9187 посетителей онлайн

В Украине хотят резко повысить штрафы за русский язык: языковой омбудсмен сделала заявление

В Украине предлагают повысить штрафы за нарушение языкового закона

В Украине могут существенно повысить штрафы за нарушение языкового законодательства из-за их неэффективности.

Как сообщает Цензор.НЕТ, об этом заявила уполномоченная по защите государственного языка Елена Ивановская в эфире шоу Янины Соколовой.

По ее словам, действующие санкции не влияют на системных нарушителей и не стимулируют их соблюдать языковое законодательство.

Подробности

Ивановская отметила, что нынешние штрафы – от 3 400 до 5 800 гривен – для многих не являются существенными.

Она подчеркнула, что в случае неэффективности действующих мер необходимо ужесточать ответственность.

"Мы считаем, что если не работает превенция тех штрафов, которые существуют на сегодняшний момент, то нужно идти на повышение", – заявила языковой омбудсмен.

По ее словам, речь идет об увеличении штрафов для юридических лиц в два-три раза.

Статистика нарушений

За 2025 год в Украине было наложено 95 штрафов за нарушение языкового законодательства на общую сумму почти 369 тысяч гривен.

В частности:

  • 15 штрафов по 1 700 грн
  • 64 штрафа по 3 400 грн
  • 4 штрафа по 5 100 грн
  • 11 штрафов по 8 500 грн
  • 1 штраф в размере 11 900 грн

Как отмечалось во время эфира, количество штрафов выросло на 26% по сравнению с 2024 годом.

Омбудсмен подчеркнула, что изначально языковой закон имел просветительскую функцию, однако практика показала необходимость более жестких мер для тех, кто сознательно игнорирует требования.

Также она отметила, что часть украинцев, которые после начала полномасштабной войны перешли на украинский язык, впоследствии вернулись к русскому.

В то же время, по ее словам, уровень языкового самосознания в обществе постепенно растет.

Топ комментарии
+25
Не дивлячись на геноцид рашистів проти українського народу, значна частина населення продовжує спілкуватись мовою ворога,невже не гидко говорити однією мовою з варварами які прийшли тебе убитит ?
показать весь комментарий
24.03.2026 08:13 Ответить
+17
Два мiсяцi ретельноi рихтовки, то щелепа, худчiй свого поросячого вереску, стае в украiномовне русло.
показать весь комментарий
24.03.2026 08:33 Ответить
+13
Ти диви, як кацапи заспівали. А коли забороняли українську в Україні, то про культурний код чомусь не згадували. Ага, хто перейшов на українську - тому пожиттєву стипендію
і орден "За мужність".
показать весь комментарий
24.03.2026 08:33 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Страница 1 из 3
Штрафи штрафами , а от що робити із щелепами???)
показать весь комментарий
24.03.2026 08:03 Ответить
Два мiсяцi ретельноi рихтовки, то щелепа, худчiй свого поросячого вереску, стае в украiномовне русло.
показать весь комментарий
24.03.2026 08:33 Ответить
далеко не завжди...якщо щелепа не має слов'янського коріння то це дуже проблемно..навіть якщо вона сама хоче перейти на українську...це я побачив по своїх побратимах вихідцях з Буджака...
показать весь комментарий
24.03.2026 09:04 Ответить
Ви може й маете рацiю... Буджак увiбрав в себе i пiзнiх трипiдьцiв. i ямникiв, i кiмерiйцiв i пiвнiчнокавказських протогерманцiв, котрi ще тiльки но рухались з Середньоi Азii до Захiдноi Европичастина ямникiв, котрi сепарнули на Схiд, та мутували з нашоi предковоi гаплогрупи(в Середнiй Азii) тепер вже до не нашоi(азiйськоi гаплогрупи) R1a1 Z94 гаплогрупа ( украiнська - R1a1 Z280-283 + i2)... R1a1 Z94 - гаплогрупа влилася i в Iндiйську кров, i в пенджабську, i стала головною для прототюркiв(скiфи-саки) i для самих тюркiв... Та коли iсти хочеться, то люба мова, яка тебе годуе , стае милою.
показать весь комментарий
24.03.2026 09:32 Ответить
д=л
показать весь комментарий
24.03.2026 09:33 Ответить
Кожна мова при бажанні і повазі до етносу(народу), де ти проживаєжш, вивчається. Дуже багато мігрантів переїхали жити до США, Європи, Канади, Автралії, Нової Зеландії, інших країн і там вивчили мови країн, де проживають. Не тільки мову, а і їх культуру. Важко і неможливо вивчити - то відмазки і нехтуванн культурою того народу, де проживаєш. Кажуть, що сама важка мова китайська, але і її знають ті, хто цього бажає.
показать весь комментарий
24.03.2026 09:46 Ответить
Ваша правда.
показать весь комментарий
24.03.2026 10:05 Ответить
чемодан, кордон, мацковія для кожного екземляру руцко-гаварящего лайна, біонепотребу, нащадків червоно-дупих ріпоїдо-совків комуно-нацистів окупантів України, країн Балтії та усього сходу Європи за небажання розмовляти, вчити українську мову !!!
показать весь комментарий
24.03.2026 11:59 Ответить
Кацапорилих до нігтя.
показать весь комментарий
24.03.2026 08:05 Ответить
Ванья, тут не наливають.
показать весь комментарий
24.03.2026 08:35 Ответить
Та *** твою мать, shamov..Ти де був? Привіт . Мені сумно без твого тупого пи₴діжа
показать весь комментарий
24.03.2026 15:09 Ответить
Підпихач узкоязичних? Боротьбіст гребаний.
показать весь комментарий
24.03.2026 08:37 Ответить
Твої конкретні пропозиції: - ЯК ти можеш "перелаштувать мізки"? Бо ""******* - не мешки ворочать...", як каже кацапське прислів"я...
показать весь комментарий
24.03.2026 09:10 Ответить
афігєть!
для цього у нас існує цілий інститут мовного абдудсмена!
для цього у нас ціле міністерство освіти!
для цього у нас були масштабні державні програми!

