10073 відвідувача онлайн

Музеї мають виховну мету. А яка виховна мета музею Булгакова? - голова УІНП Алфьоров

Чому знесли пам’ятник Булгакову та що про це кажуть в УІНП?

Українську державу не сприймають носії російської ідентичності, бо вона їм ворожа. Таким був Булгаков.

Про це заявив голова УІНП Олександр Алфьоров в інтерв'ю Цензор.НЕТ.

Подробиці

"Україна, українські землі - це територія на межі Європи і Азії, тут дуже специфічне таке поняття, як зайди. Тому що будь-який зайда, який приходить на службу державі, стає повноцінним її членом. Наприклад, В’ячеслав Липинський, чистокровний поляк, шляхтич, римо-католик, є водночас автором державницької школи історії України.

А є зворотний приклад. Візьмімо Крим, скільки там російських військових пенсіонерів, вони навпаки в російській ідентичності. Вони не хочуть служити цій землі, вони її не розуміють, у них не така "мовна щелепа", вони можуть читати Лесю Українку тільки в перекладах російською мовою, і тоді питання, а хто ці люди? А ці люди носії іншої ментальності, іншої поведінки, іншої ідентичності", - пояснив він.

Відповідно, Булгаков ніс російську ідентичність, наголосив Алфьоров.

"Так, там не пропрацьована родинна травма - смерть батька, його університетське оточення і несприйняття української держави. Українську державу не сприймають носії російської ідентичності, бо вона їм ворожа.

У нас, мабуть, пів країни читали "Майстра і Маргариту" або інше оповідання московського циклу. Так, Булгаков залишив опис Києва 1918 року, але він жив в межах свого світу і був носієм цього світу. І тому на печі у домі Турбіних написано "Бей Петлюру!" - пояснив голова УІНП.

Музей Булгакова

"З музеями не треба боротися, музеї треба підтримувати. Але ми маємо зрозуміти: якщо є музей, то він має яку мету? По-перше, музеї – це зберігачі артефактів доби. Також музеї мають виховну мету. Яка виховна мета музею Булгакова?

Невже у нас немає інших тем, які б були цікаві для українців і для гостей з столиці? Чи Булгаков знаний в світі так, як це намагається дехто показати? Ні, не знаний. У світі знаний Шекспір, але вулиці Шекспіра І Жуля Верна у нас тільки нещодавно з'явилися.

Відповідно, коли ми говоримо про музей Булгакова, то не маємо боротися з Булгаковим. Ідеться про вплив російського світу і те, як це пізніше використовувала російська пропаганда. Маємо називати речі своїми іменами", - розповів він.

Повний текст інтерв'ю із головою УІНП Олександром Алфьоровим для Цензор.НЕТ читайте за посиланням.

