4031 відвідувач онлайн

В Україні планують будувати малі атомні реактори: вони замінять вугільні електростанції

Україна готується до будівництва малих реакторів

В Україні хочуть будувати малі атомні реактори. Як повідомляє Цензор.НЕТ, Міністерство енергетики підтримує ідею впровадження таких установок і вже створило спеціальну робочу групу, яка займається планом їх реалізації.

Перший заступник міністра Артем Некрасов розповів про це під час засідання парламентського комітету з питань енергетики. Там також презентували законопроєкт, який має дати старт будівництву малих модульних реакторів в Україні.

Малі атомні реактори вважаються сучасною і перспективною технологією - вони компактні, безпечні та швидше зводяться, ніж великі атомні станції. У деяких країнах світу вже почали переходити до практичного етапу їх створення.

За словами Некрасова, такі установки можуть встановлювати на базі старих теплових електростанцій або на великих підприємствах.

Зараз розглядаються два ключові напрями - проєкти "Фенікс" і "Гефест".

"Фенікс" передбачає заміну вугільних електростанцій на сучасні атомні потужності, а "Гефест" має допомогти оновити металургійну галузь за допомогою чистішої та безпечнішої енергії, - додав перший заступник Міненерго. 

Нагадаємо, через російську агресію на Запорізькій АЕС триває найдовший блекаут – майже три тижні станція працює на дизель-генераторах. Про це повідомив президент Володимир Зеленський.

Глава держави заявив про необхідність посилення тиску на Росію задля повернення станції під контроль України.