і, як бачимо все скотилося до: а давайте штрафувати! бо гусей потрібно щипати, поки не здохли?

тож, мені і тут треба все за всіх зробити?
за депутатів опозиціонірити?
за генералів воювати?
за науковців філологів, мову захищати?
показать весь комментарий
24.03.2026 09:24 Ответить
Тобі відома різниця між "критиком" і "критиканом"? Ні? Пояснюю:
"Критик" піддає сумніву якусь позицію чи дію, і пропонує альтернативний варіант (чи варіанти), які, на його думку, кращі...
"Критикан" просто "накидає гімно на вентилятор", не пропонуючи нічого взамін...
Ти ведеш мову не стільки про те, що "офіс омбудсмена", байдикує, а про те, що він робить "неправильно"... Одночасно ти нічого не пропонуєш взамін...
Висновок? Ти - "критикан"...
показать весь комментарий
24.03.2026 09:33 Ответить
а ти, значить, критикан критикана?
це, вище в рангах.
зрозумів.
буду вдосконалюватися.
показать весь комментарий
24.03.2026 09:38 Ответить
Та ні... Я, просто, якщо не знаю альтернативних шляхів - то не критикую тих, хто хоч щось робить... Можливо, "погано", можливо, "неправильно"... Але ж "робить"!? Тому я саме "критик" "критикана"...
показать весь комментарий
24.03.2026 09:56 Ответить
То, краще не робити нічого, ніж робити через сраку.
Як що, це критиканство, то я лютий критикан!
Терміново женить сцаними тряпками, таких керманичей, що ми посадили собі на шию!!!
показать весь комментарий
24.03.2026 12:00 Ответить
Ну то "жени"... Я ще до квітня 2019-го писав, що "Виберете "Блазня" - він зруйнує країну і приведе до неї війну..." Мене мало хто слухав... Всім хотілося "паржать"... тепер "іржуть на кутні"... Від мене ти чого добиваєшся? Щоб я знову, замість тебе, "ішов грудьми на амбразуру"? Досить вже, "находився"... І "комунізм будував", поки був дурним та молодим, і "інтернаціональний обов"язок" виконував, і Незалежність відстоював, і на Майдані стояв... Може, пора тобі мене змінить? А не дорікать мені "нестачею патріотичності"...
показать весь комментарий
24.03.2026 12:09 Ответить
Так як вони перелаштовуються коли приїжджають в Німеччину, Америку і дальше по списку. Якщо там перелаштовуються то в Україні запросто.
показать весь комментарий
24.03.2026 09:32 Ответить
Зовсім різні речі... По-перше, в "Німеччині", "Америці", і "далі по списку", діє ДЕРЖАВНА мова, яку знає (і користується) переважна більшість населення... Якщо ти не знаєш цієї мови, ти - "німий" та "глухий" (і, частково, "сліпий"). В Україні переважна більшість населення розуміє російську, і змушувать себе вчить державну, не треба. Тому "йдуть шляхом найменшого опору" - говорять російською, в надії, що "по умолчанию, меня и так паймут"...
По-друге - мова, це не просто слова, чи їх набір... Це і фонетика (вимова та звуковідтворення - тобто, ота знаменита "русская челюсть"), і словотворення, і побудова речень... Не всі можуть перелаштуваться (більшість просто лінується, йдучи шляхом, який я вказав вище)
По-третє, в багатьох , до цих пір, у напівсвідомості, сидить комплекс "псевдоселюцтва" - коли людина вважає вживання української мови ознакою "меншовартості". І щоб показать себе "прадвинутай" і "гарадской", свідомо переходить на російську мову...
У мене дочка торік їздила до моїх родичів, у село. Так казала, що у неї склалося враження, що вона з тіткою говорить "різними українськими мовами" . "Русизми", від тітки, так і перли...
І це при тому, що дочка живе у місті, яке вважалося одним з "опор русскаязичія", років 20, навіть після отримання Незалежності, а тітка - в центрі Черкащини, яка при СРСР вважалася "оплотом літературної української мови"...
показать весь комментарий
24.03.2026 09:53 Ответить
Тут є українські біженці, кацапи з Харкова, коли звертались до мене кацапською я робив вигляд що не чую і не відповідав, або казав що не розумію і вони переходили на українську. а коли впирались то казав їм пи-дувати в кацапстан і потім вони як миленькі говорили українською.
Найгірше їхні діти, зовсім не розуміють українську і вони їх не вчать. Але по французьки діти швидко навчились говорити і вони їх всюди з собою тягають щоб перекладали.
показать весь комментарий
24.03.2026 10:08 Ответить
Мені якось "паралельно"... Звертаюсь українською, відповідаю українською... Якщо не розуміють - то ЇХ проблеми... Але "демонстрацій" не роблю - не хочу опускаться до рівня кацапів...
А діти кацапські, якщо говорять французською, уже не стануть ні "українцями", ні "росіянами"... Вони стануть ФРАНЦУЗАМИ... "Русскими" залишиться лише маргиналізована частка, яка не змогла "офранцузиться" та стать часткою французського суспільства. Як мені написав один "німець казахстанський", " Некоторые мои соотечественники смогли выехать из "России", в Германию, однако, "Россию" из себя, так вывезти и не смогли...".
Не звертав уваги, що більшість емігрантів, рано, чи пізно, асимілюється? Особливо якщо їх не оточує, в еміграції, маса одноплемінників? Оті "русские дома" тримаються, поки їх "підгодовує" Росія... У нашої діаспори - інша картина ... Якщо росіяни емігрували, переважно, з економічних причин, то українці - з економічних, в які було вплетено і національні, і політичні... Перша хвиля - кінець 19 ст. Австро-Угорщина. Чисто економічні - безземелля, нестатки. Друга хвиля - міжвоєнний період. До економічних причин домішалася і насильницька "полонізація" та "осадництво", яке просувалося поьською владою... . Тобто, національні та політичні причини. Третя хвиля - повоєнна. Там і колишні "власовці", українського походження, і "мельниківці", і колишні "оточенці", які зрозуміли, що їх чекають сталінські табори, не зважаючи на те, що вони чесно воювали на фронті, до перемоги, і "бандерівці" Це вже були переважно, політичні причини... Саме тому наша діаспора збереглася, і вона є "самодостатньою" - її не треба "підгодовувать", щоб вона висловлювала підтримку Україні...