Що передувало

  • У Києві на Андріївському узвозі демонтували пам’ятник російському та радянському письменнику Михайлу Булгакову. Скульптуру вивезли комунальні служби.
  • Пам’ятник Михайлу Булгакову на Андріївському узвозі демонтували та передали на зберігання спадкоємиці автора. Рішення ухвалене в межах деколонізації.
Топ коментарі
+10
Що ти ЦИМ хочеш сказать? Бо я пробував розібраться, і крім "великих слов, велику силу...", нічого не побачив... Автор все правильно сказав... Музеї дійсно - "носії ідеї", та мають виховну мету. Булгаков - носій РОСІЙСЬКОЇ ідентичності в Україні... КОГО музей, йому присвячений, буде виховувать? Чергових "манкуртів"? Хай, краще, в тій будівлі, розмістять музей, присвячений "розстріляному Відродженню" - бо відчуваю, що скоро на Соловецьких островах позносять все, пов'язане з нашими культурними діячами. І навіть знесуть хрест у Сандормоху... А вони більше мають права на пам'ять, ніж цей "хохлофоб"...
показати весь коментар
12.06.2026 13:26 Відповісти
+8
Я проти будь-якої пропаганди. Я за освіту і розум. Я проти того, що якісь придурки по "заданію" чи по дурості переконують українців в тому, що вони тупе бидло і не можуть відрізнити автора від твору, літературу від культури і музей від пропаганди.
показати весь коментар
12.06.2026 13:35 Відповісти
+6
"Виховну мету" музеї мали в Радянському Союзі. А ще кино, спорт, музика і телебачення.
показати весь коментар
12.06.2026 13:06 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Политиканство чистой воды. Поняв, что на "жиды по новому" больше не выехать, заделались самыми главными патрийотами и начали раскручивать лозунг армия, мова, вира - чистый плагиат про веру, царя и отечество. А куча шариковых и швондеров борется с великим земляком, это их месть ему. Кто то тут ляпнул, что его не знают в мире...мда...он издан на всех основных мировых языках - более 50, его книги изданы сотнями миллионов экземпляров, его пьесы ставят на престижнейших мировых площадках, а местные полезные идиоты всеми силами стараются отдать его кацапам и сильно этим гордятся((
кто то ляпнул про его антиукраинскость и щариковы подхватили и тычут это в каждом посте, только ни от кого я еще не слышал толком доказательств этой антиукраинскости...
показати весь коментар
12.06.2026 15:55 Відповісти
95 квартал мав виховну мету?
показати весь коментар
12.06.2026 13:08 Відповісти
Ти за музей Булгакова, чи проти?
показати весь коментар
12.06.2026 13:11 Відповісти
Тобто ти вважаєш Зеленського русофобом.
показати весь коментар
12.06.2026 13:12 Відповісти
Тобто ти за російську пропаганду в Україні. За Януковича голосував, чи за Тимошенко?
показати весь коментар
12.06.2026 13:14 Відповісти
Так, чи ні - де тут філософія? за Армію, Мову, Віру голосував? чи це теж філософія?
показати весь коментар
12.06.2026 13:20 Відповісти
Русскаму чєлавєку на замєтку:
Ігор Сікорський, видатний авіаконструктор, який народився в Києві, а більшу частину життя прожив і працював у США, мав глибокий духовний та історичний зв'язок зі своєю батьківщиною.
Найбільш відомим і цитованим є його офіційний лист від 30 серпня 1933 року до Василя Галича (представника української діаспори в США, голови Українського Товариства в Чикаго). У цьому листі Сікорський чітко й однозначно висловив своє ставлення до свого походження та до України.
Ось ключові тези та цитати з його висловлювань:

Про своє походження
У згаданому листі авіаконструктор прямо зазначав, що його рід має суто українське коріння:
«Моя родина, яка походить із села на Київщині, де мій дід і прадід були священниками, є чисто українського походження з козацького роду».
Він також додавав, що виховання він отримав як людина, віддана Російській імперії (що було нормою для багатьох інтелігентів того часу), але наголошував на своїй етнічній приналежності:
«Проте ми завжди вважали себе українцями, і я пишаюся тим, що належу до цього працьовитого і талановитого народу».

Про майбутнє України та її культуру
Сікорський високо цінував потенціал української нації та вірив у її відродження:
Про релігійність та стійкість: Він згадував, що український народ зберіг свою душу, релігійність та глибокі традиції попри всі історичні випробування.
Про культуру: Сікорський захоплювався українською культурою, мовою та піснею, зазначаючи, що вони мають унікальну красу та самобутність.
Про державність: У часи, коли Україна перебувала у складі СРСР і переживала трагедію Голодомору (лист написаний якраз у серпні 1933 року), Сікорський висловлював глибоке співчуття землякам і вірив, що український народ обов'язково вийде на шлях самостійного розвитку та побудує власну щасливу долю.

