17540 відвідувачів онлайн

Частина українців знову повертається до російської мови. Це небезпечна тенденція, - мовна омбудсменка Івановська

Уповноважена із захисту державної мови Олена Івановська

Після початку повномасштабної війни у лютому 2022 року частина українського суспільства поступово повертається до старих мовних практик –– російської мови, що є небезпечною тенденцією.

Про це сказала уповноважена із захисту державної мови Олена Івановська в інтерв'ю РБК-Україна, повідомляє Цензор.НЕТ.

"У 2022 році ми всі були насторожі: прислухалися до мовлення кожного, адже російська асоціювалася з агресором. Тоді людям було соромно публічно говорити мовою нападника. Сьогодні ж спрацювала людська психологія звикання до війни. І частина суспільства поступово повертається до старих мовних практик. Це небезпечна тенденція", - зазначила вона.

Івановська зауважила, що певний мовний відкат є, насамперед у сфері освіти.

За її словами, Україна є демократичною державою, і не можливо регулювати, якою мовою розмовляє дитина з матір’ю. Водночас мовні звички формуються саме в дитинстві, і якщо мама несвідомо "одягає на дитину кайдани" російського мовлення, то потім важко буде їх скинути, вважає мовна омбудсменка. 

Івановська наголосила, що насильство чи "дикі методи" у цій сфері неприйнятні.

"Ми прагнемо до Європи, а там основою є свідомий вибір. Тому я бачу два головні шляхи: просвітництво і приклад. Починати варто ще з пологового будинку: разом із базовими речами дарувати родині українську книжку, диск із колисковими, пам’ятку для батьків, яка б нагадувала про цінність і ціну мови та її значення у формуванні характеру та долі немовляти. Дитина має зростати в атмосфері, де українське слово асоціюється з теплом, з домом, з найріднішими", - пояснила вона.

Водночас, за словами Івановської, мовне законодавство в Україні не передбачає створення жодних "мовних патрулів".

