10357 відвідувачів онлайн

Багатоповерхівки - "золотий фонд" для роботи БПЛА. Потрібен дозвіл на маневреність та примусове виселення, - Чорновол. ВIДЕО

Наразі на фронті багатоповерхівки стають ключовим ресурсом для роботи українських дронів.

Про це бойова офіцерка Збройних сил України Тетяна Чорновол пише у фейсбуку, інформує Цензор.НЕТ.

Цінність багатоповерхівок

"Що найголовніше на фронті? Здивуєтесь, але це не суперкласна зброя, це не БК, це не солдати, і не професійність командування...На жаль, це примітивна велика цегляно-бетона конструкція, яку військові називають укриття для роботи БПЛА. А в мирному житті це називається БАГАТОПОВЕРХІВКА", - зазначає вона.

За словами Чорновол, багатоповерхівка це - багатство і заповітна мрія тих пілотів у яких її немає.

"Кожного разу, коли після "смертельного трюку", яке у нас називається "ротація на позиції" ти таки протискаєшся в смердючий підвал, ... головне, що ти нарешті під покровою хоч зруйнованих і обгорілих, але кількарівневих бетонних перекриттів. Особливо добре, якщо багатоповерхівка не панелька, коли вона довга, і коли навколо мікрорайон. Але навіть скромний трьохповерховий барак з подвалом на два виходи, це для нас стократ краще і розкішніше ніж маєток місцевого олігарха.

Зараз такі потужні боєприпаси у дронів, що будинки-укриття приватного сектору, хоч дачі, хоч хати, хоч котеджі розносяться до "нуля" за пару годин від виявлення пілотів. В соснових лісах, всі бліндажі, як на долонях для оптичних дронів, балки, лісосмуги занадто вузькі, щоб сховатися і вижити і лише багатоповерхівки дають місце для маневру і достатній захист. В них можна працювати і працювати навіть якщо ворог і позначив ці укриття, як "пункти управління БПЛА", - каже військова.

Також вона акцентує увагу, що наразі багатоповерхівки стали зараз "золотим фондом" ЗСУ і цей ресурс треба використовувати на повну.

Пропозиції Чорновол щодо використання цього "ресурсу" для потреб ЗСУ:

1. Дозвіл на маневреність екіпажів, для обрання укриття для роботи безвідносно до своєї смуги.

"Взаємодія в цьому питанні не лише між батальонами, а навіть між бригадами суміжниками. Поясню: традиційно прийнято є батальйон і його смуга оборони, де працюють його військові, а навпроти ворожа смуга по якій він працює. А тепер уявіть ситуацію: у одного батальйону смуга оборони в місті, а у двох інших в полях і малих селах. Логічно, якщо пілоти всіх батів будуть працювати зі смуги того бату, у якого є місто та багатоповерхівки. Батки для дронів зараз такі, що пілоти правого і лівого бату достають ворога на смугах відповідальності свої батів... Дуже треба, щоб навіть суміжні бригади давали місце у себе для роботи пілотів від сусідів. Часи жорсткої прив'язки до смуг пройшли. Маневреність і взаємодія дозволить нам бути ефективнішими. Мені здається було би корисно, щоб вище командування на кожній 100 км ділянці фронту визначило місця пріоритетні для розміщення розрахунків бпла, зробило особливий акцент на обороні цих місць, логістики до цих місць", - пояснила вона.

2. Примусове виселення.

"Дуже часто пілоти не можуть заняти багатоповерхівки для роботи, бо там живуть цивільні. Відкрию вам секрет - в самих "жопних" місцях фронту в багатоповерхівках залишаються цивільні, часто поодинокі, але це завжи дуже велика проблема для військових. Далі вам скажу - ці цивільні приречені в будь-якому випадку. Якщо пілоти займуть цю багатоповерхівку, так в неї все буде летіти, і цивільні можуть стати випадковими жертвами. Якщо пілоти не займуть багатоповерхівку, то її накриє ворожа "кілзона" і цивільні стануть невипадковою жертвою ворожого сафарі. Пояснюю, пілоти тримають ворога на відстані, істотно зменшують інтенсивність роботи ворожих пілотів. Отож якщо пілоти не займуть багатоповерхівку, може по ній і менше всього летітиме, але ворожі пілоти будуть почувати себе, як вдома. І будуть полювати на все живе, в тому числі і на цивільних... Можливо таке формулювання зацікавить цивільних, якщо за це буде окрема разова пристойна доплата. Причому треба щоб такі речі реалізовувалися не лише в "безлюдній" зоні. Щоб ЗСУ могло виселити квартал в умовно жилій зоні для потреб оборони. Повірте в кінцевому підсумку це вигідно самим цивільним", - додає Чорновол.