Важливий контекст
Довгий час радянська, а згодом і російська історіографія намагалися представити Сікорського виключно як «російського конструктора». Проте віднайдені в архівах США листи (зокрема, згаданий лист до Василя Галича) доводять, що Ігор Сікорський чітко ідентифікував свій рід як український і щиро вболівав за майбутнє України.
Сьогодні його ім'я офіційно увіковічнене в Україні: на його честь названо Міжнародний аеропорт «Київ» (Жуляни) та Національний технічний університет України «КПІ», де він свого часу навчався і запускав свої перші гвинтокрили.
показати весь коментар
12.06.2026 13:27 Відповісти
Це в тебе така, значить, філософія, що лише тупе бидло вважає літературу елементом культури...а на філософське питання чи ти за музей Булгакова, чи проти, відповідати не хочеш...ну хоч за кого голосував усі роки Незалежності скажеш? чи це теж філософське питання?
показати весь коментар
12.06.2026 13:57 Відповісти
Тобто ти проти.
показати весь коментар
12.06.2026 13:59 Відповісти
Якщо ти жив при ссср тебе треба розстрліляти...?
Ставлення Володимира Сосюри до України - це глибока, щира любов, яка стала головним сенсом його творчості, але водночас джерелом трагічних випробувань та внутрішнього розриву. Його світогляд балансував між відданістю українській національній ідеї та вимушеною покорою радянській системі. [https://dn.gov.ua/news/******-********-dolya-i-tvorchist-volodimira-sosyuri 1, https://ukraine-history.com/volodymyr-sosyura-zagublenyj-mizh-naczionalizmom-i-komunizmom/ 2]
Основні аспекти його патріотизму та ставлення до Батьківщини:

1. Відданість та поетизація образу

Поет обожнював Україну, оспівував її красу, історію та народ. У своїх творах він малював «вишневу Україну», звертався до символів вічності, таких як Дніпро, зорі та неопалима купина. Українську мову він називав «солов'їною» і закликав любити рідну землю всім серцем. [https://www.facebook.com/DonetskaODA/photos/%D0%BB%D1%8E%D0%B1%D1%96%D1%82%D1%8C-%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%83-%D0%B4%D0%BE%D0%BB%D1%8F-%D1%96-%D1%82%D0%B2%D0%BE%D1%80%D1%87%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C-%D0%B2%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%80%D0%B0-%D1%81%D0%BE%D1%81%D1%8E%D1%80%D0%B8%D1%83-%D1%81%D1%96%D1%87%D0%BD%D1%96-1898-%D1%80%D0%BE%D0%BA%D1%83-%D0%BD%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%B2%D1%81%D1%8F-%D0%B2%D0%BE%D0%BB/1017930050375621/ 1, https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D1%8E%D0%B1%D1%96%D1%82%D1%8C_%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%83! 2, https://naurok.com.ua/v-sosyura-******-ukra-nu-321530.html 3, https://naurok.com.ua/v-sosyura-******-ukra-nu-372906.html 4, https://mala.storinka.org/%D0%BF%D0%BE%D0%B5%D0%B7%D1%96%D1%97-%D0%B2%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%80%D0%B0-%D1%81%D0%BE%D1%81%D1%8E%D1%80%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%BE-%D1%80%D1%96%D0%B4%D0%BD%D1%83-%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D1%83-%D1%96-%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BE.html 5]

2. Трагічний вибір та роздвоєність

У буремні часи поет опинився на роздоріжжі: в молодості брав участь в українських визвольних змаганнях у лавах Армії УНР, проте згодом опинився в Червоній армії. Цей «шпагат» між двома ідеологіями призвів до того, що Сосюра сам писав про наявність у нього «двох душ» - комунара та націоналіста, що стало його особистою душевною драмою. [https://viche.ck.ua/region/******-********-istoriya-skladnyh-vyboriv-pysmennyka-volodymyra-sosyury/ 1, https://ukraine-history.com/volodymyr-sosyura-zagublenyj-mizh-naczionalizmom-i-komunizmom/ 2]