показать весь комментарий
24.03.2026 10:40 Ответить
Так і є, діти швидко вчаться мов, але назад поїдуть з родичами, родичі їх повезуть як війна закінчиться. Ті, які тут досягнуть повноліття, можуть залишитись, якщо захочуть, але мабуть теж поїдуть. Не так просто тут залишитись. З кожним роком змінюють закони щоб менше могли тут закріпитись бо їх є тут маса різних шоколадних і вони продяться як кролики.
показать весь комментарий
24.03.2026 11:06 Ответить
Ти не забувай - КУДИ вони повернуться... Про "відсутність прогресу" у питанні "українізації" "триндять" ті, хто думає, що всі реформи робляться п команді "Раз-два!". Вони вважають, що менталітет людини можна змінить за один день. Колись писав одному, з приводу реформ, які просував Порошенко: "Ти хочеш заснуть у корумпованій країні, де дають і беруть хабарі, а прокинуться у демократичному суспільстві? А ти сам, під час сну, теж змінишся, не докладаючи ніяких зусить? Для вас "ідеальною" є така "демократія", при якій УСІ оточуючі повинні поважать і дотримуваться вимог законів, але щоб у тебе особисто був кум, через якого можна все "порішать"...". Образився...
Те ж саме й тут... Я - "білінгв". Тому і говорю, і думаю однаково, і українською, і російською... Автоматично переходжу з однієї на іншу... Але більшості треба час на перелаштування. І люди ці, спочатку формують у себе в голові, фразу російською, потім, у голові, її перекладають українською, і лише потім - "озвучують"... Їм це важко вдається...
Зараз частенько не тільки в установах, але й на вулиці, чую спілкування українською мовою (що виглядало ДИКО, коли я сюди приїхав у 1995-му році). Потрібен ЧАС...І БАЖАННЯ... Але насильно це "бажання" нав'язать не можна - може викликать протилежний результат...
показать весь комментарий
24.03.2026 11:35 Ответить
Справа не в тому чи їм є куди повертатись, нікого це тут не хвилює. Для них всьо просто - війна закінчилась, їдьте додому, там відбудовувати треба. Вийшло якесь урядове положення що мають виїхати і бїюрократи тупо будуть виконувати. Вони в більшості ніколи б не знали де є та Україна якби не війна. Ті що карту не розуміють і дальше не знають. Я одному поцу з вищою освітою сказав що Україна знаходиться в географічному фентрі Європи то він на мене дивився квадратними очами. Як приїхали перші біженці то я з деякими ходив на префектуру бо вони по французьки нуль, французи по укрїнськи також. Так вони не знали що з ними робити, не прийшла директива від уряду. Перші українці чекали приб. тиждень, або й більше, поки б'юрократів не навчили що, як і на якому папері друкувати дозвіл на проживання. Б'юрократи тупо виконують вказівки і не більше. Буде вкзівка відправити українців в Україну, будуть відправляти.
"Але насильно це "бажання" нав'язать не можна - може викликать протилежний результат..."
Життя повинно нав'язати. Якщо оточення буде спілкуватись виключно українською, то всі будуть, навіть кацапи і Яр Холодний .
показать весь комментарий
24.03.2026 12:32 Ответить
Я не заперечую... Але є різниця між тим, що "саме життя" тебе це змушує робить - бо треба якось співіснувать у суспільстві, і коли тебе "палицею" змушують це робить. У першому випадку це твоє власне рішення, а у другому - "чужий примус"... Саме про це "насилля" я й писав...
До речі - у тебе є якісь претензії до мого "українства"?
показать весь комментарий
24.03.2026 12:41 Ответить
Я ж пожартував і навіть вказав що це жарт.
Твоє укораїнство в принципі не має ніякого значення, головне що не інопланетянин.
Тут майже половина Франції французів таких як я. Зі старшого покоління так взагалі купа з них народились в колоніях. Але вони віджили і їхні погляди і переконання разом з ними, так буде і у вас. Поки живуть совки завжди будуть проблеми. Не будуте ж ви їх "викорінювати" як "викорінювали" поляків на Заході України? Чи будете?
показать весь комментарий
24.03.2026 12:55 Ответить
А ЯК "викорінювали" поляків, "на заході України"? Я знаю кількох поляків, з Рівненщини, заходу Житомирщини... Один з них, колись був навіть районним військовим комісаром... Інший - син священника... Ніхто їх не "викорінював"... Так, була "різня"... Але вона була ВЗАЄМНОЮ... І ще не визначили - з якого ж боку було більше жертв...
показать весь комментарий
24.03.2026 13:01 Ответить
Я думаю що жертв було порівно з двох сторін, або приблизно.
показать весь комментарий
24.03.2026 13:10 Ответить
А я "не думаю"... просто, не знаю... І, якщо поляки якось і провели підрахунки, то з нашого боку вони, ретельно, не велися... Бо при Радянській владі це приховували, а потім було не до тих "підрахунків" - ми на цьому не "зациклювалися"...
показать весь комментарий
24.03.2026 13:13 Ответить
Таки так,на одному пізнавальному каналі дивився сюжет,*один хлопець з друзями(з України) на роверах катаються по Аргентині,заїхали в Апостолес(вікі пише що саме українське місто в тій країні),питали мешканців де можна поїсти борщу,мало того це покоління не розуміє українську,або на рівні 2х слів,(дякую),але знають що вони походять з України,борщу в єдиному укр. ресторані не дали,але наїдки несли нескінченно які не замовляли, ті думали що їх пригощають як дорогих гостей з Батьківщини,але рахунок був на 90чи 120песо,облом стався.
показать весь комментарий
24.03.2026 11:43 Ответить
Кожен вибирає своє життя сам...
показать весь комментарий
24.03.2026 12:01 Ответить
Тут ідеться не про українців з вулиці, що мають право розмовляти хоч ірокезькою, а про суб'єктів господарювання, від яких закон вимагає дотримуватися певних норм у здійсненні їхньої діяльности (як от: вивіски, оголошення та реклама українською мовою, а ще "добридень" замість "здрасьтє" при першому зверненні до клієнта).

