Рада усилила ответственность за СОЧ во время военного положения: наказание - от 5 лет лишения свободы

военный,зсу,сзч

Верховная Рада приняла в первом чтении законопроект №13260, который предусматривает более жесткое наказание для военных за самовольное оставление части (СОЧ) в условиях военного положения.

Об этом информирует Цензор.НЕТ со ссылкой на трансляцию заседаний парламента.

Как отмечается, документ поддержали 277 народных депутатов. Законопроект усиливает уголовную ответственность за такие действия - от 5 лет лишения свободы.

В то же время после его принятия в целом суд не сможет применить смягчающие нормы. Это решение приняли после завершения срока добровольного возвращения военных, покинувших части, который истек 30 августа.

Сейчас ответственность за СОЧ может быть дисциплинарной, административной или уголовной - в зависимости от обстоятельств и продолжительности отсутствия. Если военный оставлял часть менее чем на трое суток, обычно применялись дисциплинарные взыскания, однако на это время военнослужащего лишали всех видов денежного обеспечения.

Топ комментарии
+45
Цей закон - повна маячня, випадків СЗЧ десятки а може сотні тисяч, навіщо робити цю дурню? Якщо закон не працює то посилення відповідальності не дасть ніякого ефекту! Тільки невідворотність покарання зменшує злочинність а тяжкість покарання взагалі не має ніякого ефекту це знають всі правники у всьому світі! Це аксіома для всіх фахівців з права! Як можна приймати такий безглуздий тупий закон, який тільки посилить корупцію і не призведе до зменшення випадків СЗЧ? Влада приймає помиклові рішення, які гірші за злочини! Відпускати молодь закордон а солдатам вводити кримінальні покарання за СЗЧ це якими дебілами потрібно бути?
показать весь комментарий
04.09.2025 14:21 Ответить
+28
коли мусорів мобілізуєте , зельоні гниди ?
показать весь комментарий
04.09.2025 14:25 Ответить
+26
Насилля - останній прихисток некомпетентності. Айзек Азімов. "Фундація"
показать весь комментарий
04.09.2025 14:25 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Страница 1 из 2
Цей закон - повна маячня, випадків СЗЧ десятки а може сотні тисяч, навіщо робити цю дурню? Якщо закон не працює то посилення відповідальності не дасть ніякого ефекту! Тільки невідворотність покарання зменшує злочинність а тяжкість покарання взагалі не має ніякого ефекту це знають всі правники у всьому світі! Це аксіома для всіх фахівців з права! Як можна приймати такий безглуздий тупий закон, який тільки посилить корупцію і не призведе до зменшення випадків СЗЧ? Влада приймає помиклові рішення, які гірші за злочини! Відпускати молодь закордон а солдатам вводити кримінальні покарання за СЗЧ це якими дебілами потрібно бути?
показать весь комментарий
04.09.2025 14:21 Ответить
коли мусорів мобілізуєте , зельоні гниди ?
показать весь комментарий
04.09.2025 14:25 Ответить
Насилля - останній прихисток некомпетентності. Айзек Азімов. "Фундація"
показать весь комментарий
04.09.2025 14:25 Ответить
синків "иліт" будуть мобілізовувати? чи як завжди - "кожному своє"
показать весь комментарий
04.09.2025 14:22 Ответить
Ніколи, це їхній захист, але якщо ще сильніше закручувати гайки то швидше їх зірве, зелені довбні можуть не спетрати, що як раз оці сзчники повернуться в будуть гамселити отакіх "ненавчених воювати" разом з цкунами.
показать весь комментарий
04.09.2025 14:27 Ответить
зельоні ******** !
показать весь комментарий
04.09.2025 14:23 Ответить
Ти ж воюєш? Чи ти раб?
показать весь комментарий
04.09.2025 14:23 Ответить
Список тих, хто проголосував за по фракціях? Впевнений, що в отих 277 ненароджених для війни жодного родича в армії.
показать весь комментарий
04.09.2025 14:30 Ответить
Якщо всіх, хто не хоче воювати, садити, то це під концтабір Київ з Одесою потрібно переобладнати.

