7280 посетителей онлайн

В Украине планируют строить малые атомные реакторы: они заменят угольные электростанции

Украина готовится к строительству малых реакторов

В Украине хотят строить малые атомные реакторы. Как сообщает Цензор.НЕТ, Министерство энергетики поддерживает идею внедрения таких установок и уже создало специальную рабочую группу, которая занимается планом их реализации.

Первый заместитель министра Артем Некрасов рассказал об этом во время заседания парламентского комитета по вопросам энергетики. Там также презентовали законопроект, который должен дать старт строительству малых модульных реакторов в Украине.

Малые атомные реакторы считаются современной и перспективной технологией - они компактны, безопасны и быстрее возводятся, чем большие атомные станции. В некоторых странах мира уже начали переходить к практическому этапу их создания.

По словам Некрасова, такие установки могут устанавливать на базе старых тепловых электростанций или на крупных предприятиях.

Сейчас рассматриваются два ключевых направления - проекты "Фенікс" и "Гефест".

"Фенікс" предусматривает замену угольных электростанций на современные атомные мощности, а "Гефест" должен помочь обновить металлургическую отрасль с помощью более чистой и безопасной энергии, - добавил первый заместитель Минэнерго.

Напомним, из-за российской агрессии на Запорожской АЭС продолжается самый длинный блэкаут - почти три недели станция работает на дизель-генераторах. Об этом сообщил президент Владимир Зеленский.

Глава государства заявил о необходимости усиления давления на Россию для возвращения станции под контроль Украины.

