11613 посетителей онлайн

В Украине хотят резко повысить штрафы за русский язык: языковой омбудсмен сделала заявление

В Украине предлагают повысить штрафы за нарушение языкового закона

В Украине могут существенно повысить штрафы за нарушение языкового законодательства из-за их неэффективности.

Как сообщает Цензор.НЕТ, об этом заявила уполномоченная по защите государственного языка Елена Ивановская в эфире шоу Янины Соколовой.

По ее словам, действующие санкции не влияют на системных нарушителей и не стимулируют их соблюдать языковое законодательство.

Подробности

Ивановская отметила, что нынешние штрафы – от 3 400 до 5 800 гривен – для многих не являются существенными.

Она подчеркнула, что в случае неэффективности действующих мер необходимо ужесточать ответственность.

"Мы считаем, что если не работает превенция тех штрафов, которые существуют на сегодняшний момент, то нужно идти на повышение", – заявила языковой омбудсмен.

По ее словам, речь идет об увеличении штрафов для юридических лиц в два-три раза.

Статистика нарушений

За 2025 год в Украине было наложено 95 штрафов за нарушение языкового законодательства на общую сумму почти 369 тысяч гривен.

В частности:

  • 15 штрафов по 1 700 грн
  • 64 штрафа по 3 400 грн
  • 4 штрафа по 5 100 грн
  • 11 штрафов по 8 500 грн
  • 1 штраф в размере 11 900 грн

Как отмечалось во время эфира, количество штрафов выросло на 26% по сравнению с 2024 годом.

Омбудсмен подчеркнула, что изначально языковой закон имел просветительскую функцию, однако практика показала необходимость более жестких мер для тех, кто сознательно игнорирует требования.

Также она отметила, что часть украинцев, которые после начала полномасштабной войны перешли на украинский язык, впоследствии вернулись к русскому.

В то же время, по ее словам, уровень языкового самосознания в обществе постепенно растет.

Топ комментарии
+25
Не дивлячись на геноцид рашистів проти українського народу, значна частина населення продовжує спілкуватись мовою ворога,невже не гидко говорити однією мовою з варварами які прийшли тебе убитит ?
показать весь комментарий
24.03.2026 08:13 Ответить
+17
Два мiсяцi ретельноi рихтовки, то щелепа, худчiй свого поросячого вереску, стае в украiномовне русло.
показать весь комментарий
24.03.2026 08:33 Ответить
+13
Ти диви, як кацапи заспівали. А коли забороняли українську в Україні, то про культурний код чомусь не згадували. Ага, хто перейшов на українську - тому пожиттєву стипендію
і орден "За мужність".
показать весь комментарий
24.03.2026 08:33 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Страница 2 из 3
"А тепер хтось сказав слово на російській і понеслося - отакі" наслiдки намагань царськоi росii, СРСРу, а тепер i пiдо.осii вiд своiх потугiв викорчувати украiнську мову в Украiнi. На русоостолопii немаеi украiнських шкiл, а за ваш украiнський сленг на побутовому рiвнi, там вас можуть фiзично знищити. P.S. прохання до остолопiв - не спекулюйте узкоiзычнастью на передовiй, бо там розмовляють хто як може i всим пофiг, головне нищити кацапiв. А пiсля перемоги переможемо i стосовно мови. А всим язиковозобiженим рекомендую шифруватися, бо у випадку потрапляння на кiчу,попадете за дальнiй стiл, ще й отримаете ложку з дiркою.
показать весь комментарий
24.03.2026 09:59 Ответить
Мне так нравится твой суржик. Ты когда не знаешь как писать на украинском,типа в шутку используешь ненанвистну мову ворога. Но в этом посте я не вижу особого сарказма. Так может лучше не позориться,чем так коверкать мову?
Искореняла... викорінювала-чурка!
показать весь комментарий
24.03.2026 10:00 Ответить
Так пані Фаріон за часів СССР була членом КПСС ,а потім післярозпаду СССР швидко стала націоналісткою.
показать весь комментарий
24.03.2026 10:03 Ответить
Ви правильно написали. Ця ху...ва амазонка в джунглях мовознавства і Конституції України, вже обісрала кожен кущ, поки шукала тих х ким треба боротися штрафами. Дебілам віддали владу у 2019, вони не здатні нічого нового і значимого побудувати, вони заточені все руйнувати, сіяти хаос і деградацію, у них немає мозоку і духовного відчуття природи взаємодії між людьми і тим, що їх єднає і надихає на шанобливе ставлення один до одного, до мови і країни в якій ми живемо.
Це дегенератка, яка в пошукай найнізменіших підстав карати людей, бо не має емпатії ні до кого.
Сволота дегенеративна 2019 року виплавлення з гімна і палок це вирок країні, нажаль ніщимний((

