16083 посетителя онлайн

Россия модернизировала "Искандеры" и "Кинжалы", чтобы обходить Patriot, — FT

Три Patriot для Украины

Россияне начали применять при обстрелах Украины модернизированные ракеты "Кинжал" и "Искандер", которые могут "запутывать" и обходить зенитно-ракетные комплексы Patriot. Уровень перехвата баллистических ракет украинской противовоздушной обороной упал с 37% в августе до 6% в сентябре.

Об этом сообщает Цензор.НЕТ соссылкой на Financial Times.

Россия модернизировала баллистические ракеты

По словам украинских и западных чиновников, месяцы разрушительных российских воздушных атак свидетельствуют о том, что РФ удалось модифицировать свои ракеты, чтобы обходить украинскую противовоздушную оборону.

Нынешние и бывшие украинские и западные чиновники считают, что Россия, вероятно, модифицировала свою мобильную систему "Искандер-М", которая запускает ракеты с оценочной дальностью до 500 км, а также баллистические ракеты "Кинжал", которые запускаются с воздуха и могут пролетать до 480 км.

Сейчас ракеты движутся по типичной траектории, а затем меняют курс и пикируют под большим углом или выполняют маневры, которые "запутывают и обходят" перехватчики Patriot.

Это "меняет правила игры для России", сказал один бывший украинский чиновник. Поскольку Киев также сталкивается с замедлением поставок перехватчиков ПВО из США, ракетная кампания уничтожила ключевые военные объекты и критическую инфраструктуру в преддверии зимы.

Эффективность украинской ПВО

Уровень перехвата баллистических ракет Украиной улучшился в течение лета, достигнув 37% в августе, но упал до 6% в сентябре, несмотря на меньшее количество запусков.

В среду ВВС Украины сообщили, что все четыре ракеты "Искандер-М", выпущенные ночью, избежали ПВО страны и попали в цели.

Этим летом ракеты серьезно повредили по меньшей мере четыре завода по производству дронов в Киеве и окрестностях.

В частности, местные чиновники сообщали об ударе 28 августа по объекту, производящему турецкие дроны Bayraktar.

Две ракеты, выпущенные во время этого удара, были нацелены на офисы компании, которая проектирует и производит компоненты для беспилотных систем, сообщили чиновники, знакомые с инцидентом.

Российские ракеты обошли украинскую противовоздушную оборону и повредили офисы делегации ЕС и Британского совета, которые располагались неподалеку.

Вызовы для систем Patriot

Перехватчики Patriot - единственные в арсенале Киева, способные сбивать российские баллистические ракеты. Крылатые ракеты можно сбивать с помощью менее совершенных средств ПВО, но обновления российских ракет усложнили эту задачу.

Как отметил западный чиновник, первым признаком модернизации стало заметное снижение эффективности перехвата. Приближающиеся ракеты ведут себя по-другому в "конечной фазе", отклоняясь от ранее установленных параметров поражения.

Оценка подтверждается отчетом специального генерального инспектора Агентства оборонной разведки США за период с 1 апреля по 30 июня. Согласно документу, Вооруженные силы Украины "имели трудности с последовательным использованием систем противовоздушной обороны Patriot из-за недавних тактических усовершенствований России, в частности усовершенствований, которые позволяют ее ракетам менять траекторию и выполнять маневры".

В отчете приведены примеры атак 28 июня и 9 июля, когда украинская ПВО смогла сбить лишь часть ракет.

Сергей Кислица, первый заместитель министра иностранных дел Украины, заявил Financial Times, что россияне "продолжают существенно модернизировать технологии своих "Искандеров" и других ракет". Он отметил необходимость для партнеров Киева перекрыть потоки компонентов западного производства в Россию, в частности через Китай.

