11168 відвідувачів онлайн

Китай будує шлях до Європи в обхід Росії - Москва може втратити мільярди

Китай розширює торговий шлях до Європи в обхід Росії

Китай планує суттєво збільшити обсяги перевезень до Європи через Транскаспійський міжнародний транспортний маршрут, який проходить через Казахстан, Каспійське море, Азербайджан, Грузію та Туреччину, повністю оминаючи територію Росії.

Про це повідомляє Цензор.НЕТ з посиланням на Службу зовнішньої розвідки України.

Китай і Казахстан вкладають мільярди

За даними СЗРУ, Китай та Казахстан активно інвестують у розвиток так званого Серединного коридору. Серед причин – санкційні ризики, зниження довіри до Росії як транзитної держави та прагнення диверсифікувати логістичні маршрути.

Компанія "Казахстанські залізниці" (KTZ) планує до 2030 року інвестувати близько 10 млрд доларів у модернізацію залізничної, портової та термінальної інфраструктури.

Уже цього року Казахстан має намір побудувати близько 900 кілометрів нових залізничних колій. Зокрема, ділянка Аягоз – Бахти створить третій залізничний перехід на кордоні з Китаєм.

Пропускна здатність майже подвоїться

У СЗРУ зазначають, що реалізація проєктів дозволить збільшити пропускну спроможність маршруту з 55 млн до 100 млн тонн вантажів на рік до 2030 року.

Крім того, KTZ інвестує понад 100 млн доларів у будівництво шести нових вантажних суден для перевезень через Каспійське море між портами Актау, Курик та Баку.

Також компанія готується до проведення IPO у 2026 році з можливим розміщенням акцій на біржах Казахстану, Лондона та Гонконгу. Отримані кошти планують спрямувати на подальший розвиток транспортної інфраструктури.

Росія ризикує втратити статус транзитного хабу

За даними асоціації Транскаспійського міжнародного транспортного маршруту, обсяг перевезень зріс із 2,76 млн тонн у 2023 році до 4,48 млн тонн у 2024 році.

У першому кварталі 2026 року маршрутом уже пройшли близько 173 контейнерних поїздів. До кінця року Казахстан планує збільшити цей показник до 600, а у 2027 році – ще на 67%.

У СЗРУ вважають, що після виходу маршруту на повну потужність Росія може втратити статус ключового транзитного вузла між Азією та Європою, що призведе до багатомільярдних втрат для її економіки.

Казахстан відмовився від російських підрядників

На тлі переорієнтації логістичних маршрутів Казахстан також відмовився від участі російських компаній у будівництві трьох теплоелектроцентралей у Кокшетау, Семєї та Усть-Каменогорську.

Проєкти реалізовуватиме казахстансько-сінгапурський консорціум, а введення об’єктів в експлуатацію заплановане на 2029 рік.