Від самого клієнта не вимагається нічого. Він може бути й глухонімим.
показать весь комментарий
24.03.2026 09:53 Ответить
Ви правильно написали. Ця ху...ва амазонка в джунглях мовознавства і Конституції України, вже обісрала кожен кущ, поки шукала тих х ким треба боротися штрафами. Дебілам віддали владу у 2019, вони не здатні нічого нового і значимого побудувати, вони заточені все руйнувати, сіяти хаос і деградацію, у них немає мозоку і духовного відчуття природи взаємодії між людьми і тим, що їх єднає і надихає на шанобливе ставлення один до одного, до мови і країни в якій ми живемо.
Це дегенератка, яка в пошукай найнізменіших підстав карати людей, бо не має емпатії ні до кого.
Сволота дегенеративна 2019 року виплавлення з гімна і палок це вирок країні, нажаль ніщимний((

Я згадала Майдан, де ніхто нікого не примушував говорити українською, але все НАСТІЛЬКИ ДУШЕВНО І ДУХОВНО ЧИСТО надихало саме на це.і само.собою.
Ми втратили це під брудними копитами зеленого.свинства.
показать весь комментарий
24.03.2026 10:11 Ответить
Не дивлячись на геноцид рашистів проти українського народу, значна частина населення продовжує спілкуватись мовою ворога,невже не гидко говорити однією мовою з варварами які прийшли тебе убитит ?
показать весь комментарий
24.03.2026 08:13 Ответить
Усі найбільші мародери і зрадники України мало не щебетали українською. Була ж умова - хочеш красти з державного корита - вчи українську! От вони і вчили, швидко, з репетиторами... Щоб красти з омріяного крісла.
І це був єдиний мотиватор вчити українську - мову юристів і чиновників. І іншої навколодержавної мразі, які сховалися в тіні памятників Шевченку і як хробаки намагаються просочитись між рядками віршів Ліни Костенко.
показать весь комментарий
24.03.2026 08:34 Ответить
Що за маячняколи це олігархи корупціонери говорили українською мовою : хто коломойський ,суркіс ,фірташ ,янукович міндіч ,цукерман,шефір ,95 кватал ,якраз ніхто з них не ховаєтся за Шевченка ,це переважно вороги України.
показать весь комментарий
24.03.2026 08:42 Ответить
Серед усіх ворогів, яких ти перелічив тільки Янукович був держслужбовцем. Але він якраз і говорив (хоч і з натоугою) українською - посада на чолі державного корита зобовʼязувала!
показать весь комментарий
24.03.2026 09:08 Ответить
До речі ,згадав "великого філолога" азірова і його мову "азіровку".
показать весь комментарий
24.03.2026 10:00 Ответить
Вся команда Зеленського розмовляє виключно російською. То Вован читає з папірця українською і корчить із себе патріота. В побуті і між собою, знання історії і традицій - вони кацапи і совкодрочери і ніяк не носії українського. Поверніться до його творчості до 2019 року і навіть після 2019 року, коли вони "Квартал 95" вперто не переходили на українську і попри закон про захист української вели свої передачі російською. Всі попередні концерти і фільми Заленського виключно російською. І не просто російською, а вони принижували в своїй "творчості" все українське. Відкрийте записи розмов бізнес-партнерів Зеленського і його найбижчих друзів працівниками НАБУ - виключно російська. Жодного українського слова. А його радники і помічники Шефіри, арестович та інші виїхавши з України почали хаяти все українське і прославаляти російське. Саме велике зло для України сьогодні займає найвищі кабінети держдавного управління.
показать весь комментарий
24.03.2026 10:02 Ответить
та що ти пздиш. Це хто янукєвічь з кілєй, чи може пшонка, ахмєтов, чи може блдь міндічь? Вони всі пздилі кацапською, брехливий ти клоп
показать весь комментарий
24.03.2026 12:46 Ответить
українізація, це питання освіченості та часу.
ти будеш здивований, але в блінчиках розмовляють різними мовами. в тому числі і кацапською.
мало того, добре знання саме кацапської, не один раз допомагало брати в полон, або знищувати підарів.
тож повторюсь:
українці повинні бажати розмовляти українською, а не боятися штрафу за небажання розмовляти українською!!!
показать весь комментарий
24.03.2026 08:35 Ответить
Я ж кажу, остолоп. Хто вам заважае розмовляти росiйською на побутовому рiвнi... Чи може в законе де таке прописане... Йолоп на йолоповi сидить, ще й кацапомовним йолопорм поганяе.... Ну, це АБЫРВАЛГ какой-то... ЙО-ПЭ-РЭ-СЭ-ТЭ...
показать весь комментарий
24.03.2026 08:44 Ответить
А ну скажи мені - як кацапів найобувати, як ти їх мови не знаєш? Як прослуховувати і т.і.??
показать весь комментарий
24.03.2026 11:48 Ответить
...повинні бажати розмовляти українською, а не боятися штрафу... - все проще паренной репы: стерпится - слюбится... и баста.
показать весь комментарий
24.03.2026 08:58 Ответить
...типо, я не видел еще ни одного какцапа, который бы отказался от украинского сала с хлебом. ЗЫ... на цапомордii сало жуеться... нi... не чевiнь гумом - не прожовуеться каучуком. Бо годують тваринок як не корою бяорьозок , то риб`ячим борошном. Тодi сало тхне ще й риб`ячим жиром.
показать весь комментарий
24.03.2026 09:08 Ответить
Ні, ніхто не буде розмовляти українською, якщо не заборонена російська мова. Навіть діти на вулиці розмовляють українською і до них якась мама привезе дитину, яка розмовляє російською, то через якийсь час всі діти повторюють російські слова, а не навпаки.
Після революції і голодоморів (їх було три), російська влада навязала єдину - російську і ніхто нікого не запитував і не давав час вчити російську - просто не було учбових закладів та іншого на українській. Навіть підручники для вичення технічних дисциплін були на російській. Перейшли за рік-два на російську і до цього часу її тут захищають.
Мені до вподоби слова Леся Подерв'янського: " Ми маємо усвідомити одну річ, що паралельне існування української і російської мови призведе до знищення української. Не тому, що та погана, і не тому, що та добра. Просто російська як імперська мова сильніша, і тому, безперечно, якщо ми хочемо мати країну, ми не маючи нічого проти російської культури, мусимо підтримувати українську. Інакше вона буде животіти, аж поки не здохне. І це наш свідомий вибір: або ми хочемо бути українцями, або не хочемо. Якщо не хочемо, то окей, не треба цим займатися. Поразка призведе не до фізичного, але до ментального знищення України як такої, і українців як народу. Ми просто будемо приєднані до більшої і "величнішої" імперії.". Пропоную подумати над цими словами.
показать весь комментарий
24.03.2026 10:34 Ответить
Ти де живеш?
В якомусь карпатському селі?
Київ, у своїй переважній більшості говорить кацапською, між собою.
Але кияни, тотально говорять українською у всіх закладах та звертаючись до незнайомців!
Діти, особливо до 18, знають три, і чотири мови.
Тож вільно спілкуються рідною, кацапською, англійською та ще однією.
****************!!!
показать весь комментарий
24.03.2026 11:55 Ответить