Топ коментарі
+31
Підтримуєш російськомовних гнид та російських холуїв? в расію хочеш?
показати весь коментар
29.09.2025 18:54 Відповісти
+29
Хочете правду, неприємну правду? Повертається саме через мовних борцунів з їхнім "чому не на мові"?
показати весь коментар
29.09.2025 18:53 Відповісти
+26
Українець в Україні не має права вимагати, щоб з ним говорили українською мовою??
показати весь коментар
29.09.2025 19:08 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Сторінка 1 з 3
ну да, тебе виднее)))) мемный ты дядька конечно
показати весь коментар
30.09.2025 17:13 Відповісти
Нормальні люди вивчають (або хоча б намагаються) мову рідної країни де вони живуть, або принаймні мають повагу до неї, особливо коли бачать як їх "защіщают братья". А зрадників, колаборантів, для яких рідніша мова і культура окупантів вже ніщо не перевиховає.
показати весь коментар
30.09.2025 13:44 Відповісти
частина суспільства поступово повертається до старих мовних практик."
відсоток суспільства поступово повертається до старих мовних практик."
Замінити звісно можна, але як раз частина суспільства звучить більш доречно. Так частина українців, які розмовляють російською це певна кількість людей, яка виділяється із загального числа людей тим, що розмовляє російською. Як і вказано в тлумачних словниках.
показати весь коментар
30.09.2025 13:06 Відповісти
Це ти якраз привів доказ того що українську сторіччями намагалисяя змішати з лайном. І частково це вийшло.
показати весь коментар
30.09.2025 12:31 Відповісти
Перечитайте уважніше те, що ви тут навели. У тексті це слово можна замінити словом відсоток. Чи ви хочете сказати, що частка українців, які розмовляють російською, це якась окрема частина суспільства? Я за лагідну українізацію і ніколи нікому не докоряє за похибки, але вважаю, що офіційні повідомлення мають формулюватись правильно.
показати весь коментар
30.09.2025 12:21 Відповісти
З нігерійськими продавцями?
показати весь коментар
30.09.2025 12:17 Відповісти
Знати язик і думати ним - різні речі.
показати весь коментар
30.09.2025 12:10 Відповісти
Намного проще стать патриотом, чем поверить в исключительную важность отказа от языка оккупанта. Люди в постколониальных странах обычно продолжают использовать навязанный оккупантами язык как привычный инструмент. При этом они ценят свою независимость, развивают свою культуру и обладают национальной гордостью.
показати весь коментар
30.09.2025 10:19 Відповісти
Не тільки. Беремо будь-який тлумачний словник.
ЧАСТКА, и, ж. 1. https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%82%D0%BE%D0%B9 Те https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%81%D0%B0%D0%BC%D0%B5 саме, https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%89%D0%BE що https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B0 частина.
ЧАСТИНА, и, ж. 1. https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%BE%D0%BA%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%B8%D0%B9 Окрема https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8F одиниця, https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%BF%D0%B0%D0%B9%D0%BA%D0%B0 пайка, https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%88%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%BE%D0%BA шматок і т. ін., https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%8F%D0%BA%D0%B8%D0%B9 які https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%B4%D1%96%D0%BB%D1%8F%D1%82%D0%B8%D1%81%D1%8F відділяються https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%B2%D1%96%D0%B4 від https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%87%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D1%81%D1%8C чогось https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%86%D1%96%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%BE цілого.
// https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%9F%D0%B5%D0%B2%D0%BD%D0%B0 Певна https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%BA%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C кількість https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%85%D1%82%D0%BE-%D0%BD%D0%B5%D0%B1%D1%83%D0%B4%D1%8C кого-небудь, https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%89%D0%BE що https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%B7%D0%B0 за https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%8F%D0%BA%D0%B8%D0%B9%D1%81%D1%8C якимись https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D0%BC%D0%B8 ознаками https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D1%96%D0%BB%D1%8F%D1%82%D0%B8%D1%81%D1%8F виділяється https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%96%D0%B7 із https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%B7%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE загального https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%87%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%BE числа https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%BB%D1%8E%D0%B4%D0%B5%D0%B9 людей.
показати весь коментар
30.09.2025 09:19 Відповісти
Якщо ненька співала дитині пісень на мові ворога,то та мова стає рідною дитині❤️🇺🇦❤️
показати весь коментар
30.09.2025 09:07 Відповісти
Ти по собі українців не міряй❤️🇺🇦❤️
показати весь коментар
30.09.2025 09:05 Відповісти
А скільки російськомовних загинуло,бо не говорило українською?Знаєш?А вони на фронті знають,що російська мова вбиває.❤️🇺🇦❤️
показати весь коментар
30.09.2025 09:04 Відповісти
Простий російськомовний воїн іноді гине,тому що не говорить українською.Російська вбиває і українці це знають.Так що не звизди❤️🇺🇦❤️
показати весь коментар
30.09.2025 09:01 Відповісти
В цьому випадку тільки частка.
показати весь коментар
30.09.2025 08:49 Відповісти
Мій дід нікого не розстрілював, але німців теж вбивав під час другої світової від душі. Не за те, що вони німецькомовні, а тому що не вважали його та його дітей людьми, та бажали зробити з них добрива на німецькі поля.
показати весь коментар
30.09.2025 08:41 Відповісти
До російської мови ставлення має бути таким самим, як до алкоголю та тютюну. За відсутності заборони потрібно постійно нагадувати про шкідливість її вживання - для безпеки держави.
показати весь коментар
30.09.2025 08:10 Відповісти
Звичайно що важко перейти на мову. Для цього треба зрозуміти чому ти все життя говорив на язіке (це причина окупації) і усвідомити чому треба перейти на мову. Нажаль не можу знайти відео де на початку повномасштабного вторгнення якийсь хлопець з Харкова, 17-18 років розказує що вирішив перейти на українську після влучання ракети.
Окупанти перше шо вони роблять на захопленій території - забороняють українську мову, спалюють українську літературу і в школі всі вчать язік. А потім, навіть коли ті території буде звільнено, вони через деякий час нападають "чтоб защітіть рускоязічноє насєлєніє"
показати весь коментар
30.09.2025 07:52 Відповісти
їбанько , а тіх російскомовних які не можуть воювати (жінки діти сатрі ) ти мабудь за "гріхи" отправляв би в газові камери? лічись придурок.
показати весь коментар
30.09.2025 07:32 Відповісти
Мій прадід герой УПА розстрілював російськомовних як свиней і до смерті їх за людей не вважав
показати весь коментар
30.09.2025 06:24 Відповісти
Російськомовні в першу чергу мають бути на фронті і спокутувати гріх російськомовності
показати весь коментар
30.09.2025 06:22 Відповісти
Я могу перейти на украинский, если меня не поймут. Но на практике в Украине почти все начиная с подросткового возраста понимают и украинский и русский. Просто каждый говорит на привычном для себя языке. А если кто-то утверждает, что не понимает, то за этим обычно скрывается идеология и ненависть.