Топ коментарі
+22
Нью васюки....
показати весь коментар
12.10.2025 18:51 Відповісти
+19
обзивати?????? я чекаю від вас аналізи зеленського на вміст наркотиків. можете надати?
показати весь коментар
12.10.2025 19:11 Відповісти
+17
Це наша суб'єктивна думка, яка грунтується на об'єктивних та суб'єктивних фактах.Звичайно, ми можемо кардинально помилятися і заборонені речовини тут ні до чого. Воно може від природи таке довбануте.
показати весь коментар
12.10.2025 19:26 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Нью васюки....
показати весь коментар
12.10.2025 18:51 Відповісти
Ви думаєте обзивати президента воюючої країни в унісон з москалями наркотою це розумно ? П
показати весь коментар
12.10.2025 19:08 Відповісти
обзивати?????? я чекаю від вас аналізи зеленського на вміст наркотиків. можете надати?
показати весь коментар
12.10.2025 19:11 Відповісти
Докази лежать на обвинувачі. То докази в студію
показати весь коментар
12.10.2025 20:00 Відповісти
Це наша суб'єктивна думка, яка грунтується на об'єктивних та суб'єктивних фактах.Звичайно, ми можемо кардинально помилятися і заборонені речовини тут ні до чого. Воно може від природи таке довбануте.
показати весь коментар
12.10.2025 19:26 Відповісти
це набутий недолік. як і гомосексуалізм. зеленський все бічно розвинена істота
показати весь коментар
12.10.2025 19:45 Відповісти
Він не думає. Він працює.
показати весь коментар
12.10.2025 19:58 Відповісти
Так, незважаючи на кацапів та війну, зе, разом зі своїм оточенням гідотні та паскудні МРАЗІ!!!
показати весь коментар
12.10.2025 20:48 Відповісти
Ще невідомо деталі угоди, які нав'язує кнр!! Бо раптом ті реактори виявляться на "лінії розмежування" чи щось таке..
+ Смєта на асфальт і шатли
показати весь коментар
12.10.2025 18:51 Відповісти
Мільйон мегатонн!
показати весь коментар
12.10.2025 18:53 Відповісти
Де дівати потім будем, не буржуйка.
показати весь коментар
12.10.2025 19:05 Відповісти
Топливные элементы (ТВЭЛы) опять будут из параши, как и с болгарской афёрой?
показати весь коментар
12.10.2025 18:53 Відповісти
На расее таких разработок нет. Это Вестингауз
показати весь коментар
12.10.2025 19:14 Відповісти
Будуть. Зєльоні довбодятли щось придумають щоб грошики хоча б опосередковано расєюшке попали.
показати весь коментар
12.10.2025 19:28 Відповісти
На парашных подлодках тоже Вестингауз стоИт?
показати весь коментар
12.10.2025 20:38 Відповісти
Про бабку которая была девкой помните? Вы бы ещё Эдисона вспомнили.
К сожалению, сейчас только две страны Китай и Россия умеют строить АЭС. Остальные все забыли как это делается
показати весь коментар
12.10.2025 21:26 Відповісти
знову велике будівництво від зельонського. війна вже закінчилась? може все таки гроші на ЗСУ, чим розкрадання.
показати весь коментар
12.10.2025 18:54 Відповісти
Ну якщо на ЗСУ, то і війна дивись закінчиться. А як тоді красти? Зєльоні дефективні менеджери не вороги собі.
показати весь коментар
12.10.2025 19:30 Відповісти
В умовах війни з кацапами це погана ідєя. Якщо реактор пряме влучання іскандера не витримає, а він не витримає, будемо мати фактично влучання тактично ядерною зброєю.
Погана ідєя, принаймі поки в кремлі сидять підараси...
показати весь коментар
12.10.2025 18:57 Відповісти
що заважає русні вдарити по ВВЕРах? Технічно це можливо, але на практиці, це буде велике забруднення в тому числі і російських земель. Інакше русня б це давно зробила.
показати весь коментар
12.10.2025 19:03 Відповісти
******** реактор розрахований на пряме влучання великого літака. Ракету теж може витримати
показати весь коментар
12.10.2025 19:17 Відповісти
бетонобійні бомби та ракети мають значно більшу проникну здатність
показати весь коментар
12.10.2025 19:25 Відповісти
А там завжди сидять підараси. Здохне одне *****, на його місце виберуть, або само всядеться якесь інше *****. Століттями таке було. Історія про це каже.
показати весь коментар
12.10.2025 19:08 Відповісти
В отличие от больших станций, малые реально можно закопать и сверху жб плиту в 2 метра
показати весь коментар
12.10.2025 19:15 Відповісти
бетонобійним бомбам та ракетам пофіг на ті 2 метри зб.
показати весь коментар
12.10.2025 19:27 Відповісти
У клептократії, що не день, то новий проект про новий мільярд дерев, а українців всіх на фронт!
показати весь коментар
12.10.2025 18:57 Відповісти
Ще чекаємо новий тендер на проект вирубки тих мільярда дерев,а то через ті хащі ні пройти ні проїхати.
показати весь коментар
12.10.2025 19:15 Відповісти
розові фламінго-реактори? від міндіча?
показати весь коментар
12.10.2025 19:00 Відповісти
Вони рідненькі. Кормільци.
показати весь коментар
12.10.2025 19:32 Відповісти
Тоді при помощі шахеда можна буде зробити малий Чорнобиль, в маштабі 1:43
показати весь коментар
12.10.2025 19:02 Відповісти
бімба "Малюк".
Тільки по власній території.
Під найпотужнішими гаслами !
показати весь коментар
12.10.2025 19:07 Відповісти
Проблема цієї концепції в тому, що малі реактори, як правило, модульні - для керування потрібен мінімум персоналу, "заправка" новим паливом може бути не передбачена, замість неї заміна модуля. А отже треба мінімум українського персоналу. Такі реактори у нас не виробляють.