Топ коментарі
+12
За Україну!
показати весь коментар
31.05.2026 11:40 Відповісти
+9
А тут питання ЦІКАВІШЕ? Питання стоїть ТАК: "НАХУА?"
А "ХУА", в тому, що китайці готуються до майбутньої громадянської війни в Росії. Тому хочуть забезпечить собі безпечний "Шовковий шлях". Саме з-за цього ідуть на подібні витрати...
показати весь коментар
31.05.2026 12:23 Відповісти
+6
не втече ху йло до китайців ніяк. навіть якби він сам цього дуже хотів. китайці не будуть ганьбити себе, покриваючи воєнного злочинця. а от до Пухляша ху йло втекти зможе і Пухляш його прийме з радістю він це зробить сам чи по наказу Сі. тут уже не дуже і принципово. хоча, насправді ху йло навряд чи встигне кудись втекти. його кремлівська гебня сама табакеркою замочить.
показати весь коментар
31.05.2026 12:06 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Про це повідомляє Цензор.НЕТ з https://szru.gov.ua/news-media/news/kazakhstan-ta-kytai-znovu-planuyut-zalyshyty-rosiyu-za-bortom посиланням на Службу зовнішньої розвідки
показати весь коментар
31.05.2026 11:29 Відповісти
кацапи втратять - китайози набудуть - за кого переживати?
показати весь коментар
31.05.2026 11:32 Відповісти
За Україну!
показати весь коментар
31.05.2026 11:40 Відповісти
А тут питання ЦІКАВІШЕ? Питання стоїть ТАК: "НАХУА?"
А "ХУА", в тому, що китайці готуються до майбутньої громадянської війни в Росії. Тому хочуть забезпечить собі безпечний "Шовковий шлях". Саме з-за цього ідуть на подібні витрати...
показати весь коментар
31.05.2026 12:23 Відповісти
Так, боюсь китайці мають якісь розвідданні, що США зібралися відривати рашку від них по шматках, бо цілою вона відриватися не хоче...
показати весь коментар
31.05.2026 12:29 Відповісти
У США, на сьогодні, "відривалка" така сама, як у Трампа - "трахалка"... "В'яла", і "не встає"...
показати весь коментар
31.05.2026 12:38 Відповісти
Ви особисто перевіряли "трахалку" Трампа? Чи думаєте, що він дозволив Меланії мати коханця? Повірте, в Штатах медицина випередила нашу на кілька століть і в сфері чоловічої потенції тим більш! Не треба судити по наших чоловіках, які у віці Трампа вже зазвичай давно лежать в землі...
показати весь коментар
31.05.2026 12:48 Відповісти
Не медицина випередила,а порноіндустрія.Причепить електроділдо і буде пердолити поки батарейки тесла не сядуть..
показати весь коментар
31.05.2026 14:38 Відповісти
Зрештою яка різниця? Чим би дитя не тішилися, лиш би не плакало...
показати весь коментар
31.05.2026 15:14 Відповісти
"Трахалку" Трампа - не перевіряв... Хоча маю великі сумніви, що йому навіть "бджолине молочко" допоможе: "
- Лікарю! так що ж робить будемо, з моєю потенцією?..
- На жаль, у вас вік цього не дозволяє...
- А може, спробувать бджолине молочко?... Кажуть, допомагає...
- Я можу зробить, щоб ви дзижчали... Але жалить ви вже не будете ніколи...
Які там , у них, стосунки з Меланією - мені не відомо. Знайомий розказував, що знав одного, який, після втрати "сили", ЦЕ дозволив дружині, а сам підглядав за процесом, у шпарину, і отримував задоволення...
Але тут справа не в сімейних справах подружжя Трампів. Це лише метафора...
А от з "відривалкою", у США - проблеми... Так само, як і у Путіна, з "Киевам - за три дня...".
показати весь коментар
31.05.2026 14:44 Відповісти
Тоді яке у вас пояснення вищезазначеним подіям?
показати весь коментар
31.05.2026 15:10 Відповісти
Китай прикладає, "приховано", зусиль, щоб максимально ослабить Росію, її ж власними руками, та поставить у залежність від себе. При цьому він прекрасно розуміє, що, в результаті цього ослаблення Росія "піде врознос", і нові суб'єкти почнуть "ділить пирога". Це неминуче призведе до воєн, між цими суб'єктами. І, якщо Сибір, по Урал, вони зможуть взять під контроль, то у європейській частині Росії, почнеться "вакханалія"... От вони і "страхуються"...
показати весь коментар
31.05.2026 15:24 Відповісти
