12346 відвідувачів онлайн

Опалювальний сезон слід почати якомога пізніше, пересидіти зиму на генераторах неможливо, - Філатов

Коли включать опалення в Україні

Через важку ситуацію в енергетиці опалювальний сезон повинен початися якомога пізніше, втім одночасно по всій Україні.

Про це мер Дніпра Борис Філатов пише у фейсбуку, інформує Цензор.НЕТ.

"На жаль, багато людей досі не мають чіткого розуміння як саме працює енергосистема. Декому здається, що вода в крані зникнути не може, бо ж її достобіса тече у річці Дніпро! Та я не втомлююсь нагадувати, що подача води в будинки можлива ВИКЛЮЧНО за наявності електроенергії. Бо живлення, серед іншого, потрібне підвищувальним насосним станціям, які її "качають" до квартир, та решті іншого обладнання. Тож знеструмлення дорівнює відключенню води.

А от коли вже немає води, тоді немає й тепла. Бо саме вода є ТЕПЛОНОСІЄМ. І, коли відсутня електрика, яка "штовхає" воду в батареї, системи опалення теж не працюють!", - пише він.

Філатов нагадує, що за схожим принципом система повʼязана також із газом. Тож, якщо понівечена газова інфраструктура - надто компресорні станції - усе решта так само не може працювати.

"Тут настає час для елементарного висновку: система є взаємоповʼязаною і її не можна розглядати окремими блоками...Але не ідіотам, які на четвертий рік війни сподіваються, що десь там "само все вирішиться"...Навіть найпотужніші генератори не здатні повністю втримати систему. Особливо якщо йдеться про так звану "високу сторону", - продовжує він.

За словами Філатова, генератори можуть лише дати підтримку на ДЕКіЛЬКА ГОДИН. А крім цього, пристрої такої потужності потребують десятки тонн палива.

"Тому ( бозна вкотре ) повторю: пересидіти всю зиму тільки на генераторах НЕМОЖЛИВО", - зазначив він та закликав представників влади і громадськості утриматися від взаємних звинувачень і пошуків винних. 

"Я звертаюся до колег - керівників територіальних громад. Незалежно від розміру громади чи її розташування, усім і всюди загрожують по суті однакові проблеми. Тож не варто піддаватися власним амбіціям та шукати визнання у земляків раннім стартом опалювального сезону... Розуміючи глибину проблематики нинішньої ситуації ( аби не писати страшне слово "катастрофічність" ), нам треба обʼєднатися. Провести консультації з Урядом, НАК Нафтогазом, Укренерго та всіма дотичними до процесу відомствами - зокрема й приватними постачальникам енергоресурсів.

Бо рішення це складне, проте цілком обґрунтоване. Опалювальний сезон повинен початися якомога пізніше. І стартувати він має одночасно та централізовано по всій країні. Постійно тягнути ковдру на себе не вийде. Показова "турбота" про завчасно теплі батареї мешканців ваших міст врешті зробить лише гірше", - резюмує очільник Дніпра. 