Топ комментарии
+17
А каким образом летящая со скоростью по 5-6 махов по баллистической траектории ракета с выгоревшим двигателем может маневрировать? Никаких аэродинамических рулей там нет, да и силы которые будут действовать на ракету при такой скорости - ее просто разорвут. Может быть дело в том что орки начали бить баллистикой туда где ее нечем перехватывать? Оттого и такой процент. У нас последней модификации ПАК-3 которые способны перехватывать баллистику всего ничего даже из того небольшого количества Петриотов.
показать весь комментарий
02.10.2025 11:35 Ответить
+16
Ну, мабуть, скільки іде війна, стільки їх і модернізують. Що абсолютно очікувано і логічно. Звісно що це не корелює з "мобікі-чмобікі" та "штурми на віслюках"
показать весь комментарий
02.10.2025 11:36 Ответить
+14
Кукурікають на кожному кутку де та що збирається, а потім ракети прилітають.
показать весь комментарий
02.10.2025 11:36 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Страница 1 из 2
Збирайте дрони на кухнях
показать весь комментарий
02.10.2025 11:32 Ответить
збирайте реб за гаражами!
а, ракети на дачах!
показать весь комментарий
02.10.2025 11:33 Ответить
На вихідних планую піти в гараж. Візьму пляшку та запущу верстати - спробую зробити аналог Tomahawk
показать весь комментарий
02.10.2025 11:35 Ответить
візьміть мене!
я візьму хліба, ковбаски, сиру та пиво.
будемо разом крутити гайку.
показать весь комментарий
02.10.2025 11:39 Ответить
Взагалі то Гайка була мишою або бурундучкою )) чи хомячинею ))
Але якщо довподоби аніме, то хай вже гайку 😁😄😄😄
показать весь комментарий
02.10.2025 11:51 Ответить
Мишкою)) то Чіп з Дейлом були бурундуками))
показать весь комментарий
02.10.2025 15:39 Ответить
Нащо нам ракети? Нам ракети не потрібні! Ракети -- то минулий вік! Клятий Порошенко будував ракети, а нам вони не потрібні. Дрони -- наше всьо!
показать весь комментарий
02.10.2025 12:04 Ответить
хммм....
а, українцям так зайшов рожевий колір фламінги.
ну, ні так ні.
тим більше, що трамп пообіцяв відсипати томагавків.
через два три тижні.
показать весь комментарий
02.10.2025 12:07 Ответить
А-а-а, ну якщо сам Трамп обіцяв, то ми обов'язково ті "сокири" отримаємо! Жодних сумнівів!
показать весь комментарий
02.10.2025 12:24 Ответить
Нещодавно десь прочитав, мовляв: "американські Томагавки -- це та ж сама історія, як і німецькі Тауруси"
показать весь комментарий
02.10.2025 12:27 Ответить
Коли Зєля вже посадить того Порошенка? Ніяк дочекатись не можу! І прокурори вже всі свої на 100%, а Порох все ще не сидить, навіщось ЗСУ допомагає... Не розумію я цього.
показать весь комментарий
02.10.2025 12:22 Ответить
Ви якось незрозуміло написали -- то Порох "уничтожил и народ и страну" ???
показать весь комментарий
02.10.2025 14:11 Ответить
Стіна дронів! І ціла шафа Фламіндічєй!
Ух як запустимо!!! Ух як запустимо все у офшориии...
показать весь комментарий
02.10.2025 11:52 Ответить
Всі ракети модернізували?Коли вони встигли це зробити?
показать весь комментарий
02.10.2025 11:33 Ответить
Ну, мабуть, скільки іде війна, стільки їх і модернізують. Що абсолютно очікувано і логічно. Звісно що це не корелює з "мобікі-чмобікі" та "штурми на віслюках"
показать весь комментарий
02.10.2025 11:36 Ответить
Згоден, це якась маячня.
показать весь комментарий
02.10.2025 11:37 Ответить
Які "всі"? У них особливо великого запасу давно немає - вони їх виготовляють і використовують.
показать весь комментарий
02.10.2025 11:41 Ответить
Так балістична ракета,не може в принципі маневрувати.
показать весь комментарий
02.10.2025 11:53 Ответить
Можливо, щось вигадали для одноразового невеликого маневру у розріджених слоях атмосфери. Хз, що саме, може щось типу піропатрону якогось, який на пів-градуса змінить траєкторію - цього вже достатньо (це чисто мої фантазії, що саме там може бути - не в курсі).
показать весь комментарий
02.10.2025 11:59 Ответить
"[…] на пів-градуса змінить траєкторію […]" - і куди та ракета влучить після такої зміни?
показать весь комментарий
02.10.2025 12:20 Ответить
Якщо це відхилення включено у розрахунки - то, мабуть, туди, коли цілили.
показать весь комментарий
02.10.2025 12:53 Ответить
Та вони й так часто влучають абикуди, а з тими додатковими відхиленнями?
показать весь комментарий
02.10.2025 14:03 Ответить
А если она изначально отклонялась на эти пол градуса от цели?
показать весь комментарий
02.10.2025 13:03 Ответить