3. Випалена земля.

"Наболючіше питання, яке замовчується. Немає вибору чи буде вона чи ні. Питання лише, хто перший. Або ворог створює таку на підконтрольних нам містах і селах, або ми на окупованій території. "Наше" місто залишиться живе навіть з цивільними, і що дуже важливо обороноздатним, якщо окуповане місто навпроти буде знищене і випалене вщент.

Ми переважно програємо в першості, бо на окупованій території в тих містах теж українці. І ворог створює випалену зону в підконтрольному нам містечку. А далі ми програєм це містечко, бо пілоти вже не можуть добратися до своїх гнізд багатоповерхівок. А далі ворог суне вперед, і бій вже за наступне місто. Отож наколо наших базових місць розрашування БПЛА наша сторона просто мусить створювати випалену смугу на десятки км. Тут у мене під дописом відео, це я в інтернеті знайшла. Впізнала на цій картинці мою кохану позицію, яка давала нам життя і роботу 13 місяців поки нас не перевели на іншу смугу. Зі сльозами на очах бачу - вона до сих пір ціленька. Але!!!!!! Після нас ніхто з пілотів туди не зайшов. Бо там лише 2 км до ворожих позицій БПЛА, ми там були досвідчені, ми знали місцевість і відчували ворога. А новенькі не змогли зайти. А далі ворог, що запанував без стримування, ще більше обрізав логістику, це тепер його випалена земля....При чому на багато багато кілометрів навколо. Бо інших бпгатоповерхівок там не має. І ми вже туди не зможем повернутися. Принаймні живими...", - пише військова.

Топ коментарі
+16
я п'ятий рік пишу , що евакуація з зони боїв повинна бути примусова !
показати весь коментар
31.03.2026 13:05 Відповісти
+9
Раджу пану піти мобілізуватись а не ********* з дивану ***** поки його захищають жінки.
А то знайшовся обмутсмен всіх обісраних ждунів
показати весь коментар
31.03.2026 13:29 Відповісти
+6
Коли заходить русня, то вони на цивілів взагалі уваги не звертають.
В кращому випадку. В гіршому - пристрелять за першої ж підозри в "работє на врага". А то й просто тому, що командир настрій зіпсував.
показати весь коментар
31.03.2026 13:11 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Правильно,виселяйте,вигоньте,хай бомжують
показати весь коментар
31.03.2026 13:04 Відповісти
до-ждуться рузького міра ото заживуть !

але НЕ факт що до-ждуться.
скоріше навпаки....