Топ коментарі
+21
"Через важку ситуацію в енергетиці опалювальний сезон повинен початися якомога пізніше, втім одночасно по всій Україні. "
Що це за совкощина? Якщо в Сумах може бути настільки холодно, що вода в трубах може вночі замерзнути і вже вкрай потрібно опалювати будинки, а в Херсоні чи Одесі ще може бути відносно тепло і з опаленням можна не поспішати. Треба думати про здоров'я людей та справність інфраструктури, а не про всеукраїнську одночасність початку опалення.
показати весь коментар
12.10.2025 14:18 Відповісти
+19
Просто минулі зими були не настільки холодними + кацапи так масово не застосовували безпілотники. Тому всі розслабилися і думали, що цієї зими так само проскочимо. Але, судячи з усього, не вийде.
показати весь коментар
12.10.2025 14:05 Відповісти
+18
Да просто це план-поморозити людей в холодних домівках.
показати весь коментар
12.10.2025 14:08 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Сторінка 1 з 2
А яким чином пізніший початок опалювального сезону допоможе під час обістрілів електростанцій?
показати весь коментар
12.10.2025 14:03 Відповісти
Да просто це план-поморозити людей в холодних домівках.
показати весь коментар
12.10.2025 14:08 Відповісти
Чи під когось зачищають територію. Як там казали - виживуть тільки не всі.
показати весь коментар
13.10.2025 00:44 Відповісти
Чи під когось зачищають територію.
Ознайомтесь. https://www.youtube.com/watch?v=zl0LJS8ykLQ
показати весь коментар
13.10.2025 21:47 Відповісти
норма начала отопительного ниже 8 градусов в течении 3 суток, ничего страшного не случится, если этот показатель понизят до 5 на время войны....
показати весь коментар
12.10.2025 14:14 Відповісти
Питання у тому скільки часу та кКалорій потім піде на прогрів системи та багатоквартирних будівель.
показати весь коментар
12.10.2025 14:38 Відповісти
лишь бы было что и чем прогревать....
показати весь коментар
12.10.2025 14:42 Відповісти
При такому підході, тим більше, затягування початку опалення не має сенсу.
показати весь коментар
12.10.2025 14:51 Відповісти
какому пидходи??? экономия газа, которого нет - плохой подход?.. а когда на улице будет - 20 и все порвет через пару часов, только потому что популисты включили отопление при +8 вовремя???
показати весь коментар
12.10.2025 15:08 Відповісти
Хто сказав, що газу нема?
показати весь коментар
12.10.2025 15:42 Відповісти
Краще буде мабуть тоді, коли буде -5 і труби луснуть бо не були прогріті.
показати весь коментар
12.10.2025 15:43 Відповісти
Все военные эксперты стали теплотехниками?
В котельной включат насосы, без нагрева теплоносителя. Пока вода бегает по трубам она не замерзнет.
показати весь коментар
12.10.2025 19:04 Відповісти
А тепер повертаємося до первинного питання. То ***** затягувати з опаленням?
показати весь коментар
12.10.2025 20:51 Відповісти
Таинственный незнакомец, на вопрос "*****" вам возле пивной будут отвечать.
показати весь коментар
12.10.2025 21:07 Відповісти
Ну то проходь повз і не відсвічуй.