Балістичну ракету збивають,нижче.Чуда в балістичних рактах не буває.Банально просто ракет не вистачає і все.Бо на одну балістичну витрачається по кілька протиповітряних.
показать весь комментарий
02.10.2025 12:54 Ответить
Згоден, на практиці, згідно відкритих даних західних джерел (CNN, Pentagon), перехоплення цих ракет відбувається переважно на термінальній фазі (підхід до цілі, висота <20-40 км, швидкість ~Mach 3-5). Це пов'язано з маневрами ракет на цій ділянці (ерратичні повороти, "pull-up" для корекції), що ускладнює прогнозування, але створює "вікно" для систем на кшталт Patriot PAC-3, які розраховані на балістичні цілі. Успішність залежить від насичення (saturation attacks) - при масованих ударах (2025 р.) відсоток перехоплень падає (з 37% у липні до 6% у вересні для БР). Україна перехопила ~20-30% "Іскандерів" та ~50-70% "Кинджалів" (загалом >10 "Кинжалів" з 2023 р.)
"Іскандер-М" (9М723)
Основна ділянка перехоплення: термінальна фаза (останні 10-20 с польоту, висота <20 км). Тут ракета виконує інтенсивні маневри (до 30g), випускає декої (теплові/радіолокаційні приманки) та переходить на оптичне наведення (DSMAC). Patriot PAC-3 перехоплює на основі прогнозу траєкторії, але модернізовані версії Іскандерів -М (з 2025 р.) з квазі-балістичними маневрами та радарами-декоями ускладнили перехоплення- відсоток успіху значно знизився.
"Кинжал" (Х-47М2)
Основна ділянка перехоплення: термінальна фаза (підхід до цілі, висота <20 км, швидкість падає до Mach 3.6). Ракета ерратично маневрує, але сповільнюється для корекції ("rear up"), створюючи вікно для Patriot.
показать весь комментарий
02.10.2025 13:49 Ответить
Як на такі швидкості,відбувається оптичне н6аведення?
показать весь комментарий
02.10.2025 13:55 Ответить
БР Іскандер-М трохи може маневрувати, але значно гірше, ніж КР Іскандер -К.
БР 9М723 ОТРК Іскандер слідує сплощеній (депресованій), квазібалістичній траєкторії, що дозволяє проводити непередбачувані маневри (відхилення вгору, вниз, ліворуч, праворуч) на основі алгоритму з елементами випадкової генерації чисел. Це робить політ "хаотичним" (як "падаючий камінь з коливаннями"), ускладнюючи прогнозування для радарів ППО.
Ділянки траєкторії, де виконуються маневри ухилення:
1)Середня фаза (midcourse, висота >40 км): перехідна балістична частина з мінімальним маневруванням; основне ухилення - для уникнення горизонту радарів ППО. Час у цій фазі - до 80% польоту.
2)Термінальна фаза (висота <20-40 км, підхід до цілі): інтенсивні маневри - круті повороти, вертикальний піке з хаотичними відхиленнями. Час фази - 10-20 с, швидкість - до 2,1 км/с. Тут випускаються декої (хибні цілі) та активується оптика для ідентифікації цілі.
Керування ракетою здійснюється інерційною системою з оптичною корекцією (DSMAC) на термінальній фазі, а також супутниковою (ГЛОНАСС). Ракета не виходить за межі атмосфери, що забезпечує аеродинамічне керування за допомогою хвостових рулів і газодинамічних рулів.
показать весь комментарий
02.10.2025 13:15 Ответить
То як хаотичний рух,в ціль попадає?Непередбачувані маневри,цне те що ***** говорив.Але це стосувалорся інших ракет.
показать весь комментарий
02.10.2025 13:20 Ответить
Забезпечення попадання в ціль при змінах траєкторії (Іскандер-М):
1)Система керування: інерційна з корекцією по ГЛОНАСС на середній фазі; на термінальній - оптична DSMAC (порівняння ландшафту з цифровою картою) для точності 5-30 м (КІВ).
Алгоритм обмежує відхилення ракети при маневруванні, щоб маневри не перевищували допустимі межі (ракета "тремтить" навколо основної траєкторії).
Додаткові засоби: можливість прийому команд по каналу зв'язку для перенацілювання в польоті. Приманки (декої) відволікають перехоплювачі, дозволяючи ракеті скоригувати курс. Навіть після маневрів точність зберігається завдяки реальному часу обробки даних та відпрацювання команд коригування траєкторії.
показать весь комментарий
02.10.2025 13:37 Ответить
Якщо швидкість велика,то як вона може порівнювати ландшафт?Крилаті ракети,мають низьку швидкість,а тут кілька махів.
показать весь комментарий
02.10.2025 13:46 Ответить
Мова не про навігацію, а про донаведення при незначному відхиленні лише на "зображення" в малому околі цілі.
показать весь комментарий
02.10.2025 13:53 Ответить
Як на такій великій швидкості відбувається оптичне наведення? Що там видно взагалі?
показать весь комментарий
02.10.2025 13:56 Ответить
Швидкість на термінальній ділянці знижується з гіперзвукової до надзвукової, що і дає цім ракетам часове вікно для коригування на ціль, а Патріоту- часове вікно для перехоплення.