В США тебя технически не поймут, а в Украине из-за ненависти могут сделать вид что не понимают.
показати весь коментар
30.09.2025 01:45 Відповісти
Ну це ж очевидно не так. Наприклад, латинь. Мова є, а нації давно немає. Або американці. Нація є, а власної мови не мають.
Можна в студію прізвища цих науковців? Щось мені підказує, що вони такі ж науковці, як зеля - полководець.
показати весь коментар
30.09.2025 01:37 Відповісти
вони не чекають, вони просто тут перечікують, А припреться рускій мір, то вони поїдуть далі перечікувать. Це така категорія людей у нашому суспільстві. чісельність хї досить велика, правда за три роки на теріторії України вона значно зменшилась.
показати весь коментар
30.09.2025 01:36 Відповісти
Ох нічого собі, це хворе на голову, закомплексоване і зациклене опудало ще й рахувати вміє? І що ж ти рахуєш, сонечко? твої улюблені бурятські сам знаєш що?

Кидай витрачати час на спілкування з чмом закацапським і терміново пиши заяву Малюку, поки я на дно не заліг. Орден, можливо, і не отримаєш, але медаль "Йолоп року" і прапорець для очолювання колони сам знаєш куди, гарантую.
показати весь коментар
30.09.2025 01:30 Відповісти
Я тебе, чмо закацапське, вже прорахував по іншим гілкам. Ольгінський ти.
показати весь коментар
30.09.2025 01:18 Відповісти
Так, це було адресовано саме вам, гавкаючому кацапсячими матюками.

Якщо у вас проблеми з розумінням літературної української, можу перекласти на зрозумілий вам кацапсячо-український суржик:

пи..диш тут тільки ти, любитель бурятського х.я в своїй дірці. Сходи подрочи, щоб сперма на мізки не давила, а потім навчись з людьми спілкуватись. Все вкурило, чмо диванне?
показати весь коментар
30.09.2025 01:14 Відповісти
Співчуваю. Живу в будинку де 80 відсотків квартири впіднайм. Номери автівок біля двору з східних регіонів. Дорослі здороваються українською. Діти, це діти тих дорослих які здороваються українською, розмовляють російською. Просто дорослі не хочуть чути негативу і вимушено використовують українські слова.(Шифруються). А дітей української не вчать. Чекають, поки вже й сюди мір допреться.
показати весь коментар
30.09.2025 01:12 Відповісти
Особливо ,,моментально,, і ,, с мінути на мінуту,, російською.
показати весь коментар
30.09.2025 01:03 Відповісти
Знайдіть собі краще психіатра, у вас явно дах тече на тему гомосексуальних фантазій зі збоченнями.
показати весь коментар
30.09.2025 01:02 Відповісти
Тобто, в США тобі зрозуміло щоб тебе інформаційно сприймали потрібно знати англійську. А в Україні хай хахли рускій учат єслі нас ніпанімают. Так, гнидо?
показати весь коментар
30.09.2025 01:00 Відповісти
Не видел лично, потому что я живу в Одессе, но в интернете ненависть зашкаливает.
Причем не важно, насколько хорошо ты знаешь украинский или какие у тебя взгляды. Раз ты говоришь на русском, то автоматически становишься врагом или как минимум аморальным дегенератом. Даже если пойдешь добровольцем на войну, это не спасет от ненависти.
Сложно эмоционально воспринимать язык на котором ты говоришь каждый день с рождения как "мова ворожої країни". Большинство русскоязычных в Украине не волнует, на каком языке говорят в РФ и что они там делают. Пусть хоть на китайский переходят.
Логически тоже непонятно, почему нужно срочно отказываться от русского. Если завтра все одесситы перейдут на украинский, в краткосрочной перспективе ничего не изменится.
В США тебя не будут ненавидеть, если узнают, что ты говоришь по-русски в быту. Там просто технически необходимо знать английский, чтобы передать информацию, иначе тебя не поймут.
показати весь коментар
30.09.2025 00:44 Відповісти
Ще й як доречні .!!
По друге - я нікого не принижував . Жодним словом . Я лише сказав що з моральної точки зору - так не має бути , і кацапська мова не має звучати в країні яку кацапи знищують , і народ якої вбивають . Все кацапське має зникнути . Бо все воно для нас - вороже .
Я не розумію в чому проблема - перейти на українську мову . Невже це так важко ? Зустрічав в мережі відео з африканцями , з китаянкою та ін , які вивчили мову проживши в Україні лише кілька років .! А тут люди які все життя живуть в Україні і повсюди чують українську - не можуть самі вимовити українського слова ! Зовсім вже дебіли чи що ?
Я сам 50 років спілкувався більше кацапською , бо жив у переважно - кацапоязичному середовищі , і до початку кацапської агресії не приділяв цьому особливої уваги . А зараз просто нудить від усього що з кацапами пов'язано .
показати весь коментар
30.09.2025 00:24 Відповісти
Прапорець в мене є. Просто особисто для тебе, гнидо кацапська, тонкуватий буде. Знайду товще для твоєї сраки, путіноід.
показати весь коментар
30.09.2025 00:07 Відповісти
Це ти мені, улюбленець російскої тут пи..диш?
показати весь коментар
30.09.2025 00:05 Відповісти
Порівняння з Німеччиною недоречні. Це по перше, по друге. Я дивлюся на це без емоцій і не кидаюсь в радикальні крайності.
Від того що ви будете принижувати тих хто говорить на російській, ракет і дронів менше не стане.
показати весь коментар
30.09.2025 00:00 Відповісти
Так і треба, всіх виженем, залишимо тільки вас і дамо вам прапорець у руки, очолите колону відправленних за відомим кораблем.
показати весь коментар
29.09.2025 23:54 Відповісти
Якби я вас Эбав, ви б з б тупого бидла на людину перетворились поступово. На жаль для вас я гетето, тому єдиною та нездійсненною надією для вас залишаються ваші улюблені буряти, від яких ви недалеко втікли, судячи по рівню вашого спілкування.
показати весь коментар
29.09.2025 23:51 Відповісти
Дядьку, ви вже заЭбали. Якби ви поїхали на росію то й ваш стоматолог поїхав би за клієнтом. А ми якось розберемось у кого зуби лікувати.
показати весь коментар
29.09.2025 23:28 Відповісти
Можна використовувати обидва слова
показати весь коментар
29.09.2025 23:27 Відповісти
Здесь на цензоре было интервью как наш боец выходил из окружения и на дороге попались два орка он притворился руским и потом задвухсотил пид...ров . Все благодаря знанию языка и не только этот случай их тысячи.
показати весь коментар
29.09.2025 23:22 Відповісти
кацап,я в Києві у 80-ті вчився 7 років і в Києві з 1999. у 80-ті дійсно всі старалися говорити вашим язичієм,прилаштовувалися або боялися. у 2000-ні теж більшісь були кацапоязичні,а от після 2014 почалося зрушення,особливо воно прискорилося коли твої соплємєннікі напали на нас у 22 році. тому,кацап,можеш свою муру втирати свої родичам кацапам Рашки,щоб їм і далі хотілося нас асвабаждать. а тепер,кацап,👉🖕
показати весь коментар
29.09.2025 23:21 Відповісти
А якщо ви не знаєте російську при тому що проживаєте в Україні все життя, а узбек знає. І в інших українських закладах та установах одні умовні узбеки. Тоді що? Вам до Канади виїзджати бо в Україні вже одні узбеки які відмовляються говорити вашою мовою? А може цих, умовних узбеків, на...уй? Хіба це не очевидно?
показати весь коментар
29.09.2025 23:20 Відповісти
Стоп, згадав. Ще стоматолог у мене російськомовний, зате на ресепшені спілкуються українською. Теж проблем не виникало, не поміняю його навіть на десять інших різномовних, дуже гарно робить працює, а зуби у мене такі, що у стоматологах я спец і розумю, якість набагато важливіша мови.
показати весь коментар
29.09.2025 23:16 Відповісти
В США та Британії немає державної мови. Вам краще спитати в тих ірландців чи шотландців, котрі не спілкуються англійською (мова окупанта, і для багатьох цей момент ще більш принциповий, чим для вас), як вони вирішують питання в держустановах чи у сфері послуг, я у цьому питанні на жаль некомпетентний.
Мене жодного разу в житті не примушували розмовляти російською чи українською, я завжди добровільно вибирав ту чи іншу мову при спілкуванні.
Якщо я приходжу в магазин чи кафе, то спілкуюсь тією мовою, котрою до мене звертається офіціант чи продавець.
Якщо честно, то за років 5 з обслуговуючого персоналу до мене російською звертається тільки узбек на ринку, у якого я сухофрукти купляю. Але і з ним у мене проблем не виникало, і в принципі не могло б виникнути, навіть якщо б він узбецькою звертався, тому що я маю телефон з перекладачем. У спілкуванні з продавцем мені важливіша якість товару, котрий він мені продає, а не його оцінки з української мови. От якби він мені намагався товар зіпсований підсунути, тут би я його з гівном змішав безжально і принципово.
показати весь коментар
29.09.2025 23:08 Відповісти
Як кажуть у нас в Україні - намолов сім мішків гречаної вовни . Змішав до купи - Максима Перепелицю з фільму , і Штірліца , і совок , і все інше . А от сказати щось по суті питання , з якого почалася дискусія , ти нічого так і не зміг .
Чао ..

