16541 відвідувач онлайн

Частина українців знову повертається до російської мови. Це небезпечна тенденція, - мовна омбудсменка Івановська

Уповноважена із захисту державної мови Олена Івановська

Після початку повномасштабної війни у лютому 2022 року частина українського суспільства поступово повертається до старих мовних практик –– російської мови, що є небезпечною тенденцією.

Про це сказала уповноважена із захисту державної мови Олена Івановська в інтерв'ю РБК-Україна, повідомляє Цензор.НЕТ.

"У 2022 році ми всі були насторожі: прислухалися до мовлення кожного, адже російська асоціювалася з агресором. Тоді людям було соромно публічно говорити мовою нападника. Сьогодні ж спрацювала людська психологія звикання до війни. І частина суспільства поступово повертається до старих мовних практик. Це небезпечна тенденція", - зазначила вона.

Івановська зауважила, що певний мовний відкат є, насамперед у сфері освіти.

За її словами, Україна є демократичною державою, і не можливо регулювати, якою мовою розмовляє дитина з матір’ю. Водночас мовні звички формуються саме в дитинстві, і якщо мама несвідомо "одягає на дитину кайдани" російського мовлення, то потім важко буде їх скинути, вважає мовна омбудсменка. 

Івановська наголосила, що насильство чи "дикі методи" у цій сфері неприйнятні.

"Ми прагнемо до Європи, а там основою є свідомий вибір. Тому я бачу два головні шляхи: просвітництво і приклад. Починати варто ще з пологового будинку: разом із базовими речами дарувати родині українську книжку, диск із колисковими, пам’ятку для батьків, яка б нагадувала про цінність і ціну мови та її значення у формуванні характеру та долі немовляти. Дитина має зростати в атмосфері, де українське слово асоціюється з теплом, з домом, з найріднішими", - пояснила вона.

Водночас, за словами Івановської, мовне законодавство в Україні не передбачає створення жодних "мовних патрулів".

Топ коментарі
+31
Підтримуєш російськомовних гнид та російських холуїв? в расію хочеш?
показати весь коментар
29.09.2025 18:54 Відповісти
+29
Хочете правду, неприємну правду? Повертається саме через мовних борцунів з їхнім "чому не на мові"?
показати весь коментар
29.09.2025 18:53 Відповісти
+26
Українець в Україні не має права вимагати, щоб з ним говорили українською мовою??
показати весь коментар
29.09.2025 19:08 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Сторінка 1 з 3
не замітив , навпаки
показати весь коментар
29.09.2025 18:52 Відповісти
Потрібно більше людей мобілізовувати в ЗСУ, там офіційна мова спілкування українська.
показати весь коментар
29.09.2025 19:20 Відповісти
Хочете правду, неприємну правду? Повертається саме через мовних борцунів з їхнім "чому не на мові"?
показати весь коментар
29.09.2025 18:53 Відповісти
Підтримуєш російськомовних гнид та російських холуїв? в расію хочеш?
показати весь коментар
29.09.2025 18:54 Відповісти
дурік лічися. на фронті третина хлопців що боронять Україну розмовляє россійскою мовою. такі гниди як ти розгангяють в країні всяку муйню на якій кацапи роблять пропаганду.
показати весь коментар
29.09.2025 19:00 Відповісти
Українець в Україні не має права вимагати, щоб з ним говорили українською мовою??
показати весь коментар
29.09.2025 19:08 Відповісти
Хотів би я подивитися, як ви, наприклад, у Ахметова будете вимагати, щоб він з вами розмовляв українською. Підозрюю, що він з вами навіть розмовляти не буде, просто попросить охоронця вимкнути вам світло хвилин на 40 і піде далі.
показати весь коментар
29.09.2025 19:31 Відповісти
Чому Ахметов говорить виключно державною мовою російської федерації?
показати весь коментар
29.09.2025 19:37 Відповісти
Я не думаю, що він спілкується виключно російською. Впевнений, що за кордоном, наприклад, на своїй дачі у Франції, з місцевою обслугою він спілкується англійською.
показати весь коментар
29.09.2025 19:44 Відповісти
А якщо відверто, то у нормальних країнах вимагати від когось, щоб він спілкувався з вами якоюсь визначеною мовою - це моветон, особливо якщо співбесідник цієї мови не знає. Для нормальної коммунікації нормальні люди вибирають ту мову, яка найбільш зрозуміла обом, а не щоб поскандалити і вишиванку на грудях порвати, коли виявиться, що хтось не володіє українською.
показати весь коментар
29.09.2025 19:51 Відповісти
Ти русскій.
показати весь коментар
29.09.2025 19:52 Відповісти
не вгадали, я єврей.
показати весь коментар
29.09.2025 19:53 Відповісти
Значить русскій єврей. Російськомовний?
показати весь коментар
29.09.2025 19:55 Відповісти
Ні, він - цапорилий!
показати весь коментар
29.09.2025 20:14 Відповісти
Romal це українською циган?
показати весь коментар
29.09.2025 20:26 Відповісти
Знову не вгадали, мої предки до другої світової проживали в Польщі. Російськомовний у тому числі, хоча переконаний, що моя українська краща за вашу. Я не обмежую себе у розвитку вибором якоїсь однієї принципомовності, з моєї точки зору це як все життя їсти одну і ту ж страву.