Я згадала Майдан, де ніхто нікого не примушував говорити українською, але все НАСТІЛЬКИ ДУШЕВНО І ДУХОВНО ЧИСТО надихало саме на це.і само.собою.
Ми втратили це під брудними копитами зеленого.свинства.
показать весь комментарий
24.03.2026 10:11 Ответить
Пане Сергій Осіпчук, то яку країну захищають Ваші військові? Можливо потрібно вчити і переходити на українську? Чи Статути і положення про ЗСУ написані на російській? Навіщо незнання мови і небажання нею володіти прикриваєте відразу військовими, які розмовляють російською? Військові повернуться і вивчать українську, бо держава не піклувалася про Україну і фінансувала російські школи і ми сьогодні бачимо до чорго це привело. Я не бачив в Польщі чи Чехії, щоб там спілкувалися російською, хоча вони також були в окупації. Якщо народ хоче бути народом, а не рабами, то він повертається до своєї культури, мови, традицій.
Ще раз приведу слова українського письменника Леся Подерв'янського: " Ми маємо усвідомити одну річ, що паралельне існування української і російської мови призведе до знищення української. Не тому, що та погана, і не тому, що та добра. Просто російська як імперська мова сильніша, і тому, безперечно, якщо ми хочемо мати країну, ми не маючи нічого проти російської культури, мусимо підтримувати українську. Інакше вона буде животіти, аж поки не здохне. І це наш свідомий вибір: або ми хочемо бути українцями, або не хочемо. Якщо не хочемо, то окей, не треба цим займатися. Поразка призведе не до фізичного, але до ментального знищення України як такої, і українців як народу. Ми просто будемо приєднані до більшої і "величнішої" імперії."
показать весь комментарий
24.03.2026 10:58 Ответить
Так і є, діти швидко вчаться мов, але назад поїдуть з родичами, родичі їх повезуть як війна закінчиться. Ті, які тут досягнуть повноліття, можуть залишитись, якщо захочуть, але мабуть теж поїдуть. Не так просто тут залишитись. З кожним роком змінюють закони щоб менше могли тут закріпитись бо їх є тут маса різних шоколадних і вони продяться як кролики.
показать весь комментарий
24.03.2026 11:06 Ответить
Ніхто 35 років не занімався цим. Системно. Наполегливо. ДОВГО! А не розчерком пера.
35 років хождєнія по граблях - не впевнений кому саме тут довідку треба.
показать весь комментарий
24.03.2026 11:08 Ответить
Ну это все понятно. На АЗС кто штрафы ввел? За что? Я с кассирами по украински они со мной по украински, а бензин как был 80 так и не подешевел(
показать весь комментарий
24.03.2026 11:14 Ответить
Ні, люди самі не розберуться як спілкуватися. Он ще недавно у 2019 році вибрали не "Армію, мову, віру", а "какую разніцу". А "какая разніца" веде до знищення всього українського, бо в більшості народ - маса є безмовними споживачами і всього до 20% є тими, що можуть критично мислити.
показать весь комментарий
24.03.2026 11:26 Ответить
Так, пане Сергію. А чому в нас так багато криміналу при владі? Бо у 2019 році більшість населєнія 73% вибрали управляти Україною не українську владу, а "какую разніцу" і їм ця Україна потрібна тільки для мародерства, для виведення в офшори мільярдів. Подивіться оточення президента - міндічі, цукерманиЮ, деркачі, дубінські, шефіри, Юзики, татрови, портнови..., вони знають нашу мову чи культуру?
показать весь комментарий
24.03.2026 11:32 Ответить
А ну скажи мені - як кацапів найобувати, як ти їх мови не знаєш? Як прослуховувати і т.і.??
показать весь комментарий
24.03.2026 11:48 Ответить
Україну 300 (триста) років закацаплювали!
Ти хочеш за тридцять років відродити?
Напам'ятаю!!!
Увесь схід та південь засилялися уйобками з сизранєй та саранськів!
У яких блінчіках, питаєш?
Знаєш, що таке блінчік?
показать весь комментарий
24.03.2026 11:49 Ответить
Подивіться у цієї "патріотки" в кишенях? Там точно рашистський паспорт є
показать весь комментарий
24.03.2026 11:52 Ответить
чемодан, кордон, мацковія для кожного екземляру руцко-гаварящего лайна, біонепотребу, нащадків червоно-дупих ріпоїдо-совків комуно-нацистів окупантів України, країн Балтії та усього сходу Європи за небажання розмовляти, вчити українську мову !!!
показать весь комментарий
24.03.2026 11:59 Ответить
та що ти пздиш. Це хто янукєвічь з кілєй, чи може пшонка, ахмєтов, чи може блдь міндічь? Вони всі пздилі кацапською, брехливий ти клоп
показать весь комментарий
24.03.2026 12:46 Ответить
Ну і я був комсомольцем і що ?
показать весь комментарий
24.03.2026 13:06 Ответить
Бензин буде лише дорожчати - але ви не повинні про це думати . Всі повинні обговорювати "мовні закони" - це завжди чудово спрацьовує для відволікання електорату !
показать весь комментарий
24.03.2026 13:20 Ответить
пракчично усі українці в часи червоної комуно-нацистької окупації України, особливо з 1994 року після відновлення окупації по 1991 рік, били змушенні бути "актябрятками", "піонерами", "камсамольцамі" !!! питання в тому хто які висновки з цього зробив за 35 років Незалежності (відновлення Незалежності) України. Для кого зараз Героїх України Бандерва, Шухевич, Мельник, Петлюра і тд.тп, а для кого і далі "херої" - ч-ленін, сталін, жуков, ватутін і решта комуно-нацистьке окупаційне лайно, біонепотріб !!! ось в чому проблема ???
показать весь комментарий
24.03.2026 13:52 Ответить
Підтримую. Мовне питання - це питання національної безпеки.
показать весь комментарий
24.03.2026 18:50 Ответить
Рома , від тебе лаптями смердить ! для чого ти брешеш ? хто тебе примушував 35 років використовувати мову ? в телевізорі , на радіо , на вулиці 25 років суцільна кацапська ! араби що вчились зі мною мову вивчили за рік ! дебіли не здатні за 35 . коли за кацапську вибиватимуть зуби , відразу перестануть балакати , спочатку можно обійтися штрафами .
показать весь комментарий
24.03.2026 19:35 Ответить
а що робити з воїнами ЗСУ, які спілкуються російською? Зокрема з засновником одного з найбільш ефективних підрозділів Lasar's group, а наразі заступником командуючого Повітряних сил , Павлом Єлізаровим? Додому відпустити зі штрафами? дбл, блд...
показать весь комментарий
24.03.2026 20:46 Ответить
ти в Франції якою мовою послуговуєшся ? спробуй розмовляти тільки кацапською . чомусь найбільші патріоти України зараз всі за кордоном . не підкажеш чому ?
показать весь комментарий
24.03.2026 21:43 Ответить
так в чому проблема за 35 років вивчити мову країни громадянином якої ти є ? для чого гавкати мовою окупанта на 13 році війни ? не подобається країна вперед за кораблем !
показать весь комментарий
24.03.2026 22:58 Ответить
ти ж втекло в Францію ? не поїхав в рідні їбеня , а в НАТО сидиш хитродупий . тож стули писок бо можеш зіграти за Депортиво . вчиш українців, як нам жити в своїй країні .
показать весь комментарий
24.03.2026 23:32 Ответить
здай український паспорт і живи щасливо ! людина яка 17 років немає відношення до держави не повинна впливати на рішення держави . а хто вчить як укази видавати ?
показать весь комментарий
25.03.2026 10:13 Ответить