3. Переслідування за патріотизм

Найяскравішим проявом його любові став вірш «Любіть Україну!» (написаний у 1944 році), який перетворився на справжній патріотичний маніфест. Проте у 1951 році влада розгорнула жорстоку ідеологічну кампанію проти твору. Його звинувачували у «буржуазному націоналізмі» через те, що він закликав любити Україну «в снігах і в житі», не прив'язуючи цей заклик до комуністичної партії та радянської
показати весь коментар
12.06.2026 14:02 Відповісти
1. А що повністю визначає національну культуру і світогляд? 2, Ти вважаєш 1921 - 1991 роками російської окупації України - так, чи ні. 3. На питання за кого голосував так і не відповів.
показати весь коментар
12.06.2026 14:52 Відповісти
Ти, чи твої батьки віддано служили російській імперії під назвою ссср?
показати весь коментар
12.06.2026 16:09 Відповісти
И чему воспитывает геологический музей?
показати весь коментар
12.06.2026 17:56 Відповісти
Если пару клёпок в голове - из музея Булгакова можно сделать весьма поучительную вещь - как выглядел пузырь русскаго мира в своё время в Киеве. И надпись на печи ""Бей Петлюру!" будет как раз в тему!
показати весь коментар
12.06.2026 18:06 Відповісти
Що ти ЦИМ хочеш сказать? Бо я пробував розібраться, і крім "великих слов, велику силу...", нічого не побачив... Автор все правильно сказав... Музеї дійсно - "носії ідеї", та мають виховну мету. Булгаков - носій РОСІЙСЬКОЇ ідентичності в Україні... КОГО музей, йому присвячений, буде виховувать? Чергових "манкуртів"? Хай, краще, в тій будівлі, розмістять музей, присвячений "розстріляному Відродженню" - бо відчуваю, що скоро на Соловецьких островах позносять все, пов'язане з нашими культурними діячами. І навіть знесуть хрест у Сандормоху... А вони більше мають права на пам'ять, ніж цей "хохлофоб"...
показати весь коментар
12.06.2026 13:26 Відповісти
Кварталівські приколи...Півторацентнерову бабегу призначають головою інституту жертв голодомору.Якийсь Алфьоров розповідає українцям про їх національну пам"ять.
показати весь коментар
12.06.2026 13:17 Відповісти
Копняком під зад з вільної України!
А за ним й тих, хто підтримує й досі імперські настрої, має імперську освіту за часів срср та жалкує за совком!
Всі ці майстри з маргатитами, собачі серця та багато іншого письменного лайна - імперські, радянські пережитки, яким немає місця в Європейській Україні!
показати весь коментар
12.06.2026 16:36 Відповісти
"Виховну мету" музеї мали в Радянському Союзі. А ще кино, спорт, музика і телебачення.
показати весь коментар
12.06.2026 13:06 Відповісти
Да надо меньше всякого кацапского дерьма вкладывать в голову нашим детям. Хай лучше Кафку читают. Или Чейза.
показати весь коментар
12.06.2026 14:02 Відповісти
Знову скиглення булгаковців)))
показати весь коментар
12.06.2026 15:32 Відповісти
"А тепер, у праці мирні, помогають друзі вірні. Шлють верстати й трактори. Бо едина ми родина. Бо Росія й Україна нерозлучні дві сестри.
Володимир Сосюра.
Меморіальну дошку треба скидати.
показати весь коментар
12.06.2026 13:58 Відповісти
Як на мене необхідно щоб музеї були спрямовані в першу чергу саме на літературу українських авторів, які не є колаборантами, та ідентифікують себе як українці. Для прикладу, всі знають хто такий Булгаков, і більшість читали "Майстер та Маргарита". Але мало хто чув за Валер'яна Підмогильного та його "Місто". Мало хто читав "Собор" Олеся Гончара.
Якраз чудова нагода для того щоб розмістити музей періоду модерну.
показати весь коментар
12.06.2026 15:18 Відповісти
Как по-украински "кот"? А "кит"?