То рашка по-вашому "в разнос" піде сама собою? Те, що Трамп не такий дурень розказувати про свої справжні наміри на загал, мало хто розуміє. А от, що найбільша загроза для США - це Китай в союзі з РФ - визнано на офіційному рівні. Тому розірвати цей союз - основна задача США, а Трамп кацапам сцить в очі, щоб не дуже брикалися...
показати весь коментар
31.05.2026 15:42 Відповісти
Росія "піде врознос", в результаті програної війни з Україною. І Китай вичікує саме цей момент...
Якщо любиш "класику", почитай Макіавеллі, " "Правитель". Глава IV. Там Макіавеллі пише про Османську імперію. Росія - це новітня Османська імперія. Тому її важко завоювать, але легко буде утримать...
показати весь коментар
31.05.2026 15:52 Відповісти
Макіавеллі вашого я б заборонив, бо саме більшість диктаторів керувалися його працями в розбудові своїх диктатур! Що цього затхлого азіата слухати! Пуйло мабуть теж ним керувався...
показати весь коментар
31.05.2026 16:11 Відповісти
Такий шлях Китай планував ще до 2014 року. Він мав йти поза росію, але через Україну.
показати весь коментар
31.05.2026 13:34 Відповісти
Це через Одесу? А навіщо їм ДВІЧІ перевантаження з вагонів, на кораблі, робить? Ну, можливо, через Каспій, пустять залізничні пороми... А на Чорному? З його штормами, в зимовий період?
показати весь коментар
31.05.2026 14:26 Відповісти
Через Крим. І договір з китайцями підписав ще Янукович...
показати весь коментар
31.05.2026 15:08 Відповісти
Наскільки пам'ятаю, планувалось паромами з Грузії на Крим, далі поїздами. Тоді Туреччина не була згодна розширяти залізницю. Не знаю як зараз.
показати весь коментар
31.05.2026 15:11 Відповісти
Можливо... Але "Все тече, все міняється..."
показати весь коментар
31.05.2026 15:18 Відповісти
Хто з ким воювати буде, експьорд?
показати весь коментар
31.05.2026 14:18 Відповісти
Чергова маячня від холодного..
показати весь коментар
31.05.2026 14:21 Відповісти
З приводу громадянської війни навряд..китай просто послаблює рашку..чим слабше рашка, тим більше вона залежна від китаю..і. жерти він її як удав цілу..і можливо зазіхає на Україну в першу чергу на окуповані території
показати весь коментар
31.05.2026 14:26 Відповісти
Це ж і є, отой План ******!?!? Свято для китайців, наближають - Українці ???
****** все передасть задарма китайцям, а сам, утіче до них з якоюсь з отих орчих, - кривоногіх, чи мізуліною, чи кабаєвою??? А може, і ота алкашка пристаркувата від МЗС коня підвального ?!?!
показати весь коментар
31.05.2026 11:40 Відповісти
не втече ху йло до китайців ніяк. навіть якби він сам цього дуже хотів. китайці не будуть ганьбити себе, покриваючи воєнного злочинця. а от до Пухляша ху йло втекти зможе і Пухляш його прийме з радістю він це зробить сам чи по наказу Сі. тут уже не дуже і принципово. хоча, насправді ху йло навряд чи встигне кудись втекти. його кремлівська гебня сама табакеркою замочить.
показати весь коментар
31.05.2026 12:06 Відповісти
Ето агалтєлая русафобія.)
показати весь коментар
31.05.2026 11:40 Відповісти
Мабуть не просто так під час візиту куйла до Сі військовий оркестр виконав "танок маленьких лебедів" Чайковського. Мабуть китайці щось знають.
показати весь коментар
31.05.2026 11:57 Відповісти
********** суши весла пасок на твоїй шиї буде стискатися дужче з кожним днем
показати весь коментар
31.05.2026 11:59 Відповісти
За даними служби розвідки зеленського. Це надійна інформація, як про шашлики в 2019
показати весь коментар
31.05.2026 12:13 Відповісти
Тобто Китай буде новий шлях збуту товарів в Европу, що принесе Китаю мільярди? І ви справді думаете що Китай дозволить щоб ***** напав на ЕС і втратити мільярди?
показати весь коментар
31.05.2026 12:37 Відповісти
После пробега по рашке ни одна автомойка в Европе не берется отмывать фуры от говнища!
показати весь коментар
31.05.2026 12:38 Відповісти
Казахстан під Китаєм уже давно це може бути і просто інвестиційний розвиток у них багато ресурсів які потрібно піднебесній.