Топ комментарии
+22
Нью васюки....
показать весь комментарий
12.10.2025 18:51 Ответить
+19
обзивати?????? я чекаю від вас аналізи зеленського на вміст наркотиків. можете надати?
показать весь комментарий
12.10.2025 19:11 Ответить
+17
Це наша суб'єктивна думка, яка грунтується на об'єктивних та суб'єктивних фактах.Звичайно, ми можемо кардинально помилятися і заборонені речовини тут ні до чого. Воно може від природи таке довбануте.
показать весь комментарий
12.10.2025 19:26 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Нью васюки....
показать весь комментарий
12.10.2025 18:51 Ответить
Ви думаєте обзивати президента воюючої країни в унісон з москалями наркотою це розумно ? П
показать весь комментарий
12.10.2025 19:08 Ответить
обзивати?????? я чекаю від вас аналізи зеленського на вміст наркотиків. можете надати?
показать весь комментарий
12.10.2025 19:11 Ответить
Докази лежать на обвинувачі. То докази в студію
показать весь комментарий
12.10.2025 20:00 Ответить
Це наша суб'єктивна думка, яка грунтується на об'єктивних та суб'єктивних фактах.Звичайно, ми можемо кардинально помилятися і заборонені речовини тут ні до чого. Воно може від природи таке довбануте.
показать весь комментарий
12.10.2025 19:26 Ответить
це набутий недолік. як і гомосексуалізм. зеленський все бічно розвинена істота
показать весь комментарий
12.10.2025 19:45 Ответить
Він не думає. Він працює.
показать весь комментарий
12.10.2025 19:58 Ответить
Так, незважаючи на кацапів та війну, зе, разом зі своїм оточенням гідотні та паскудні МРАЗІ!!!
показать весь комментарий
12.10.2025 20:48 Ответить
Ще невідомо деталі угоди, які нав'язує кнр!! Бо раптом ті реактори виявляться на "лінії розмежування" чи щось таке..
+ Смєта на асфальт і шатли
показать весь комментарий
12.10.2025 18:51 Ответить
Мільйон мегатонн!
показать весь комментарий
12.10.2025 18:53 Ответить
Де дівати потім будем, не буржуйка.
показать весь комментарий
12.10.2025 19:05 Ответить
Топливные элементы (ТВЭЛы) опять будут из параши, как и с болгарской афёрой?
показать весь комментарий
12.10.2025 18:53 Ответить
На расее таких разработок нет. Это Вестингауз
показать весь комментарий
12.10.2025 19:14 Ответить
Будуть. Зєльоні довбодятли щось придумають щоб грошики хоча б опосередковано расєюшке попали.
показать весь комментарий
12.10.2025 19:28 Ответить
На парашных подлодках тоже Вестингауз стоИт?
показать весь комментарий
12.10.2025 20:38 Ответить
Про бабку которая была девкой помните? Вы бы ещё Эдисона вспомнили.
К сожалению, сейчас только две страны Китай и Россия умеют строить АЭС. Остальные все забыли как это делается
показать весь комментарий
12.10.2025 21:26 Ответить
знову велике будівництво від зельонського. війна вже закінчилась? може все таки гроші на ЗСУ, чим розкрадання.
показать весь комментарий
12.10.2025 18:54 Ответить
Ну якщо на ЗСУ, то і війна дивись закінчиться. А як тоді красти? Зєльоні дефективні менеджери не вороги собі.
показать весь комментарий
12.10.2025 19:30 Ответить
В умовах війни з кацапами це погана ідєя. Якщо реактор пряме влучання іскандера не витримає, а він не витримає, будемо мати фактично влучання тактично ядерною зброєю.
Погана ідєя, принаймі поки в кремлі сидять підараси...
показать весь комментарий
12.10.2025 18:57 Ответить
що заважає русні вдарити по ВВЕРах? Технічно це можливо, але на практиці, це буде велике забруднення в тому числі і російських земель. Інакше русня б це давно зробила.
показать весь комментарий
12.10.2025 19:03 Ответить
******** реактор розрахований на пряме влучання великого літака. Ракету теж може витримати
показать весь комментарий
12.10.2025 19:17 Ответить
бетонобійні бомби та ракети мають значно більшу проникну здатність
показать весь комментарий
12.10.2025 19:25 Ответить
А там завжди сидять підараси. Здохне одне *****, на його місце виберуть, або само всядеться якесь інше *****. Століттями таке було. Історія про це каже.
показать весь комментарий
12.10.2025 19:08 Ответить
В отличие от больших станций, малые реально можно закопать и сверху жб плиту в 2 метра
показать весь комментарий
12.10.2025 19:15 Ответить
бетонобійним бомбам та ракетам пофіг на ті 2 метри зб.
показать весь комментарий
12.10.2025 19:27 Ответить
У клептократії, що не день, то новий проект про новий мільярд дерев, а українців всіх на фронт!
показать весь комментарий
12.10.2025 18:57 Ответить
Ще чекаємо новий тендер на проект вирубки тих мільярда дерев,а то через ті хащі ні пройти ні проїхати.
показать весь комментарий
12.10.2025 19:15 Ответить
розові фламінго-реактори? від міндіча?
показать весь комментарий
12.10.2025 19:00 Ответить
Вони рідненькі. Кормільци.
показать весь комментарий
12.10.2025 19:32 Ответить
Тоді при помощі шахеда можна буде зробити малий Чорнобиль, в маштабі 1:43
показать весь комментарий
12.10.2025 19:02 Ответить
бімба "Малюк".
Тільки по власній території.
Під найпотужнішими гаслами !
показать весь комментарий
12.10.2025 19:07 Ответить
Проблема цієї концепції в тому, що малі реактори, як правило, модульні - для керування потрібен мінімум персоналу, "заправка" новим паливом може бути не передбачена, замість неї заміна модуля. А отже треба мінімум українського персоналу. Такі реактори у нас не виробляють.

