7322 відвідувача онлайн

"ЄС" пропонує обмежити позасудові обшуки: лише у випадку тяжких злочинів та корупції

Європейська Солідарність пропонує обежити обшуки Що відомо

Нардепи "Європейської Солідарності" подали до Ради законопроєкт, що суттєво обмежить права силовиків проводити позасудові обшуки на підприємствах і в помешканнях громадян.

Про це повідомляє Цензор.НЕТ із посиланням на пресслужбу політсили.

Співголова фракції Артур Герасимов заявив, що проєкт закону є важливим системним елементом припинення тиску на бізнес.

"Законопроєкт є професійним і базується на міжнародному досвіді. Я звертаюся до представників профільного комітету Верховної Ради України терміново розглянути цей законопроєкт, як тільки він буде зареєстрований. І вже на найближчому засіданні ухвалити його в першу чергу", - зазначив він.

Проєктом закону обмежуються обставини, що дозволяють правоохоронцям проводити невідкладні обшуки без санкції суду.

"У 233 статті КПК встановлюється конкретний перелік ситуацій, де виключно слідчий чи прокурор можуть без ухвали суду заходити в поміщення громадян, а також в офіси компаній. Це стосується невідкладних випадків, пов’язаних із порятунком життя людей, запобіганням безпосередній загрозі їхньому здоров’ю, статевій свободі чи особистій безпеці, або з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні злочинів, передбаченими статтями 115-118, 121, 127, 146, 147, 149, 152, 153, 155, 156-1, 258, 258-1 і 259. Чому це важливо? Тому що це стосується вбивства, тяжких тілесних ушкоджень, зґвалтувань і всього пов’язаного з цим", - пояснив Герасимов.

Парламентар зазначив, що в законопроєкті прописують норму, що також мають змогу проводити обшук і заходити в помешкання та офіси без ухвали суду представники НАБУ за статтями 368 і 369 Кримінального кодексу.

"Це стосується хабаря. Це важливо, тому що ми вважаємо, що боротьбу з корупцією треба посилювати.

І третій елемент в цьому законопроєкті. Щодо українського "безпредєлу" вже є конкретні рішення ЄСПЛ. Тому в нашому законопроєкті дуже чітко прописується: якщо такий обшук без ухвали суду було проведено, протягом 48 годин його забов’язані легалізувати у відкритому судовому засіданні за присутності потерпілого та його адвоката. У цьому засіданні прокурор чи слідчий зобов’язані довести по кожному вилученому доказу, яке це має відношення до конкретної справи. Чому це важливо? Бо пишуть будь-що, заходять, вигрібають гроші, коштовності, техніку – все підряд. Воно не має відношення до справи, але вигрібають. І потім – жодної відповідальності. Тепер же слідчий буде зобов’язаний довести, чому вилучали ті чи інші докази", - додав нардеп.

Також законопроєктом пропонують запровадити відповідальність для суддів, щоб унеможливити ухвалення ними формальних рішень. Рішення суду першої інстанції можна буде оскаржити в апеляції

Нардепка Ніна Южаніна заявила, що ситуація з тиском на підприємців не міняється на краще.

"Кримінальні провадження, які після минулої хвилі обурення бізнесу знаходяться на столі чи в шафці, знову дістаються і є незавершеними, не доведеними до логічного кінця. Тобто весь час бізнес тримають в такій ситуації. Замість того, щоб підприємці могли працювати, вони мають оглядатися назад, що буде з ними далі. Щодо безпідставних обшуків у підприємців і вилученого майна. До цих пір майно не повернуте, обладнання не повернуте. Що далі з цими кримінальними справами? Можливо, якщо буде виконане рішення РНБО і проведений такий аналіз, ми пізніше дізнаємося", - наголосила вона.

Южаніна переконана, що жодні мораторії на проведення перевірок не вирішать питання.

"Тільки такі системні речі, які ми зараз запропонували цим проєктом закону. Тому що змагальні процеси, доведення доказів навіть вже після проведення обшуків, проведення судового засідання щодо їх узаконення дають можливість і бізнесу, і громадянам захищати себе. Прозорість, відкритість – це все має бути в демократичній державі. Тим більше, що проєкт закону насправді виписаний виключно на основі досвіду і рішень ЄСПЛ, які рекомендовані Україні.

