3368 посетителей онлайн

Экс-офицер из Львовщины получил пожизненное за измену Украине: сбежал в Москву и "слил" данные о технике ВСУ, - ГБР

суд

Бывший офицер из Львовской области, который во время зарубежного отпуска сбежал в Россию и передал оккупантам информацию о военной технике своей части и дислокации личного состава, приговорен к пожизненному заключению.

Об этом сообщили в пресс-службе Государственного бюро расследований, информирует Цензор.НЕТ.

Государственная измена экс-офицера

По данным следствия, 48-летний капитан возглавлял группу подготовки и регламента бортовых средств системы государственного распознавания воинской части на Львовщине. Военный заранее спланировал побег в Россию.

В марте 2024 года он официально получил отпуск якобы для поездки в Стамбул. Через мессенджеры согласовал свои действия с родственниками, которые находились на временно оккупированной территории и в РФ. После выезда из Украины через Молдову он добрался до Турции, а затем - до Москвы.

Сотрудничество с РФ и приговор суда

  • В России фигурант передал российским спецслужбам информацию о дислокации своей воинской части, личный состав, технику и другие сведения с ограниченным доступом. В Украину он больше не возвращался.

Суд признал его виновным в дезертирстве в условиях военного положения по статье 408 части 4 Уголовного кодекса Украины и государственной измене в условиях военного положения по статье 111 части 2 Уголовного кодекса Украины. Фигуранта заочно приговорили к пожизненному лишению свободы.

Топ комментарии
+15
"свої дії з родичами, які перебували на тимчасово окупованій території та у РФ "

у нас вся Zе влада з родичами на паРаші

і навіть руснявий головком сирок
показать весь комментарий
24.02.2026 21:26 Ответить
+11
От же ж падло!
показать весь комментарий
24.02.2026 20:40 Ответить
+11
Скоріше це колишній офіцер не з Львівщини, а з в/ч дислокованої на Львівщині
показать весь комментарий
24.02.2026 21:11 Ответить
Комментировать
Сортировать:
От же ж падло!
показать весь комментарий
24.02.2026 20:40 Ответить
Коли 6 вересня 1976 року радянський пілот Віктор Беленко на винищувачі МіГ-25П втік до Японії, здійснивши посадку в аеропорту Хакодате, то це стало не тільки проблемою, що літак був детально вивчений західними експертами, ставши серйозним розвідувальним ударом по СРСР, а й тим, що на літаку була система розпізнавання "свій-чужий"....
показать весь комментарий
24.02.2026 20:43 Ответить
Коли американці роздивилися зблизька на того міга , що позиціонувався совком як вундервафля , то з пересердя обісцяли йому шассі , бо зрозуміли що то є лайно на паличці у яскравій обгортці . "Свой-чужой" і скаженні збитки совка через модернізацію тієї системи - то швидше байочки для внутрішнього користування щоб "согражданє воспилалі правєдним гнєвом к прєдатєлю савецкого строя" . Коли Руст сів на площі перед кремлівським кладовищем - ніяка "свой-чужой" цьому не завадила , сралися по всьому маршрутові його польоту від страху взяти на себе відповідальність. за збиття тієї фанерки. Ти реально думаєш що система не передбачала швидкої заміни даних опізнання ? ((
показать весь комментарий
24.02.2026 23:20 Ответить
по всіх авіачастинах на всіх літаках був добавлений доповнений блок "?" (допустимо блок 52) для кодування... На всіх літаках, які були в штаті срср!
показать весь комментарий
24.02.2026 23:26 Ответить
Яка велика втрата для совка де генерали на ту160 на риболовлю літали . Мабуть більша аніж втрата інформації військової , яку янкі роками зчитували з кабеля урядового зв'язку десь у водичці між камчаткою та сахаліном ((
показать весь комментарий
24.02.2026 23:35 Ответить
довбень... такий блок був в системі "Свій-чужий"
показать весь комментарий
24.02.2026 23:49 Ответить
Уточни - довбень ти , чи блок у системі ?
показать весь комментарий
24.02.2026 23:52 Ответить
Це саме складне, що було на тому літаку? Там ще була деяка електроніка на радіо лампах, тому всі добре посміялись і хотіли віддати той літак назад.
показать весь комментарий
25.02.2026 00:43 Ответить
Ага, падло. Не встречал(может не везло) солдата/сержанта, получивших отпуск в Турцию. Наверное у них более секретный допуск, чем у этого капитана.
показать весь комментарий
24.02.2026 20:47 Ответить
Що ви дивуєтесь ,війна для простих людей, всі керівники організацій які мають броні їздять на курорти навіть керівництво звичайних облгазів ,обленерго, але простим броньованим зась.
показать весь комментарий
24.02.2026 21:31 Ответить
Бувало і гірше.