Особисто я вважаю, що треба створювати власні реактори (хоч аналог РБМК), інакше перехід на модульні реактори вб'є необхідність в ядерних спеціалістах. А нам треба мати ядерну компетенцію, в тому числі для створення ядерної зброї, палива.
показати весь коментар
12.10.2025 19:02 Відповісти
О, тут дійсно проблема!
Бо ми крім рапсу, зерна та якихось айті послуг що зараз виробляємо ???? І будемо залежні як тубільці, колонія країна мрій міндіча
показати весь коментар
12.10.2025 19:10 Відповісти
цього я і боюся, надто вже ця схема вигідна для русні та заходу

ми і зараз тупо експортуємо стратегічний ресурс - уранову руду
показати весь коментар
12.10.2025 19:22 Відповісти
Так.бол якщо не будемо.то потрібно мати свої підприємства по переробці.А авід так.в нас практично буде своя ядерна зброя.А цього ті ж США не допустять.
показати весь коментар
12.10.2025 21:20 Відповісти
Збагачення до 1.8-2.6% (РБМК), чи до 4.6%(ВВЕР) не створює ризиків використання урану для створення яз. (Так, можна виробляти плутоній-239 на РБМК, але то вже інша справа)
показати весь коментар
12.10.2025 21:36 Відповісти
В ракеті SS-18 саме плутонієві боєголовки були і в багатьох інших також.В США у всіх ракетах і бомбах,плутонієві.
показати весь коментар
12.10.2025 22:04 Відповісти
РБМК? Це реактор чорнобильського типу.Але в України немає навіть досвіду.Такі проекти з нуля,коштують космічних грошей.
показати весь коментар
12.10.2025 21:19 Відповісти
У нас черная металлургия закрылась. Из за отсутствия своего кокса. Я вы про ядерные технологии. Смешно
показати весь коментар
12.10.2025 21:29 Відповісти
Так, такі реактори стоять в чорнобилі. А ще їх прямо зараз використовують в білорусі та у кацапів. Ці реактори значно простіші в конструкції (не треба робити величезний бойлер для реактора), дешеві, можуть виробляти збройний плутоній.
показати весь коментар
12.10.2025 21:37 Відповісти
До окупації Криму спеціалістів з ядерної енергетики готували в Севастополі на базі бувшої ,,Голандії,,
показати весь коментар
12.10.2025 21:36 Відповісти
Наче ще в Дніпрі та Харкові навчали, в Харкові навіть дослідницький ядерний реактор був.
показати весь коментар
12.10.2025 21:46 Відповісти
краще атомну бомбу збудуйте
показати весь коментар
12.10.2025 19:03 Відповісти
так вона вже є. безугла називаєтья
показати весь коментар
12.10.2025 19:06 Відповісти
так, створення яз ще додатково дасть нам можливість (через супутні технології) виробляти ядерне паливо та малі реактори на плутонії
показати весь коментар
12.10.2025 19:08 Відповісти
Хто її тут дозволить зробити? Якщо Україна по вуха в боргах?Україна навіть залежна щоб паливо на АЕС постачали.Це ж потрібно будувати таємні підприємства в горах,як в Ірану.Це просто не можливо і все.Я вже не кажу,що прилетять бомбардувальники з супер бомбами.
показати весь коментар
12.10.2025 21:23 Відповісти
Якщо все зробити з розумом, то і яз вийде створити. Особисто я бачу такий варіант: спочатку таємно, глибоко під землею, створюється VX, тоді вже розпочинаються роботи зі створення ЯЗ. Згідно з теорією ігр, заходу буде дуже ризиково відмовляти нам в допомозі, бо це пришвидшить наше падіння та використання нами хімзброї по русні (з москвою та спб), з десятками мільйонів жертв та можливим ядерним ударом (в тому числі по заходу). Значно безпечніше продовжити, а то і посилити допомогу - щоб не створювати умови, при яких ми використаємо хімзброю.

>Це ж потрібно будувати таємні підприємства в горах,як в Ірану.

Так, треба. А у нас є альтернатива? русня нас буде й далі спокійно окуповувати.

>Це просто не можливо і все.

Можливо. Збагачення урану до 1.8% по U235 -> РБМК -> PUREX -> плутоній для ЯЗ. Як бонус отримуємо можливість виробляти власне ядерне паливо.