.
показати весь коментар
31.03.2026 13:30 Відповісти
За цими мешканцямина, на шатлі «потужно приїде» Верещучка з отими з директоратів, юними та незламними!?!?!?!?
показати весь коментар
31.03.2026 15:58 Відповісти
я п'ятий рік пишу , що евакуація з зони боїв повинна бути примусова !
показати весь коментар
31.03.2026 13:05 Відповісти
Да забирайте на здоровье,только не забудьте людям дать жилье,например в Конча заспе много маетков регионалов и прочих миндичей,переоформляйте и воюйте.
показати весь коментар
31.03.2026 13:08 Відповісти
Коли заходить русня, то вони на цивілів взагалі уваги не звертають.
В кращому випадку. В гіршому - пристрелять за першої ж підозри в "работє на врага". А то й просто тому, що командир настрій зіпсував.
показати весь коментар
31.03.2026 13:11 Відповісти
Іноді - так.
Можна, звісно, сказати, що війна і вбивства - це погано, і стати найбільшими гуманістами на планеті.
І потім зникнути в їх концтаборах.
Зате - найвищі стандарти людяності. Ті, хто виживуть після їх впровадження, можуть ними пишатись довгими зимовими вечорами після довгих днів праці на благо поганих кацапів десь на просторах Сибіру.
А якщо серйозно, всім, хто потрапляє в зону дії дронів, все одно гаплик. Якщо не дроном, так КАБом, а як не КАБом, так кулею від асвабадітєля. Ну хіба що "пощастить" бути евакуйованим до росії.
показати весь коментар
31.03.2026 13:22 Відповісти
Від дикого звіра відбиватись однією лише силою думки - таке собі рішення.
показати весь коментар
31.03.2026 14:18 Відповісти
Класична проблема вбивства дракона насправді полягає не в тому, що для того, щоб вбити дракона, треба самому стати драконом, а в тому, що немає гарантії, що після вбивства дракона захочеться перетворюватись назад в людську подобу.
показати весь коментар
31.03.2026 15:03 Відповісти
Як правило, після першого "дебіла" дискусію можна згортати через її подальшу безглуздість.
показати весь коментар
31.03.2026 15:16 Відповісти
Рускій, ти краще стуль дзюбок.
Операція "Запад": В 1947-му році, тільки за один день, з Західної України на Сибір русскіє вивезли 80 000 українців (з них 23 000 дітей до 15-ти років). Пияків і лайдаків не вивозили...
показати весь коментар
31.03.2026 15:18 Відповісти
Раджу пани прочитати твир А. Толстого " Гадюка" ( Что бы было понятнее. Она амазонка , а цивильни ий заважають)
показати весь коментар
31.03.2026 13:08 Відповісти
Раджу пану піти мобілізуватись а не ********* з дивану ***** поки його захищають жінки.
А то знайшовся обмутсмен всіх обісраних ждунів
показати весь коментар
31.03.2026 13:29 Відповісти
Я уже был уволен в запас и потом еще и демобилизован! Меня не просили никого захищаты, я сам в далеком сссре в 17 лет "вызвался". И я ни кого не просил захищати мене! Каждый сам свой выбор делает! Лозунги оставь политикам! Учи историю! Что бы потом не плакать!
показати весь коментар
31.03.2026 13:35 Відповісти
І куда ти "визвавсвя" в тому Есесері? Вбивати афганськіх жінок і дітей?
показати весь коментар
31.03.2026 13:51 Відповісти
Нет, тогда не спрашивали кто кого будет убивать ,и хочет ли он это делать. я пошел в ВУ.
показати весь коментар
31.03.2026 13:54 Відповісти
Якщо не питали то як ти пішов добровольцем?
показати весь коментар
31.03.2026 15:39 Відповісти
Так він же кацапура. Шо, не бачите як він букви плутає? Й, И, І, та Ї. Тільки кацап плутає їх.
показати весь коментар
31.03.2026 13:55 Відповісти
У русні це простіше вирішується: все, що заважає - знищується. Не дивлячись на толстих (обох).
Тому вони рухаються уперед, а ми - назад.
показати весь коментар
31.03.2026 13:33 Відповісти
"Гадюка" это про то, что будет! И будет неизбежно, но вы можете придумывать "сказки" не читая истории и не веря в опыт.
показати весь коментар
31.03.2026 13:47 Відповісти
СРСР колись був союзом нєрушімим, навєкі сплотівшім.
І всі думали, що таки навєкі.
Результат?
показати весь коментар
31.03.2026 13:49 Відповісти
Хорошо не нравятся кацапы, прочитайте Ремарка " Возвращение", в крайнем случае другого классика, как необизнанный Горбун погубил Эсмеральду и себя.
показати весь коментар
31.03.2026 13:52 Відповісти
Художню літературу видаєте за підручник історії.
Ну, тоді раджу почитати Орвелла. Більш реалістично, для вас - так напевно.
показати весь коментар
31.03.2026 13:57 Відповісти