Після здобуття Україною незалежності саме з аеродромoм Старокостянтинова пов'язана одна з найбільш ганебних сторінок вітчизняної авіації. Тут 13 лютого 1992 року під час тренувальних польотів шість фронтових бомбардувальників Су-24М втекли і не повернулися.

Їхні екіпажі вирішили самовільно полетіти в Росію і фактично викрали ці машини. За наказом заступника командира дивізії, який перебував за штурвалом одного з літаків, група обірвала радіозв'язок із землею і на мінімальній висоті, щоб не засікли радари, взяла курс на РФ. Там їх вже зустрічало російське військове керівництво.

Тим часом начальник штабу авіаполку викрав бойовий прапор української військової частини і теж втік в Росію.

Схожу операцію спробував провернути в 2014 році заступник командира розвідувальної ескадрильї майор Юрій Кирєєв. На літаку Су-24МР він спробував втікти в Росію, але не зміг довести свій задум до кінця - завадив штурман. В 2017 році суд засудив майора до 12 років в'язниці за держзраду.
показать весь комментарий
24.02.2026 20:50 Ответить
але є й інші позитивні факти, коли пілоти авіації ВМС із Криму (Саки) в березні-квітні 2014-го року перелетіли на материкову частину України, а чуть пізніше пілоти ВПС ЗСУ в тому ж 2014 із аер.Кіровське перелетіли теж в тому ж напрямку...
показать весь комментарий
24.02.2026 20:57 Ответить
Тут вони вкрали усього 6 літаків. Але не забувайте що вони вкрали у Украіни свого часу цілий авіанесущий крейсер .Історія викрадення важкого ************ крейсера (ВАКР) ,,Адмірал Кузнєцов'' відбулася в грудні 1991 року, під час розпаду СРСР. Корабель, побудований на Чорноморському суднобудівному заводі в Миколаєві, фактично був виведений з України всупереч наказам Києва. Ось як це відбувалося: Наприкінці 1991 року авіаносець проходив державні випробування у Севастополі. Перший Президент України Леонід Кравчук надіслав телеграму командиру корабля, в якій наказав авіаносцю залишатися в Севастополі до визначення його державної приналежності. Але в ніч на 1 грудня 1991 року крейсер терміново потайки знімається з якоря, і розпочинає рух без увімкнених навігаційних вогнів, щоб уникнути виявлення. Корабель пройшов через протоки Босфор і Дарданелли, а потім через Атлантику до Сєвєроморська (Мурманська область), де він перебуває і донині. Це був справжній акт викраденням майна, оскільки корабель був побудований в Україні та перебував у її територіальних водах на момент проголошення незалежності.
показать весь комментарий
24.02.2026 21:10 Ответить
Незначне уточнення: Наприкінці 1991 року авіаносець проходив державні випробування у Севастополі Феодосії в ДНВАЦ ЗСУ (на час 1991 рік в 3 управлінні ... Центру випробувань (Ахтубинськ) хоча фактично знаходився в м. Севастополь)
показать весь комментарий
24.02.2026 21:20 Ответить
ДНВАЦ ЗСУ ...це аеродром Кіровське під Феодосією... При СРСР підпорядковувся Ахтубінську... Там був Головний випробувальний центр Авіації СРСР. А з Кіровського виконувалися польоти випробувальні з посадкою на крейсер Су-25УТ...Міг-29К та Су-27К. Також польоти виконувалися з аеродрома Маркулешти Молдова...на Міг-29К. То висловлювайте свої думки та дописи правильно. А то здається що крейсер був у Феодосії...) а того диви..ще й в Молдові...))
показать весь комментарий
24.02.2026 22:26 Ответить
аер Кіровське - так! Але підпорядковувався штабу ДАНВЦ ЗСУ в м. Феодосія (пгт. Приморське). а уже в/ч А0156 проводила випробування авіаносця...
показать весь комментарий
24.02.2026 22:30 Ответить
я Вам більше скажу - була велика проблема на кораблі як забезпечити "морською формою" екіпаж, так як по номенклатурі авіації (а ДАНВЦ був авіачастиною/зєднанням) у них такої форми на складах не було...
показать весь комментарий
24.02.2026 22:34 Ответить