Я живу на сході України, прямо на лінії фронту, який розділив людей по російській і українській мові. Часто бував в Криму, Одесі, Миколаєві, Дніпрі, то добре володівю темою. В моєму місті до 2014 року годі було почути хоч одне українське слово. Знову такі "профффесора", як Ви вішаєте ярлики "карпатського села"? На Закарпатті, навіть в селі знають крім української ще угорську, чеську, румунську та інші мови. А російськощелепні до кінця не можуть оволодіти російською, за 35 років так не навчилися говорити мовою країни, де псують природу, повітря і їдять їх хліб. Кияни в більшості говорять російською, бо вони зросійщені. Триста раз російська імперія вводила різні закони і укази про заборону української мови і культури. І за українську мову саджали і навіть розстрілювали. Особисто я вважаю, що людина яка живе в російському просторі - росіянин, а не українець, або совок, хоча має український паспорт. Такими вони виховують і своїх дітей.
Приведу цитати про мову та національну ідентичність української мовознгавичі і патріотки Ірини Фаріон: "Мова - це не засіб комунікації. Мова - це форма життя окремої нації"."Наша перемога наступить тоді, коли українець, почувши російську мову, буде розуміти, що перед ним іноземець"."Якщо ти говориш мовою окупанта - ти або окупант, або зрадник"."Якщо людина говорить російською мовою - це діагноз"."Мова - це те, що тримає націю. Якщо ми втратимо мову, ми втратимо державу".
показать весь комментарий
25.03.2026 10:37 Ответить
В яких "блінчиках" розмовляють різними мовами, в тому числі і кацапською? А хто Вам забороняє знати кацапську мову, щоб брати ворога в полон? Під час другої світової війни багато офіцерів Червоної Армії знали німецьку, щоб брати німців в полон, але вони не розмовляли між собою в окопах.
показать весь комментарий
24.03.2026 10:37 Ответить
Україну 300 (триста) років закацаплювали!
Ти хочеш за тридцять років відродити?
Напам'ятаю!!!
Увесь схід та південь засилялися уйобками з сизранєй та саранськів!
У яких блінчіках, питаєш?
Знаєш, що таке блінчік?
показать весь комментарий
24.03.2026 11:49 Ответить
Шановний пане, Ізраїль як державу, хоча він називався раніше по-іншому знищили. Знищили не тільки державу, а їх мову і культуру. Відродження Ізраїлю - це проголошення незалежності держави Ізраїль 14 травня 1948 року, що ознаменувало повернення єврейського народу на історичну батьківщину після майже 2000 років розсіяння (діаспори). Ця подія відбулася завдяки руху сіонізму, масовій репатріації (алії) та Декларації Бальфура, завершивши британський мандат і створивши єврейську державу на землях Палестини. Прихильники державності після створення Ізраїлю зібрали по крупицях всі матеріали про мову, культуру, традиції, історію, релігію і вивчили за дуже короткий термін свого існування. Я ми 35 років після проголошення своєї незалежності не можемо перейти на українську, бо такі як Ви захищаєте російську під приводом захисту інших мов і топчетеся по українській на українській землі.
Я добре знаю, що на схід, південь і навіть в центральну частину України завозилися цілі ешелони російського непатрібу у виморені голом українські села та міста. Знаю також, що на росії проживає від 17 до 25 мільйонів українців. То чому там немає української, жодної школи, бібліотеки, свят, а тут ми маємо не забороняти російську, яка знищує українську?
показать весь комментарий
25.03.2026 10:46 Ответить
Панэ, не все так просто, на первый взгляд. Каазламордая цапорылiя искореняла нашу укриiнську мову не одним розмахом шаблюки, а виважено, не кваплячись, на протязi декiлькох столiть. Радикалiзм кацапам не допомiг би.Ото ж бо, набираемось терпiння... Бог нам допоможе позбавитись мови андровагiв. Дасть бог, земля ластоногих оленiв посиплеться за принципом домiно. Пам`ятаемо, на даний час ми маемо подолати зовнiшнього ворого, не роздмухуючи вогонь у себе з середини. З перемогою вiзьмемось i за внутрiшню ворожу амебу, чи й iнфузорiю-мешту...
показать весь комментарий
24.03.2026 08:54 Ответить
в=ф
показать весь комментарий
24.03.2026 09:09 Ответить
Мне так нравится твой суржик. Ты когда не знаешь как писать на украинском,типа в шутку используешь ненанвистну мову ворога. Но в этом посте я не вижу особого сарказма. Так может лучше не позориться,чем так коверкать мову?
Искореняла... викорінювала-чурка!
показать весь комментарий
24.03.2026 10:00 Ответить
Дуже багато військових спілкується російською мовою і дуже багато нахабних ухилянтів спілкується українською і кричить про патріотизм, прикриваючись якимись довідками з страшними хворобами, хоча зовні схожі на гладіаторів. Я не вважаю, що треба травити людину, дитину, яка не може поки розмовляти українською. Багато українських каналів говорять російською цілодобово і не тому, що не вміють українською, а тому, що Ютуб поширює контент російською в десятки, сотні разів краще. Особисто для мене: спілкуватися російською на зараз не прийнятно.
показать весь комментарий
24.03.2026 09:24 Ответить
Ще раз особисто Вам приведу слова українського письменника Леся Подерв'янського: " Ми маємо усвідомити одну річ, що паралельне існування української і російської мови призведе до знищення української. Не тому, що та погана, і не тому, що та добра. Просто російська як імперська мова сильніша, і тому, безперечно, якщо ми хочемо мати країну, ми не маючи нічого проти російської культури, мусимо підтримувати українську. Інакше вона буде животіти, аж поки не здохне. І це наш свідомий вибір: або ми хочемо бути українцями, або не хочемо. Якщо не хочемо, то окей, не треба цим займатися. Поразка призведе не до фізичного, але до ментального знищення України як такої, і українців як народу. Ми просто будемо приєднані до більшої і "величнішої" імперії."
показать весь комментарий
24.03.2026 10:39 Ответить
Ти це розкажи краще людям в окопах а не сміливо в коментарях
показать весь комментарий
24.03.2026 09:35 Ответить
А що маємо розповісти людям в окопах? Що неуки при владі знищували все українське і породили тут "русский мир", знищили могили дідів і прадідів тих що в окопах, зросійщили їх. На козацьких цвинтарях і на похованням заморених голодоморами до 17 мільйонів українців будували ферми, сілосні ями, щоб стерти пам'ять по вільних козаків-українців? Чи розпровісти їм, як вони воювали разом з кацапами проти турків, і фактично перемогли турків? І як відвоювали кацапам турецькі землі. А коли кацапи поверталися з цієї війни, то оточили Запорізьку Січ, набрехали, що нічого не зроблять Січі, щоб на перемовини вийшли старшини(генерали). А коли ті вийшли, вбили їх і спалили всю Січ. Катували козаків, вішали і спускали на шибеницях по Дніпру вниз, щоб навести страху іншим. Навіть виривали похованих козаків і їх кістки рубали *******... Українцям має про злочини росіян(московиттів, нащадків Орди) розповідати влада, а не створювати срач на мові. Приберіть звідси все російське, бо воно ворожде і ніякого срачу не буде.
показать весь комментарий
25.03.2026 10:55 Ответить
Цілком підтримую!
показать весь комментарий
24.03.2026 08:16 Ответить
І навіть ти нею пишеш! В українській мові нема слова - даже!
показать весь комментарий
24.03.2026 08:37 Ответить
Ось ти причіпився до мене за одне слово. А кацапомовна реклама в публічному прострорі всупереч закону тебе не муляє?
Зараз модер знову видалить. Нелюбить він правди!
показать весь комментарий
24.03.2026 09:03 Ответить
В Україні хочуть різко підвищити штрафи за російську: мовна омбудсменка зробила заяву