У побуті мову спілкування вибираю залежно від співбесідника чи оточення. На українських сайтах використовую українську, на російських - російську, на американських чи британських- англійську.
показати весь коментар
29.09.2025 20:24 Відповісти
В Ізраїль переїхати не думаєш? там хто як хоче, так і говорить.
показати весь коментар
29.09.2025 20:29 Відповісти
Ні, там дороге проживання і нерухомість. Якщо доведеться виїзджати, то Польща, Чехія, чи Болгарія мені більш по кишені.
показати весь коментар
29.09.2025 20:58 Відповісти
Зрозуміло...будеш переконувати поляків, чехів та болгар, що твоя польська, чеська та болгарська краща за їх.
показати весь коментар
29.09.2025 21:05 Відповісти
Не думаю. Я не Папа Римський і вже занадто старий, щоб вивчити вказані мови на письмовий рівень місцевих носіїв.
показати весь коментар
29.09.2025 21:19 Відповісти
А в тебе, як ти кажеш єврея, яка рідна мова?
показати весь коментар
29.09.2025 21:22 Відповісти
Ви здивуєтесь, але не іврит точно. Баба і матір мене вчили української, дід і баба - польської, батько російської, англійську вчив вже сам. Саме поняття "рідна мова" для мене це щось принизливе з середньовіччя, типу "ти чий кріпак будеш". Я нічий не кріпак, а вільна людина, народився в СРСР, на території України. Найкраще знаю українську.
показати весь коментар
29.09.2025 21:35 Відповісти
Відверто...
показати весь коментар
29.09.2025 21:40 Відповісти
Якщо відверто, то в цьому, напевне, різниця між євреями, так українцями як націями. Євреї не піднімають на прапор безглузді речі. А українці - як той віл на галявині, пасеться на привязі і у всіх тварин питає: "А ти чого без привязі? А де твоя привязь?". Та ще й гордяться цим, на весь ліс привязь тільки у нього, та ще й така красива і міцна.
показати весь коментар
29.09.2025 21:47 Відповісти
А хто ще такі, як українці?
показати весь коментар
29.09.2025 22:03 Відповісти
Росіяни. Не громадяни рф типу бурятів-таджиків, а саме етнічні росіяни, тільки у них скрєпа, а не привязь. З привязі є хоч якийсь шанс зірватися, а ось проти скрєпи не попреш і її не перепреш.
показати весь коментар
29.09.2025 22:14 Відповісти
Або єврейський "русскій", для мене той же Соловйов - типовий "русскій".
показати весь коментар
29.09.2025 20:30 Відповісти
А для мене Dubov - класичне кацапсяче прізвище. Прадід, напевне, продзаготовки тут у 30ті проводив, та й залишився.
показати весь коментар
29.09.2025 21:01 Відповісти
В нормальних країнах громадянина цієї країни не випустять на телебачення, не візмуть на роботу вчителем, медиком, поліцейським, тощо, якщо не знаєш мови цієї країни. Прошу дуже, працюй на конвейері десь на рибзаводі, або живи на Brighton Beach - там всі написи на "общєпанятнам". У нас що мене найбільше обурювало (зараз такого менше, але ще спостерігається) - коли на телебаченні чуєш дубляж українською російськомовних громадян України, причому в самих різних передачах - від гостей студії до всіляких конкурсів. В якій нормальній країні таке є можливим?
показати весь коментар
29.09.2025 20:13 Відповісти
Я читав, що у Каліфорніі зараз на роботу поліцейським не беруть без знання іспанської, тому що іспаномовних там більше, чим англомовних. У вашому рейтингу США - це нормальна країна, чи так собі?
показати весь коментар
29.09.2025 20:32 Відповісти
Ви гадаєте, що ці поліцейські можуть не знати англійської? Не смішіть людей.
показати весь коментар
29.09.2025 20:38 Відповісти
Очевидно, що вони її знають, але не на рівні Шекспіра, і від них цього формально не вимагається. Натомість вимагається знання мови іноземної держави. Тобто англомовний у побуті хлопчина з Ньо-Джерсі, котрий є американцем у 10му поколінні, в даному випадку скоріш за все програє місцевому іспаномовному у побуті Педро, котрий є американцем у першому поколінні, і англійську вивчив на мінімальний рівень