Прокурори, поліцейські, митники, депутати, чиновники та інші... Якби хотіли воювати, то клали б рапорти на звільнення від роботи з бронюванням і записувалися б на фронт.
показать весь комментарий
04.09.2025 14:31 Ответить
Командирам - "бойовий імунітет" , молоді - вільний виїзд за кордон , а солдатам на фронті - посилення відповідальності за все ! Нормально , а що ... так переможемо !
показать весь комментарий
04.09.2025 14:44 Ответить
За тарілку супу і бронь ?
показать весь комментарий
04.09.2025 14:32 Ответить
І що, СЗЧ припиниться? 🤔 Не думаю. Не з того боку підходять, не з того.
показать весь комментарий
04.09.2025 14:21 Ответить
Зменшення сзч це ніяк абсолютно не сприяє, навпаки, ще більше випадків, зелена погань працює на ворога, це мабуть видно вже неозброєним оком.
показать весь комментарий
04.09.2025 14:25 Ответить
Так тут не тільки відпускають молодь за кордон, тут ще паралельно пробують зняти кримінальну відповідальність за корупцію з чинуш і депутатів. Мотивації для народу воювати прямо вдосталь.
показать весь комментарий
04.09.2025 14:56 Ответить
І ще ввести загороджувальні загони на фронті, як раніше в совку чи зараз в рашці.
Це дуже сильно допоможе совковим дегенералам, ага...
Верхівка армії це совкодрочери, м'ясники та корупціонери.
показать весь комментарий
04.09.2025 14:28 Ответить
це не вирішення проблеми
показать весь комментарий
04.09.2025 14:20 Ответить
Як ти броньоване та працюєш на підприємстві то закрий свій ******,ракети по ньому прилітають блд,а починаючі від вогів агс і закінчуючі кабами ти не хочеш аідчути? Сиди на дупі рівно,і не патякай про те в чому не маєш жодного розуміння.
показать весь комментарий
04.09.2025 16:06 Ответить
Після війни буде амністія . В країні де не вистачає робочих рук і демографічна криза - відправити півмільйона людей на зону (додайте охорону ) - рішення в стилі посадити мільярд дерев ..
показать весь комментарий
04.09.2025 14:47 Ответить
1917 Ні чому не навчив, погано зелені вивчали історію.
показать весь комментарий
04.09.2025 14:27 Ответить
Мій друг який вже дванадцять років в ЗСУ, так відповів на ці квартальні безглуздості та несінітності - "нехай садять, в тюрмі буду живий здоровий, а тюрма мало чим від ЗСУ відрізняеться".
показать весь комментарий
04.09.2025 14:50 Ответить
працює воно на підприємстві, а може цейво тебе в окоп а на твоє місце вчорашнього СЧЗешника, який 3 роки там просидів.
показать весь комментарий
04.09.2025 15:20 Ответить
та мені срати як це буде працювати, чмо пропонує продавати майно счзшників поки само сидить за бронею і ніразу не було в пеклі окопному.
показать весь комментарий
04.09.2025 15:54 Ответить
А тут такі новини -
запобіжний захід Крупі у вигляді тримання під вартою слідчий суддя змінила на заставу у розмірі 20 000 000 грн", - ідеться в повідомленні. Джерело: https://censor.net/ua/n3572222
показать весь комментарий
04.09.2025 15:13 Ответить
Очень интересно и куда их всех посадят?))) Закон аннулируется очень легко. Первые 5 тысяч осуждённых и мест в тюрьмах нет.
Сюрр...
показать весь комментарий
04.09.2025 14:40 Ответить
"Ни шагу назад" - український варіант. Будуємо совок шаленими темпами.
показать весь комментарий
04.09.2025 14:41 Ответить
Помилкова влада, може приймати тільки помилкові рішення.
показать весь комментарий
04.09.2025 14:53 Ответить
Клас , тепер значить будуть валити командирів щоб не йти в сзч , за ними псів режиму і саму зелену погань.Сам факт прийняття подібних рішень вказує на неспроможність режиму далі керувати.
