7830 відвідувачів онлайн

Частина українців знову повертається до російської мови. Це небезпечна тенденція, - мовна омбудсменка Івановська

Уповноважена із захисту державної мови Олена Івановська

Після початку повномасштабної війни у лютому 2022 року частина українського суспільства поступово повертається до старих мовних практик –– російської мови, що є небезпечною тенденцією.

Про це сказала уповноважена із захисту державної мови Олена Івановська в інтерв'ю РБК-Україна, повідомляє Цензор.НЕТ.

"У 2022 році ми всі були насторожі: прислухалися до мовлення кожного, адже російська асоціювалася з агресором. Тоді людям було соромно публічно говорити мовою нападника. Сьогодні ж спрацювала людська психологія звикання до війни. І частина суспільства поступово повертається до старих мовних практик. Це небезпечна тенденція", - зазначила вона.

Івановська зауважила, що певний мовний відкат є, насамперед у сфері освіти.

За її словами, Україна є демократичною державою, і не можливо регулювати, якою мовою розмовляє дитина з матір’ю. Водночас мовні звички формуються саме в дитинстві, і якщо мама несвідомо "одягає на дитину кайдани" російського мовлення, то потім важко буде їх скинути, вважає мовна омбудсменка. 

Івановська наголосила, що насильство чи "дикі методи" у цій сфері неприйнятні.

"Ми прагнемо до Європи, а там основою є свідомий вибір. Тому я бачу два головні шляхи: просвітництво і приклад. Починати варто ще з пологового будинку: разом із базовими речами дарувати родині українську книжку, диск із колисковими, пам’ятку для батьків, яка б нагадувала про цінність і ціну мови та її значення у формуванні характеру та долі немовляти. Дитина має зростати в атмосфері, де українське слово асоціюється з теплом, з домом, з найріднішими", - пояснила вона.

Водночас, за словами Івановської, мовне законодавство в Україні не передбачає створення жодних "мовних патрулів".

Топ коментарі
+31
Підтримуєш російськомовних гнид та російських холуїв? в расію хочеш?
показати весь коментар
29.09.2025 18:54 Відповісти
+29
Хочете правду, неприємну правду? Повертається саме через мовних борцунів з їхнім "чому не на мові"?
показати весь коментар
29.09.2025 18:53 Відповісти
+26
Українець в Україні не має права вимагати, щоб з ним говорили українською мовою??
показати весь коментар
29.09.2025 19:08 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Сторінка 2 з 3
"[…] мова залишається на рівні плінтуса" хіба в Юрия Пезова…
показати весь коментар
29.09.2025 19:56 Відповісти
Ось ти і проколовся ...
показати весь коментар
29.09.2025 19:57 Відповісти
ти заблудився?
показати весь коментар
29.09.2025 19:58 Відповісти
Спитай у єрмака ...
показати весь коментар
29.09.2025 20:00 Відповісти
"и увидете" - тим усе сказано про мовний портрет персонажа Alex Alexey #567034…
показати весь коментар
29.09.2025 20:01 Відповісти
Як цікаво розвинулася англійська мова в виконанні персонажа IDFDavid #601622/

А я й пропустив той момент, коли її на кирилицю переведено.
показати весь коментар
29.09.2025 20:03 Відповісти
А про єрмака у кого спитати
показати весь коментар
29.09.2025 20:04 Відповісти
Побичив заголовок, подумав, що знову тягнуть Україну в совок: заборонити, оштрафувати, мислити ніззя, заперечувати ніззя, виконуй і не думай.
Але ні, респект пані омбудсменці! Невже хтось із влади зрозумів, що заборони і цькування - то тільки відразс і ненависть? Приємно чути, сподіваюся на розвиток Української дійсно культурними засобами - просвітництвом і прикладом.
показати весь коментар
29.09.2025 20:04 Відповісти
Громадяни України не зобов'язані знати жодної мови, тому питання трохи некоретне.
Правильніше запитат: які мови варто вивчити українцю, щоб комфорто себе почувати у навколишньому світі? Я б вибрав китайську, іспанську, та англійську для спілкування за кордоном, і українську та російську для спілкування в Україні.