Это классика! намного правдивее, чем сТалинская и лЕнинская история. Вы знает, что было два больших издания про Вторую мировую? Зеленое и синие? Так синее намного правдивее. А Вы читали брехуна Жукова, его "Воспоминания и размещения? Я это к чему, тогда "заходило" но сейчас есть много информативных источников. И Герои не всегда в данный момент времени оказываться героями!
показати весь коментар
31.03.2026 14:02 Відповісти
Не подобається Орвелл?
Ну, тоді Замятіна. Це не просто класика, це класика еталонна.
показати весь коментар
31.03.2026 14:03 Відповісти
С инициалами если можно.
показати весь коментар
31.03.2026 14:05 Відповісти
Ох як все погано.
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%B0%D0%BC%D1%8F%D1%82%D0%B8%D0%BD,_%D0%95%D0%B2%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D0%98%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87 Замятин Е.И.
Читайте, поки ще можна. Бо від завтра, можливо, вже ні.
показати весь коментар
31.03.2026 14:07 Відповісти
Вы читали Орвела? Или вам на инструктаже только книжку показали?
показати весь коментар
31.03.2026 14:04 Відповісти
Я-то читав, а ви?
Чув, вона у вас вже запрєщьонка. Разом з Роулінг та Глуховським.
показати весь коментар
31.03.2026 14:06 Відповісти
У нас это где) И как что то можно запретить сейчас, если совок со своим аппаратом не мог ничего запретиь?
показати весь коментар
31.03.2026 14:08 Відповісти
Ну, ЛГБТ ж заборонили, разом з чайлдфрі.
Звісно, заборону завжди можна порушити, але наслідки зустрічі з рассєржєннимі патріотамі - відгрібайте самі.
показати весь коментар
31.03.2026 14:09 Відповісти
Уже пошла дичь. Успехов!
показати весь коментар
31.03.2026 14:11 Відповісти
Не читал, но беглое знакомство не впечатлило, современники. Да возможно они намного умнее меня, но нельзя оценить их выводы!
показати весь коментар
31.03.2026 14:10 Відповісти
Фігасє скромность.
Не можу сперечатись з гігантом мислі (правда, явно не отцом русской дємократіі, а скоріше - навпаки).
показати весь коментар
31.03.2026 14:12 Відповісти
Саме більше міст на Донбасі - от кацапи нас звідти витискають - бо це вже фортеці а не сидіти десь у полі - де ти як на долоні
показати весь коментар
31.03.2026 13:14 Відповісти
Там англомераціями все влаштовано, від цеху до цеху, від шахти до шахти , навкруги фортеця забудова.
Тому вони готові що завгодно арахамії і Чєбурєку пообіцяти, шоб дві області (підконтрольні шматочки областей) було віддано без бою!! Аж зі штанів вистрибують,
показати весь коментар
31.03.2026 15:15 Відповісти
Станом даунбасу задоволений 👍
показати весь коментар
31.03.2026 13:18 Відповісти
А станом піськограйного Верховно-командування ???
Саме їх наявність у владі дає можливість рухати цапську Орду далі, на всі інші області..
Тому жарт 50/50 .... добре що є така "лінія оборони" але ті Українці шо там живуть не винні в деградації оточуючої ждуно-бидло-маси
показати весь коментар
31.03.2026 15:18 Відповісти
Правильно, ждуны могут дождаться своего }{уйла и на 2 метра ниже поверхности Земли.
показати весь коментар
31.03.2026 13:21 Відповісти
Я думала що.всі хто.не маєтках мають виселитись. Хоча і ця ідея вже мене не здивує
Час здивувань минув
Орвел тихо курить
показати весь коментар
31.03.2026 14:26 Відповісти
Все це вірно і сказано справедливо!
Але - народ не вірить владі, яка руйнує країну...
Тут конфлікт між "залишатися там де є " і інтересами Сил Оборони..
Це і зона комфорту / премія дарвіна , і страх залишитись без майна в іншій області.. сум за домом.
+ Всі успішні іпсо проти людей в одностроях ВСУ, які реалізує рашка на нашому ж інфопросторі..
показати весь коментар
31.03.2026 15:08 Відповісти
Сам бачив впертість родичів, які НЕ хотіли виїзжати від обстрілів , аж поки не почало прилітати по кожному кварталу.. і ті що на ТОТ , сиділи до останнього, навіть потоп намагались ігнорувати...
показати весь коментар
31.03.2026 15:11 Відповісти
Дозвіл на примусове виселення куда - на вокзал в далі хай пенсіонери, інваліди і т.д. шукають куди їм дітись самі? Це ж має бути якась продумана програма з забезпечення тимчасовим житлом (і тут мова про десятки тисяч людей - це сотні мільйони грн, якщо не більше). Ну а такі гроші зелене шобла ніколи простим смертним не віддасть - все "освоїться в офшори через телемарафон і фламінги", тому цей пост (при всій повазі до Чорновола) тільки для холівару в коментарях але не більше.
Щоб такі ініціативи працювали і втілювались в життя - треба половину ВР ********** а іншу половину розстріляти, тоді може влада почне думати і про простих людей.
показати весь коментар
31.03.2026 18:13 Відповісти