>Я вже не кажу,що прилетять бомбардувальники з супер бомбами.

Реактори бомбити не будуть, в ірані не бомбили. Інші підприємства (PUREX/збагачення урану) можна розмістити глибоко в горах. Хай пробивають граніт, ліл.
показати весь коментар
12.10.2025 21:34 Відповісти
Яке таємно? На які шиші?Україна закрита,як Іран?ТЬа в нас постійно магатен приїздмить і контролює.Україна під ковпаком,за яку таємність взагалі можна казати?Якою хім зброєю? Немає її? Нам би вже США,напару з москалями розбомбилиюА з заходом москалі воювати не будуть.

Це в Нідерландах ви на чомусь сильному сидите і пишете такі нісенітниці?
показати весь коментар
12.10.2025 22:09 Відповісти
>Яке таємно?

так само, як інша зброя виробляється на таємних площах

>На які шиші?

Ми витрачаємо мільярди на телемарафон та бруківку, гроші знайти не проблема, потрібно лише бажання.

>ТЬа в нас постійно магатен приїздмить і контролює.

То хай катаються, їх необов'язково всюди пускати. Ізраїль має власну ядерну програму, і вони не сильно парились з перевірками.

>Якою хім зброєю?

Я ж написав - VX.

>Нам би вже США,напару з москалями розбомбили

чого це?

>Це в Нідерландах ви на чомусь сильному сидите і пишете такі нісенітниці?

я в Україні, це VPN. Можу хоч ніппонський айпі обрати.
показати весь коментар
12.10.2025 22:13 Відповісти
Альтернатива це 5 тисяч ракет.які полетять в москву і пітер і все.Вони там можуть все повибивати і ніхто проти не буде,якщо це власні ракети.Це і реально зробити.
показати весь коментар
12.10.2025 22:15 Відповісти
це не альтернатива, ракети, в будь-якій кількості, це конвенційна зброя, а я кажу про необхідність створення стратегічної зброї стримування
показати весь коментар
12.10.2025 22:17 Відповісти
Ні.Москалі кілька тисяч мають і що?Україна постійно туди стріляє,це ніяк не має стримування.Можна просто підірвати АЕС в курчатові,еффект буде краще.Ніхто вже не ліквідує кілька блоків одразу.
показати весь коментар
12.10.2025 22:23 Відповісти
>Москалі кілька тисяч мають і що?

І то, можуть будь-якого дня використати. Тому захід і обмежує свою допомогу.

>Україна постійно туди стріляє,це ніяк не має стримування.

Бо наші постріли по русні не створюють екзистенційних викликів для рашки. Якщо почнуть створювати, русня зможе використати свою яз - їм це дозволяє їх ядерна доктрина.

>Можна просто підірвати АЕС в курчатові

Як? У нас немає бетонобійних ракет. Тим більше, що ця аес досить близько до нас, і буде велике забруднення території.
показати весь коментар
12.10.2025 22:29 Відповісти
Якби могли,то використали би.

Там не потрібні бетонобойні бомби.200 великих дронів на один реактор вистачить.Або ракети як ті ж фламінго,якщо вони вже є.Там бойова частина тона.50 ракет на один реактор.Можна в інші станції попасти.Які за тисячу і більше кілометрів.
показати весь коментар
12.10.2025 22:50 Відповісти
>Якби могли,то використали би.

можуть, але щось заважає
де гарантія, що так буде завжди?

>Можна в інші станції попасти.Які за тисячу і більше кілометрів.

Припустимо, що можна і ракет чи дронів вистачить. Що це дасть? Аналогічною кількістю дронів та ракет я можу повністю очистити москву від русні за допомогою VX.
показати весь коментар
12.10.2025 23:01 Відповісти
Інша зброя все не те.Україна на гроші заходу існує.На бруківку і маратон,не вистачить.А ще спеціалістів таких недостатньо,або і немаєюПрацівники по АЕС,це не те саме,що розробники Ядерної зброоїюІ полігон потрібен.або які супер компютер,щоб симуляв все.