... Ви ще напишіть..що крейсер підпорядковувався ДАНВЦ ЗСУ...щоб вже можна було поржати..а не посміхнутися!!))) Ніякого відношення ні крейсер до Центру..ні Центр до крейсеру відношення НЕ МАЛИ!!! ДАНВЦ ЗСУ ... це центр профільного випробування авіаційного озброєння та авіаобладнання! А використовували аеродром Центру Кировське..як тимчасову базу для виконання польотів з посадкою на палубу...як і Маркулешти... де НІЯКИМ центром і не пахло. І польоти виконували на крейсер випробувачі з КБ Сухого..та Мікояна... яні теж НІЯКОГО відношення до Феодосійського центру не мали. А полк у Маркулештах був авіаполком Черноморського флоту.... в О ДИВО,..!!! ходив у зеленій звичайній формі !!! Ви навіть не збагнули...що у 1991 році крейсер вже ШІСТЬ років був на флоті і ВСІ !!! моряки на ньому були у МОРСЬКІЙ формі! А у форму (морську) льотчиків вдягнули вже на кацапщині... І то...дуже великий проміжок часу у кацапів на палубу могли сідати тільки випробувачі .... а у 10-х роках на палубу могли сідати всього навсього десяток пілотів... Навіть у останньому поході до берегів Сирії на борту були ВИПРОБУВАЧІ... Але з формою Ви насмішили дуже добре!!!)))))))
показать весь комментарий
25.02.2026 00:44 Ответить
І ще одне уточнення: авіаносець покинув територіальні води України для "проведення випробувань в Середземному морі" і всі заявки пройшли через всі компетентні органи...
Просто не повернувся!
Це як "Гетьман Сагайдачний" вийшов в 2013 році на навчання і в 2014 повернувся в Україну, але в морпорт Одеса!
показать весь комментарий
24.02.2026 22:11 Ответить
Ні, вибачте , але це твердження не відповідає дійсності. Бо ящо вже бути дійсно до кінця точним, то історія авіаносця ,,Адмірал Кузнєцов'' (під час будівництва назви змінювалися ,,Рига'', ,,Леонід Брежнєв'', ,,Тбілісі'') виглядає трошки інакше: Так. Корабель був побудований у Миколаєві, але с самого початку він призначався для Північного флоту СРСР. І у листопаді 1991 року, на тлі розпаду СРСР, командування Північного флоту вирішило перегнати корабель до росії, не чекаючи до офіційного розподілу флоту. В обхід процедур корабель потайки залишив Севастопольську рейд-стоянку вночі, без офіційного дозволу української сторони та з частиною екіпажу на борту. Він пройшов через Босфор і Дарданелли, заявивши на словах турецькій владі, що нібито йде на планові випробування у Середиземне море, (тоді СРСР ще мав вагу і ніхто тоді не наважився заперечувати радянському авіаносцю з турецькоі сторони і він без перешкод пройшов протоки) і зрештою він прибув до Сєвєроморська. Україна на той момент не мала ні віськовоі ні технічної можливості зупинити корабель, а юридичні суперечки щодо його власності тривали ще довгий час. Отже, він не ,,не повернувся з випробувань'' за законними заявками, а був фактично викрадений до остаточного визначення його правового статусу між Україною та рф.
показать весь комментарий
24.02.2026 23:34 Ответить
заявивши "на словах турецькій владі, що нібито йде на планові випробування у Середиземне море" - а я про це й казав...
показать весь комментарий
24.02.2026 23:52 Ответить
..так так... Все так і було!!! ))) Капітан сказав туркам... що ми ідемо у СМ на випробування... і вони ..дурноголові...пропустили його через проливи..))) Ви би хоч поцікавилися..як проводили недобудований Варяг..через проливи!!! ОДИН рік він простояв на рейді.... бо по розмірам було небезпечно проводити його . https://bin.ua/news/economics/economic/10868-turki_propustili_variag_cherez_bosfor.html А прохід Кузнецова був узгоджений заздалегідь.... Ну невже Вам ..дорослій людині... можна так думати...що такий велетень може пройти пролив країни НАТО...на словах. Смішите Ви людей навкруги дуже серьозно!!!
показать весь комментарий
25.02.2026 01:00 Ответить
Добре що кацапи і украли те корито , інакше ми б тратили на нього тридцять років кошти на утримання щоб у 2014 віддати кацапам "за так " як решту кораблів, що базувалися на той час у Криму . Там у Миколаєві ще десь догниває близнюк мацкви , якого "майже добудували" , а потім "майже розібрали" .
показать весь комментарий
24.02.2026 23:27 Ответить