Але, якщо не плануєте виїзджати далі свого села, чи працювати в іноземних компаніях, то вистачить і української, ну, ще може, цоб-цабе варто вивчити, щоб керувати наземним дроном типу "віл".
показати весь коментар
29.09.2025 20:05 Відповісти
У його батяні ...
показати весь коментар
29.09.2025 20:09 Відповісти
Якщо їм хочется "русского мира" хай подивлятся на колись квітучий Донецьк який варвари перетворили в безводну помийку ,на сотні зруйнованих міст і сіл ,десятки з яких повністю знищиних ,на понад сотню тисяч убитих українців серед яких тисячі дітей ,на майже кожну ніч повітряну тривогу ,ви хочете говорити мовою варварів які вас убивають ? це при тому що близько 90% населення в Україні складають етнічні українці.
показати весь коментар
29.09.2025 20:12 Відповісти
В нормальних країнах громадянина цієї країни не випустять на телебачення, не візмуть на роботу вчителем, медиком, поліцейським, тощо, якщо не знаєш мови цієї країни. Прошу дуже, працюй на конвейері десь на рибзаводі, або живи на Brighton Beach - там всі написи на "общєпанятнам". У нас що мене найбільше обурювало (зараз такого менше, але ще спостерігається) - коли на телебаченні чуєш дубляж українською російськомовних громадян України, причому в самих різних передачах - від гостей студії до всіляких конкурсів. В якій нормальній країні таке є можливим?
показати весь коментар
29.09.2025 20:13 Відповісти
чи є другою державною мовою Німеччини англійська

Google Search

Google Search

Запит виконано

Спробувати без додатків

Ні. Німецька є єдиною офіційною державною мовою Німеччини.

Англійська мова не має офіційного статусу в Німеччині, хоча вона дуже поширена як іноземна мова, особливо в бізнесі, науці та серед молоді.

У Німеччині також офіційно визнані мови національних меншин (наприклад, данська, фризька, лужицька та ромська), але вони не є "другою державною мовою" у всій країні.
показати весь коментар
29.09.2025 20:14 Відповісти
Ні, він - цапорилий!
показати весь коментар
29.09.2025 20:14 Відповісти
Повилазили путінські денацифікатори.
показати весь коментар
29.09.2025 20:16 Відповісти
Громадяни України не зобов'язані знати жодної мови???
показати весь коментар
29.09.2025 20:18 Відповісти
Кацапських окупантів виженуть з України , а деякі залишаться в Україні назавжди для живлення грунту ...
показати весь коментар
29.09.2025 20:18 Відповісти
Згинь , кацапе ...
показати весь коментар
29.09.2025 20:20 Відповісти
Країну розвалять ось такі "борцуни за мову" скажи простому бійцю який розмовляє на російській в окопі, миттєво отримає в хлебало
показати весь коментар
29.09.2025 20:20 Відповісти
По перше потрібна повна заборона кацапської в ЗСУ. Будь-хто, якщо розмовляє кацапською, то карається переводом у штрафний або штурмовий підрозділ.
показати весь коментар
29.09.2025 20:20 Відповісти
Кожна держава,яка поважає себе---захищає свою мову. Скажу по своєму досвіду--в Німеччині турки,особливо з першої еміграції дуже швидко перешли на німецьку. Спостерігав багато раз А в Франції-розмовляя з французами англійською---французи часто роблять вигляд ,що не розуміють англійську.хотя зразу видно,що знають її досконально Колись проводячи переговори з німецькими промисловцями,один барон--власник заводів інститутів перервав переговори,коли замітив,що я з колегою з України розмовляв російською. Тому висновок---не будете шанувати свою мову--ніхто вас в світі не буде поважати.
показати весь коментар
29.09.2025 20:23 Відповісти
Знову не вгадали, мої предки до другої світової проживали в Польщі. Російськомовний у тому числі, хоча переконаний, що моя українська краща за вашу. Я не обмежую себе у розвитку вибором якоїсь однієї принципомовності, з моєї точки зору це як все життя їсти одну і ту ж страву.