Я живу на сході України, прямо на лінії фронту, який розділив людей по російській і українській мові. Часто бував в Криму, Одесі, Миколаєві, Дніпрі, то добре володівю темою. В моєму місті до 2014 року годі було почути хоч одне українське слово. Знову такі "профффесора", як Ви вішаєте ярлики "карпатського села"? На Закарпатті, навіть в селі знають крім української ще угорську, чеську, румунську та інші мови. А російськощелепні до кінця не можуть оволодіти російською, за 35 років так не навчилися говорити мовою країни, де псують природу, повітря і їдять їх хліб. Кияни в більшості говорять російською, бо вони зросійщені. Триста раз російська імперія вводила різні закони і укази про заборону української мови і культури. І за українську мову саджали і навіть розстрілювали. Особисто я вважаю, що людина яка живе в російському просторі - росіянин, а не українець, або совок, хоча має український паспорт. Такими вони виховують і своїх дітей.
Приведу цитати про мову та національну ідентичність української мовознгавичі і патріотки Ірини Фаріон: "Мова - це не засіб комунікації. Мова - це форма життя окремої нації"."Наша перемога наступить тоді, коли українець, почувши російську мову, буде розуміти, що перед ним іноземець"."Якщо ти говориш мовою окупанта - ти або окупант, або зрадник"."Якщо людина говорить російською мовою - це діагноз"."Мова - це те, що тримає націю. Якщо ми втратимо мову, ми втратимо державу".
показать весь комментарий
25.03.2026 10:37 Ответить
Шановний пане, Ізраїль як державу, хоча він називався раніше по-іншому знищили. Знищили не тільки державу, а їх мову і культуру. Відродження Ізраїлю - це проголошення незалежності держави Ізраїль 14 травня 1948 року, що ознаменувало повернення єврейського народу на історичну батьківщину після майже 2000 років розсіяння (діаспори). Ця подія відбулася завдяки руху сіонізму, масовій репатріації (алії) та Декларації Бальфура, завершивши британський мандат і створивши єврейську державу на землях Палестини. Прихильники державності після створення Ізраїлю зібрали по крупицях всі матеріали про мову, культуру, традиції, історію, релігію і вивчили за дуже короткий термін свого існування. Я ми 35 років після проголошення своєї незалежності не можемо перейти на українську, бо такі як Ви захищаєте російську під приводом захисту інших мов і топчетеся по українській на українській землі.
Я добре знаю, що на схід, південь і навіть в центральну частину України завозилися цілі ешелони російського непатрібу у виморені голом українські села та міста. Знаю також, що на росії проживає від 17 до 25 мільйонів українців. То чому там немає української, жодної школи, бібліотеки, свят, а тут ми маємо не забороняти російську, яка знищує українську?
показать весь комментарий
25.03.2026 10:46 Ответить
А що маємо розповісти людям в окопах? Що неуки при владі знищували все українське і породили тут "русский мир", знищили могили дідів і прадідів тих що в окопах, зросійщили їх. На козацьких цвинтарях і на похованням заморених голодоморами до 17 мільйонів українців будували ферми, сілосні ями, щоб стерти пам'ять по вільних козаків-українців? Чи розпровісти їм, як вони воювали разом з кацапами проти турків, і фактично перемогли турків? І як відвоювали кацапам турецькі землі. А коли кацапи поверталися з цієї війни, то оточили Запорізьку Січ, набрехали, що нічого не зроблять Січі, щоб на перемовини вийшли старшини(генерали). А коли ті вийшли, вбили їх і спалили всю Січ. Катували козаків, вішали і спускали на шибеницях по Дніпру вниз, щоб навести страху іншим. Навіть виривали похованих козаків і їх кістки рубали *******... Українцям має про злочини росіян(московиттів, нащадків Орди) розповідати влада, а не створювати срач на мові. Приберіть звідси все російське, бо воно ворожде і ніякого срачу не буде.
показать весь комментарий
25.03.2026 10:55 Ответить
Українська мова - це код нації. Це не пусті слова. Без мови немає України!!!
показать весь комментарий
25.03.2026 17:51 Ответить
УПЦ МП = філія РПЦ.
Ви не згодні?
показать весь комментарий
25.03.2026 18:08 Ответить
Всі номерні - платна кадра ОПи.
показать весь комментарий
24.03.2026 08:39 Ответить
Будь-який юрист їй скаже, що посилення міри покарання не веде до зменшення порушень. Але чи може бути по іншому в зеленому раю?
показать весь комментарий
24.03.2026 08:47 Ответить
Ось ти причіпився до мене за одне слово. А кацапомовна реклама в публічному прострорі всупереч закону тебе не муляє?
Зараз модер знову видалить. Нелюбить він правди!
показать весь комментарий
24.03.2026 09:03 Ответить
Пох,что разминировали Чонгар,пох,что сын гэрэушика всем керуе,пох,что за законы голосуют только получив конверт от казнокрадов,для полного счастья нужно поставить к стенке тех,кто вместо дякую говорит спасибо.
показать весь комментарий
24.03.2026 09:03 Ответить
дурноватое зелёное дерьмо, грабящее народ
показать весь комментарий
24.03.2026 09:32 Ответить
Ви може й маете рацiю... Буджак увiбрав в себе i пiзнiх трипiдьцiв. i ямникiв, i кiмерiйцiв i пiвнiчнокавказських протогерманцiв, котрi ще тiльки но рухались з Середньоi Азii до Захiдноi Европичастина ямникiв, котрi сепарнули на Схiд, та мутували з нашоi предковоi гаплогрупи(в Середнiй Азii) тепер вже до не нашоi(азiйськоi гаплогрупи) R1a1 Z94 гаплогрупа ( украiнська - R1a1 Z280-283 + i2)... R1a1 Z94 - гаплогрупа влилася i в Iндiйську кров, i в пенджабську, i стала головною для прототюркiв(скiфи-саки) i для самих тюркiв... Та коли iсти хочеться, то люба мова, яка тебе годуе , стае милою.
показать весь комментарий
24.03.2026 09:32 Ответить
Ти це розкажи краще людям в окопах а не сміливо в коментарях
показать весь комментарий
24.03.2026 09:35 Ответить
для тупих розжовую на пальцях, завжди у всі часи цінувались воїни які володіли мовою противника, ми на відміну кацапів маємо таку перевагу то з якого куя ми повинні самі ж відмовлятись віж такої переваги, вже від ядерки самі ж відмовились то давай відмовлятись будемо від усього що дає нам перевагу на полі бою, тоді стопроцентово переможемо
показать весь комментарий
24.03.2026 09:46 Ответить
Зовсім різні речі... По-перше, в "Німеччині", "Америці", і "далі по списку", діє ДЕРЖАВНА мова, яку знає (і користується) переважна більшість населення... Якщо ти не знаєш цієї мови, ти - "німий" та "глухий" (і, частково, "сліпий"). В Україні переважна більшість населення розуміє російську, і змушувать себе вчить державну, не треба. Тому "йдуть шляхом найменшого опору" - говорять російською, в надії, що "по умолчанию, меня и так паймут"...
По-друге - мова, це не просто слова, чи їх набір... Це і фонетика (вимова та звуковідтворення - тобто, ота знаменита "русская челюсть"), і словотворення, і побудова речень... Не всі можуть перелаштуваться (більшість просто лінується, йдучи шляхом, який я вказав вище)
По-третє, в багатьох , до цих пір, у напівсвідомості, сидить комплекс "псевдоселюцтва" - коли людина вважає вживання української мови ознакою "меншовартості". І щоб показать себе "прадвинутай" і "гарадской", свідомо переходить на російську мову...
У мене дочка торік їздила до моїх родичів, у село. Так казала, що у неї склалося враження, що вона з тіткою говорить "різними українськими мовами" . "Русизми", від тітки, так і перли...