Вилізло чергове чувирло з менторськими замашками та дірою у кишені...
показати весь коментар
12.10.2025 21:09 Відповісти
Что порвет? Алчевск помните? Спуститесь в подвал и откройте сбросники на стояках. Краны не работают? Резаните болгаркой трубу.
Потом ЖЕК заварит. Допусть чтобы лопнули радиаторы это совсем криворуким надо быть
показати весь коментар
12.10.2025 19:02 Відповісти
ніяка війна не здатна змінити фізику, чим холодніші будуть конструкції будинків, тим більше треба буде витратити теплоенергії на їх прогрів, тобто газ будуть спалювати кілька днів лише на прогрів будинків, а в квартирах буде холодно. Зекономити вийде лише за рахунок зниження температури в квартирах, але тоді почнуться проблеми з електрикою, бо всі включать електрообігрівачі.
показати весь коментар
12.10.2025 15:51 Відповісти
проблемы не с электрикой , а головой, включат в октябре и палят газ при +10 днем, ну пусть вводят веерные отключения электрики, раз население страны к-ку и хотят в войне жить как в мирной жизни...
показати весь коментар
12.10.2025 16:14 Відповісти
опалення багатоповерхівок - це теплофізика, її треба знати, щоб грамотно керувати процесом, а не закликати до дурнуватого одночасного включення опалення по всій країні одночасно.
показати весь коментар
12.10.2025 16:56 Відповісти
Михо и без войны, когда от рахи отключался отрезал централизованное опалення взагали..ничо..ставили буржуйки в квартирах, постпенно перейдя на котлы,
показати весь коментар
12.10.2025 16:17 Відповісти
Это вы озвучили капиталистические нормы свободной Украины. В тюрьме народов они были иными.
"Если средняя температура, в течении 3-х суток, опускается ниже 8°С, но не позже 15-го октября"
показати весь коментар
12.10.2025 18:57 Відповісти
ну при "тюрьме народов" на Ноябрьский парад орки в шинелях стояли и снег шел, если вы конечно помните....
показати весь коментар
12.10.2025 20:05 Відповісти
Конечно помню.
На Мавзолее Леонид Ильич, правда, не в шубе а в пальто, но в "пироже" с каракулевой оторочкой. А Устинов в шинеле и фуражке.
показати весь коментар
12.10.2025 21:21 Відповісти
Нічого не буде якщо люди почистять кишені у банди кварталівських ригоаналів
показати весь коментар
12.10.2025 18:58 Відповісти
+++
Если не номера криптокошельков то банковские карты изымут. Ими (картами) будете топить?
показати весь коментар
12.10.2025 19:08 Відповісти
У конча заспаних і шмаття вистачить на два опалювальних сезони
показати весь коментар
13.10.2025 13:08 Відповісти
Тим, що його заступник налітав на власному літаку за кордон останнім часом 61 день відпочинку на море та на каву.
Е-економія.
Людського терпіння
показати весь коментар
12.10.2025 14:50 Відповісти
Ну, если украинское терпение почти бездонное то почему бы не летать
показати весь коментар
12.10.2025 19:55 Відповісти
я тоже нихрена не понял что оно несет и каким образом познее начало отопительного сезона поможет энергетике
показати весь коментар
12.10.2025 17:16 Відповісти
Оголошення !
Шукаю оглядну жінку,щоб разом перезимувати.
Житло і їжу забезпечую.
показати весь коментар
12.10.2025 14:04 Відповісти
Худенька може більш нагріти )
показати весь коментар
12.10.2025 14:16 Відповісти
показати весь коментар
12.10.2025 14:31 Відповісти
Так, а може людині вже тертя органів не потрібне, а лише тепла грубка
показати весь коментар
12.10.2025 14:34 Відповісти
Залежно від віку
показати весь коментар
12.10.2025 14:51 Відповісти
Згадався анекдот -Катерина була настільки гарячою дівчиною, що нагріла Миколу на 50 000 )
показати весь коментар
12.10.2025 18:54 Відповісти
показати весь коментар
12.10.2025 19:04 Відповісти
Оглядайте на вулицях
показати весь коментар
12.10.2025 14:52 Відповісти
Bom Fayn
Їжа звідки,як ні газу,ні енергії не буде.І в усіх нових будинках і для приготування їжі електроплити.
показати весь коментар
12.10.2025 16:45 Відповісти
Оглядна жінка" - це термін, який, найімовірніше, стосується гінекологічного огляду...
Огрядна жінка - це жінка крепкої статури, яка може бути повненькою, міцною. Це слово вказує на міцну статуру, не обов'язково з надмірною вагою, але також використовується для опису людей з зайвою вагою.

То ви яку шукаєте?
показати весь коментар
12.10.2025 17:43 Відповісти
🤣 оце ви видали
Значить, не на вулицях оглядати)
показати весь коментар
12.10.2025 17:50 Відповісти
Просто минулі зими були не настільки холодними + кацапи так масово не застосовували безпілотники. Тому всі розслабилися і думали, що цієї зими так само проскочимо. Але, судячи з усього, не вийде.
показати весь коментар
12.10.2025 14:05 Відповісти
В ця буде холодною?
показати весь коментар
12.10.2025 14:19 Відповісти
кацапи будуть бити сильніше!
показати весь коментар
12.10.2025 14:28 Відповісти
В типу раніше вони слабше били?
показати весь коментар
12.10.2025 14:56 Відповісти
так, слабше! менше ракет, менше дронів запускали, зараз більше, чи в в якійсь іншій Україні?
показати весь коментар
12.10.2025 15:15 Відповісти
Только зимой 24-25 мало били. А до этого блекауты постоянно были
показати весь коментар
12.10.2025 15:35 Відповісти
Цікаво як вони мають бити щоб ви кончіти сруязикі зрозуміли що з українцями треба спілкуватися їхньою мовою??
показати весь коментар
12.10.2025 19:01 Відповісти
у тому і справа! били менше і взимку 22-23, 23-24 і були блекаути, тоді ППО менше було в нас ніж 24-25! а зараз з ППО в нас гірше ніж взимку 24-25, а кацапи запускають більше!
показати весь коментар
12.10.2025 19:06 Відповісти
Раньше они ГТС не трогали. И в Киеве отключения эл. энергии были по всем районам, без исключения. Но вода и тепло в квартиры подавали безпрерывно. Даже за счет сёл вокруг города. Сейчас есть риск сидеть в темноте, в холодной квартире.
показати весь коментар
12.10.2025 19:15 Відповісти
Є такий прогноз:

Фахівці оприлюднили попередній прогноз погоди на зиму 2025-2026 років. В Україні очікується один із найсуворіших зимових сезонів за останні роки: від різких перепадів температури до тривалих морозів і значних снігопадів.

https://pogoda.chasdiy.org/pogoda/nakryye-holodna-hvylya-zyma-20252026-v-********-bude-rekordno-moroznoyu-69472
показати весь коментар
12.10.2025 14:35 Відповісти
Про літо вже був прогноз, обіцяли буде аномально суху,високу температуру за історію.
показати весь коментар
12.10.2025 14:39 Відповісти
Я про літо вже чув, що буде дуже жарко.
показати весь коментар
12.10.2025 14:57 Відповісти
не може бути ніяких прогнозів на кілька місяців вперед! це маячня
показати весь коментар
12.10.2025 15:17 Відповісти
Буває прогноз що за вікном дощ а там сонце...це бабка на двоє гадала
показати весь коментар
12.10.2025 19:02 Відповісти
Ті самі "фахівці" весною 2025 . Літо 2025 готує сюрпризи: синоптики попереджають про аномальну спеку до +40°C та зростання ризику торнадо та смерчів.
Синоптики нагадують персонажа анекдота, який говорив, що вигідно буди песимістом, оскільки ти або правий, або приємно здивований.
показати весь коментар
12.10.2025 15:32 Відповісти
Бряхня.
К сожалению у нас нет метерологических спутников. У нас нет метеостанций по всему миру. Я очень сомневаюсь что финансируюется работа метеостанций в стране. Наш потолок 3 дня. Никто метеопрогнозы на несколько месяцев ставить не может
показати весь коментар
12.10.2025 19:20 Відповісти
У нас може й немає, а на Заході є:

https://mkweather.com/winter-2025-2026-forecast-for-europe-from-very-warm-to-extremely-cold-from-nao-to-nao-30-main-teleconnections/