Хоча авіаносець був фактично викрадений у 1991 році (він вийшов з Севастополя без дозволу української влади), його наявність в Україні була б стратегічним викликом: ,Бо наявність такого корабля (навіть як бази) змінила б баланс сил у Чорному морі на користь України з перших же днів незалежності. Або Україна могла б продати його (як це сталося з авіаносцем ,,Варяг'', який тепер є флагманом Китаю ,,Ляонін'') і спрямувати мільярди доларів на розвиток власного ********* флоту.Тому ваш аргумент ,,краще б украли, щоб ми не витрачали гроші'' має логічну хибу: Військовий актив - це не лише гроші. Наявність флоту - це інструмент суверенітету. Якби Україна мала потужний флот у 2014-му, сценарій окупації Криму міг би бути зовсім іншим. І про гроші: Навіть якщо , корабель був би не не потрібен, його можна було б вигідно продати або обміняти на енергоносії, а не просто дозволити іншій країні забрати майно, яке за законом належало народу України. І що до ракетного крейсера проекту 1164 (колишній ,,Україна''). Так , він досі перебуває в Миколаєві. Його готовність становила близько 95%. Але у 2017 році було підписано указ про його демілітаризацію. Після перемоги розглядаються варіанти перетворення його на музей або остаточного демонтажу на брухт. Добудова для ВМС України вважається недоцільною через вже застаріле радянське озброєння та величезні витрати на експлуатацію.
показать весь комментарий
24.02.2026 23:59 Ответить
"Або Україна могла б продати його (як це сталося з авіаносцем ,,Варяг'', який тепер є флагманом Китаю ,,Ляонін'' " , озвучте , шановний , суму контракту у мільярдах юанів доларів щоб я спав спокійно за своє майбутнє , дякуючи цій фінансовій оборудці (( А "вигідний обмін на енергоносії" ми ж робили , он 500 з гаком крилатих ракет кацапам за газові борги віддали плюс тушки ((
показать весь комментарий
25.02.2026 00:22 Ответить
P.S. "Якби Україна мала потужний флот у 2014-му, сценарій окупації Криму міг би бути зовсім іншим." ...... Україна на той час не могла завершити ремонт дизельного підводного човна , уявляю як вона утримувала б авіаносця , з яким навіть кацапи при їхньому бюджетові обісралися . А толку з авіаносця у Чорному морі як з бегемота у тазку (((
показать весь комментарий
25.02.2026 00:32 Ответить
..от тільки питання!! А чому Туреччина свій флот НЕ ТРИМАЄ у Чорному морі... і всі кораблі базуються у південній частині Туреччини!? А чи сильно допоміг кацапам ЧФ? В тому..що у Чорному морі робити флоту НІЧОГО. Це пастка для любого корабля...і тим більше підводних човнів. І у разі повного застосування всіх видів озброєння весь флот буде поруч з крейсером Москва...
показать весь комментарий
25.02.2026 00:50 Ответить
Питання не до мене - це адмірал хотів авіаносця ))
показать весь комментарий
25.02.2026 01:01 Ответить
... ..мова про ФЛОТ у ЧМ... а не про авіаносець! Ніколи..Ніде не планувалося мати крейсер такого типу у Чорному морі. Ні при СРСР..ні в Україні. Чи не Ви стверджуєте... що якби у 2014 році Україна мала потужний флот... все було б по іншому? Все було б так..як зараз. А зараз флоту США та НАТО навіть з середини Средиземного моря можна втопити все ..що бовтається у Чорному морі... А Україна москитним флотом загнала кацапів у глухі бухти. І як Ви бачите..не випускає звідти.
показать весь комментарий
25.02.2026 01:11 Ответить
Ні , не я а Нельсон , перечитайте уважніше коментарі , я просто одне його речення процитував щоб відповісти .
показать весь комментарий
25.02.2026 01:20 Ответить
Ви таки абсолютно праві! Насправді це була наша найуспішніша секретна спецоперація з банкрутства ворожого флоту! Ми так ,,потужно'' зекономили на ремонті цього димогенератора, що тепер росія змушена вгачувати мільярди, аби він просто не пішов на дно біля причалу. Ваш сон пріоритет. А тому вважайте це розкішним подарунком: ми віддали їм авіаносець, якому потрібен власний флот буксирів, щоб просто поворухнутися і вийти в море..... Це як подарувати ворогу ,,Мерседес'' 80-х років: і викинути шкода, і на запчастинах роззориться.