Але те що ЄС пішло до Вірменів мабуть все таки підтримує цю версію, залишилась тільки Грузія яка під контролем орків, але її можна купити і не дорого.

Також Китай зараза скупляє автозаводи в ЄС тобто у них довготривалі плани для входження на ринок. Також вони почали співпрацювати з європейськими виробниками у спільних проектах.
показати весь коментар
31.05.2026 12:48 Відповісти
Якщо Китай будує товарний шлях до Європи, значить, він не зацікавлений в економічному колапсі оною через амбиции Срану.
показати весь коментар
31.05.2026 13:24 Відповісти
Путька снова всех победил😎
показати весь коментар
31.05.2026 13:24 Відповісти
Цікаво.. з Батумі на Чорне Море - це ж їм через увесь Кавказ, через гори пробиватись доведеться до, наприклад, Тбілісі чи Поті (тільки там є серйозні порти з інфраструктурою)..
показати весь коментар
31.05.2026 15:11 Відповісти
Те, що Китай активно розвиває Транскаспійський маршрут (або «Серединний коридор») в обхід hосії - це не просто випадковість, а тверезий, холодний і дуже прагматичний розрахунок Пекіна на десятиліття вперед. Китай просто діє за принципом: «Не клади всі яйця в один кошик, особливо якщо цей кошик тріщить по швах»......Чого саме боїться Китай, І що він передбачає і чому він це робить?
По перше - це звісно страх ізоляції та санкційного зашморгу (Теперішнє) Бо росія зараз перебуває під жорсткими західними санкціями. Хоча ж сам Китай і продовжує тихом-нишком торгувати з рф роблячи вигляд що нічого не відбувається ,але для його транзиту в Європу це величезна проблема. Токсичність маршруту: Європейські компанії дедалі частіше відмовляються купувати товари, які везли через територію Росії (через юридичні ризики, проблеми зі страхуванням вантажів або просто репутаційні втрати).Загроза вторинних санкцій: Китайські державні логістичні гіганти не хочуть потрапити під санкції США та ЄС через те, що вони занадто щільно співпрацюють з російською залізницею (РЖД). Тому логіка тут доволі проста : Європа - це один із найбагатших ринків збуту для Китаю. Якщо дорога через росію стає «токсичною» і блокує торгівлю з Європою, Китай просто будує іншу дорогу.
По друге:
. Передбачення нестабільності в рф: розпад, смута, громадянська війна (Майбутнє) Китайська розвідка та аналітики теж не сплять і дуже детально прораховують ризики. Вони бачатьі розуміють , що нинішня стабільність росії - чисто фасадна. Пекін закладає у свої плани ймовірність серйозних внутрішніх потрясінь в рф після закінчення або під час затяжної війни. (До речі повністю погоджуюсь з Холодним Яром який про це вже тут писав) А саме - це ймовірний політичний хаос і боротьба за владу: Коли транзит залежить від однієї залізниці (Транссибу), будь-яка внутрішня нестабільність у москві, зміна влади чи заколоти (на кшталт того, що колись влаштував Пригожин) можуть миттєво паралізувати рух поїздів. А Китаю це потрібно?Також не забуваємо про єкономічний колапс та деградація інфраструктури: Вже ж видно неозброєним оком , що через санкції росія повільно втрачає технології. Її залізниця з часом почне зношуватися, не вистачатиме запчастин для локомотивів. Навіщо інвестувати в систему, яка занепадає? Регіональний сепаратизм або цивільні конфлікти: Якщо росія почне сипатися на окремі регіони або там спалахне громадянська війна через бідність і мобілізацію, «Серединний коридор» через Каспійське море вже буде готовий і працюватиме на повну потужність. Китай не може дозволити, щоб його торгівля на сотні мільярдів доларів залежала від того, яка саме озброєна група контролює шматок залізниці в Сибіру......Москва тут реально втратить не тільки мільярди. Бо раніше росія була головним «мостом» між Азією та Європою (так званий «Північний коридор»). За транзит кожного контейнера росія брала чималі гроші. Якщо Китай остаточно перенаправить потоки на Серединний коридор (Казахстан - Азербайджан - Грузія - Туреччина): ....Росія втратить мільярди доларів чистого прибутку, який раніше йшов просто за «проїзд» її залізницею і іі територією а і втратить важелі геополітичного впливу: бо москва більше не зможе шантажувати Європу чи Китай тим, що вона «перекриє залізничний транзит».
І ще як наслідок це потягне за собою економічне знекровлення регіонів Сибіру та Далекого Сходу: Ці регіони жили з обслуговування цього транзиту. Без нього вони біднішатимуть ще швидше........Тобто для росіі це з усіх боків повний швах і ще один удар під дих...А Китай будуючи цей Серединний коридор,окрім безпеки,відкриває для себе ще і нові зони впливу:
Контроль над Центральною Азією: Будуючи інфраструктуру через Казахстан, Узбекистан, Азербайджан, Китай міцно прив'язує ці країни до своєї економіки. Раніше це була «зона впливу росії», тепер вона стає зоною впливу Китаю.
Прямий вихід на Туреччину та Південну Європу: Цей маршрут географічно зручний для постачання товарів у південні та центральні країни ЄС.,
І як висновок : Китай не є ворогом росії, але він їй і не друг. Китай - це прагматичний хижак.Бачачи, що росія через власну політику заганяє себе в глухий кут, стає біднішою, технологічно відсталою та потенційно вибухонебезпечною, Китай просто страхується. Він будує обхідний міст сьогодні, щоб завтра, якщо росія зануриться в хаос чи громадянську війну, китайська економіка цього навіть не помітила.
показати весь коментар
31.05.2026 15:43 Відповісти