показати весь коментар
29.09.2025 22:40 Відповісти
На мій погляд , це якесь збочення . Якби не війна , я б і змовчав би , але ... Кацапня , яка є носієм ворожої культури і ворожої мови - прийшла знищити нас під корінь , українців тобто , нашу націю , нашу культуру і мову . А дехто з українців навпаки - підлаштовується під неї , під ворожу культуру і мову . Ще й обурюються , мовляв - а шо тут такого .! Як на мене це просто - маразм повний . Я такого не розумію .
Мені цікаво , як би зреагували ваші предки наприклад , під час війни з фашистами у 41-45 р , якби почули як їхні друзі і знайомі , чи будь які радянські люди , в магазині , в лікарні , діти у школі і на вулиці , вільно спілкуються ненависною німецькою мовою ? Мовою окупанта . Невже б теж сказали - ну та і шо , у них є право вибору !?
показати весь коментар
29.09.2025 22:28 Відповісти
Інший приклад: зі слів колеги, матері військового . В якусь багатоповерхівку, де засіли наші, забіг молодий військовий з вигуком: "Пацаньі, -свои." Так як наші теж розмовляють російською, то лише кинута забіглим граната (може якась інша штука -не пам'ятаю) переконала їх, що він був таки не "свій", хоча і розмовляв на тім же язику, що і вони. Результат: кілька трупів (небуду брехати скільки-непам'ятаю, то ще десь в 22-23 роках було).
Мова має значення.
показати весь коментар
29.09.2025 22:20 Відповісти
Росіяни. Не громадяни рф типу бурятів-таджиків, а саме етнічні росіяни, тільки у них скрєпа, а не привязь. З привязі є хоч якийсь шанс зірватися, а ось проти скрєпи не попреш і її не перепреш.
показати весь коментар
29.09.2025 22:14 Відповісти
....два головні шляхи: просвітництво і приклад .
В дитинстві я пас кози.
Десь не догледів і коза поїла трохи з математики, але рахувати не навчилася. Просвітництво- то важка штука.
Я розмовляв біля кіз суржиком української. Мої кози ні суржиком, ні українською не навчилися. Худоба не хотіла міняти свій язик, тому мій приклад не подіяв.
Але звісно, що це тупа скотина і тому такий результат.
А тут мова про людей, тому мої спогади недоречні .Російськомовні українці, свідомо відмовляться від культури вбивць і перейдуть на рідну українську мову. Головне вірити. Це буде Потужно
показати весь коментар
29.09.2025 22:11 Відповісти
Трансліт з українського слова Перепелиця буде Perepelytsia, а Perepelitca - це трасліт з кацапсячого слова Перепелица

Для кацапса це непомітно, але українцю око трохи ріже.

Нік ваш взятий звідси

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B0%D0%BA%D1%81%D0%B8%D0%BC_%D0%9F%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BF%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%86%D0%B0

Очевидно, це результат загальновідомої кацапсячої туги за СРСР.

Як то кажуть у вас на Кацапсятщині, Штірліц ніколи не був так близький до провалу.