І це при тому, що дочка живе у місті, яке вважалося одним з "опор русскаязичія", років 20, навіть після отримання Незалежності, а тітка - в центрі Черкащини, яка при СРСР вважалася "оплотом літературної української мови"...
показать весь комментарий
24.03.2026 09:53 Ответить
Ясний перець, що основна увага на зовнiшнього ворога, з внутрiшнiм розберемося пiсля перемоги... ЗЫ... виходить ви все добре розумiете, ось тiльки баламутите водичку...
показать весь комментарий
24.03.2026 10:03 Ответить
Ваша правда.
показать весь комментарий
24.03.2026 10:05 Ответить
Тут є українські біженці, кацапи з Харкова, коли звертались до мене кацапською я робив вигляд що не чую і не відповідав, або казав що не розумію і вони переходили на українську. а коли впирались то казав їм пи-дувати в кацапстан і потім вони як миленькі говорили українською.
Найгірше їхні діти, зовсім не розуміють українську і вони їх не вчать. Але по французьки діти швидко навчились говорити і вони їх всюди з собою тягають щоб перекладали.
показать весь комментарий
24.03.2026 10:08 Ответить
Пiфагоровi штани у на всi сторони - рiвнi: Говорити - це процес усного висловлювання думок, поглядів, розповідання про що-небудь, або здатність володіти мовою взагалі https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B8 Тлумачний словник української мови. Це дія, спрямована на обмін інформацією, ведення розмови, що охоплює понад 140 синонімів (балакати, мовити, казати, шепотіти) та може означати свідчення про щось... В українській мові обидва дієслова є правильними, але мають різні відтінки: говорити - це процес висловлювання думок, мова (зокрема одностороння), тоді як розмовляти передбачає діалог, обмін думками між двома або більше людьмиЗЫ... ОТЖЕ, процес ГОВОРИТИ е складовою процесу РОЗМОВЛЯТИ... ЗЫ... ДЭТi, слова сол пышеца с мягким знаком. Слова Стамбуль - бэз.
показать весь комментарий
24.03.2026 10:24 Ответить
Панi Рiта, з якого бодуна Вам приверзлося, що я когось навчаю... Я намагаюся апелювати до языкомовних...
показать весь комментарий
24.03.2026 10:29 Ответить
Ні, ніхто не буде розмовляти українською, якщо не заборонена російська мова. Навіть діти на вулиці розмовляють українською і до них якась мама привезе дитину, яка розмовляє російською, то через якийсь час всі діти повторюють російські слова, а не навпаки.
Після революції і голодоморів (їх було три), російська влада навязала єдину - російську і ніхто нікого не запитував і не давав час вчити російську - просто не було учбових закладів та іншого на українській. Навіть підручники для вичення технічних дисциплін були на російській. Перейшли за рік-два на російську і до цього часу її тут захищають.
Мені до вподоби слова Леся Подерв'янського: " Ми маємо усвідомити одну річ, що паралельне існування української і російської мови призведе до знищення української. Не тому, що та погана, і не тому, що та добра. Просто російська як імперська мова сильніша, і тому, безперечно, якщо ми хочемо мати країну, ми не маючи нічого проти російської культури, мусимо підтримувати українську. Інакше вона буде животіти, аж поки не здохне. І це наш свідомий вибір: або ми хочемо бути українцями, або не хочемо. Якщо не хочемо, то окей, не треба цим займатися. Поразка призведе не до фізичного, але до ментального знищення України як такої, і українців як народу. Ми просто будемо приєднані до більшої і "величнішої" імперії.". Пропоную подумати над цими словами.
показать весь комментарий
24.03.2026 10:34 Ответить
В яких "блінчиках" розмовляють різними мовами, в тому числі і кацапською? А хто Вам забороняє знати кацапську мову, щоб брати ворога в полон? Під час другої світової війни багато офіцерів Червоної Армії знали німецьку, щоб брати німців в полон, але вони не розмовляли між собою в окопах.
показать весь комментарий
24.03.2026 10:37 Ответить
Ще раз особисто Вам приведу слова українського письменника Леся Подерв'янського: " Ми маємо усвідомити одну річ, що паралельне існування української і російської мови призведе до знищення української. Не тому, що та погана, і не тому, що та добра. Просто російська як імперська мова сильніша, і тому, безперечно, якщо ми хочемо мати країну, ми не маючи нічого проти російської культури, мусимо підтримувати українську. Інакше вона буде животіти, аж поки не здохне. І це наш свідомий вибір: або ми хочемо бути українцями, або не хочемо. Якщо не хочемо, то окей, не треба цим займатися. Поразка призведе не до фізичного, але до ментального знищення України як такої, і українців як народу. Ми просто будемо приєднані до більшої і "величнішої" імперії."
показать весь комментарий
24.03.2026 10:39 Ответить
як то кажуть - перевзулась на льоту
показать весь комментарий
24.03.2026 11:00 Ответить
так почали займатись , що тебе не влаштовує ? батьки які розмовляють кацапською не можуть навчити дітей української, так іде з покоління в покоління . завжди вилазять малороси і розповідають , що зараз не на часі , треба по м'якше , люди не готові . ти за 35 років не впевнених хто ти ?
показать весь комментарий
24.03.2026 11:19 Ответить
Немає ворожнечі на мовній основі в Польщі, чи Німеччині, чи Франції, чи навіть Литві, бо там немає російської, яка якраз нав'язує цю ворожнечу в Україні. Якщо Ви військовий, то подивіться, який у вас прапорець на однострої і не нав'язуйте свою стару російську пропаганду. Є на росії українці? Звичайно є, одні кажуть що їх там ждо 17 мільйонів, а інші кажуть що за 25 мільйонів. Ви хоч одну школу української мови чи бібліотеку там бачили?
показать весь комментарий
24.03.2026 11:30 Ответить
Ну то "жени"... Я ще до квітня 2019-го писав, що "Виберете "Блазня" - він зруйнує країну і приведе до неї війну..." Мене мало хто слухав... Всім хотілося "паржать"... тепер "іржуть на кутні"... Від мене ти чого добиваєшся? Щоб я знову, замість тебе, "ішов грудьми на амбразуру"? Досить вже, "находився"... І "комунізм будував", поки був дурним та молодим, і "інтернаціональний обов"язок" виконував, і Незалежність відстоював, і на Майдані стояв... Може, пора тобі мене змінить? А не дорікать мені "нестачею патріотичності"...
показать весь комментарий
24.03.2026 12:09 Ответить
так має бути і в Україні: не знаєш державної мови - можеш працювати виклично двірником, водієм-асінізатором чи прибиральником !!!
показать весь комментарий
24.03.2026 13:46 Ответить
ви помиляєтеся прошу пана !!! нацизм на па-Раші-мацковії !!! червоний комуно-нацизм з 25-26.101917 року і по сьогодні, а то того бу нацисзм мацковіцький років 300 як мінімум в вигляді мацковіцького дерваного шовінізму, імперіалізму !!! не вірити загугліть скільки раз мацковіти за останні 100-400 років забороняли українцям українську мову !!! занугліть про N-ські укази, валуївські циркуляри і тд.тп.
показать весь комментарий
24.03.2026 13:59 Ответить
Я ж кажу, остолоп. Хто вам заважае розмовляти росiйською на побутовому рiвнi... Чи може в законе де таке прописане... Йолоп на йолоповi сидить, ще й кацапомовним йолопорм поганяе.... Ну, це АБЫРВАЛГ какой-то... ЙО-ПЭ-РЭ-СЭ-ТЭ...
показать весь комментарий
24.03.2026 08:44 Ответить