Я сподіваюся, що заперечень з боку правоохоронних органів бути не може. Це та процедура, яка підніме статус і самих правоохоронних органів, і дасть бізнесу та громадянам доводити свою точку зору і свою правоту в судах. Саме так має будуватися робота в демократичних країнах", - підсумувала парламентарка.

Топ коментарі
+3
коли запахне смаженим ЗЕскоти вже будуть десь у майямі ідо сраки вже ті обшуки...
показати весь коментар
04.08.2025 16:23 Відповісти
+3
По перше, ти - типовий зебіл, яки по методичках подляк плутає все на світі, аби обісрати опозицію. І цей твій висер - яскравий приклад.
По-друге, законопроекти зі скасуванням підпорядкування владі НАБУ+САП (в законі №12414) подавались, перший №13531 від 48-ми нардепів, з підписом всі нардепів Євросолідарності. Там не було про скасування позасудових обшуків (як в законі %12414). ЄС окремо подавала свій законопроект. Але керівництво ВР вкотре зфальсифікувало процедуру: законопроект від ЕрЗе зареєстрували окремо; а мали реєструвати як альтернативний, тоді би депутатський розглядали б в першу чергу. Алк в такому випадку в першу чергу розглядали президентський, в якому вже була норма про скасування заборони позасудових обшуків.
По третє - на засіданні не було жодного шансу внести зміни в президентський законопроект щодло позасудових обшуків - ти поцікався результатами голосування і обговорення. Тому фракція меншим злом вирішила підтримати президентський №13533. Це - політика, де далеко не всі кроки можуть бути ідеальними, бо їх неможливо зробити, тому доводиться погоджуватися на менше зло.

Але ти сам, зі своїми колегами по ботофермі подляка - найбільше зло. Вас потрібно знищувати.
показати весь коментар
04.08.2025 16:51 Відповісти
+2
Не стільки шкоди Україні від її ворогів, бо найбільша шкодда від таких брехливих українських гнид, якою ти є.
показати весь коментар
04.08.2025 17:12 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
і знову за рибу гроші.
а, що ж тоді "єс" проголосувала 31.07?
показати весь коментар
04.08.2025 16:09 Відповісти
По перше, ти - типовий зебіл, яки по методичках подляк плутає все на світі, аби обісрати опозицію. І цей твій висер - яскравий приклад.
По-друге, законопроекти зі скасуванням підпорядкування владі НАБУ+САП (в законі №12414) подавались, перший №13531 від 48-ми нардепів, з підписом всі нардепів Євросолідарності. Там не було про скасування позасудових обшуків (як в законі %12414). ЄС окремо подавала свій законопроект. Але керівництво ВР вкотре зфальсифікувало процедуру: законопроект від ЕрЗе зареєстрували окремо; а мали реєструвати як альтернативний, тоді би депутатський розглядали б в першу чергу. Алк в такому випадку в першу чергу розглядали президентський, в якому вже була норма про скасування заборони позасудових обшуків.
По третє - на засіданні не було жодного шансу внести зміни в президентський законопроект щодло позасудових обшуків - ти поцікався результатами голосування і обговорення. Тому фракція меншим злом вирішила підтримати президентський №13533. Це - політика, де далеко не всі кроки можуть бути ідеальними, бо їх неможливо зробити, тому доводиться погоджуватися на менше зло.

Але ти сам, зі своїми колегами по ботофермі подляка - найбільше зло. Вас потрібно знищувати.
показати весь коментар
04.08.2025 16:51 Відповісти
Вас потрібно знищувати.