У побуті мову спілкування вибираю залежно від співбесідника чи оточення. На українських сайтах використовую українську, на російських - російську, на американських чи британських- англійську.
показати весь коментар
29.09.2025 20:24 Відповісти
Умная женщина. Всё правильно говорит!
показати весь коментар
29.09.2025 20:24 Відповісти
Не принципиально, а скорее на подсознательном уровне включается осадный менталитет. Ваши оскорбления, угрозы и высокомерие демотивируют переходить на украинский. Даже если человек полностью перешел на украинский, у него остаются русскоязычные друзья и родственники. Представьте что у вас жена мусульманка, а вы от соседа услышите, что все муслимы террористы которых надо депортировать.
показати весь коментар
29.09.2025 20:25 Відповісти
Romal це українською циган?
показати весь коментар
29.09.2025 20:26 Відповісти
а до чого тут ок та вк?мене там немає,і мені вони зовсім не потрібні. але що до інформації,то дуже велика кількість техничних сайтів,нажаль є російськими.
показати весь коментар
29.09.2025 20:27 Відповісти
такая же унылая утопия...
показати весь коментар
29.09.2025 20:29 Відповісти
В Ізраїль переїхати не думаєш? там хто як хоче, так і говорить.
показати весь коментар
29.09.2025 20:29 Відповісти
Або єврейський "русскій", для мене той же Соловйов - типовий "русскій".
показати весь коментар
29.09.2025 20:30 Відповісти
Я читав, що у Каліфорніі зараз на роботу поліцейським не беруть без знання іспанської, тому що іспаномовних там більше, чим англомовних. У вашому рейтингу США - це нормальна країна, чи так собі?
показати весь коментар
29.09.2025 20:32 Відповісти
Хм, у вас нік на капапсячій мові, та ще й з радянського пропагандистського фільму. Схоже на біполярний розлад.
показати весь коментар
29.09.2025 20:36 Відповісти
Ви гадаєте, що ці поліцейські можуть не знати англійської? Не смішіть людей.
показати весь коментар
29.09.2025 20:38 Відповісти
Саме так. Чи ви можете дати посилання на закон, зобов'язуючий громадян України вивчити і знати якусь мову?
показати весь коментар
29.09.2025 20:40 Відповісти
давай ми тебе підара краще за яйця висмикнемо з німеччини куди ти втік і пошлемо на фронт
показати весь коментар
29.09.2025 20:40 Відповісти
Так а таке, по твоєму, лише в Україні, чи по всьому світу?
показати весь коментар
29.09.2025 20:42 Відповісти
А ти все ніяк не угомонися з-за того що твого любимого Мертвечука вигнали? Хто ж тобі зараз гроші платить?
показати весь коментар
29.09.2025 20:43 Відповісти
донт пуш из ве хорсес))
показати весь коментар
29.09.2025 20:45 Відповісти
Чому не на росії досі?
показати весь коментар
29.09.2025 20:47 Відповісти
Як цікаво! Кацап питає у кацапа українською мовою ...
показати весь коментар
29.09.2025 20:50 Відповісти
Очевидно, що вони її знають, але не на рівні Шекспіра, і від них цього формально не вимагається. Натомість вимагається знання мови іноземної держави. Тобто англомовний у побуті хлопчина з Ньо-Джерсі, котрий є американцем у 10му поколінні, в даному випадку скоріш за все програє місцевому іспаномовному у побуті Педро, котрий є американцем у першому поколінні, і англійську вивчив на мінімальний рівень
показати весь коментар
29.09.2025 20:51 Відповісти
Можливо.
показати весь коментар
29.09.2025 20:52 Відповісти
Ні, там дороге проживання і нерухомість. Якщо доведеться виїзджати, то Польща, Чехія, чи Болгарія мені більш по кишені.
показати весь коментар
29.09.2025 20:58 Відповісти
А для мене Dubov - класичне кацапсяче прізвище. Прадід, напевне, продзаготовки тут у 30ті проводив, та й залишився.
показати весь коментар
29.09.2025 21:01 Відповісти
ты с дуба рухнул? какие 60% до войны киевлян на укр мове общались? я родился и вырос тут, 80-90% Киева были русскоговорящими. Хотя мб ты там приехал сюда пару лет назад)
показати весь коментар
29.09.2025 21:02 Відповісти
Конечно обязаны. Только в в Украине младенцы рождаются не плача а с криками Слава Україні. ))
показати весь коментар
29.09.2025 21:03 Відповісти
кстати мололняка сейчас в Киеве понаехало тоже тьма переселенцев засрали весь Киев уже)
показати весь коментар
29.09.2025 21:04 Відповісти
Зрозуміло...будеш переконувати поляків, чехів та болгар, що твоя польська, чеська та болгарська краща за їх.
показати весь коментар
29.09.2025 21:05 Відповісти
Я думал небезпечна тенденція, это воровать как не в себя во время войны и кушать откаты в виде асфальта вместо развития АПК, а оно вон как. ))
показати весь коментар
29.09.2025 21:10 Відповісти
Точно не знаю, але думаю що так. Це ж безглудо - на рівні закону зобов'язувати громадян щось уміти чи вивчити. Задача держави - надати йому право та можливість отримати знання та вміння, корисні йому з точки зору держави. Усе інше - це справа рук самих потопельників.
показати весь коментар
29.09.2025 21:13 Відповісти
Зрозуміло. Існування, принаймні, української нації ти заперечуєш.
показати весь коментар
29.09.2025 21:16 Відповісти
Ти теж, того... русскій?
показати весь коментар
29.09.2025 21:19 Відповісти
Не думаю. Я не Папа Римський і вже занадто старий, щоб вивчити вказані мови на письмовий рівень місцевих носіїв.
показати весь коментар
29.09.2025 21:19 Відповісти
А в тебе, як ти кажеш єврея, яка рідна мова?
показати весь коментар
29.09.2025 21:22 Відповісти