показати весь коментар
29.09.2025 20:51 Відповісти
Мова про те, що можна знати безліч різноманітних мов але не знати державної працюючи на держаній службі чи у сфері тісно дотичній до громадян -носіїв це вже нонсенс. Я, українець, приходжу до потрібної мені служби чи магазину але там спілкуються виключно французською. Я її не знаю. То як це бороти. Мені вивчати французьку чи все таки франкофону в Україні українську? Зараз це все підміняється тим що, мовляв, ви всі знаєте російську то чого вий буітесь. Мене примушують розмовляти російською у разі незнання співрозмовником української. А цей співрозмовник за 50 років свого життя з народження так і не спромігся вивчити мову сусідів по вулиці.
показати весь коментар
29.09.2025 21:51 Відповісти
В США та Британії немає державної мови. Вам краще спитати в тих ірландців чи шотландців, котрі не спілкуються англійською (мова окупанта, і для багатьох цей момент ще більш принциповий, чим для вас), як вони вирішують питання в держустановах чи у сфері послуг, я у цьому питанні на жаль некомпетентний.
Мене жодного разу в житті не примушували розмовляти російською чи українською, я завжди добровільно вибирав ту чи іншу мову при спілкуванні.
Якщо я приходжу в магазин чи кафе, то спілкуюсь тією мовою, котрою до мене звертається офіціант чи продавець.
Якщо честно, то за років 5 з обслуговуючого персоналу до мене російською звертається тільки узбек на ринку, у якого я сухофрукти купляю. Але і з ним у мене проблем не виникало, і в принципі не могло б виникнути, навіть якщо б він узбецькою звертався, тому що я маю телефон з перекладачем. У спілкуванні з продавцем мені важливіша якість товару, котрий він мені продає, а не його оцінки з української мови. От якби він мені намагався товар зіпсований підсунути, тут би я його з гівном змішав безжально і принципово.
показати весь коментар
29.09.2025 23:08 Відповісти
А якщо ви не знаєте російську при тому що проживаєте в Україні все життя, а узбек знає. І в інших українських закладах та установах одні умовні узбеки. Тоді що? Вам до Канади виїзджати бо в Україні вже одні узбеки які відмовляються говорити вашою мовою? А може цих, умовних узбеків, на...уй? Хіба це не очевидно?
показати весь коментар
29.09.2025 23:20 Відповісти
Так і треба, всіх виженем, залишимо тільки вас і дамо вам прапорець у руки, очолите колону відправленних за відомим кораблем.
показати весь коментар
29.09.2025 23:54 Відповісти
Прапорець в мене є. Просто особисто для тебе, гнидо кацапська, тонкуватий буде. Знайду товще для твоєї сраки, путіноід.
показати весь коментар
30.09.2025 00:07 Відповісти
Знайдіть собі краще психіатра, у вас явно дах тече на тему гомосексуальних фантазій зі збоченнями.
показати весь коментар
30.09.2025 01:02 Відповісти
Стоп, згадав. Ще стоматолог у мене російськомовний, зате на ресепшені спілкуються українською. Теж проблем не виникало, не поміняю його навіть на десять інших різномовних, дуже гарно робить працює, а зуби у мене такі, що у стоматологах я спец і розумю, якість набагато важливіша мови.
показати весь коментар
29.09.2025 23:16 Відповісти
Дядьку, ви вже заЭбали. Якби ви поїхали на росію то й ваш стоматолог поїхав би за клієнтом. А ми якось розберемось у кого зуби лікувати.
показати весь коментар
29.09.2025 23:28 Відповісти
Якби я вас Эбав, ви б з б тупого бидла на людину перетворились поступово. На жаль для вас я гетето, тому єдиною та нездійсненною надією для вас залишаються ваші улюблені буряти, від яких ви недалеко втікли, судячи по рівню вашого спілкування.
показати весь коментар
29.09.2025 23:51 Відповісти
Це ти мені, улюбленець російскої тут пи..диш?
показати весь коментар
30.09.2025 00:05 Відповісти
Так, це було адресовано саме вам, гавкаючому кацапсячими матюками.