Механізм оптичного коригування на термінальній ділянці.
Термінальна фаза - остання ділянка польоту (висота <20-40 км, час ~10-20 с, швидкість ~Mach 3-5 для "Іскандера" і ~Mach 3-10 для "Кинжала"), коли ракета виконує інтенсивні маневри ухилення (вертикальні/горизонтальні відхилення, "піке") для уникнення перехоплення ППО (наприклад, Patriot PAC-3).
Після маневрів ракета повинна точно навестися на ціль. Оптична система ракети DSMAC складається з оптичної камери (інфрачервона або електронно-оптична) в носовій частині ракети, захищеної теплостійким обтічником (з кераміки або кварцового скла, стійкого до нагріву від плазми на швидкості >Mach 5). Камера сканує поверхню землі в реальному часі.
Принцип роботи: камера фіксує ландшафт (контури будівель, доріг, природних об'єктів) на термінальній фазі, коли ракета знижується до висоти <20 км і швидкість падає (особливо для "Кинжала", до ~Mach 3-4 через опір атмосфери). Здійснюється порівняння з еталоном: бортовий комп'ютер зіставляє отримане зображення з цифровою картою місцевості (еталонними даними), попередньо завантаженими в пам'ять ракети. Алгоритми кореляції визначають відхилення від цілі (з точністю до метрів). Далі - корекція траєкторії: На основі розбіжностей система керування (інерційна + ГЛОНАСС) видає команди на аеродинамічні рулі (4 стабілізатори) або газодинамічні імпульсні двигуни, щоб скоригувати курс. Маневри виконуються з перевантаженнями до 20-30 g, але з обмеженнями, щоб не відхилитися від цілі.
показать весь комментарий
02.10.2025 15:15 Ответить
Що можна побачити,на шівидкості під 4 махи?
показать весь комментарий
02.10.2025 16:27 Ответить
БР, яка пікірує на ціль, може "бачити" зображення цілі в деякому околі, близькому до границь КІВ за ТТХ.
показать весь комментарий
02.10.2025 19:52 Ответить
"Кинжал" - авіаційна, квазігіперзвукова, аеробалістична ракета (на базі "Іскандера"), маневрує на всіх фазах, але критики (китайські аналітики) зазначають, що це не справжня гіпервзвукова зброя, що планує, як глайдер, а адаптована БР з обмеженою маневреністю на високих швидкостях через плазмову оболонку.
Технічні можливості маневрів ухилення:
1) Аеробалістична траєкторія: хаотизований (непередбачуваний) політ з маневрами в вертикальній і горизонтальній площинах; швидке прискорення до Mach 4-10 ускладнює відстеження.
2)Маневри за допомогою аеродинамічних рулів і маневрових двигунів.
3) Гіперзвукова маневреність: ухилення на високих швидкостях (до 10 Mach), але обмежене в щільних шарах атмосфери; плазма на термінальній фазі блокує радіохвилі, ускладнюючи наведення перехоплювачів.
Ділянки траєкторії, де виконуються маневри:
а)Початкова фаза (після скидання з носія, висота 10-15 км): прискорення з маневрами для входу в аеробалістичну траєкторію; особливо уразлива для перехоплення саме тут (рекомендовано збивати на цьому етапі).
б) Середня фаза (midcourse, висота 20-40 км): балістичний підйом з корекціями; маневри для уникнення радарів (квазі-балістичний профіль).Т
в) термінальна фаза (висота <20 км): Інтенсивні ухилення - круті повороти, піке; швидкість ~Mach 3-10, час - секунди. Плазма робить ракету "невидимою" для РЛС.
показать весь комментарий
02.10.2025 13:31 Ответить
Це і не є гіперзвукова зброя.
показать весь комментарий
02.10.2025 13:48 Ответить
Згоден. Дивлячись як класифікувати
рашисти рекламують, це як гіперзвукову зброю на підставі швидкості, яку ракети розвивають на деяких ділянках траєкторії. Але гіперзвукову швидкість поза атмосферою вже давно здатні розвивати практично всі балістичні ракети.
За західною класифікацією двома основними ознаками справжньої гіперзвукової зброї є
1) наявність бортового ППРД, 2)можливість тривалого аеродинамічного польоту і маневрів в атмосфері з гіперзвуковою швидкістю (наприклад - глайдери).
показать весь комментарий
02.10.2025 14:03 Ответить
Фау майже таку швидкість мала.Такої зброї,ще ні в кого масово на озброєні немає.
показать весь комментарий
02.10.2025 14:06 Ответить
Вундервафе. Цю ракету Марк Солонін розбирав.А він інженер-ракетник за освітою.
показать весь комментарий
02.10.2025 13:50 Ответить
Він авіаційний інженер у галузі авіаційних двигунів і планеру, а не ракет. За його словами трохи займався радянською лазерною зброєю у КБ.
Про радянську лазерну зброю розповідав непогано, але чомусь не врахував, що за час, поки він глибоко був занурений у питання історії початку WW2, відбувся якісний стрибок технологій HELWS, завдяки наступим науково-технічним результатам:
1) Когерентному комбінуванню променів (CBC): 100-200 волоконних лазерів (~1-2 кВт кожен) синхронізуються за фазою, створюючи єдиний потужний лазерний пучок із мінімальною дифракцією.
2) Компенсації турбулентності повітря: нова адаптивна оптика коригує фазові спотворення, забезпечуючи дифракційно-обмежений промінь (beam quality M² ≈ 1).
3)Великій апертурі HELWS(вихідний отвір 450 мм), яка зменшує дифракційне розширення (дифракційний ліміт ~λ/D, де λ=1 мкм, D=0.45 м, дає кут ~2 мкрад, або ~2 см на 10 км).
4) Зворотній адаптивній оптиці, яка використовує відбитий сигнал від цілі для динамічної корекції, забезпечуючи точність наведення лазерного променя на рухому ціль.
Все це у підсумку надає можливість HELWS Iron Beam 450 доставляти ~100 кВт на площу ~3.14 см² (діаметр 2 см) на 10 км; щільність потужності: ~30-32 МВт/м² (100 кВт / 3.14×10⁻⁴ м²); енергію за dwell time (~4 с)у кількості 400 кДж (100 кВт × 4 с), достатню для нагріву металу до випаровування (1500-3000°C). Втрати: ~20-30% через атмосферу (поглинання, розсіювання), ефективна доставлена енергія ~70-80 кВт.
показать весь комментарий
02.10.2025 14:58 Ответить
Лазерна зброя має низький ккд.
показать весь комментарий
02.10.2025 16:29 Ответить
ККД Iron Beam 450 у ясну погоду, 27-31, у туман, пил 19-21 (%).
показать весь комментарий
02.10.2025 19:47 Ответить
Це дуже низько.І коштує воно дорого.І ще має дороблятися.
показать весь комментарий
02.10.2025 21:05 Ответить
Один постріл HELWS по цілі коштує близько 10 дол. США.
Якщо порівнювати зброю для ППО/ПРО за ціною одного пострілу, то HELWS - найдешевша.
Зрозуміло, що в лазерної зброї є певні ТТХ, і вона не є "вундерваффе", а ефективно застосовується, як підсистема зброї в єдиній системі ППО/ПРО з іншими підсистемами зброї.
показать весь комментарий
02.10.2025 21:21 Ответить
Сама установка скільки коштує? При пострілі споживає дофіга енергії.Було бойове застосування?
показать весь комментарий
02.10.2025 21:45 Ответить
Подивився відео.яке два тижніф назад опубліковане.Так вона не одразу шахед підсмажила.Що вона ракеті,як іскандер зробить?
показать весь комментарий
02.10.2025 21:52 Ответить
Не знаю, бо вона ще не продавалась нікому. Пишуть, що випробування дослідного зразка бойовим застосуванням успішно завершені , і з урахуванням успішних результатів, принято рішення поставити її на озброєння цього року. Один постріл лазером використовує електроенергію, яка вартує близько 10 доларів США. Це не "дофіга"
показать весь комментарий
02.10.2025 22:44 Ответить
Так а обслуговування?Лінзи мають знос і весь комплекс доволі складний.Цілу електростанцію потрібно окремо,щоб його живити.Коштує велитенських грошей.Ну може Ізраїлю підходить.Нам то точно таке ні.
показать весь комментарий
02.10.2025 22:48 Ответить
Так, дуже складна система, і обслуговування недешеве. Собівартість виробництва поки невідома, але вартість розробки, яка тривала років 20, мабуть, мільярди доларів.
показать весь комментарий
02.10.2025 23:00 Ответить
Вона "підсмажує" ціль певний час при "пострілі".
Ця технічна характеристика має назву dwell time.
При фокусуванні енергії лазеру на цілі у пляму діаметром 2 см на відстань до 10 км (щільність 30 МВт/м²) потрібно dwell time 2-4 с для ракет/дронів. Турбулентність/погода може розфокусувати пляму до ~3 см, і тоді dwell time необхідно збільшити до 5-8 с.
показать весь комментарий
02.10.2025 22:55 Ответить
На відео було вражено тільки дрон.
показать весь комментарий
03.10.2025 00:34 Ответить
На ось цьому відео показано ураження не тільки дрону:
https://www.youtube.com/watch?v=WoPoM1JUbL0
показать весь комментарий
03.10.2025 02:01 Ответить
Снаряди якісь.Хочу подивитися,як балістику гасить.
показать весь комментарий
03.10.2025 02:05 Ответить
Некеровані артилерійські снаряди, мінометні міни летять саме балістичною траєкторією.
На відео ще показані саморобні малі ракети "Касам" (металева труба, довжиною близько 0,7м,
5-18 км) і різні дрони - мопеди та реактивні, якими обстрілюють Ізраїль.
показать весь комментарий
03.10.2025 10:31 Ответить
Іран балістичними ракетами стріляв.
показать весь комментарий
03.10.2025 11:05 Ответить
Iron Beam 450 за ТТХ не призначений для ураження БР, якими Іран обстрілював Ізраїль.
У відео показані всі можливі типи цілей, які здатна уражати ця HELWS у складі системи ППО/ПРО. Там не показані цілі з масогабаритними характеристиками іранських БР.