Особисто я вважаю, що треба створювати власні реактори (хоч аналог РБМК), інакше перехід на модульні реактори вб'є необхідність в ядерних спеціалістах. А нам треба мати ядерну компетенцію, в тому числі для створення ядерної зброї, палива.
показать весь комментарий
12.10.2025 19:02 Ответить
О, тут дійсно проблема!
Бо ми крім рапсу, зерна та якихось айті послуг що зараз виробляємо ???? І будемо залежні як тубільці, колонія країна мрій міндіча
показать весь комментарий
12.10.2025 19:10 Ответить
цього я і боюся, надто вже ця схема вигідна для русні та заходу

ми і зараз тупо експортуємо стратегічний ресурс - уранову руду
показать весь комментарий
12.10.2025 19:22 Ответить
Так.бол якщо не будемо.то потрібно мати свої підприємства по переробці.А авід так.в нас практично буде своя ядерна зброя.А цього ті ж США не допустять.
показать весь комментарий
12.10.2025 21:20 Ответить
Збагачення до 1.8-2.6% (РБМК), чи до 4.6%(ВВЕР) не створює ризиків використання урану для створення яз. (Так, можна виробляти плутоній-239 на РБМК, але то вже інша справа)
показать весь комментарий
12.10.2025 21:36 Ответить
В ракеті SS-18 саме плутонієві боєголовки були і в багатьох інших також.В США у всіх ракетах і бомбах,плутонієві.
показать весь комментарий
12.10.2025 22:04 Ответить
РБМК? Це реактор чорнобильського типу.Але в України немає навіть досвіду.Такі проекти з нуля,коштують космічних грошей.
показать весь комментарий
12.10.2025 21:19 Ответить
У нас черная металлургия закрылась. Из за отсутствия своего кокса. Я вы про ядерные технологии. Смешно
показать весь комментарий
12.10.2025 21:29 Ответить
Так, такі реактори стоять в чорнобилі. А ще їх прямо зараз використовують в білорусі та у кацапів. Ці реактори значно простіші в конструкції (не треба робити величезний бойлер для реактора), дешеві, можуть виробляти збройний плутоній.
показать весь комментарий
12.10.2025 21:37 Ответить
До окупації Криму спеціалістів з ядерної енергетики готували в Севастополі на базі бувшої ,,Голандії,,
показать весь комментарий
12.10.2025 21:36 Ответить
Наче ще в Дніпрі та Харкові навчали, в Харкові навіть дослідницький ядерний реактор був.
показать весь комментарий
12.10.2025 21:46 Ответить
краще атомну бомбу збудуйте
показать весь комментарий
12.10.2025 19:03 Ответить
так вона вже є. безугла називаєтья
показать весь комментарий
12.10.2025 19:06 Ответить
так, створення яз ще додатково дасть нам можливість (через супутні технології) виробляти ядерне паливо та малі реактори на плутонії
показать весь комментарий
12.10.2025 19:08 Ответить
Хто її тут дозволить зробити? Якщо Україна по вуха в боргах?Україна навіть залежна щоб паливо на АЕС постачали.Це ж потрібно будувати таємні підприємства в горах,як в Ірану.Це просто не можливо і все.Я вже не кажу,що прилетять бомбардувальники з супер бомбами.
показать весь комментарий
12.10.2025 21:23 Ответить
Якщо все зробити з розумом, то і яз вийде створити. Особисто я бачу такий варіант: спочатку таємно, глибоко під землею, створюється VX, тоді вже розпочинаються роботи зі створення ЯЗ. Згідно з теорією ігр, заходу буде дуже ризиково відмовляти нам в допомозі, бо це пришвидшить наше падіння та використання нами хімзброї по русні (з москвою та спб), з десятками мільйонів жертв та можливим ядерним ударом (в тому числі по заходу). Значно безпечніше продовжити, а то і посилити допомогу - щоб не створювати умови, при яких ми використаємо хімзброю.

>Це ж потрібно будувати таємні підприємства в горах,як в Ірану.

Так, треба. А у нас є альтернатива? русня нас буде й далі спокійно окуповувати.

>Це просто не можливо і все.

Можливо. Збагачення урану до 1.8% по U235 -> РБМК -> PUREX -> плутоній для ЯЗ. Як бонус отримуємо можливість виробляти власне ядерне паливо.