Якщо у вас проблеми з розумінням літературної української, можу перекласти на зрозумілий вам кацапсячо-український суржик:

пи..диш тут тільки ти, любитель бурятського х.я в своїй дірці. Сходи подрочи, щоб сперма на мізки не давила, а потім навчись з людьми спілкуватись. Все вкурило, чмо диванне?
показати весь коментар
30.09.2025 01:14 Відповісти
Я тебе, чмо закацапське, вже прорахував по іншим гілкам. Ольгінський ти.
показати весь коментар
30.09.2025 01:18 Відповісти
Ох нічого собі, це хворе на голову, закомплексоване і зациклене опудало ще й рахувати вміє? І що ж ти рахуєш, сонечко? твої улюблені бурятські сам знаєш що?

Кидай витрачати час на спілкування з чмом закацапським і терміново пиши заяву Малюку, поки я на дно не заліг. Орден, можливо, і не отримаєш, але медаль "Йолоп року" і прапорець для очолювання колони сам знаєш куди, гарантую.
показати весь коментар
30.09.2025 01:30 Відповісти
Мій прадід герой УПА розстрілював російськомовних як свиней і до смерті їх за людей не вважав
показати весь коментар
30.09.2025 06:24 Відповісти
Мій дід нікого не розстрілював, але німців теж вбивав під час другої світової від душі. Не за те, що вони німецькомовні, а тому що не вважали його та його дітей людьми, та бажали зробити з них добрива на німецькі поля.
показати весь коментар
30.09.2025 08:41 Відповісти
ну такі ж гниди,як ти не на фронті? такі гниди,як ти в тилових норах ждуть приходу Путіна та Пушкіна?
показати весь коментар
29.09.2025 19:10 Відповісти
Цікаво як ти так підрахував що третина? ) Звідки дані?
І на фронті я багато які перейшли або намагаються перейти на українську, іноді це навіть рятує життя. Хоча там в них немає часу і можливостей вчити мову, на відміну від цивільних
показати весь коментар
29.09.2025 19:19 Відповісти
...але є час вчити російську мову...? серед ти, хто зараз воює, ще жодного російськомовного не зустрів, між іншим.
показати весь коментар
29.09.2025 19:22 Відповісти
Ми в напрямку кацапського ізига просто стріляли, що раз врятувало життя особисто мені.
показати весь коментар
29.09.2025 19:21 Відповісти
Російськомовні в першу чергу мають бути на фронті і спокутувати гріх російськомовності
показати весь коментар
30.09.2025 06:22 Відповісти
їбанько , а тіх російскомовних які не можуть воювати (жінки діти сатрі ) ти мабудь за "гріхи" отправляв би в газові камери? лічись придурок.
показати весь коментар
30.09.2025 07:32 Відповісти
Ти по собі українців не міряй❤️🇺🇦❤️
показати весь коментар