показать весь комментарий
04.09.2025 15:02 Ответить
Потрібно мобілізовувати молодь і жінок, щоб створити резерви, щоб почати ротації бійців на фронті, щоб наказ зайняти позицію в полі не був дорогою в один кінець, бо завжди є резерви які зможуть підтримати, допомогти, евакуювати поранених, підвезти воду та **********, щоб солдат та сержантів не збирали по всьому ЗСУ і не затикали ними дірки на фронті, а щоб оборона та наступ велась продумано та ефективно, щоб кожен солдат знав що в нього є реальний шанс перемогти і вижити!
показать весь комментарий
04.09.2025 15:28 Ответить
А за крадіжках на війні, чиновниками та держслужбовцями всіх гілок Влади, коли будуть сурові та жррстокі покарання? Не на часі, чи це інше? 🤬
показать весь комментарий
04.09.2025 15:42 Ответить
Ну і на додачу нехай до 25 всіх ще випустять, хто не встих дременути. Щоб теперішні військові довічно служили без заміни.
показать весь комментарий
04.09.2025 15:06 Ответить
Для зниження числа СЗЧ зробіть нормальну прцедуру переводу з одного підрозділу в інший. В моєму підрозділі приблизно третина пішли в СЗЧ для переводу в інші підрозділи.
Майже повна відсутність контролю за діями і компетентністю командирів породжує бажання у бійців шукати підрозділи з адекватним ставленням, а переводити туди не дають. От і йдуть в СЗЧ, статистика жахлива, а по факту, це не залишення служби, а пошук місця служби з нормальним ставленням до особового складу.
показать весь комментарий
04.09.2025 15:22 Ответить
А малолеткам, дебоширящим в тылу и почитывающим вражеский ТГ, с обсуждением как заработать...
показать весь комментарий
04.09.2025 14:17 Ответить
Цілком логічно, що після прийняття цього закону нашій шановній владі потрібно буде будувати нові в'язниці. Адже тікаючих від війни чоловіків багато тисяч і ця кількість у випадку недосягнення заморозки і перемир'я з росією, відсутності демобілізації буде лише збільшуватись........... Тобто потенційно маємо понад сто тисяч ув'язнених на довгі тюремні терміни, їх потрібно десь розміщати, не здивуюся якщо це будуть тюрьми за концлагерним типом будови накшталт Освенциму або Гросс-Розена. У "Країні мрій" можливо все.......Цікаво, що скаже на це Європейська коміії з прав людини.Мабуть нічого, можливо тільки США введуть персональні економічні санкції проти наших можновладців за подібну політику щодо своїх громадян, і то це малоймовірно....
показать весь комментарий
04.09.2025 14:39 Ответить
Для початку запишіться добровольцем, побудьте на нулі рік-другий, а потім вже будете казати хто там повинен за тарілку супу працювати...
показать весь комментарий
04.09.2025 15:00 Ответить
За ВБИВСТВО судом можна застосовувати пом'якшувальні обставини, а за СЗЧ ніззяяя!! ЗЕскотва лікує!!!!
показать весь комментарий
04.09.2025 15:04 Ответить
На окупованих територіях нема ні ухилянитів, ні СЗЧ, ні ще якихось любителів відкосити від армії
- звідки ти знаєш ? Ти там був ?
показать весь комментарий
04.09.2025 16:44 Ответить
а свой народ вы спрашивали об этом? мы с вами договариваливась на выборах о стабильном постоянстве и неизменности всех законов, поэтому идите вы нах
показать весь комментарий
04.09.2025 14:32 Ответить
Ану нагагадацйте но, хто автор цього «закону»? Москаль Іонушас?
показать весь комментарий
04.09.2025 14:56 Ответить
"Партньорам " потрібна "буферна зона " на кордоні з Московою - а не "тюремна зона ". Тому скоріше за все будуть тиснуть на скасування закону як "недемократичного " . Зеки ж не воюють - сенс їх утримувати та годувати ....
показать весь комментарий
04.09.2025 15:01 Ответить
Загальна кількість місць відбування покарання в районі 100 тис. Щоб посадити всіх тільки офіційних СЗЧ, уже потрібно огородити колючим дротом якийсь областний центр і перейменувати його у виправну колонію.