Панэ, не все так просто, на первый взгляд. Каазламордая цапорылiя искореняла нашу укриiнську мову не одним розмахом шаблюки, а виважено, не кваплячись, на протязi декiлькох столiть. Радикалiзм кацапам не допомiг би.Ото ж бо, набираемось терпiння... Бог нам допоможе позбавитись мови андровагiв. Дасть бог, земля ластоногих оленiв посиплеться за принципом домiно. Пам`ятаемо, на даний час ми маемо подолати зовнiшнього ворого, не роздмухуючи вогонь у себе з середини. З перемогою вiзьмемось i за внутрiшню ворожу амебу, чи й iнфузорiю-мешту...
показать весь комментарий
24.03.2026 08:54 Ответить
...повинні бажати розмовляти українською, а не боятися штрафу... - все проще паренной репы: стерпится - слюбится... и баста.
показать весь комментарий
24.03.2026 08:58 Ответить
Ти прекрасно знаєш, що за час війни кількість рускоязиких у війську різко зменшилась. Розумні переходять на українську. Розумні знають, що послуговуватись кацапською, це те саме, що носити при собі русскій прапор і всім його демонструвати.
показать весь комментарий
24.03.2026 09:06 Ответить
Ти, покидьку, скажи це хлопцям, які на фронті захищають твою жирну дупу. Нам потрібна перемога, а тобі, тварюко, привід відволікти людей від війни.
показать весь комментарий
24.03.2026 09:20 Ответить
Добре що кацапи не обрали собі англійську, а то було б півсвіту кацапомовних щелеп. Мова це засіб спілкування, а не заробляння грошей.
показать весь комментарий
24.03.2026 09:23 Ответить
Дуже багато військових спілкується російською мовою і дуже багато нахабних ухилянтів спілкується українською і кричить про патріотизм, прикриваючись якимись довідками з страшними хворобами, хоча зовні схожі на гладіаторів. Я не вважаю, що треба травити людину, дитину, яка не може поки розмовляти українською. Багато українських каналів говорять російською цілодобово і не тому, що не вміють українською, а тому, що Ютуб поширює контент російською в десятки, сотні разів краще. Особисто для мене: спілкуватися російською на зараз не прийнятно.
показать весь комментарий
24.03.2026 09:24 Ответить
Ах он чо всі кацапською розмовляють. Патамушо штрафи низькі. апупєть, я взагалі тільки дізнався що у нас штрафи є за російську. Думав що кацапи звіздять про заборону кацапської, а оказується це правда? Ви там довбануті чи що?
показать весь комментарий
24.03.2026 09:31 Ответить
Пояснюю, ЩО значить "на побутовому рівні": закон, про який йдеться, стосуеться посадовцiв державного рiвня, пiд час виконання ними службових обов`зкiв, як цього вимагае Конституцiя. також цей закон стосуеться сфери послуг, працiвники котроi мають говорити з клiентом державною мовою. Та як у всiх державах свiту , навiть в цапабадi. ПОБУТОВИЙ РIВЕНЬ: ви - покупець чи клiент банку, можете звертатися за послугою росiйською, а чи й китайською мовою - закон цього не забороняе. До побутового випадку належать розмови на вулицi, чи й вдома... смачного вам - у використаннi в Украiнi языга цапомовного словоблудiя (на побутовому рiвнi).
показать весь комментарий
24.03.2026 09:46 Ответить
Дочку свою будешь штрафовать?
показать весь комментарий
24.03.2026 09:52 Ответить
Та ні... Я, просто, якщо не знаю альтернативних шляхів - то не критикую тих, хто хоч щось робить... Можливо, "погано", можливо, "неправильно"... Але ж "робить"!? Тому я саме "критик" "критикана"...
показать весь комментарий
24.03.2026 09:56 Ответить
Навіть не дочитав. Пишите словами російської пропаганди і ждунів. Скільки можна переконувати громадян України перейти на українську? Чому, як тільки тема заходить про мову, такі як Ви приводять приклади військових які розмовляють російською. Військові якось після війни самі розберуться і вивчать українську, їм там немає коли вчити, але вони страються. Нехай тут, в тилу вчать українську і не тільки мову, а культуру, традиції, свята, а не захищають ідіотів, які нав'язують нам все російське. Я проживав на сході, де зараз проходить лінія фронту і до 2014 року жодного слова там не чув укракїнською, але перейшов на мову країни народу де проживаю. Є помилки, але я страюся. Тимчасово проживаю в Миколаєві, часто буваю в Одеській області. Так там, в Одеській області "на Бесарабії" чомусь всі розмовляють російською і знають російські свята, їх традиції. Зневажають все українське. Там з часів незалежності і духу не було українськогго. То можливо вже прийшов час переходити на свою мову? В самому Миколаєві в магазинах(крім великих супермаркетах), в транспорті, переважно серед поліцейських, медиків звучить російська. Рідко почуєш українську.
Часто гуляю по центральному стадіону міста, де проходять навчання в різних секціях молоді і тренера виховують майбутніх спортсменів на російській мові. То можливо досить за українські гроші виховувати ворогів України? Якщо вони спілкуються російською, то і новини та все інше будуть шукати на російськомовних сайтах. Також спостерігав за мамами з дітьми, які їдуть чи в потязі, чи автобусі і на вимоги мамі вмикнути мультики чи дитячу прогграму - вмикають все на російській мові. В голові дитини залишиться їй рідне не українське, а ті російські мультяжні та казкові герої. Навіть військові їдучи в транспорті з війни у відпустку дивлячть фільми на російській мові. То що ми тут будуємо, Україну чи Малоросію???
показать весь комментарий
24.03.2026 10:18 Ответить
Якщо кацапи і українці спілкуються однією мовою, слухають один і той самий рускій блатняк, дивляться фільми про Афган, то за що вони між собою воюють? Вони ж живуть в одній культурній бульбашці! Вони ж адін нарот!
показать весь комментарий
24.03.2026 10:18 Ответить
Ви, пані Rita Lin пишите з Ізраюлю, судячи по Вашому прапорцю? Хочу Вас розчарувати, що євреї з України, крім Портнікова, не підтримують українську мову і культуру, а пропагують російську і розмовляють російською і навязують нам разом з росіянами російську. Їм наша мова не потрібна. Вони спілкуються тією мовою, яку їм навя'зувала російська і совкова імперія. Правда в себе на своїй Батьківщині в Ізраїлі, вони чомусь спілкуються на своїй, яку миттєво вивчають і не критикують тих громадян Ізраїлю, oj розмовляють на івриті. А тому Ваші коментарі для мене особисто нічого не означають. Офіційною мовою Ізраїлю є іврит. Арабська мова має особливий статус і широко використовується арабською меншиною. Так? То чому ми маємо терпіти російську від поліції, медиків, транспортників, магазинів, в школах та інших закладах???
показать весь комментарий
24.03.2026 10:52 Ответить
довго це скільки ? пройшло 35 років. той хто за 35 років не вивчив мову видавати довідку розумово-відсталого .
показать весь комментарий
24.03.2026 11:04 Ответить
У нас жахлива корупція, через це нас не хочуть приймати до НАТО та ЄС, а зелені повії розважаються, вигадують всяку дурню.
показать весь комментарий
24.03.2026 09:01 Ответить
Ці контори в Україні поза законом, правила не для них.
Щось не подобається - йдіть на... звертайтеся до суду
показать весь комментарий
24.03.2026 09:02 Ответить
Твої конкретні пропозиції: - ЯК ти можеш "перелаштувать мізки"? Бо ""******* - не мешки ворочать...", як каже кацапське прислів"я...
показать весь комментарий
24.03.2026 09:10 Ответить
афігєть!
для цього у нас існує цілий інститут мовного абдудсмена!
для цього у нас ціле міністерство освіти!
для цього у нас були масштабні державні програми!