30.09.2025 09:05 Відповісти
А скільки російськомовних загинуло,бо не говорило українською?Знаєш?А вони на фронті знають,що російська мова вбиває.❤️🇺🇦❤️
показати весь коментар
30.09.2025 09:04 Відповісти
Я підтримую право вільного вибору причому без нав'язаних варіантів зверху.....
показати весь коментар
29.09.2025 19:01 Відповісти
Українська мова в Україні це по твоєму варіант? а які ще є по твоєму варіанти?
показати весь коментар
29.09.2025 19:11 Відповісти
В тебе вільний вибір переїхати в Тверь. Було б непогано, що скажеш?
показати весь коментар
29.09.2025 19:14 Відповісти
Ще один дебіл не розуміє що таке "вибір".
показати весь коментар
29.09.2025 21:37 Відповісти
Я теж . Обирай будь яку мову світу і вільно спілкуйся , але тільки не на кацапсячому ізикє ..! Це мова вбивць і садистів .
Все кацапське - нах.. з країни .!!
показати весь коментар
29.09.2025 19:17 Відповісти
Хм, у вас нік на капапсячій мові, та ще й з радянського пропагандистського фільму. Схоже на біполярний розлад.
показати весь коментар
29.09.2025 20:36 Відповісти
Коли не знаєш як відповісти , і щоб збити опонента з пантелику - ******* до його ніку , одне з правил труженіків ботоферм .
Звідки ви взяли що це на кацапсячій мові ? І до чого тут той фільм взагалі ?
Наберіть у фейсбуці - знайти друга під таким іменем і прізвищем , і побачите список із сотні профілів .
показати весь коментар
29.09.2025 21:48 Відповісти
Трансліт з українського слова Перепелиця буде Perepelytsia, а Perepelitca - це трасліт з кацапсячого слова Перепелица

Для кацапса це непомітно, але українцю око трохи ріже.

Нік ваш взятий звідси

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B0%D0%BA%D1%81%D0%B8%D0%BC_%D0%9F%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BF%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%86%D0%B0

Очевидно, це результат загальновідомої кацапсячої туги за СРСР.

Як то кажуть у вас на Кацапсятщині, Штірліц ніколи не був так близький до провалу.

Переконаний, що саме ви є співробітником кацапсячої ботоферми і ваше завдання - вдавати з себе вишиватника-неадеквата на українських сайтах, провокуючи українців на хейт у відповідь.
показати весь коментар
29.09.2025 22:04 Відповісти
Як кажуть у нас в Україні - намолов сім мішків гречаної вовни . Змішав до купи - Максима Перепелицю з фільму , і Штірліца , і совок , і все інше . А от сказати щось по суті питання , з якого почалася дискусія , ти нічого так і не зміг .
Чао ..

