРСР..ні в Україні. Чи не Ви стверджуєте... що якби у 2014 році Україна мала потужний флот... все було б по іншому? Все було б так..як зараз. А зараз флоту США та НАТО навіть з середини Средиземного моря можна втопити все ..що бовтається у Чорному морі... А Україна москитним флотом загнала кацапів у глухі бухти. І як Ви бачите..не випускає звідти.
показати весь коментар
25.02.2026 01:11 Відповісти
Ні , не я а Нельсон , перечитайте уважніше коментарі , я просто одне його речення процитував щоб відповісти .
показати весь коментар
25.02.2026 01:20 Відповісти
І знов заочно...
показати весь коментар
24.02.2026 20:57 Відповісти
Кадровые редко, мобилизованных полно.
показати весь коментар
24.02.2026 21:09 Відповісти
Коли я в союзі служив, то один із наших ст. лейтенантів дізнався, що вже дають капітана - напився і залетів.
Став молодшим лейтенантом.
Ми його жаліли і звертались - командир.
показати весь коментар
24.02.2026 21:16 Відповісти
Скоріше це колишній офіцер не з Львівщини, а з в/ч дислокованої на Львівщині
показати весь коментар
24.02.2026 21:11 Відповісти
Цей так званий офіцер - етнічний молдованин - родом з Мелітополя Запорізької області - його уся родина разом із жінкою ще в 2022році прийняли москальське громадянство.
показати весь коментар
24.02.2026 23:04 Відповісти
Літун, з обслуговуючого персоналу....
показати весь коментар
24.02.2026 21:16 Відповісти
"свої дії з родичами, які перебували на тимчасово окупованій території та у РФ "

у нас вся Zе влада з родичами на паРаші

і навіть руснявий головком сирок
показати весь коментар
24.02.2026 21:26 Відповісти
можливо, помилка тут в тому системна, що не мала би право особа із допусками до певних рівнів доступу секретності випускатись за кордон..

це ж навіть за комуністів було, коли звичайний строковик, відслуживши в якійсь ядерній частині, не міг виїхати за жодних обставин.
показати весь коментар
24.02.2026 22:13 Відповісти
Колишнього офіцера зі Львівщини, який під час закордонної відпустки ....

За даними слідства, 48-річний капітан очолював групу підготовки та регламенту бортових засобів системи державного розпізнавання військової частини на Львівщині. Військовий заздалегідь спланував втечу до Росії.

У березні 2024 року він офіційно отримав відпустку нібито для поїздки до Стамбула...Рашистська агентура із МО й надала йому відпустку і можливо ще й до тепер заздалегіть відправляє потрібні рашистам дані ????...Засудили виконавця ,а фсб ешники спокійно і дальше працюють на "благо отєчества во главє з куйлом" на керівних посадах в МО....
показати весь коментар
24.02.2026 22:14 Відповісти
Довічне???!!! Обнулить падаль продажну
показати весь коментар
24.02.2026 22:23 Відповісти
ЗАОЧНО.
вже купа таких статей... Навіщо ? Тільки болючіше робите..
показати весь коментар
24.02.2026 22:48 Відповісти
Ну як сказати для чого ... Декого ,он як киву - обнулили . Жити у постійному очікуванні що і з тобою таке може трапитися не зовсім просто . Маю трішки інший досвід, але схожий у питанні очікування - довгий час лікував нині вже покійну дружину , щомісячно необхідно було здавати аналізи , сьогодні отримали результати трішки пораділи що ніби все ок і відзавтра 29 днів очікування що буде після чергової здачі , що не роби , а з цими думками встаєш і лягаєш щодня , нерви не витримували у обох .......
показати весь коментар
25.02.2026 01:18 Відповісти
У цих усі, хто нам ворог, втекли, а хто нам свій і викриває злочини влади, то проти того фабрикують справи. Єрмаківські шістки.
показати весь коментар
25.02.2026 00:35 Відповісти