показать весь комментарий
04.09.2025 15:33 Ответить
Число військових у СЗЧ наблизилося до 400 тисяч, багато не планують повертатися, - Скороход... https://bastion.tv/chislo-vijskovih-u-szch-nablizilosya-do-400-tisyach-bagato-ne-planuyut-povertatisya-skorohod_n73051
«Багато хто ніколи не повернеться, тому що для них це принципово. Не можна ставитися до людей, які пішли добровільно, воювали три роки, працювали, не бачачи рідних і близьких, як до тварин. Зрозумійте, вони також повинні мати право повернутися додому - до своїх дітей, дружин та загалом повернутися до звичного життя. А підхід - «ви повернетесь тільки після перемоги» - лише погіршує ситуацію. Це також одна з основних причин СЗЧ», - додала Скороход.
Держава побудувала тюрми на 400 тис. людей, готова їх утримувати і годувати 5 років?...
показать весь комментарий
04.09.2025 16:30 Ответить
Короче говоря,всех кто не погиб-теперь пересажают...Все кто не успел сбежать "з країни мрій" повинні сидіти...Это просто железобетонная мотивация...
показать весь комментарий
04.09.2025 16:48 Ответить
Дивна, в отих служок з ригоАНАЛАМИ та примкнувшим до них заробітчанам у ВРУ, вибірковість правосуддя щодо лише військових??
А самі тікають з ВРУ у своє СЗВРУ під час усіляких засідань, а мають саме бути там 24/7, оті з посвідками «народного депутата», а не утікати у СЗ ЗАЛИ з ВРУ!!
Але за себе вони «ЗАБУВАЮТЬ», як і злочинець, сам не приходить до правоохоронців, вчинивши очевидний злочин!! Співпадіння із злочинцем!?!?
Мабуть, вони чекають на прихід МОТИВАТОРІВ до ВРУ, з вірьовками, замість картонок з гаслами??
показать весь комментарий
04.09.2025 14:28 Ответить
Дурні знову боряться не з причинами, а з наслідками.
показать весь комментарий
04.09.2025 15:06 Ответить
Ти хоч би почитав Що таке дезертирство та що таке СЗЧ,тоді щось писав би. Бо ти 1000% не знаєш по яких причинах військові йдуть на такий крок,тому ти хнр маєш право називати їх " дезертирами"
показать весь комментарий
04.09.2025 16:02 Ответить
Спочатку беруть відношення. Потім, якщо оптиміст, пише рапорт і намагається подати, де прогнозовано його посилають. Якщо реаліст , то відразу як має відношення - йде в СЗЧ до 3 діб, частіше за все - 1-2 доби і він вже в іншій частині. Але треба домовитися з тією частиною, що візьмуть через СЗЧ. Ще одна умова - то не має бути тилова частина.
показать весь комментарий
04.09.2025 16:15 Ответить
Якими? Звичайними
показать весь комментарий
04.09.2025 14:22 Ответить
Абсолютно вірно.

З одного боку, це правильно, у воєнний час потрібно суворо карати.
З іншого боку, там кількість СЗЧ майже як у Першу світову, концтабори будувати зібралися?
показать весь комментарий
04.09.2025 14:33 Ответить
та правильно! шо б 18-22 вообще не возвращались!
показать весь комментарий
04.09.2025 14:47 Ответить
Проблему СЗЧ раз і назавжди вирішать кадирівці. На окупованих територіях нема ні ухилянитів, ні СЗЧ, ні ще якихось любителів відкосити від армії. Всі радісно побіжуть на м'ясний штурм.
показать весь комментарий
04.09.2025 16:36 Ответить
Це була чергова піар-акція від "нічьо нікаму нє должной" влади слуг кремля. Тепер до воєнкоматів будуть черги вистраюватися, бо бажаючих і так було не дуже багато, а тепер буде ще менше. Бо в СЗЧ дуууже часто йдуть навіть ті люди, які були колись мотивовані, які не перший вже рік повоювали, але через скотське ставлення до себе йшли в СЗЧ і таких не десятки, таких дуже багато, нажаль. Бо ця підарська влада ************** саботажників так по хитродупому все влаштувала, що змогла таки демотивувати та відлякати народ від служби в ЗСУ. І вони не спинилися, вони такими законами далі продовжують шкодити армії.
показать весь комментарий
04.09.2025 16:40 Ответить
Цікаво, чи будуть картонні мітинги, чи це інше?