і, як бачимо все скотилося до: а давайте штрафувати! бо гусей потрібно щипати, поки не здохли?

тож, мені і тут треба все за всіх зробити?
за депутатів опозиціонірити?
за генералів воювати?
за науковців філологів, мову захищати?
показать весь комментарий
24.03.2026 09:24 Ответить
у вас з логікою проблеми. Ця обдусменка працює на російську пропаганду , невже для вас незрозуміло. Хоча кому я це пишу
показать весь комментарий
24.03.2026 09:32 Ответить
Ну звісно, саме це на часі! А от порізати захмарні пенсії та зарплатню до адекватних розмірів всяким суддям, прокурорам, держслужбовсям і т.і. не на часі... Якесь прокурорське гівно в 35 років може отримувати 200000 грн. пенсії! Паскуда суддя, який засудив до страти УПІвця досі отримує 200 000 грн. пенсії!!! І такої сволоти тисячі!
показать весь комментарий
24.03.2026 08:45 Ответить
Одне іншому не заважає. Це робота Івановської. Дванадцять років після нападу захищаєте право говорити кацапскою. Це діагноз.
показать весь комментарий
24.03.2026 09:19 Ответить
Тобі відома різниця між "критиком" і "критиканом"? Ні? Пояснюю:
"Критик" піддає сумніву якусь позицію чи дію, і пропонує альтернативний варіант (чи варіанти), які, на його думку, кращі...
"Критикан" просто "накидає гімно на вентилятор", не пропонуючи нічого взамін...
Ти ведеш мову не стільки про те, що "офіс омбудсмена", байдикує, а про те, що він робить "неправильно"... Одночасно ти нічого не пропонуєш взамін...
Висновок? Ти - "критикан"...
показать весь комментарий
24.03.2026 09:33 Ответить
Кожна мова при бажанні і повазі до етносу(народу), де ти проживаєжш, вивчається. Дуже багато мігрантів переїхали жити до США, Європи, Канади, Автралії, Нової Зеландії, інших країн і там вивчили мови країн, де проживають. Не тільки мову, а і їх культуру. Важко і неможливо вивчити - то відмазки і нехтуванн культурою того народу, де проживаєш. Кажуть, що сама важка мова китайська, але і її знають ті, хто цього бажає.
показать весь комментарий
24.03.2026 09:46 Ответить
Тут ідеться не про українців з вулиці, що мають право розмовляти хоч ірокезькою, а про суб'єктів господарювання, від яких закон вимагає дотримуватися певних норм у здійсненні їхньої діяльности (як от: вивіски, оголошення та реклама українською мовою, а ще "добридень" замість "здрасьтє" при першому зверненні до клієнта).