Переконаний, що саме ви є співробітником кацапсячої ботоферми і ваше завдання - вдавати з себе вишиватника-неадеквата на українських сайтах, провокуючи українців на хейт у відповідь.
показати весь коментар
29.09.2025 22:04 Відповісти
А хто ще такі, як українці?
показати весь коментар
29.09.2025 22:03 Відповісти
Мова про те, що можна знати безліч різноманітних мов але не знати державної працюючи на держаній службі чи у сфері тісно дотичній до громадян -носіїв це вже нонсенс. Я, українець, приходжу до потрібної мені служби чи магазину але там спілкуються виключно французською. Я її не знаю. То як це бороти. Мені вивчати французьку чи все таки франкофону в Україні українську? Зараз це все підміняється тим що, мовляв, ви всі знаєте російську то чого вий буітесь. Мене примушують розмовляти російською у разі незнання співрозмовником української. А цей співрозмовник за 50 років свого життя з народження так і не спромігся вивчити мову сусідів по вулиці.
показати весь коментар
29.09.2025 21:51 Відповісти
Коли не знаєш як відповісти , і щоб збити опонента з пантелику - ******* до його ніку , одне з правил труженіків ботоферм .
Звідки ви взяли що це на кацапсячій мові ? І до чого тут той фільм взагалі ?
Наберіть у фейсбуці - знайти друга під таким іменем і прізвищем , і побачите список із сотні профілів .
показати весь коментар
29.09.2025 21:48 Відповісти
Якщо відверто, то в цьому, напевне, різниця між євреями, так українцями як націями. Євреї не піднімають на прапор безглузді речі. А українці - як той віл на галявині, пасеться на привязі і у всіх тварин питає: "А ти чого без привязі? А де твоя привязь?". Та ще й гордяться цим, на весь ліс привязь тільки у нього, та ще й така красива і міцна.
показати весь коментар
29.09.2025 21:47 Відповісти
Скільки ще рашисти мають випустити ракет по Україні, щоб українці нарешті стали розмовляти рідною українською мовою, а не ригуським язиком?
показати весь коментар
29.09.2025 21:43 Відповісти
Тут вам не вийде народ обдурити. Кожен ізикомовний- має відчувати дихання в спину. Так вам не вийде!
показати весь коментар
29.09.2025 21:42 Відповісти
І що далі?
показати весь коментар
29.09.2025 21:41 Відповісти
Відверто...
показати весь коментар
29.09.2025 21:40 Відповісти
Тобі особисто угрожалі? ) Чи бачив шоб комусь угрожалі щоб переходили на українську?
Є закон в якому прописано що офіційна мова тілька одна - українська і тому в офіційних установах і в сфері обслуговуванні має бути українська мова. І в такому випадку громадяни мають повне право вимагати щоб їх ослуговували українською мовою. А вдома, чи десь між собою можуть хоч інопланетянською. Але коли на 11 році війни для громадяни України рідніша мова і культура ворожої країни, яка їх "защіщає" і їх язик, вбиваючи українців то напевно це не дуже неприємно.
Чомусь коли до нас переїжжають іноземці навіть з Африки і вони спроможні вивчити нашу мову. І навіть рускоязичні коли переїжжають наприклад в Америку, вчать англійську мову і не плачуть що там їх язик ущемляють
показати весь коментар
29.09.2025 21:40 Відповісти
Ще один дебіл не розуміє що таке "вибір".
показати весь коментар
29.09.2025 21:37 Відповісти
Ото плетуть язиками… все воду в ступі товчете, нерадиві Тарасові діти! Забудьте слова «толерантність», «терпіння». Часи тії пройшли. Не дайте добити мову, вона й так ледь жива. Припиніть словесні чвари! Дійте! Виривайте з коренем язикість! Возненавидьте її як свого кровного ворога! Кожний узькомовний- вбивця вашої мови.
показати весь коментар
29.09.2025 21:37 Відповісти
Дякую А по суті розуму немає.
показати весь коментар
29.09.2025 21:36 Відповісти
Право вибору, це право вибирати без обмежень інших.
показати весь коментар
29.09.2025 21:35 Відповісти
Ви здивуєтесь, але не іврит точно. Баба і матір мене вчили української, дід і баба - польської, батько російської, англійську вчив вже сам. Саме поняття "рідна мова" для мене це щось принизливе з середньовіччя, типу "ти чий кріпак будеш". Я нічий не кріпак, а вільна людина, народився в СРСР, на території України. Найкраще знаю українську.