Перешли - перейшли.
Розмовляя- спілкуючись
Роблять вигляд- вдавати
Зразу- одразу
Досконально- досконало
Поводили переговори - вели переговори
Замітив- помітив
Это точно. Свою мову нужно знать ... И паважать)))
показати весь коментар
29.09.2025 21:22 Відповісти
Чого раптом і з чого вам це зрозуміло, якщо не секрет? Українці - це така ж нація, як росіяни, чи білоруси, чи китайські уйгури.
показати весь коментар
29.09.2025 21:23 Відповісти
Вони і не переходили на українську , їм ліньки її вчити . Бо той хто володіє українською , кацапською спілкуватися не буде.
показати весь коментар
29.09.2025 21:25 Відповісти
Це вирок нам
показати весь коментар
29.09.2025 21:25 Відповісти
Є люди, які все своє життя присвятили вивченню мови (у т.ч. української). Визначили і довели, що мова - це код нації. Нація існує, допоки жива мова. А тут, приходить Вас'я, який за життя купив вживаного Форда, і верещить, що мова не важлива, а важливо його "право" гаварить па рускі.
показати весь коментар
29.09.2025 21:30 Відповісти
В черговий раз не змогла піднятись з колін та відродитись велика українська нація. Ні в 2004 не змогла, ні в 2014, ні в 2022. Ну то, мабуть, Путін у всьому винний.
показати весь коментар
29.09.2025 21:31 Відповісти
Ви здивуєтесь, але не іврит точно. Баба і матір мене вчили української, дід і баба - польської, батько російської, англійську вчив вже сам. Саме поняття "рідна мова" для мене це щось принизливе з середньовіччя, типу "ти чий кріпак будеш". Я нічий не кріпак, а вільна людина, народився в СРСР, на території України. Найкраще знаю українську.
показати весь коментар
29.09.2025 21:35 Відповісти
Право вибору, це право вибирати без обмежень інших.
показати весь коментар
29.09.2025 21:35 Відповісти
Дякую А по суті розуму немає.
показати весь коментар
29.09.2025 21:36 Відповісти
Ото плетуть язиками… все воду в ступі товчете, нерадиві Тарасові діти! Забудьте слова «толерантність», «терпіння». Часи тії пройшли. Не дайте добити мову, вона й так ледь жива. Припиніть словесні чвари! Дійте! Виривайте з коренем язикість! Возненавидьте її як свого кровного ворога! Кожний узькомовний- вбивця вашої мови.
показати весь коментар
29.09.2025 21:37 Відповісти
Ще один дебіл не розуміє що таке "вибір".
показати весь коментар
29.09.2025 21:37 Відповісти
Тобі особисто угрожалі? ) Чи бачив шоб комусь угрожалі щоб переходили на українську?
Є закон в якому прописано що офіційна мова тілька одна - українська і тому в офіційних установах і в сфері обслуговуванні має бути українська мова. І в такому випадку громадяни мають повне право вимагати щоб їх ослуговували українською мовою. А вдома, чи десь між собою можуть хоч інопланетянською. Але коли на 11 році війни для громадяни України рідніша мова і культура ворожої країни, яка їх "защіщає" і їх язик, вбиваючи українців то напевно це не дуже неприємно.
Чомусь коли до нас переїжжають іноземці навіть з Африки і вони спроможні вивчити нашу мову. І навіть рускоязичні коли переїжжають наприклад в Америку, вчать англійську мову і не плачуть що там їх язик ущемляють
показати весь коментар
29.09.2025 21:40 Відповісти
Відверто...
показати весь коментар
29.09.2025 21:40 Відповісти
І що далі?
показати весь коментар
29.09.2025 21:41 Відповісти
Тут вам не вийде народ обдурити. Кожен ізикомовний- має відчувати дихання в спину. Так вам не вийде!
показати весь коментар
29.09.2025 21:42 Відповісти
Скільки ще рашисти мають випустити ракет по Україні, щоб українці нарешті стали розмовляти рідною українською мовою, а не ригуським язиком?
показати весь коментар
29.09.2025 21:43 Відповісти
Якщо відверто, то в цьому, напевне, різниця між євреями, так українцями як націями. Євреї не піднімають на прапор безглузді речі. А українці - як той віл на галявині, пасеться на привязі і у всіх тварин питає: "А ти чого без привязі? А де твоя привязь?". Та ще й гордяться цим, на весь ліс привязь тільки у нього, та ще й така красива і міцна.
показати весь коментар
29.09.2025 21:47 Відповісти
Коли не знаєш як відповісти , і щоб збити опонента з пантелику - ******* до його ніку , одне з правил труженіків ботоферм .
Звідки ви взяли що це на кацапсячій мові ? І до чого тут той фільм взагалі ?
Наберіть у фейсбуці - знайти друга під таким іменем і прізвищем , і побачите список із сотні профілів .
показати весь коментар
29.09.2025 21:48 Відповісти
Мова про те, що можна знати безліч різноманітних мов але не знати державної працюючи на держаній службі чи у сфері тісно дотичній до громадян -носіїв це вже нонсенс. Я, українець, приходжу до потрібної мені служби чи магазину але там спілкуються виключно французською. Я її не знаю. То як це бороти. Мені вивчати французьку чи все таки франкофону в Україні українську? Зараз це все підміняється тим що, мовляв, ви всі знаєте російську то чого вий буітесь. Мене примушують розмовляти російською у разі незнання співрозмовником української. А цей співрозмовник за 50 років свого життя з народження так і не спромігся вивчити мову сусідів по вулиці.
показати весь коментар
29.09.2025 21:51 Відповісти
А хто ще такі, як українці?
показати весь коментар
29.09.2025 22:03 Відповісти
Трансліт з українського слова Перепелиця буде Perepelytsia, а Perepelitca - це трасліт з кацапсячого слова Перепелица