У Кремлі аплодують подібним ініціативам, які "СПОСОБСТВУЮТ СПЛАЧИВАНИЮ граждан РФ вокруг вождя т. Путина" - на лозунг "народ и Путин едины" працює вся могутність пропаганди Кремля, РПЦ МП, полезньіе Кремлю ідіотьі...

Невже на фронті воюють за Україну одні чистокровні українці!?

показать весь комментарий
24.03.2026 08:22 Ответить
Ви остолоп, дядя? Де ви бачите, що йде гонитва росiйськоi на побутовому рiвнi?
показать весь комментарий
24.03.2026 08:39 Ответить
Шановний alexandr shamov! Не починайте свій виступ з "Ви остолоп, дядя?" А викладіть свою точку зору ЯК Ви процес заборони уявляєте. Поясніть ЩО значить "на побутовому рівні"?

Життя і проходить на побутовому рівні: дома, на вулиці, у транспорті, у прийомних столоначальників, у кафе, ресторанах, застіллях - гулянках. Там же і стаються конфлікти. Потім у поліцейских протокалах напишуть конфлікт на побутовому рівні...

А у окопах ніби все на побутовому рівні у спілкуванні між воїнами.

А тепер хтось сказав слово на російській і понеслося - отакі "уповноважена із захисту державної мови" для збереження своєї "должності" зробили мову головним і небезпечним подразником громадської думки і продовжують ескалацію ненависті. Це як підрозділи поліції по боротьбі з наркоманією аж ніяк не зацікавлені у самій боротьбі з наркотиків - дохідну "должность".

А тим часом різноманітні підрозділи армії полєзних Кремлю ідіотів в Україні набирає масовості і руйнівної сили.