А то памятник, памятник.... А музей можно бы и оставить, с надлежащими комментариями.
показати весь коментар
12.06.2026 13:56 Відповісти
Я проти будь-якої пропаганди. Я за освіту і розум. Я проти того, що якісь придурки по "заданію" чи по дурості переконують українців в тому, що вони тупе бидло і не можуть відрізнити автора від твору, літературу від культури і музей від пропаганди.
показати весь коментар
12.06.2026 13:35 Відповісти
Лише елементом культури. Не чимось таким, що повністю визначає культуру і світогляд. Тому що ЧИТАЧ бере з літературного твору що хоче, що відчуває, що вважає за потрібне. При цьому, є багато речей. з якими ЧИТАЧ може не погоджуватися з автором, не сприймати, засуджувати. Може робити або не робити поправку на історичний контекст і кон'юктуру. (До слова про кон'юктуру не можу не згадати ******* українську музику). При цьому всьому можна розуміти, що автор, можливо покидьок і наркоман. Але це ні як впливає на твір, як такий і не зменшує його цінність.
Якщо до булгакова конкретно, то ставлення моє таке:
"Біла гвардія" - геніальний твір. Тому що зображає долі людей в умовах краху звичного для них світу. Показує їх рішення, вибір, волю, нещасні і щасливі моменти. Зображує ДУЖЕ якісно і атмосферно. Те що автор через переконання або коньюктурно опинився, на наш ******** погляд, не на тому боці - то прикро, звичайно. Але це ніяк не зоюов'язує читача робити якісь там кроки в сторону руськаго міра, бо твір не про це, взагалі.
Тож я категорично проти встановлення нових пам'ятників булгакову (тому що недоречно) і проти зносу старих (тому шо статУї - це лише статУї і нічого більше). Я категорично проти нищення музеїв будь-яких. Тому що це історія така, як вона є. А наділення всього шо попало "виховним, ідеологічним і патріотичним значенням" - це тухлі відрижки совка і нічого більше. Це не працює, викликає відразу і огиду.
Щодо голосування: люди, за яких я голосував, не стали президентами. Дивлячись на тих, хто стали, бачу, що я не помилився жодного разу.
показати весь коментар
12.06.2026 14:36 Відповісти
Булгаков як маркер "руZZкого міра", як на мене, не потрібен. До того ж, талановиті вороги України теж існують, на жаль
показати весь коментар
12.06.2026 16:56 Відповісти
Яка мета назви аеропорту Сікорський? Він вважав себе великоросом і жодного доброго слова про Україну по собі не лишив
показати весь коментар
12.06.2026 13:13 Відповісти
Мені здається, що музеї не мають нікого виховувати... Вони повинні зберігати історчну пам'ять, знання, інформацію. І певні речі зберігати. Може так статися, що суспільство дуже сильно провалюється і якийсь час не взмозі користуватися вже досягнутими речами. Тоді їх треба поберегти до кращих часів...
показати весь коментар
12.06.2026 13:16 Відповісти
демонтовано і правильно зроблено
показати весь коментар
12.06.2026 14:51 Відповісти
Запитання "А яка виховна мета музею Булгакова?" поставте Ахметову; має знати, якщо фінансував серіал "Виходьте без дзвінка"
показати весь коментар
12.06.2026 14:35 Відповісти
який самокритичний....
показати весь коментар
12.06.2026 14:37 Відповісти
ну він принаймні 3 роки пробув офіцером в 3-й штурмовій, хоч і не на бойовій посаді. на відміну від своїх критиків.
показати весь коментар
12.06.2026 14:09 Відповісти
всі московські мітки повинні бути ЗНИЩЕНІ ! ключове ЗНИЩЕНІ!
все інше локшина на вуха і відволікання від основного
показати весь коментар
12.06.2026 13:34 Відповісти
Не наводь тінь на плітінь, все московське і все що шкодило Україні має буди ліквідоване ...