>Я вже не кажу,що прилетять бомбардувальники з супер бомбами.

Реактори бомбити не будуть, в ірані не бомбили. Інші підприємства (PUREX/збагачення урану) можна розмістити глибоко в горах. Хай пробивають граніт, ліл.
показать весь комментарий
12.10.2025 21:34 Ответить
Яке таємно? На які шиші?Україна закрита,як Іран?ТЬа в нас постійно магатен приїздмить і контролює.Україна під ковпаком,за яку таємність взагалі можна казати?Якою хім зброєю? Немає її? Нам би вже США,напару з москалями розбомбилиюА з заходом москалі воювати не будуть.

Це в Нідерландах ви на чомусь сильному сидите і пишете такі нісенітниці?
показать весь комментарий
12.10.2025 22:09 Ответить
>Яке таємно?

так само, як інша зброя виробляється на таємних площах

>На які шиші?

Ми витрачаємо мільярди на телемарафон та бруківку, гроші знайти не проблема, потрібно лише бажання.

>ТЬа в нас постійно магатен приїздмить і контролює.

То хай катаються, їх необов'язково всюди пускати. Ізраїль має власну ядерну програму, і вони не сильно парились з перевірками.

>Якою хім зброєю?

Я ж написав - VX.

>Нам би вже США,напару з москалями розбомбили

чого це?

>Це в Нідерландах ви на чомусь сильному сидите і пишете такі нісенітниці?

я в Україні, це VPN. Можу хоч ніппонський айпі обрати.
показать весь комментарий
12.10.2025 22:13 Ответить
Альтернатива це 5 тисяч ракет.які полетять в москву і пітер і все.Вони там можуть все повибивати і ніхто проти не буде,якщо це власні ракети.Це і реально зробити.
показать весь комментарий
12.10.2025 22:15 Ответить
це не альтернатива, ракети, в будь-якій кількості, це конвенційна зброя, а я кажу про необхідність створення стратегічної зброї стримування
показать весь комментарий
12.10.2025 22:17 Ответить
Ні.Москалі кілька тисяч мають і що?Україна постійно туди стріляє,це ніяк не має стримування.Можна просто підірвати АЕС в курчатові,еффект буде краще.Ніхто вже не ліквідує кілька блоків одразу.
показать весь комментарий
12.10.2025 22:23 Ответить
>Москалі кілька тисяч мають і що?

І то, можуть будь-якого дня використати. Тому захід і обмежує свою допомогу.

>Україна постійно туди стріляє,це ніяк не має стримування.

Бо наші постріли по русні не створюють екзистенційних викликів для рашки. Якщо почнуть створювати, русня зможе використати свою яз - їм це дозволяє їх ядерна доктрина.

>Можна просто підірвати АЕС в курчатові

Як? У нас немає бетонобійних ракет. Тим більше, що ця аес досить близько до нас, і буде велике забруднення території.
показать весь комментарий
12.10.2025 22:29 Ответить
Якби могли,то використали би.

Там не потрібні бетонобойні бомби.200 великих дронів на один реактор вистачить.Або ракети як ті ж фламінго,якщо вони вже є.Там бойова частина тона.50 ракет на один реактор.Можна в інші станції попасти.Які за тисячу і більше кілометрів.
показать весь комментарий
12.10.2025 22:50 Ответить
>Якби могли,то використали би.

можуть, але щось заважає
де гарантія, що так буде завжди?

>Можна в інші станції попасти.Які за тисячу і більше кілометрів.

Припустимо, що можна і ракет чи дронів вистачить. Що це дасть? Аналогічною кількістю дронів та ракет я можу повністю очистити москву від русні за допомогою VX.
показать весь комментарий
12.10.2025 23:01 Ответить
Інша зброя все не те.Україна на гроші заходу існує.На бруківку і маратон,не вистачить.А ще спеціалістів таких недостатньо,або і немаєюПрацівники по АЕС,це не те саме,що розробники Ядерної зброоїюІ полігон потрібен.або які супер компютер,щоб симуляв все.