І чому ваш сон має бути спокійним: За китайський ,,Варяг'' нам тоді дали 20 мільйонів доларів (за які тоді можна було купити пів Києва), але ,,Кузнєцов'' виявився куди вигіднішим активом - він працює як пилосос для їхнього бюджету. Навіть здати цей плавучий ,,Камаз'' на брухт було б логічніше, ніж тримати об'єкт, що димить на пів Атлантики. Так, з ракетами ми прорахувалися - віддали те, що тепер летить у нас. Але з ,,Кузнєцовим'' вийшло вишуканіше: виявляється ми підсунули їм головний біль, який не воює, регулярно горить і жере гроші....
Це не втрата, це - диверсія тривалої дії. Ми подарували їм не флагман, а нескінченний ремонтний квест.
P/S Я не радію і мені правда шкода, що Україна втратила цей корабель через дії росії. Ми цілком могли б реалізувати його за тією ж схемою, що і "Варяг", продавши Китаю. Це принесло б прибуток у бюджет, що значно краще, ніж залишитися ні з чим. А з іншого боку, росіян підвела їхня жадоба та іхне історичне і непереборне бажання привласнювати все чуже. І це якраз той самий той випадок, коли крадене справді стає поперек горла крадіям. Історія вкотре доводить: поцуплене нікому не приносить добра. Ніколи не знаєш де втратиш, а де придбаєш... І вданному випадку може ми і дійсно придбали більше ніж втратили....
показать весь комментарий
25.02.2026 02:30 Ответить
Є невеличкі ремарки : 1. 20 мільйонів це "тьху" навіть у масштабах Києва . Навіть якщо це було колись , а не сьогодні , бо сьогодні це півтори квартири на печерських липках або половина особняка десь у тих самих краях (( 2. Саме тому мій сон спокійний , що продажна вартість "Варяга" була меншою за вартість металу з якого його збудували . 3. Чи могли ми щось суттєве заробити на продажу " кузі" ? Думаю що ні і головні причини цього злодії у владі та сама влада , яка на догоду кацапам його б не дозволила продати ніяким китайцям , бо і "Варяга" продавали з умовою що з нього плавуче казино зроблять чи щось таке , а тут готовий авіаносець ... була б кампанія під лозунгами зрідні "НЄТ НАТА " , максимум за що його продали б - ті самі 13 срібників 20 мільйонів що і за "Варяга" тільки для кацапів і у формі компенсації за спожитий газ (( 4. Не знаю чи придбали , головне що нічого не втратили , бо щодо решти яскраві тому приклади є - підводний човен "Запоріжжя" , який ремонтувався-ремонтувався аж до окупації Севастополя , а потім вже навіть не пам'ятаю чи перетягли на шворці до Одеси , чи так у Севастополі і залишили та і щодо решти кораблів що базувалися у Криму тоскно - жоден капітан не віддав наказу вийти у море з бухти (( Так , співали пісні , поливали водою кацапів , після перекриття тими кацапами виходу з бухти створювали видимість спроб із неї вийти ..... а до того чому не виходили - розуму не вистачило , чи хоробрості ? (( Я і досі пам'ятаю як по новинах відео транслювали перемовин командира десентників з Турчиновим здається : "ми ждєм пріказа " - "виконуйте статут" -"ми ждєм пріказа" . А у тому статутові таки є про дії командира та особового складу у випадкові нападу на військову частину , чи я помиляюся ? ((
показать весь комментарий
25.02.2026 03:09 Ответить
Був би такий же позор, як підводний човен Запоріжжя
показать весь комментарий
25.02.2026 02:30 Ответить
І знов заочно...
показать весь комментарий
24.02.2026 20:57 Ответить
Кадровые редко, мобилизованных полно.
показать весь комментарий
24.02.2026 21:09 Ответить
Коли я в союзі служив, то один із наших ст. лейтенантів дізнався, що вже дають капітана - напився і залетів.
Став молодшим лейтенантом.
Ми його жаліли і звертались - командир.
показать весь комментарий
24.02.2026 21:16 Ответить
Скоріше це колишній офіцер не з Львівщини, а з в/ч дислокованої на Львівщині
показать весь комментарий
24.02.2026 21:11 Ответить
Цей так званий офіцер - етнічний молдованин - родом з Мелітополя Запорізької області - його уся родина разом із жінкою ще в 2022році прийняли москальське громадянство.
показать весь комментарий
24.02.2026 23:04 Ответить
Літун, з обслуговуючого персоналу....
показать весь комментарий
24.02.2026 21:16 Ответить
"свої дії з родичами, які перебували на тимчасово окупованій території та у РФ "