Прогноз, про який йшлося у моєму коментарі, робила ця контора.
показати весь коментар
12.10.2025 20:33 Відповісти
Дякую.
Перешел по ссылке. Прогноз безошибочный.
Европа смотрит на зиму, которая вполне может принести рекордные эпизоды тепла, наводнений, метелей и волн холода
Форека у меня на телефоне стоит
показати весь коментар
12.10.2025 21:14 Відповісти
Зеля пообіцяв що його перехоплювачі перехоплять всі шахеди. А воно толку як і від нього самого немає
показати весь коментар
12.10.2025 15:01 Відповісти
А "всі розслабилися" - це хто? Може треба конкретно казати, що розслабилася влада, яка вирішила, що можна продовжувати пилити бюджетні гроші? Може тому вже два роки як відрапортували, що енергетика в нас вся захищена! Виділені гроші, звісно, списані (по карманах).
показати весь коментар
13.10.2025 01:18 Відповісти
Буде що спиз...ть
показати весь коментар
12.10.2025 14:05 Відповісти
Та вообще можно без отопления. В крайнем случае спать в двух куртках и трёх свитерах. Утром встал с кровати, 300 раз присел - вот и согрелся
показати весь коментар
12.10.2025 14:10 Відповісти
Згадався анекдот - "ви, дядьку, др*чіть вприсядку - і на*бетеся, і натанцюєтеся".
показати весь коментар
12.10.2025 14:32 Відповісти
Зимою 22-23 так і було. Поки піднявся пішки на свій поверх, вже й зігрівся.
показати весь коментар
12.10.2025 15:37 Відповісти
ЗАТЕ БАГАТО ХТО РОЗУМІЄ, ЩО ТРЕБА ЗАХИЩАТИ ЕНЕРГООБЄКТИ ПО СПРАВЖНЬОМУ, А НЕ ГНИЛИМИ МІШКАМИ З ПІСКОМ.
ЗА 10 РОКІВ ВІЙНИ МОЖНА БУЛО ЗАНОВО ПОБУДУВАТИ ВСЕ ПІД ЗЕМЛЕЮ,
А В НАС ТІЛЬКИ СТАЛО БІЛЬШЕ ОЛЕГАРХІВ,ТИПУ СИНЕГУБИХ,ХІІЛЯТОРІВ,КЛЯЧКІВ,ТА ГОДІ ВЖЕ ЖАРТИ, СУКИ,КОЛИ ВЖЕ ВОНО ВАМ В ПОПЕРЕК ОЧКА ВСТАНЕ!
показати весь коментар
12.10.2025 14:11 Відповісти
та все буде добре, не очкуй ТЕ!!!
показати весь коментар
12.10.2025 14:15 Відповісти
Віра в перемогу зігріває наші серця. Чи принаймні в продовження боротьби.
показати весь коментар
12.10.2025 14:20 Відповісти
"Через важку ситуацію в енергетиці опалювальний сезон повинен початися якомога пізніше, втім одночасно по всій Україні. "
Що це за совкощина? Якщо в Сумах може бути настільки холодно, що вода в трубах може вночі замерзнути і вже вкрай потрібно опалювати будинки, а в Херсоні чи Одесі ще може бути відносно тепло і з опаленням можна не поспішати. Треба думати про здоров'я людей та справність інфраструктури, а не про всеукраїнську одночасність початку опалення.
показати весь коментар
12.10.2025 14:18 Відповісти
Оце мене тоже кумарить. Коли в Житомирі мер все зробив, щоб не було відключень, а в інших областях відключали, то підняли такий кипіш шо пздц. Мовляв як це так? А як же солідарність. Всі повинні сидіти в темряві і всоьо тут. Це якась діч діка
показати весь коментар
12.10.2025 14:29 Відповісти
В квартирах холод - не найбільша проблема. Хоча самі будинки (особливо неутеплені) від цього пришвидшено старітимуть.
показати весь коментар
12.10.2025 14:19 Відповісти
а краще взагалі не починати

гроші на захист - с3.14женні, секретарі Філатова за них по Європі на приватних літаках літають
показати весь коментар
12.10.2025 14:21 Відповісти
Москалям треба організувати,вже)
показати весь коментар
12.10.2025 14:24 Відповісти
Аби шось сказанути
показати весь коментар
12.10.2025 14:31 Відповісти
Починати треба коли температура сереньодобова буде нижче +8. Бо невідомо коли будуть завдані критичні удари росіянами. Тоді вже само собою обмеження усі введуть. Бо невідомий масштаб ударів, швидкість усунення наслідків і можливості для маневрування усіма потужностями в різних сценаріях. Якщо є мета економити газ, після знищення великої частини газовидобутку, то так би й казав, а не ось це все, що він написав.
показати весь коментар
12.10.2025 14:42 Відповісти
Схоже що замість газу запропонують грітися думками про те як погано Білгороду без вуличного освітлення. Або просто з першими морозами влада зникне кудись.
показати весь коментар
12.10.2025 14:44 Відповісти
Все буде як завжди, вийде НЕлох і в усьому звинуватить місцеве самоврядування, ну і на всяк випадок "папєрєдніков".
показати весь коментар
12.10.2025 14:50 Відповісти
Думаю Філатову і іншим небожителям по ...барабану коои і в кого буде світло і тепло, вода і газ, на їх фазендах все є завжди і автономно від усіх.
показати весь коментар
12.10.2025 14:53 Відповісти
>Та я не втомлююсь нагадувати, що подача води в будинки можлива ВИКЛЮЧНО за наявності електроенергії.