показать весь комментарий
03.10.2025 11:16 Ответить
А ракети то найголовніше.Цей лазер коштував мільярди і лише для безпілотників і якихось мінометів.
показать весь комментарий
03.10.2025 11:22 Ответить
Вже наче пройшов бойове застосування,проти хамас.
показать весь комментарий
02.10.2025 21:58 Ответить
Коли? Нажаль, кацапи, на відміну від нас, не торохтять на кожному розі скільки та шо зробили. Велика війна йде вже майже 4 роки. Може й зробили, не знаю. Але останні влучання говорять про те, що балістику ми майже перестали збивати. На жаль, це потрібно визнати та думати що з цим робити.
показать весь комментарий
02.10.2025 11:43 Ответить
Щоб збивати балістику.потрібьно ракети до комплексів.США не багато виготовляє цих ракет.З цим снічого не зробиш,окрім симетричнимх ударів у відповідь.ППО набагато складніше зробити,ніж ракети.
показать весь комментарий
02.10.2025 11:50 Ответить
Так я ж і говорю. Не торохтіти про Фламінги та Посейдони та багато чого, а працювати, працювати і працювати над цією проблемою.
показать весь комментарий
02.10.2025 12:06 Ответить
"...кацапи, на відміну від нас, не торохтять на кожному розі скільки та шо зробилилять".
показать весь комментарий
02.10.2025 12:22 Ответить
Той хто хоче -- робить. Хто не хоче -- не робить.
показать весь комментарий
02.10.2025 12:05 Ответить
Нам ракети потрібні.В нас немає технологій і можливостей,щоб свій Петріот зробити.І щоб цих комплексів.були десятки.Ракети можна зробити.І важкі безпілортники.
показать весь комментарий
02.10.2025 12:56 Ответить
Якщо ракети потрібні, то чому їх досі -- в середині четвертого року його війни -- немає?
показать весь комментарий
02.10.2025 14:13 Ответить
А каким образом летящая со скоростью по 5-6 махов по баллистической траектории ракета с выгоревшим двигателем может маневрировать? Никаких аэродинамических рулей там нет, да и силы которые будут действовать на ракету при такой скорости - ее просто разорвут. Может быть дело в том что орки начали бить баллистикой туда где ее нечем перехватывать? Оттого и такой процент. У нас последней модификации ПАК-3 которые способны перехватывать баллистику всего ничего даже из того небольшого количества Петриотов.
показать весь комментарий
02.10.2025 11:35 Ответить
Давно спостерігаю за цими дискусіями, теж не розумію...
Хіба що вмикати-вимикати прискорення - з надією що високоточна ПАК-3 НЕ_встигне вирулити то нової точки розрахованого зіткнення. ....
Все інше якось ну не заучить... або ракета розпадеться або "запутається" і отримає отріцатєльную точность
показать весь комментарий
02.10.2025 11:42 Ответить
Там є графітові газові рули, як у ФАУ-2. В ще невеликі аеродинамічні поверхні.
показать весь комментарий
02.10.2025 12:48 Ответить
У нас тільки вона і є. Могли вибити частину пускових у нас
показать весь комментарий
02.10.2025 11:43 Ответить
Дело в том что там твердотопливный двигатель. Он полностью выгорает еще на этапе разгона. Дальше ракета летит в верхних слоях атмосферы по инерции и падает. Никаким образом поддать газку или затормозить она уже не может. Причем входит она в плотные слои на скорости под 3 км\секунду. Любые попытки поменять направление полета приведут к таким диким перегрузкам что ракета просто развалится. Ведь корпус ракеты это или легкие сплавы или композитные материалы - там не идет речь что летит чугунная болванка.
показать весь комментарий
02.10.2025 11:47 Ответить
Можливо, щось приліпили додаткове одноразове, що у верхніх слоях атмосфери перед падінням змінює напрямок руху на якісь пів-градусу.
показать весь комментарий
02.10.2025 12:02 Ответить
Що приліпили?Змінили конструкцію пускових іскандерів?
показать весь комментарий
02.10.2025 12:58 Ответить
Чому пускових? Самих ракет і в ПЗ розрахунків
показать весь комментарий
02.10.2025 13:02 Ответить
Так приблуда ж по вашому причеплена до ракети,чи як?Це вже характеристики ракети інші і по іншому ракета летитить.Ніякихз непередбачуваних траєкторій.як чв мультиках показували,немає.
показать весь комментарий
02.10.2025 13:06 Ответить
Я не писав, що щось збоку приклеено. Могли щось вставити у корпус, не змінюючи його зовнішньої констукції
показать весь комментарий
02.10.2025 13:22 Ответить
Так вага ракети зміниться,а від так всі інші характеристики.Як це дозволить ракеті обходити ППО?
показать весь комментарий
02.10.2025 13:28 Ответить
Все це вирішується перекомпонуванням внутрішніх елементів. У кацапні, нажаль, є багато непоганих інженерів.