Від самого клієнта не вимагається нічого. Він може бути й глухонімим.
показать весь комментарий
24.03.2026 09:53 Ответить
Вся команда Зеленського розмовляє виключно російською. То Вован читає з папірця українською і корчить із себе патріота. В побуті і між собою, знання історії і традицій - вони кацапи і совкодрочери і ніяк не носії українського. Поверніться до його творчості до 2019 року і навіть після 2019 року, коли вони "Квартал 95" вперто не переходили на українську і попри закон про захист української вели свої передачі російською. Всі попередні концерти і фільми Заленського виключно російською. І не просто російською, а вони принижували в своїй "творчості" все українське. Відкрийте записи розмов бізнес-партнерів Зеленського і його найбижчих друзів працівниками НАБУ - виключно російська. Жодного українського слова. А його радники і помічники Шефіри, арестович та інші виїхавши з України почали хаяти все українське і прославаляти російське. Саме велике зло для України сьогодні займає найвищі кабінети держдавного управління.
показать весь комментарий
24.03.2026 10:02 Ответить
За часів СРСР всі були або комсомольцями, або членами КПРС, або лежали в сирій землі чи гнили щза мову в концтаборах. Показово, що ті, хто вижив повернулися до свого коріння, як це зробила і пані Фаріон і за це була вбита після російської і малороської пропаганди, коли на неї було вилдито тони бруду.
Напишу Вам реальні речі, що зек янукович також був комуністом і його нарід вибирав президентом. І Кучма і Кравчук були комуністами і їх нарід вибирав президентами. Навіть більше, дід Голобородька, того що Не Втік, був членом КПРС і приймав участь в переслідуванні українців, які бажали бути українцями, а не перевертнями-кацапами.
показать весь комментарий
24.03.2026 11:07 Ответить
Підпихач узкоязичних? Боротьбіст гребаний.
показать весь комментарий
24.03.2026 08:37 Ответить
😁чому не штрафують мусорів та тцк,на більшості роликів вони спілкуються з жертвами російською,особливо обзиваючи непокірних та обурених протизаконням та насиллям,чи у перших щелепи ,,правильно,, виросли і у них індульгенція на язик???
показать весь комментарий
24.03.2026 08:39 Ответить
Шановний alexandr shamov! Не починайте свій виступ з "Ви остолоп, дядя?" А викладіть свою точку зору ЯК Ви процес заборони уявляєте. Поясніть ЩО значить "на побутовому рівні"?