«Розбий союзи ворога, розділи його бойові порядки - вчить давньокитайська стратегія війни. Одна з тріщин розколу мова. Переконаний не проти мови необхідно мобілізувати, згуртовувати, а проти режиму Путіна. Ще раз У Кремлі аплодують подібним ініціативам, які "СПОСОБСТВУЮТ СПЛАЧИВАНИЮ граждан РФ вокруг вождя т. Путина" - на лозунг "народ и Путин едины" працює вся могутність пропаганди Кремля, РПЦ МП, полезньіе Кремлю ідіотьі...
показать весь комментарий
24.03.2026 09:05 Ответить
Пояснюю, ЩО значить "на побутовому рівні": закон, про який йдеться, стосуеться посадовцiв державного рiвня, пiд час виконання ними службових обов`зкiв, як цього вимагае Конституцiя. також цей закон стосуеться сфери послуг, працiвники котроi мають говорити з клiентом державною мовою. Та як у всiх державах свiту , навiть в цапабадi. ПОБУТОВИЙ РIВЕНЬ: ви - покупець чи клiент банку, можете звертатися за послугою росiйською, а чи й китайською мовою - закон цього не забороняе. До побутового випадку належать розмови на вулицi, чи й вдома... смачного вам - у використаннi в Украiнi языга цапомовного словоблудiя (на побутовому рiвнi).
показать весь комментарий
24.03.2026 09:46 Ответить
Так в ідеалі мало б бути! Це мало б стосуватися тільки державних службовців, напевно дитячих садочків, шкіл, інститутів, лікарень... Одним словом межі розмиті... і ентузіасти, самодіяльні наглядачі зроблять з цього джерело напруги і стануть його роздмухувати. І переміщається ворожість на той же побутовий рівень. Розділення: мова не та, церква не та... У мирні дні це немає наслідків... Україна і без того розколота на тих, хто на фронті - живих і покалічених, мертвих і тих хто записали у "пропав безвісти" їх родин, друзів, волонтерів, працівників тилу "все для фронту" все для перемоги і потужного руху ухилянтів, бізнесу на тому русі...

«Розбий союзи ворога, розділи його бойові порядки - вчить давньокитайська стратегія війни.
показать весь комментарий
24.03.2026 09:59 Ответить
Ясний перець, що основна увага на зовнiшнього ворога, з внутрiшнiм розберемося пiсля перемоги... ЗЫ... виходить ви все добре розумiете, ось тiльки баламутите водичку...
показать весь комментарий
24.03.2026 10:03 Ответить
ГовОрити- это что-то кому-то. А с клиентом должны розмовляти. И так в каждоооом посте. И ты кого-то чему-то учишь? Астанавись
показать весь комментарий
24.03.2026 10:04 Ответить
Пiфагоровi штани у на всi сторони - рiвнi: Говорити - це процес усного висловлювання думок, поглядів, розповідання про що-небудь, або здатність володіти мовою взагалі https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B8 Тлумачний словник української мови. Це дія, спрямована на обмін інформацією, ведення розмови, що охоплює понад 140 синонімів (балакати, мовити, казати, шепотіти) та може означати свідчення про щось... В українській мові обидва дієслова є правильними, але мають різні відтінки: говорити - це процес висловлювання думок, мова (зокрема одностороння), тоді як розмовляти передбачає діалог, обмін думками між двома або більше людьмиЗЫ... ОТЖЕ, процес ГОВОРИТИ е складовою процесу РОЗМОВЛЯТИ... ЗЫ... ДЭТi, слова сол пышеца с мягким знаком. Слова Стамбуль - бэз.
показать весь комментарий
24.03.2026 10:24 Ответить
Панi Рiта, з якого бодуна Вам приверзлося, що я когось навчаю... Я намагаюся апелювати до языкомовних...
показать весь комментарий
24.03.2026 10:29 Ответить
Ви, пані Rita Lin пишите з Ізраюлю, судячи по Вашому прапорцю? Хочу Вас розчарувати, що євреї з України, крім Портнікова, не підтримують українську мову і культуру, а пропагують російську і розмовляють російською і навязують нам разом з росіянами російську. Їм наша мова не потрібна. Вони спілкуються тією мовою, яку їм навя'зувала російська і совкова імперія. Правда в себе на своїй Батьківщині в Ізраїлі, вони чомусь спілкуються на своїй, яку миттєво вивчають і не критикують тих громадян Ізраїлю, oj розмовляють на івриті. А тому Ваші коментарі для мене особисто нічого не означають. Офіційною мовою Ізраїлю є іврит. Арабська мова має особливий статус і широко використовується арабською меншиною. Так? То чому ми маємо терпіти російську від поліції, медиків, транспортників, магазинів, в школах та інших закладах???
показать весь комментарий
24.03.2026 10:52 Ответить
"А тепер хтось сказав слово на російській і понеслося - отакі" наслiдки намагань царськоi росii, СРСРу, а тепер i пiдо.осii вiд своiх потугiв викорчувати украiнську мову в Украiнi. На русоостолопii немаеi украiнських шкiл, а за ваш украiнський сленг на побутовому рiвнi, там вас можуть фiзично знищити. P.S. прохання до остолопiв - не спекулюйте узкоiзычнастью на передовiй, бо там розмовляють хто як може i всим пофiг, головне нищити кацапiв. А пiсля перемоги переможемо i стосовно мови. А всим язиковозобiженим рекомендую шифруватися, бо у випадку потрапляння на кiчу,попадете за дальнiй стiл, ще й отримаете ложку з дiркою.
показать весь комментарий
24.03.2026 09:59 Ответить
Навіть не дочитав. Пишите словами російської пропаганди і ждунів. Скільки можна переконувати громадян України перейти на українську? Чому, як тільки тема заходить про мову, такі як Ви приводять приклади військових які розмовляють російською. Військові якось після війни самі розберуться і вивчать українську, їм там немає коли вчити, але вони страються. Нехай тут, в тилу вчать українську і не тільки мову, а культуру, традиції, свята, а не захищають ідіотів, які нав'язують нам все російське. Я проживав на сході, де зараз проходить лінія фронту і до 2014 року жодного слова там не чув укракїнською, але перейшов на мову країни народу де проживаю. Є помилки, але я страюся. Тимчасово проживаю в Миколаєві, часто буваю в Одеській області. Так там, в Одеській області "на Бесарабії" чомусь всі розмовляють російською і знають російські свята, їх традиції. Зневажають все українське. Там з часів незалежності і духу не було українськогго. То можливо вже прийшов час переходити на свою мову? В самому Миколаєві в магазинах(крім великих супермаркетах), в транспорті, переважно серед поліцейських, медиків звучить російська. Рідко почуєш українську.
Часто гуляю по центральному стадіону міста, де проходять навчання в різних секціях молоді і тренера виховують майбутніх спортсменів на російській мові. То можливо досить за українські гроші виховувати ворогів України? Якщо вони спілкуються російською, то і новини та все інше будуть шукати на російськомовних сайтах. Також спостерігав за мамами з дітьми, які їдуть чи в потязі, чи автобусі і на вимоги мамі вмикнути мультики чи дитячу прогграму - вмикають все на російській мові. В голові дитини залишиться їй рідне не українське, а ті російські мультяжні та казкові герої. Навіть військові їдучи в транспорті з війни у відпустку дивлячть фільми на російській мові. То що ми тут будуємо, Україну чи Малоросію???
показать весь комментарий
24.03.2026 10:18 Ответить
пропагандони вони і є пропагандони без різниці рашистські вони українські, американські чи угорські і т.д. - всі вони однакові , всі вони пропагують інтереси правлячої влади а не те як зробити добро простим людям, люди самі розберуться з ким і як вони будуть спілкуватись. Українці завжди були вільним народом і завжди давали спротив тим хто нав'язував їм свою волю...
показать весь комментарий
24.03.2026 10:53 Ответить
Ні, люди самі не розберуться як спілкуватися. Он ще недавно у 2019 році вибрали не "Армію, мову, віру", а "какую разніцу". А "какая разніца" веде до знищення всього українського, бо в більшості народ - маса є безмовними споживачами і всього до 20% є тими, що можуть критично мислити.
показать весь комментарий
24.03.2026 11:26 Ответить
Спасибі! Ви описали об'єктивну реальність - як воно є насправді. Для початку напишу Вам по секрету: родом Західна Україна - з діда прадіда. Там де ми проживаємо вже ціла алея похоронених вояк з моїм прізвищем... Нам з Вами випало жити у тому середовищі, який склався до нас і незалежно від нас і яке не можливо змінити помахом руки навіть геніального деригента.