В Ізраїля лобі в США он яке.І не ясно,що він там має.І не стоять з ротягнутою рукою.США вже не раз казали,щоб Україна і не думала про ядерну зброю.Перекриють кисень і все.На станціях постійні перевірки.Сидіти під впн,наче чогось боїтеся.
показати весь коментар
12.10.2025 22:21 Відповісти
>На бруківку і маратон,не вистачить.

Для хім. зброї - вистачить, там не треба так багато грошей.

>А ще спеціалістів таких недостатньо,або і немає

Хіміки та фізики-ядерники у нас є.

>І полігон потрібен.або які супер компютер,щоб симуляв все.

Є можливість тестувати під землею, срср та сша так робили. Є можливість симуляції на робочих станціях, принаймі критичну масу конкретної бомби досить легко порахувати в OpenMC навіть на звичайному ПК.

>США вже не раз казали,щоб Україна і не думала про ядерну зброю.

Хай кажуть, для нас це екзистенційне питання.

>Перекриють кисень і все.

Тоді ми швидше програємо і використаємо VX з відповідними наслідками. Розумніше і безпечніше для всіх просто продовжити підтримку.
показати весь коментар
12.10.2025 22:26 Відповісти
Нічого не викуористаємо,від слова зовсім.
показати весь коментар
12.10.2025 22:49 Відповісти
Бо зараз нічого немає. А так - завжди можна під землею створити виробництво VX
показати весь коментар
12.10.2025 23:03 Відповісти
Не можливо.Тому що паливо з США поставляється.Вони тільки глянуть вна нас і все.

Я вже написав,що наші станці на постійному контролі в магате.
показати весь коментар
12.10.2025 22:12 Відповісти
показати весь коментар
12.10.2025 19:09 Відповісти
Оцей персонаж на фотці колись жалівся, що десять лимонів гривень йому на місяць в якості зарплатні не вистачає.
показати весь коментар
12.10.2025 20:01 Відповісти
зараз в нього все гуд. цвіте і пахне в зе болоті
показати весь коментар
12.10.2025 20:02 Відповісти
Клоунське болото для нього - рідна стихія.
показати весь коментар
12.10.2025 20:05 Відповісти
шо,апять?Амери мали будувати ще кілька років тому..
показати весь коментар
12.10.2025 19:10 Відповісти
Зелений цирк ....
показати весь коментар
12.10.2025 19:11 Відповісти
Записывайте: в общем "космические корабли будут бороздить просторы большого театра"(с). Есть план.
показати весь коментар
12.10.2025 19:12 Відповісти
Такі реактори дійсно будуть, у недалекому майбутньому, працювати в світі, але зараз розповідати про проекти, які будуть через 10 - 15 років - це небезпечна маячня. Йде кровава війна і треба думати про те, як вижити зараз, в цю зиму, в наступну зиму, а не розповідати казки і планувати витрачати на ці казки гроші.
показати весь коментар
12.10.2025 19:16 Відповісти
Це правда. Черга на ці реактори 7-8 років.
показати весь коментар
12.10.2025 19:35 Відповісти
Нащо такі прожекти публікувати...
показати весь коментар
12.10.2025 19:23 Відповісти
Для незламної потужності. Імітація бурхливої діяльності. Людям нравіцца
показати весь коментар
12.10.2025 19:36 Відповісти
В Україні мають з'явитися 20 малих модульних атомних реакторів, які обіцяє побудувати американська компанія Holtec International спільно з "Енергоатомом". Причому перший з них планують побудувати вже у 2029 році, як випливає з угоди про співробітництво між двома компаніями.