показать весь комментарий
04.09.2025 16:57 Ответить
.. а не треба там бути!!! Достатньо мати там паскудних родичів..які радісно бігли за кацапсячими паспортами... глузували з тих..хто виїхав..і які не можуть повернутися. А потім... коли у паскуд забрали синка ... і нажаль тільки затрьохсотили...все змінилося. І нема там у Мелітополі НІ ОДНОГО... щоб не прийшов по виданій повістці!! І нема там бойових баб... які на вулицях України намагаються відбивати у ТЦК бігунців... Так що не треба там бути....
показать весь комментарий
04.09.2025 17:34 Ответить
ну, норм... а тим часом спійману голову МСЄК відпускають під 10% від нахом'яченого - https://censor.net/ua/news/3572222/krupu-vypustyly-z-pid-varty-na-yakyh-umovah
показать весь комментарий
04.09.2025 17:57 Ответить
Жодного сумніву !
показать весь комментарий
04.09.2025 14:51 Ответить
Повністю згоден з Вами шановний Олександре. Але до кінця цієї жахливої війни, пересічній людині що потрапила під мобілізацію ще потрібно дожити. Об'єктивно, багато років скриватися у СЗЧ дуже важко, деяким хлопцям вдається втікти закордон, але це відсоткам 15-20 не більше.
показать весь комментарий
04.09.2025 14:53 Ответить
Не допоможе.
показать весь комментарий
04.09.2025 15:14 Ответить
- Приїжджай особисто на співбесіду.
- Як щодо відеоконференції. Через Meet чи той же WhatsApp?
- Ні, лише особисто.
показать весь комментарий
04.09.2025 15:27 Ответить
Справа в тому, що хтось хто не збирається туда ніколи можливо б і поїхав на фронт на пару місяців - пів року. Але тут є нюанс: вхід рубль - вихід два!!! Нема чітких термінів служби.
показать весь комментарий
04.09.2025 15:28 Ответить
перемоги не буде
показать весь комментарий
04.09.2025 14:44 Ответить
Соррі , але це маячня
Люди , що пройшли фронт вже тюрми не злякаються , а особливо якщо враховувати , що випадків СЗЧ вже десь 400 000 - це той випадок , коли кількість вде переходить в якість !
показать весь комментарий
04.09.2025 15:11 Ответить
Не будуть - злякаються . Тим більше , що буйних - багато тисяч
показать весь комментарий
04.09.2025 15:30 Ответить
цей тупий дебільний закон призведе до того що всі дезертири будуть жити за державний кошт наступні 5 років, в тилу, під охороною яка буде їх оберігати від побратимів та колишніх командирів.
показать весь комментарий
04.09.2025 15:31 Ответить
ти читав тут на цензорі новини, коли тцкашніки ветеранів бусярили і били? і що? страшно їм?
показать весь комментарий
04.09.2025 15:33 Ответить
Є купа випадків , коли відбувалось і навпаки ... але повторюю - стріляти не будуть , тим більше ТЦКшники чудово розуміють , що в разі чого як раз ЇХ і зроблять крайніми ...
показать весь комментарий
04.09.2025 15:36 Ответить
"Зелені вчили історію" - це такий жарт? Вони ніколи нічому доброму не вчились.
показать весь комментарий
04.09.2025 16:17 Ответить
кудись скидають з дронів, а кудись підвозять дронами, а кудись на транспорті, але для цього потрібні люди які будуть керувати БПЛА та наземними дронами, водити машини, розвантажувати вагони! Якщо на фронті достатньо пілотів БПЛА, то ворожі БПЛА відсовуюься далі і піхота отримує можливість діяти, а це означає що ми почнемо відбивати позиції і повертати свою землю!
показать весь комментарий
04.09.2025 16:20 Ответить
Командирам та "мазаним" побратимам теж потрiбна буде охорона, - коли СЗЧшники будуть звiльнятися.
показать весь комментарий
04.09.2025 16:32 Ответить
На позицію йдуть далеко не всі, в тилу тисячі посад для таких в яких не можна бути впевненим.
показать весь комментарий
04.09.2025 16:34 Ответить
▪︎ Спочатку стрiяемо, потiм доповiдаемо, - це правило для вiйськових.