Станемо на іншу позицію: не всі хто говорить російською вороги. Чому ми апріорі, на втіху Кремлю, маємо зараховуємо їх до ворогів. То наші сусіди по двору, тренер, продавець, водій трамваю-автобуса. Чому ми не ділимо людей на хороші люди, просто люди, вороги, а по тому на якій мові хто говорить. Україна багатонаціональна держава.

Сталося так, що Орбан повів Угорщину за Путіним. Чи значить це, що ми повинні творити собі ворогів серед угорців?

Щодо ТВ, фільмів, пісень то справді поки що наші "митці" не спромоглися створити конкурентний контент - засилля окадеміків від мішіпоплавського. А все сіре має здатність знищувати на корені любий талант. То вже політика держави, якої ще немає, як і немає те, що населення так і не стало народом
показать весь комментарий
24.03.2026 14:33 Ответить
Ти диви, як кацапи заспівали. А коли забороняли українську в Україні, то про культурний код чомусь не згадували. Ага, хто перейшов на українську - тому пожиттєву стипендію
і орден "За мужність".
показать весь комментарий
24.03.2026 08:33 Ответить
Всі номерні - платна кадра ОПи.
показать весь комментарий
24.03.2026 08:39 Ответить
в моєму підрозділі добра половина бійців були російськомовними, то ти пропонуєш за це їх оштрафувати, щуряка ти тилова...
показать весь комментарий
24.03.2026 08:39 Ответить
Згадайте, що про це свого часу заявляла покійна Фаріон.
За це навіть отримала кримінальне провадження за 4 статтями ККУ.
Якщо хто забув:
"Я не можу назвати їх українцями. Якщо вони не говорять українською мовою - то нехай себе назвуть "руськими". Чому вони такі очманілі? Якщо вони такі великі патріоти - покажіть свій патріотизм. Ну що це за бздура - воювати в українській армії і говорити російською мовою!"
показать весь комментарий
24.03.2026 08:53 Ответить
Ти прекрасно знаєш, що за час війни кількість рускоязиких у війську різко зменшилась. Розумні переходять на українську. Розумні знають, що послуговуватись кацапською, це те саме, що носити при собі русскій прапор і всім його демонструвати.
показать весь комментарий
24.03.2026 09:06 Ответить
я бачу ти відстань відчув...., я щось не бачу такого запалу в боротьті з криміналом, чи він **** наш, свій, його не то що зачіпати його щей поважати потрібно????
показать весь комментарий
24.03.2026 09:18 Ответить
для тупих розжовую на пальцях, завжди у всі часи цінувались воїни які володіли мовою противника, ми на відміну кацапів маємо таку перевагу то з якого куя ми повинні самі ж відмовлятись віж такої переваги, вже від ядерки самі ж відмовились то давай відмовлятись будемо від усього що дає нам перевагу на полі бою, тоді стопроцентово переможемо
показать весь комментарий
24.03.2026 09:46 Ответить
ти дов..бойоб ??? але що від триденого ботяри можна очікувати?
показать весь комментарий
24.03.2026 10:06 Ответить
Страница 1 из 3