Життя і проходить на побутовому рівні: дома, на вулиці, у транспорті, у прийомних столоначальників, у кафе, ресторанах, застіллях - гулянках. Там же і стаються конфлікти. Потім у поліцейских протокалах напишуть конфлікт на побутовому рівні...

А у окопах ніби все на побутовому рівні у спілкуванні між воїнами.

А тепер хтось сказав слово на російській і понеслося - отакі "уповноважена із захисту державної мови" для збереження своєї "должності" зробили мову головним і небезпечним подразником громадської думки і продовжують ескалацію ненависті. Це як підрозділи поліції по боротьбі з наркоманією аж ніяк не зацікавлені у самій боротьбі з наркотиків - дохідну "должность".

А тим часом різноманітні підрозділи армії полєзних Кремлю ідіотів в Україні набирає масовості і руйнівної сили.

«Розбий союзи ворога, розділи його бойові порядки - вчить давньокитайська стратегія війни. Одна з тріщин розколу мова. Переконаний не проти мови необхідно мобілізувати, згуртовувати, а проти режиму Путіна. Ще раз У Кремлі аплодують подібним ініціативам, які "СПОСОБСТВУЮТ СПЛАЧИВАНИЮ граждан РФ вокруг вождя т. Путина" - на лозунг "народ и Путин едины" працює вся могутність пропаганди Кремля, РПЦ МП, полезньіе Кремлю ідіотьі...
показать весь комментарий
24.03.2026 09:05 Ответить
Серед усіх ворогів, яких ти перелічив тільки Янукович був держслужбовцем. Але він якраз і говорив (хоч і з натоугою) українською - посада на чолі державного корита зобовʼязувала!
показать весь комментарий
24.03.2026 09:08 Ответить
Страница 2 из 3