яка потужність турбін водоканалів, чи є можливість підключити їх до дизельних чи газових генераторів?
показати весь коментар
12.10.2025 14:45 Відповісти
А як, на Вашу думку, після аварійного відключення електрики, вода спочатку пропадає, а потім знову зʼявляється в кранах, при тому що електрику вмикають значно пізніше?
показати весь коментар
12.10.2025 14:55 Відповісти
Побутовим споживачам електрику вмикають пізніше, у "Водоканалів" категорійність
показати весь коментар
12.10.2025 16:38 Відповісти
Не сперечаюсь.
Але вода подається не тоді, коли відремонтували підстанції, а коли запустили генератори, і насоси прокачали воду по трубі, і підняли достатній тиск.
показати весь коментар
12.10.2025 16:41 Відповісти
Хто буде заправляти ті генератори ?
показати весь коментар
12.10.2025 15:05 Відповісти
Филатов прав. Мы ещё не осознали всех проблем, которые начнутся зимой. В результате уничтожение кацапами нашей энергосистемы. И плюс 15-16 в квартире может показаться раем. Где-то под новый год.
показати весь коментар
12.10.2025 14:51 Відповісти
Зебіла обирали щоб страждати. Бо тоді ще передбачили наслідки його владарювання. Але ж ні.
показати весь коментар
12.10.2025 15:00 Відповісти
Ну , звісно - це ж не ***** напав на Україну - це все Президент Зеленський тобі винен А коли будеш замерзати , без опалення і газу , в крижаній квартирі - ця єдина думка буде тебе зігрівати , так ? ..))
показати весь коментар
12.10.2025 15:04 Відповісти
НУ то треба було Молдаванам обрати ДонДона і подивиться шо буде. Шкода що не обрали, для отаких як ти, дуже шкода. Отоб норм би поржалі
показати весь коментар
12.10.2025 15:16 Відповісти
Молдавани і без тебе розберуться що їм робити ... і українці розберуться .
А ваша доля - бути вічно ображеними і строчити коменти ... доки світло ще є ...
показати весь коментар
12.10.2025 15:27 Відповісти
***** напав ще в 2014. Замість того щоб готуватись конкретно до масштабного нападу, ви вирішили обрати шута і поржати. Наслідки були прогнозовані. Не кажи що тобі прямо у вухо ніхто не кричав, що буде війна, буде хаос, буде долар по 45, якщо ви оберете злидня
показати весь коментар
12.10.2025 15:17 Відповісти
Ну, звісно, це ж не Зеленський в 2019 році відтермінував до 2030 УСІ ракетні програми і зупинив виробництво артснарядів, не Зеленський розмінував усі виходи з Криму і відвів три бригади, залишивши пів-батальона на критичному напрямку, не Зеленський разбирав оборонні споруди на Донбасі, не верховний головнокомандуючий Зеленський віддав накази відвести бригади з півночі Київської та Харківської областей, не Зеленський відвів з Гостомеля бригаду нацгвардії, яка була навчена захищати летовище, не Зеленський відмовлявся взагалі щось робити, коли з серпня 2021 його постійно попереджували про неминучій напад? Ну що, нажерлися шашликами на перше травня?
показати весь коментар
13.10.2025 01:33 Відповісти
Чуєш госпідарнику, а не поїхати би тобі на роіську вслід за своїм госпідарем?
показати весь коментар
12.10.2025 15:15 Відповісти
показати весь коментар
12.10.2025 15:16 Відповісти
Ксения, судя по комментариям, 73% контуженных девяносто пятым кварталом так ничего и не поняли за четыре почти года войны
показати весь коментар
12.10.2025 17:58 Відповісти
Как своевременное включение отопления "способствует" или связано с массированными бомбёжками?Как себе это матюкливый представляет? Включают, дескать, люди домовую котельную и Путин такой, "О- эта мине сигнал шо пора банбить"! Я вас правильно понял, Путин сам без украинцев не решает, когда ему кинжалы запускать?
показати весь коментар
12.10.2025 15:27 Відповісти
Повʼязано з тим, що русня розбомбила 60% Українського газовидобутку, і бомбить газосховища і газорозподільчі станції. Відтак - взимку, коли газ найдорожчий, прийдеться купувати його в Європі.
показати весь коментар
12.10.2025 15:54 Відповісти
Опа, а наріт раніше нахаляву топив, не купував?Геологи і бурильщики за спасибі працювали?
показати весь коментар
12.10.2025 16:05 Відповісти
Опаньки - не думав, що для Вас така велика проблема нагуглити ціни на Український газ влітку, і порівняти з європейськими цінами взимку.
показати весь коментар
12.10.2025 16:08 Відповісти
Сторінка 1 з 2