а "незручну історію" можеш в себе на кухні і вбиральні постааити і насолоджуватися ніхто не проти дебілів але не навʼязуйте своє іншим тим паче завуальовано шкідливе
показати весь коментар
12.06.2026 14:01 Відповісти
Він виховує розуміння що коли владу у Домі(Країні) отримують "Швондери" й "Шарікови" то все-пропав Дім(Країна)! Що беззаконня й хаос є безумовним злом безвідносно до приналежності носія цього зла! Що авторитаризм й тоталітаризм є людиноненависницькими ,за замовчуванням,якими б гаслами не були прикриті! За логікою Алфьорова потрібно,тим більше,викреслити з історії діячів "розстріляного відродження"-майже всі вони були переконаними більшовиками,членами компартії й "червоними командирами" що воювали проти УНР! Музеї мають бути сховищми пам'яті й історії,навіть незручної, а не "трансляторами ідеології" як це було за комуністичного режиму!
показати весь коментар
12.06.2026 13:56 Відповісти
Ніхто не шкодив Україні більше ніж,власні,тут,незавуальовані недалекі ідіоти!
показати весь коментар
12.06.2026 14:11 Відповісти
В Європі сила силенна генделів в історичних будівлях.
Найсмачніша рулька яку я поки що їв у житті була в іспанському ресторані на площі Гран-Плас - в самому серці Брюсселю. Та навіщо далеко ходити - є площа Ринок у Львові.
показати весь коментар
12.06.2026 13:41 Відповісти
Краще нехай буде розливне пиво, ніж московська отрута! На законодавчому рівні його не заборонили! Тож всі, хто дрочив на Булгакова, можуть й надалі цим займатися! До спітніння на лобі дрочити на всю ''велікаю рускую літєратуру, вєлікаю культуру, велікає іскуства, велікай балєт, тєатр .... Не думаю, що на таких фалічних засадах вони будуть мати успіх на нашій землі! Після варварства стосовно України й українців!
показати весь коментар
12.06.2026 14:47 Відповісти
Віддано служити Російській імперії - це вибір, а не норма! Щоб було комфортно й можна було робити карʼєру багато українців тоді й зараз вибирають таку ''норму''.
показати весь коментар
12.06.2026 15:18 Відповісти
Ну чому ж? Зараз теж мають. Тому кацапи музей Шухевича знищили, не пошкодувавши для цього невеликого будинкв колосальних ресурсів. Що стосується музею Булгакова, то він визовує колаборантів на "Білій гвардії", сатаністів на "Майстрі і Маргариті" і русскомірцев на всьому, що пов'язане з імперцем-українофобом Булгаковим.
показати весь коментар
12.06.2026 14:01 Відповісти
А яку виховну роль будуть нести прапори, гімни Угорщини, Болгарії, Польщі і їх державні символи на теріторії України в містах де є 10 нацменшин, особливо в держ установах і закладах освіти?????
показати весь коментар
12.06.2026 13:12 Відповісти
Ви торкнулися найважливішого питання. Чи можемо ми любити твори культури, чиї автори не любили (не *******) нашу державу?
показати весь коментар
12.06.2026 14:46 Відповісти
Виховання - не єдина мета музеїв. ІМХО, музеї мають доносити до суспільства через свої експонати інформацію згідно тематики музею.
показати весь коментар
12.06.2026 13:39 Відповісти
Україна була під московським ігом більше 300 років..
але існує..
звичайно, малороси, та інші манкурти,
можуть зробити з музея наливайку..
бо легше опуститись,
стати московським андрофагом,
ніж піднятись,
закінчити Києво-Могилянську академію..
показати весь коментар
12.06.2026 13:50 Відповісти
Як це не має мети? А привити молодому поколінню культури приймання морфію? Сприяє процесу розширення свідомості - дивись, хтось знову мистецький шедевр створить
показати весь коментар
12.06.2026 17:37 Відповісти
яка виховна мета музею Булгакова? Пропаганда москворотостi.
показати весь коментар
12.06.2026 13:27 Відповісти