все вірно!
ти, як істинний патріот, за те, що б знищити всіх українців.
виключно ти та твоє бачення світоустрою!
всі інші, вороги!
нас потрібно знищувати.
показати весь коментар
04.08.2025 17:00 Відповісти
Не стільки шкоди Україні від її ворогів, бо найбільша шкодда від таких брехливих українських гнид, якою ти є.
показати весь коментар
04.08.2025 17:12 Відповісти
Може краще,щоб вони залишились,ті позасудові?
Щоб після втрати влади, кожну зелену шушеру перетрясти: щоб на собі відчули,що робилось при них і ті самі,що роблять тепер позасудові обшуки,будуть вже зелених позасудово обшукувати...
показати весь коментар
04.08.2025 16:16 Відповісти
коли запахне смаженим ЗЕскоти вже будуть десь у майямі ідо сраки вже ті обшуки...
показати весь коментар
04.08.2025 16:23 Відповісти
Всі-НЕ.
Як любить повторювати Лапін у своїх випусках: головне,не дати їм втекти.
показати весь коментар
04.08.2025 16:42 Відповісти
Не набридло дурість дурістю виправляти? Тебе ж першого і пошмонають. Це дарвінізм на кшталт "путін пріді".
показати весь коментар
04.08.2025 16:33 Відповісти
Там бачиш усмішку?
А вони(зелені) й так зроблять по свойому,незалежно від порад Порошенка,чи дописів-іроній.
показати весь коментар
04.08.2025 16:40 Відповісти
Це вже такий старий геморой на граблях, що не до іронії. Свого часу Порошенко під себе так гальмував люстрацію суддів і судову реформу, що зелені йому досі вдячні і користуються. Сподіваюся, партія ЄС нарешті зробила далекоглядні висновки.
показати весь коментар
04.08.2025 16:53 Відповісти
як же вам міцно вклали в черепки Г+Г, ніби Порох діяв на шкоду України...
показати весь коментар
04.08.2025 17:53 Відповісти
Зі своїми голосами у голові - не до мене. Схоже, двох ваших звивин не достатньо, щоб зрозуміти про що йдеться. ))
показати весь коментар
04.08.2025 20:28 Відповісти
та ти ж дебіл, і відповіддно до закону Даннінга-Крюгера не здатен зрозуміти, що голоси видає Г+Г в твоєму черепку.
показати весь коментар
04.08.2025 21:55 Відповісти
Вибачте, що образив вас, припустивши, наявність двох звивин у вашому міжвушному нервовому вузлі. Там лише одна - і те під сумнівом. ))
показати весь коментар
04.08.2025 22:06 Відповісти
Здається, що з них таки точно готують почву і лохторат для нових виборів "яйцесяйного". Жутко стає, коли бачиш повторення 2019-го. Ось такі потім і підуть голосувати знову за якесь "новАє літСо" - стернухи чи притуляки.
показати весь коментар
04.08.2025 22:25 Відповісти
бо ідіоти. Шкода, що ідіотизм не підпадає в перелік психічних захворювань, діагностування яких припиняє виборчі права та дієздатність загалом.
показати весь коментар
04.08.2025 23:52 Відповісти
Не повторюй наративів покійного портнова. І до речі, я добре пам'ятаю ту епопею з суддями, так от першими нас з люстрацією почали душити оті корєша портняхи і підрахуя-ківалова, що сиділи в Венеціанській комісії, а другими, але вже тут, давила половина фракції БПП - "народний фронт", що була під авакяном і сєнєю, та подонки з "європопулісти"+"антикорупціонери", які хотіли протягнути своїх.
Так що, не треба валити з больної голови на здорову. Це по-перше, а по-друге - як може людина, яка і почала люстрацію, добивалась її і в той же час, з твоєї точки зору - гальмувати її "під себе"?
показати весь коментар
04.08.2025 17:55 Відповісти
×уйню якусь написали про якийсь наратив. А далі взагалі марення дитини, що нанюхалася клею. )) Якщо взагалі не роздупляєте, як держава функціонує, то хоч не ганьбіться.
показати весь коментар
04.08.2025 20:33 Відповісти
А ти таки да - дебіл, як тобі вже поставили діагноз вище. Ну що ж - живи тепер з цим...хоча ти і раніше з цим жив, і ходив голосувати, і "вумнічав" ще - рафінований, я б навіть сказав - академічний приклад діагнозу.
показати весь коментар
04.08.2025 22:22 Відповісти
В недорозвинутого токсикомана і істерика якась дегенеративна, на рівні укуреної школярки - навіть шкода тебе. ))) Можеш знов попускати шмарклі разом із дегенератом, з яким ви вже плакалисяся одне одному вище. ))
показати весь коментар
05.08.2025 02:10 Відповісти
Тут справа в іншому якщо ти з кодла ЗЕскотви тоді обшуки заборонені, а якщо ти роботяга і недай бог ухилянт тоді все по закону!
показати весь коментар
04.08.2025 16:21 Відповісти
Та це один з небагатьох важелів тиску на опозицію! А ви хочете, щоб Зельоні по закону жили??? Не те їм обіцяв дядя Коломойський з олігархами, не для того їх у владу забили, щоб вони законність в Україні тримали!
показати весь коментар
04.08.2025 16:35 Відповісти