Яка вартість такого реактора ще ніхто не знає. Бо неможливо чітко визначити вартість чогось, що поки що ніде не побудовано.
показати весь коментар
12.10.2025 19:24 Відповісти
Згідно з розрахунками експертів, на першому етапі, коли ММР вийдуть на ринок, вони будуть дорожчими за собівартістю виробленої енергії, ніж нинішні великі атомні реактори.
А дешевшими вони можуть стати лише тоді, коли виробництво окремих модулів, з яких вони складатимуться, набуде великих промислових масштабів, а саме тисяч штук.
Коли це станеться, не береться прогнозувати ніхто.
показати весь коментар
12.10.2025 19:26 Відповісти
Це якась афера. Не має вільних реакторів. Все заброньовано на 5-8 років. Через 3 роки схоже на аферу. Виробників таких реакторів 2 чи 3 в світі. Японія і США.
показати весь коментар
12.10.2025 19:41 Відповісти
і навколо кожного - потужний захист з габіонів!! )) дайош - мільйон габіонів!!
показати весь коментар
12.10.2025 19:26 Відповісти
Вже писав: помре коли площадку будуть шукати. люба тер громада скажить щос таке - стройте у у сусідив. нам не треба.і люди вийдуть блокувати стройки...
показати весь коментар
12.10.2025 19:33 Відповісти
Є землі держрезерву. Є процедура вилучення земель по рішенню ВР.
показати весь коментар
12.10.2025 19:38 Відповісти
а ще є блокировки доріг людьми...і це в условіях коли зброї на руках до біса
показати весь коментар
12.10.2025 19:45 Відповісти
1 екпспеременьальний поставити в конче заспі
показати весь коментар
12.10.2025 19:47 Відповісти
краще на банковой
показати весь коментар
12.10.2025 21:43 Відповісти
В Київі веже давно виготовляли малі атомні реактори- друга площадка
"Ленінській кузні".
показати весь коментар
12.10.2025 19:50 Відповісти
генератори малі-
крадіжка велика
показати весь коментар
12.10.2025 19:50 Відповісти
Реактори-95...
показати весь коментар
12.10.2025 19:54 Відповісти
Енергію можно добувати класичним методом з використанням клоунів і ********** кийкив.
показати весь коментар
12.10.2025 19:55 Відповісти
Велике реактирство.
показати весь коментар
12.10.2025 20:08 Відповісти
спочатку хай гіперлуп збудують
показати весь коментар
12.10.2025 20:13 Відповісти
не забудьте написать где
показати весь коментар
12.10.2025 20:37 Відповісти
Для збройового плутонію?
Треба!
показати весь коментар
12.10.2025 20:47 Відповісти
Новий грандіозний проект що закінчиться пшиком
показати весь коментар
12.10.2025 20:57 Відповісти
А чого так? Всього - невеликі атомні реактори!
Після мільярду дерев і мільйонів дронів, час започаткувати у перше в світі проєкти будівництва МАЛЕНЬКИХ ЕЛЕКТРОСТАНЦІЙ З ТЕРМОЯДЕРНИМИ РЕАКТОРАМИ! З бюджетом десь так на сотню лярдів $
показати весь коментар
12.10.2025 21:00 Відповісти
До речі, термоядерні реактори (наприклад, ARC) можна використовувати для виробництва збройного плутонію з природного урану. На практиці, треба десь шукати паливо для них - дейтерій та тритій так просто не продають.
показати весь коментар
12.10.2025 21:52 Відповісти
Таких реакторів ще ніде в світі,в промислових масштабах немає.
показати весь коментар
12.10.2025 21:15 Відповісти
А у нас будуть, но тільки у статті бюджету, на папері
показати весь коментар
12.10.2025 21:47 Відповісти
В Україні планують будувати малі атомні реактори: вони замінять вугільні електростанції"зелені планують майбутнє пограбування України.як із захисними спорудами для енергетики , та будівництво ліній оборони для ЗСУ, І Т.Д
показати весь коментар
12.10.2025 23:16 Відповісти