Для кацапса це непомітно, але українцю око трохи ріже.

Нік ваш взятий звідси

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B0%D0%BA%D1%81%D0%B8%D0%BC_%D0%9F%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BF%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%86%D0%B0

Очевидно, це результат загальновідомої кацапсячої туги за СРСР.

Як то кажуть у вас на Кацапсятщині, Штірліц ніколи не був так близький до провалу.

Переконаний, що саме ви є співробітником кацапсячої ботоферми і ваше завдання - вдавати з себе вишиватника-неадеквата на українських сайтах, провокуючи українців на хейт у відповідь.
показати весь коментар
29.09.2025 22:04 Відповісти
....два головні шляхи: просвітництво і приклад .
В дитинстві я пас кози.
Десь не догледів і коза поїла трохи з математики, але рахувати не навчилася. Просвітництво- то важка штука.
Я розмовляв біля кіз суржиком української. Мої кози ні суржиком, ні українською не навчилися. Худоба не хотіла міняти свій язик, тому мій приклад не подіяв.
Але звісно, що це тупа скотина і тому такий результат.
А тут мова про людей, тому мої спогади недоречні .Російськомовні українці, свідомо відмовляться від культури вбивць і перейдуть на рідну українську мову. Головне вірити. Це буде Потужно
показати весь коментар
29.09.2025 22:11 Відповісти
Росіяни. Не громадяни рф типу бурятів-таджиків, а саме етнічні росіяни, тільки у них скрєпа, а не привязь. З привязі є хоч якийсь шанс зірватися, а ось проти скрєпи не попреш і її не перепреш.
показати весь коментар
29.09.2025 22:14 Відповісти
Інший приклад: зі слів колеги, матері військового . В якусь багатоповерхівку, де засіли наші, забіг молодий військовий з вигуком: "Пацаньі, -свои." Так як наші теж розмовляють російською, то лише кинута забіглим граната (може якась інша штука -не пам'ятаю) переконала їх, що він був таки не "свій", хоча і розмовляв на тім же язику, що і вони. Результат: кілька трупів (небуду брехати скільки-непам'ятаю, то ще десь в 22-23 роках було).
Мова має значення.
показати весь коментар
29.09.2025 22:20 Відповісти
На мій погляд , це якесь збочення . Якби не війна , я б і змовчав би , але ... Кацапня , яка є носієм ворожої культури і ворожої мови - прийшла знищити нас під корінь , українців тобто , нашу націю , нашу культуру і мову . А дехто з українців навпаки - підлаштовується під неї , під ворожу культуру і мову . Ще й обурюються , мовляв - а шо тут такого .! Як на мене це просто - маразм повний . Я такого не розумію .
Мені цікаво , як би зреагували ваші предки наприклад , під час війни з фашистами у 41-45 р , якби почули як їхні друзі і знайомі , чи будь які радянські люди , в магазині , в лікарні , діти у школі і на вулиці , вільно спілкуються ненависною німецькою мовою ? Мовою окупанта . Невже б теж сказали - ну та і шо , у них є право вибору !?
показати весь коментар
29.09.2025 22:28 Відповісти
Як кажуть у нас в Україні - намолов сім мішків гречаної вовни . Змішав до купи - Максима Перепелицю з фільму , і Штірліца , і совок , і все інше . А от сказати щось по суті питання , з якого почалася дискусія , ти нічого так і не зміг .
Чао ..