В Ізраїля лобі в США он яке.І не ясно,що він там має.І не стоять з ротягнутою рукою.США вже не раз казали,щоб Україна і не думала про ядерну зброю.Перекриють кисень і все.На станціях постійні перевірки.Сидіти під впн,наче чогось боїтеся.
показать весь комментарий
12.10.2025 22:21 Ответить
>На бруківку і маратон,не вистачить.

Для хім. зброї - вистачить, там не треба так багато грошей.

>А ще спеціалістів таких недостатньо,або і немає

Хіміки та фізики-ядерники у нас є.

>І полігон потрібен.або які супер компютер,щоб симуляв все.

Є можливість тестувати під землею, срср та сша так робили. Є можливість симуляції на робочих станціях, принаймі критичну масу конкретної бомби досить легко порахувати в OpenMC навіть на звичайному ПК.

>США вже не раз казали,щоб Україна і не думала про ядерну зброю.

Хай кажуть, для нас це екзистенційне питання.

>Перекриють кисень і все.

Тоді ми швидше програємо і використаємо VX з відповідними наслідками. Розумніше і безпечніше для всіх просто продовжити підтримку.
показать весь комментарий
12.10.2025 22:26 Ответить
Нічого не викуористаємо,від слова зовсім.
показать весь комментарий
12.10.2025 22:49 Ответить
Бо зараз нічого немає. А так - завжди можна під землею створити виробництво VX
показать весь комментарий
12.10.2025 23:03 Ответить
Не можливо.Тому що паливо з США поставляється.Вони тільки глянуть вна нас і все.

Я вже написав,що наші станці на постійному контролі в магате.
показать весь комментарий
12.10.2025 22:12 Ответить
показать весь комментарий
12.10.2025 19:09 Ответить
Оцей персонаж на фотці колись жалівся, що десять лимонів гривень йому на місяць в якості зарплатні не вистачає.
показать весь комментарий
12.10.2025 20:01 Ответить
зараз в нього все гуд. цвіте і пахне в зе болоті
показать весь комментарий
12.10.2025 20:02 Ответить
Клоунське болото для нього - рідна стихія.
показать весь комментарий
12.10.2025 20:05 Ответить
шо,апять?Амери мали будувати ще кілька років тому..
показать весь комментарий
12.10.2025 19:10 Ответить
Зелений цирк ....
показать весь комментарий
12.10.2025 19:11 Ответить
Записывайте: в общем "космические корабли будут бороздить просторы большого театра"(с). Есть план.
показать весь комментарий
12.10.2025 19:12 Ответить
Такі реактори дійсно будуть, у недалекому майбутньому, працювати в світі, але зараз розповідати про проекти, які будуть через 10 - 15 років - це небезпечна маячня. Йде кровава війна і треба думати про те, як вижити зараз, в цю зиму, в наступну зиму, а не розповідати казки і планувати витрачати на ці казки гроші.
показать весь комментарий
12.10.2025 19:16 Ответить
Це правда. Черга на ці реактори 7-8 років.
показать весь комментарий
12.10.2025 19:35 Ответить
Нащо такі прожекти публікувати...
показать весь комментарий
12.10.2025 19:23 Ответить
Для незламної потужності. Імітація бурхливої діяльності. Людям нравіцца
показать весь комментарий
12.10.2025 19:36 Ответить
В Україні мають з'явитися 20 малих модульних атомних реакторів, які обіцяє побудувати американська компанія Holtec International спільно з "Енергоатомом". Причому перший з них планують побудувати вже у 2029 році, як випливає з угоди про співробітництво між двома компаніями.