показати весь коментар
29.09.2025 21:35 Відповісти
В черговий раз не змогла піднятись з колін та відродитись велика українська нація. Ні в 2004 не змогла, ні в 2014, ні в 2022. Ну то, мабуть, Путін у всьому винний.
показати весь коментар
29.09.2025 21:31 Відповісти
Є люди, які все своє життя присвятили вивченню мови (у т.ч. української). Визначили і довели, що мова - це код нації. Нація існує, допоки жива мова. А тут, приходить Вас'я, який за життя купив вживаного Форда, і верещить, що мова не важлива, а важливо його "право" гаварить па рускі.
показати весь коментар
29.09.2025 21:30 Відповісти
Це вирок нам
показати весь коментар
29.09.2025 21:25 Відповісти
Вони і не переходили на українську , їм ліньки її вчити . Бо той хто володіє українською , кацапською спілкуватися не буде.
показати весь коментар
29.09.2025 21:25 Відповісти
Чого раптом і з чого вам це зрозуміло, якщо не секрет? Українці - це така ж нація, як росіяни, чи білоруси, чи китайські уйгури.
показати весь коментар
29.09.2025 21:23 Відповісти
Перешли - перейшли.
Розмовляя- спілкуючись
Роблять вигляд- вдавати
Зразу- одразу
Досконально- досконало
Поводили переговори - вели переговори
Замітив- помітив
Это точно. Свою мову нужно знать ... И паважать)))
показати весь коментар
29.09.2025 21:22 Відповісти
А в тебе, як ти кажеш єврея, яка рідна мова?
показати весь коментар
29.09.2025 21:22 Відповісти
Не думаю. Я не Папа Римський і вже занадто старий, щоб вивчити вказані мови на письмовий рівень місцевих носіїв.
показати весь коментар
29.09.2025 21:19 Відповісти
Ти теж, того... русскій?
показати весь коментар
29.09.2025 21:19 Відповісти
Зрозуміло. Існування, принаймні, української нації ти заперечуєш.
показати весь коментар
29.09.2025 21:16 Відповісти
Точно не знаю, але думаю що так. Це ж безглудо - на рівні закону зобов'язувати громадян щось уміти чи вивчити. Задача держави - надати йому право та можливість отримати знання та вміння, корисні йому з точки зору держави. Усе інше - це справа рук самих потопельників.
показати весь коментар
29.09.2025 21:13 Відповісти
Я думал небезпечна тенденція, это воровать как не в себя во время войны и кушать откаты в виде асфальта вместо развития АПК, а оно вон как. ))
показати весь коментар
29.09.2025 21:10 Відповісти
Зрозуміло...будеш переконувати поляків, чехів та болгар, що твоя польська, чеська та болгарська краща за їх.
показати весь коментар
29.09.2025 21:05 Відповісти
кстати мололняка сейчас в Киеве понаехало тоже тьма переселенцев засрали весь Киев уже)
показати весь коментар
29.09.2025 21:04 Відповісти
Конечно обязаны. Только в в Украине младенцы рождаются не плача а с криками Слава Україні. ))
показати весь коментар
29.09.2025 21:03 Відповісти
ты с дуба рухнул? какие 60% до войны киевлян на укр мове общались? я родился и вырос тут, 80-90% Киева были русскоговорящими. Хотя мб ты там приехал сюда пару лет назад)
показати весь коментар
29.09.2025 21:02 Відповісти
А для мене Dubov - класичне кацапсяче прізвище. Прадід, напевне, продзаготовки тут у 30ті проводив, та й залишився.
показати весь коментар
29.09.2025 21:01 Відповісти
Ні, там дороге проживання і нерухомість. Якщо доведеться виїзджати, то Польща, Чехія, чи Болгарія мені більш по кишені.
показати весь коментар
29.09.2025 20:58 Відповісти
Можливо.
показати весь коментар
29.09.2025 20:52 Відповісти
Очевидно, що вони її знають, але не на рівні Шекспіра, і від них цього формально не вимагається. Натомість вимагається знання мови іноземної держави. Тобто англомовний у побуті хлопчина з Ньо-Джерсі, котрий є американцем у 10му поколінні, в даному випадку скоріш за все програє місцевому іспаномовному у побуті Педро, котрий є американцем у першому поколінні, і англійську вивчив на мінімальний рівень
показати весь коментар
29.09.2025 20:51 Відповісти
Як цікаво! Кацап питає у кацапа українською мовою ...
показати весь коментар
29.09.2025 20:50 Відповісти
Чому не на росії досі?
показати весь коментар
29.09.2025 20:47 Відповісти
Сторінка 1 з 3