показати весь коментар
29.09.2025 22:40 Відповісти
В США та Британії немає державної мови. Вам краще спитати в тих ірландців чи шотландців, котрі не спілкуються англійською (мова окупанта, і для багатьох цей момент ще більш принциповий, чим для вас), як вони вирішують питання в держустановах чи у сфері послуг, я у цьому питанні на жаль некомпетентний.
Мене жодного разу в житті не примушували розмовляти російською чи українською, я завжди добровільно вибирав ту чи іншу мову при спілкуванні.
Якщо я приходжу в магазин чи кафе, то спілкуюсь тією мовою, котрою до мене звертається офіціант чи продавець.
Якщо честно, то за років 5 з обслуговуючого персоналу до мене російською звертається тільки узбек на ринку, у якого я сухофрукти купляю. Але і з ним у мене проблем не виникало, і в принципі не могло б виникнути, навіть якщо б він узбецькою звертався, тому що я маю телефон з перекладачем. У спілкуванні з продавцем мені важливіша якість товару, котрий він мені продає, а не його оцінки з української мови. От якби він мені намагався товар зіпсований підсунути, тут би я його з гівном змішав безжально і принципово.
показати весь коментар
29.09.2025 23:08 Відповісти
Стоп, згадав. Ще стоматолог у мене російськомовний, зате на ресепшені спілкуються українською. Теж проблем не виникало, не поміняю його навіть на десять інших різномовних, дуже гарно робить працює, а зуби у мене такі, що у стоматологах я спец і розумю, якість набагато важливіша мови.
показати весь коментар
29.09.2025 23:16 Відповісти
А якщо ви не знаєте російську при тому що проживаєте в Україні все життя, а узбек знає. І в інших українських закладах та установах одні умовні узбеки. Тоді що? Вам до Канади виїзджати бо в Україні вже одні узбеки які відмовляються говорити вашою мовою? А може цих, умовних узбеків, на...уй? Хіба це не очевидно?
показати весь коментар
29.09.2025 23:20 Відповісти
кацап,я в Києві у 80-ті вчився 7 років і в Києві з 1999. у 80-ті дійсно всі старалися говорити вашим язичієм,прилаштовувалися або боялися. у 2000-ні теж більшісь були кацапоязичні,а от після 2014 почалося зрушення,особливо воно прискорилося коли твої соплємєннікі напали на нас у 22 році. тому,кацап,можеш свою муру втирати свої родичам кацапам Рашки,щоб їм і далі хотілося нас асвабаждать. а тепер,кацап,👉🖕
показати весь коментар
29.09.2025 23:21 Відповісти
Здесь на цензоре было интервью как наш боец выходил из окружения и на дороге попались два орка он притворился руским и потом задвухсотил пид...ров . Все благодаря знанию языка и не только этот случай их тысячи.
показати весь коментар
29.09.2025 23:22 Відповісти
Можна використовувати обидва слова
показати весь коментар
29.09.2025 23:27 Відповісти
Сторінка 2 з 3