Яка вартість такого реактора ще ніхто не знає. Бо неможливо чітко визначити вартість чогось, що поки що ніде не побудовано.
показать весь комментарий
12.10.2025 19:24 Ответить
Згідно з розрахунками експертів, на першому етапі, коли ММР вийдуть на ринок, вони будуть дорожчими за собівартістю виробленої енергії, ніж нинішні великі атомні реактори.
А дешевшими вони можуть стати лише тоді, коли виробництво окремих модулів, з яких вони складатимуться, набуде великих промислових масштабів, а саме тисяч штук.
Коли це станеться, не береться прогнозувати ніхто.
показать весь комментарий
12.10.2025 19:26 Ответить
Це якась афера. Не має вільних реакторів. Все заброньовано на 5-8 років. Через 3 роки схоже на аферу. Виробників таких реакторів 2 чи 3 в світі. Японія і США.
показать весь комментарий
12.10.2025 19:41 Ответить
і навколо кожного - потужний захист з габіонів!! )) дайош - мільйон габіонів!!
показать весь комментарий
12.10.2025 19:26 Ответить
Вже писав: помре коли площадку будуть шукати. люба тер громада скажить щос таке - стройте у у сусідив. нам не треба.і люди вийдуть блокувати стройки...
показать весь комментарий
12.10.2025 19:33 Ответить
Є землі держрезерву. Є процедура вилучення земель по рішенню ВР.
показать весь комментарий
12.10.2025 19:38 Ответить
а ще є блокировки доріг людьми...і це в условіях коли зброї на руках до біса
показать весь комментарий
12.10.2025 19:45 Ответить
1 екпспеременьальний поставити в конче заспі
показать весь комментарий
12.10.2025 19:47 Ответить
краще на банковой
показать весь комментарий
12.10.2025 21:43 Ответить
В Київі веже давно виготовляли малі атомні реактори- друга площадка
"Ленінській кузні".
показать весь комментарий
12.10.2025 19:50 Ответить
генератори малі-
крадіжка велика
показать весь комментарий
12.10.2025 19:50 Ответить
Реактори-95...
показать весь комментарий
12.10.2025 19:54 Ответить
Енергію можно добувати класичним методом з використанням клоунів і ********** кийкив.
показать весь комментарий
12.10.2025 19:55 Ответить
Велике реактирство.
показать весь комментарий
12.10.2025 20:08 Ответить
спочатку хай гіперлуп збудують
показать весь комментарий
12.10.2025 20:13 Ответить
не забудьте написать где
показать весь комментарий
12.10.2025 20:37 Ответить
Для збройового плутонію?
Треба!
показать весь комментарий
12.10.2025 20:47 Ответить
Новий грандіозний проект що закінчиться пшиком
показать весь комментарий
12.10.2025 20:57 Ответить
А чого так? Всього - невеликі атомні реактори!
Після мільярду дерев і мільйонів дронів, час започаткувати у перше в світі проєкти будівництва МАЛЕНЬКИХ ЕЛЕКТРОСТАНЦІЙ З ТЕРМОЯДЕРНИМИ РЕАКТОРАМИ! З бюджетом десь так на сотню лярдів $
показать весь комментарий
12.10.2025 21:00 Ответить
До речі, термоядерні реактори (наприклад, ARC) можна використовувати для виробництва збройного плутонію з природного урану. На практиці, треба десь шукати паливо для них - дейтерій та тритій так просто не продають.
показать весь комментарий
12.10.2025 21:52 Ответить
Таких реакторів ще ніде в світі,в промислових масштабах немає.
показать весь комментарий
12.10.2025 21:15 Ответить
А у нас будуть, но тільки у статті бюджету, на папері
показать весь комментарий
12.10.2025 21:47 Ответить
В Україні планують будувати малі атомні реактори: вони замінять вугільні електростанції"зелені планують майбутнє пограбування України.як із захисними спорудами для енергетики , та будівництво ліній оборони для ЗСУ, І Т.Д
показать весь комментарий
12.10.2025 23:16 Ответить
Це про ******* Нью-Васюки для лохів??...
показать весь комментарий
13.10.2025 07:08 Ответить