▪︎ Спочатку робимо, а все iнше буде потiм, - це для тих хто мае яйця, та не дасть себе використовувати як гармаине м'ясо, я про людей яки були на фронтi та в них закiнчився ресурс хоробрости, витримки, i īх влада назвала СЗЧ, якщо коротко то будуть валити командирiв
показать весь комментарий
04.09.2025 16:53 Ответить
Це для нього дуже важке юридичне питання. Мало хто знає рiзницю мiж 407 та 408 ст. ККУ
показать весь комментарий
04.09.2025 16:58 Ответить
Ще і по Англіях ничкаряться,зловить ,депортувати і в штрафбат .
показать весь комментарий
04.09.2025 17:35 Ответить
Ну, і що, по вашій тупій логіці воювати потрібні одні і ті ж, но це зразу скажу совкове тупе мислення, яким не відрізняється ваше покоління, вибачте, що в різкій формі.
показать весь комментарий
04.09.2025 18:02 Ответить
Я не тупенький, я пройшов весь шлях адаптації, і в ЗСУ 3,5 років майже, без кількох днів, і вибач, за цей період, я здоровішим не став, і вибач, в мене є родина, яка мене чекає, а старий дибіл, у якого війна нікого не зачепила.
показать весь комментарий
04.09.2025 18:21 Ответить
"від 5 років позбавлення волі" - це дуже мало. У Вермахті дезертирів чекав розстріл або штрафбат.
показать весь комментарий
04.09.2025 18:39 Ответить
При відмові від мобілізації дають тільки три роки і то може бути пом'якшення. То в чому логіка, щоб йти воювати?
показать весь комментарий
04.09.2025 21:18 Ответить
Приїду тільки у складі зондер-команди по покаранню ухилянтів та СЗЧешників.
показать весь комментарий
05.09.2025 00:45 Ответить
Я працюю на оборонному підприємстві, яке кілька років обстрілюється ракетами.
показать весь комментарий
04.09.2025 14:28 Ответить
Це залежить від партнерів, можуть і профінансувати будвіництво нових тюрем.
показать весь комментарий
04.09.2025 14:57 Ответить
Війна може й скінчиться, а куди дівати буйних ? Соловків , чи 101 кілометра , як було при сталіні нема, Європа ж не буде пускати їх до себе. Тому це може бути дешевше рішення проблеми,зробити тут тюрму якою може користуватися все ЄС. Тим паче щокордони вже укріплені з середини, вертухаїв повно.прямо ідеальний варіант.
показать весь комментарий
04.09.2025 15:07 Ответить
ніхто нікого лякати й не буде. будуть стріляти при затриманні, та й все, якщо на буйного натраплять
показать весь комментарий
04.09.2025 15:24 Ответить
А ви все в срублях рахуєте...
показать весь комментарий
04.09.2025 15:47 Ответить
Ідуть в СЗЧ. Беруть відношення в іншій частині а потім здаються ВСП. Це так працює?
показать весь комментарий
04.09.2025 15:49 Ответить
Погано виловлюють, ворог кожен день доставляє на фронт тисячі новобранців, а ми лише сотні!
показать весь комментарий
04.09.2025 16:21 Ответить
100%
показать весь комментарий
04.09.2025 16:35 Ответить
Це нічого не дасть.
показать весь комментарий
04.09.2025 16:36 Ответить
+ кого виловлюють, я демобілізувався і те що зараз робиться тут в тилу це просто гидко на це все дивитись, ті хто тут якби мовити відчувають себе"королями життя" навіть не думають що це своє привілейоване таке життя потрібно захищати...
показать весь комментарий
04.09.2025 16:38 Ответить
то тиж сам написав що потрібно саме туди де не вистачає, а не в тил
показать весь комментарий
04.09.2025 16:40 Ответить
Логіка залізна, ось дивлюсь тут колишні зеки, наркоші собі живуть приспівуючи, а нормальних хлопаків вже немає на цьому світі....
показать весь комментарий
04.09.2025 16:46 Ответить
так, один з них звалив ще до зачитки БРки
показать весь комментарий
04.09.2025 16:59 Ответить
Страница 1 из 2