"Як це дозволить ракеті обходити ППО?"
Я не знаю, на якому етапі Петріот починає розрахунок точки перехоплення цілі. Якщо зміна курсу відбуваєтся вже після - це впливає на можливість обходу ППО, хіба ні?
показать весь комментарий
02.10.2025 13:34 Ответить
В України банально ракет немає,для ППО і все.Їх всього 500 в рік виготовляють.А Петріоти в багатьох країнах стоять.
показать весь комментарий
02.10.2025 13:42 Ответить
Можливо. Але тоді для чого робити вкиди про модифікації?
показать весь комментарий
02.10.2025 14:18 Ответить
Бо ракет немає.Мало було різних вкидів за роки?
показать весь комментарий
02.10.2025 16:32 Ответить
Якщо немає ракет - так і треба казати - для кого тоді вброси про модифікації? Кацапів обманути? Але кацапи краще за нас знають, чи є у них модифікації, чи немає. Американців заставляти доробляти Петріоти? Щоб вони зупинили пока дороблятимуть, виробництво ракет?
Яка може бути мета?
показать весь комментарий
02.10.2025 16:45 Ответить
За мету,питання не до мене.
показать весь комментарий
02.10.2025 17:08 Ответить
Ну це ж ви стверджуєте, що інфа про удосконалення ракет кацапами - це туфта і насправді просто маємо недостачу зенитних ракет. От я й питаю у вас, яка могла б бути мета вбросу, якщо це реально вброс. Бо я особисто не бачу сенсу брехати про удосконалення.
показать весь комментарий
02.10.2025 17:42 Ответить
Так про недостачу постійно казали і неодноразово.А статтів різних виходили багато,які не відповідали дійсності.
показать весь комментарий
02.10.2025 17:51 Ответить
І пускова має бути інша.
показать весь комментарий
02.10.2025 13:07 Ответить
https://missilery.info/missile/iscander Обережно!!!
Не луснуть.
показать весь комментарий
02.10.2025 12:52 Ответить
Я даже не собираюсь рассматривать российские рекламные буклеты как источник информации. Тем более что возможность поражения подвижных целей возможна для крылатой ракеты Искандер-К, но никак не баллистической которая наводится инерциальной системой а потом - по их утверждениям - оптикой.
показать весь комментарий
02.10.2025 13:29 Ответить
Іскандер-М :
1)додаткові маневрові двигуни: на термінальній фазі активуються малі твердопаливні або газодинамічні імпульсні двигуни (розташовані в середній частині ракети), які створюють бічні імпульси для "хаотичних" маневрів (до 20-30 g).
2)аеродинамічні рулі: чотири складані стабілізатори (хвостові плавці) з композитних матеріалів (вуглецеве волокно або армований пластик). Керуються електромеханічними приводами для відхилення на кути до ±20°. Використовуються на всіх фазах, особливо в атмосфері (<50 км).
3)газодинамічні рулі: розташовані біля сопла або в середній частині, активуються струменями газу високого тиску (з допоміжних газогенераторів). Забезпечують швидкі маневри на термінальній фазі, коли аеродинамічні поверхні менш ефективні через високу швидкість.
Кинджал:

а)Аеродинамічні рулі: чотири складані стабілізатори (аналогічні "Іскандеру") з композитних матеріалів, керовані сервоприводами. Ефективні в атмосфері (<40 км), менш ефективні на високих швидкостях через плазмову оболонку, яка знижує аеродинамічну чутливість. б)Газодинамічні системи: Використовуються для швидких маневрів на термінальній фазі. Струмені газу (від газогенераторів або малих РДТТ) створюють імпульси для бічного відхилення.

"Іскандер" більше покладається на аеродинамічні маневри в атмосфері (<50 км), тоді як "Кинджал" використовує бічні двигуни через обмеження аеродинаміки на гіпервзвукових швидкостях (плазмова оболонка).
показать весь комментарий
02.10.2025 14:18 Ответить
Да, судя по Вики у нас только ПАК-3. Но Вики верить это такое себе. В любом случае для перехвата баллистики нужно чтобы были и перехватчики, и чтобы они были в этот момент заряжены, и чтобы успели захватить цель, и как минимум чтобы цель находилась в зоне возможного перехвата - а это в отличии от летающих целей - в разы меньшие размеры. Потому в целом достаточно пулять баллистикой куда то кроме Киева - и процент перехватов резко упадет. Я уж не говорю что зона 100-150 км от границы вообще прикрыта быть не может, если там как у себя дома летают разведчики и тащить туда комплекс просто очень рисковано.
показать весь комментарий
02.10.2025 11:51 Ответить
Те ж не зрозуміло.І сам одразу подумав,що багнально ракет не вистачає.Їх США не багато виготовляє.вони дорогі і щоб збити балістику,по кілька штук їх використовують.
показать весь комментарий
02.10.2025 11:51 Ответить
Як ракета с выгоревшим двигателем; Никаких аэродинамических рулей там нет може мати КВО 5-7 метрів? Як вона може потрапити в ціль що рухається? Помізкуйте над цим. Але обережно. Щоб голова від надлишку знань не луснула.
показать весь комментарий
02.10.2025 12:46 Ответить
У ціль, що рухається, Кинжал ніяк не може потрапити. Він не призначений для ураження цілей, що рухаються.
показать весь комментарий
02.10.2025 12:54 Ответить
Про КВО 5-7 метрів у некерованої ракети питань немає? Пєчяльна!
показать весь комментарий
02.10.2025 13:06 Ответить
Балістична ракета не летить в ціль,що рухається.
показать весь комментарий
02.10.2025 13:00 Ответить
Мабуть тому їх називають квазібалистичними.
показать весь комментарий
02.10.2025 13:04 Ответить
Страница 1 из 2