у нас вся Zе влада з родичами на паРаші

і навіть руснявий головком сирок
показать весь комментарий
24.02.2026 21:26 Ответить
можливо, помилка тут в тому системна, що не мала би право особа із допусками до певних рівнів доступу секретності випускатись за кордон..

це ж навіть за комуністів було, коли звичайний строковик, відслуживши в якійсь ядерній частині, не міг виїхати за жодних обставин.
показать весь комментарий
24.02.2026 22:13 Ответить
Колишнього офіцера зі Львівщини, який під час закордонної відпустки ....

За даними слідства, 48-річний капітан очолював групу підготовки та регламенту бортових засобів системи державного розпізнавання військової частини на Львівщині. Військовий заздалегідь спланував втечу до Росії.

У березні 2024 року він офіційно отримав відпустку нібито для поїздки до Стамбула...Рашистська агентура із МО й надала йому відпустку і можливо ще й до тепер заздалегіть відправляє потрібні рашистам дані ????...Засудили виконавця ,а фсб ешники спокійно і дальше працюють на "благо отєчества во главє з куйлом" на керівних посадах в МО....
показать весь комментарий
24.02.2026 22:14 Ответить
Довічне???!!! Обнулить падаль продажну
показать весь комментарий
24.02.2026 22:23 Ответить
ЗАОЧНО.
вже купа таких статей... Навіщо ? Тільки болючіше робите..
показать весь комментарий
24.02.2026 22:48 Ответить
Ну як сказати для чого ... Декого ,он як киву - обнулили . Жити у постійному очікуванні що і з тобою таке може трапитися не зовсім просто . Маю трішки інший досвід, але схожий у питанні очікування - довгий час лікував нині вже покійну дружину , щомісячно необхідно було здавати аналізи , сьогодні отримали результати трішки пораділи що ніби все ок і відзавтра 29 днів очікування що буде після чергової здачі , що не роби , а з цими думками встаєш і лягаєш щодня , нерви не витримували у обох .......
показать весь комментарий
25.02.2026 01:18 Ответить
У цих усі, хто нам ворог, втекли, а хто нам свій і викриває злочини влади, то проти того фабрикують справи. Єрмаківські шістки.
показать весь комментарий
25.02.2026 00:35 Ответить