показати весь коментар
29.09.2025 22:40 Відповісти
Право вибору, це право вибирати без обмежень інших.
показати весь коментар
29.09.2025 21:35 Відповісти
На мій погляд , це якесь збочення . Якби не війна , я б і змовчав би , але ... Кацапня , яка є носієм ворожої культури і ворожої мови - прийшла знищити нас під корінь , українців тобто , нашу націю , нашу культуру і мову . А дехто з українців навпаки - підлаштовується під неї , під ворожу культуру і мову . Ще й обурюються , мовляв - а шо тут такого .! Як на мене це просто - маразм повний . Я такого не розумію .
Мені цікаво , як би зреагували ваші предки наприклад , під час війни з фашистами у 41-45 р , якби почули як їхні друзі і знайомі , чи будь які радянські люди , в магазині , в лікарні , діти у школі і на вулиці , вільно спілкуються ненависною німецькою мовою ? Мовою окупанта . Невже б теж сказали - ну та і шо , у них є право вибору !?
показати весь коментар
29.09.2025 22:28 Відповісти
Порівняння з Німеччиною недоречні. Це по перше, по друге. Я дивлюся на це без емоцій і не кидаюсь в радикальні крайності.
Від того що ви будете принижувати тих хто говорить на російській, ракет і дронів менше не стане.
показати весь коментар
30.09.2025 00:00 Відповісти
Ще й як доречні .!!
По друге - я нікого не принижував . Жодним словом . Я лише сказав що з моральної точки зору - так не має бути , і кацапська мова не має звучати в країні яку кацапи знищують , і народ якої вбивають . Все кацапське має зникнути . Бо все воно для нас - вороже .
Я не розумію в чому проблема - перейти на українську мову . Невже це так важко ? Зустрічав в мережі відео з африканцями , з китаянкою та ін , які вивчили мову проживши в Україні лише кілька років .! А тут люди які все життя живуть в Україні і повсюди чують українську - не можуть самі вимовити українського слова ! Зовсім вже дебіли чи що ?
Я сам 50 років спілкувався більше кацапською , бо жив у переважно - кацапоязичному середовищі , і до початку кацапської агресії не приділяв цьому особливої уваги . А зараз просто нудить від усього що з кацапами пов'язано .
показати весь коментар
30.09.2025 00:24 Відповісти
Руській воєнний корабль на якій мові був на *** послан? Чі той хлопець теж підтримував расію ? А де ви були в той час , патріоти срані?,
показати весь коментар
29.09.2025 19:41 Відповісти
ти заблудився?
показати весь коментар
29.09.2025 19:58 Відповісти
теж їх не зустрічав
показати весь коментар
29.09.2025 18:55 Відповісти
вчи мову кацапьорд
показати весь коментар
29.09.2025 18:55 Відповісти
Отже, какая разніца?
показати весь коментар
29.09.2025 18:55 Відповісти
Якого кольору кішка, якщо вона ловить мишей...
показати весь коментар
29.09.2025 18:58 Відповісти
Міркування на тваринному рівні, а не на людському. Людям властива самоідентифікація.
показати весь коментар
29.09.2025 19:07 Відповісти
І що далі?
показати весь коментар
29.09.2025 21:41 Відповісти
Ужос сплашной, цапарилих ушчємляют!
показати весь коментар
29.09.2025 18:58 Відповісти
Де, у Польщі?
показати весь коментар
29.09.2025 19:17 Відповісти
Що за маячня?

Не треба для своєї малороської натури шукати пояснення. Тьху на вас. На всю цю хохляцьку наволоч, що шукає будь які пояснення для своєї нікченої душі.
показати весь коментар
29.09.2025 19:04 Відповісти
ага... буду прінціпіальна гаваріть па рускі із за мовних борцунів... так? )
показати весь коментар
29.09.2025 19:09 Відповісти
Не принципиально, а скорее на подсознательном уровне включается осадный менталитет. Ваши оскорбления, угрозы и высокомерие демотивируют переходить на украинский. Даже если человек полностью перешел на украинский, у него остаются русскоязычные друзья и родственники. Представьте что у вас жена мусульманка, а вы от соседа услышите, что все муслимы террористы которых надо депортировать.
показати весь коментар
29.09.2025 20:25 Відповісти
Тобі особисто угрожалі? ) Чи бачив шоб комусь угрожалі щоб переходили на українську?
Є закон в якому прописано що офіційна мова тілька одна - українська і тому в офіційних установах і в сфері обслуговуванні має бути українська мова. І в такому випадку громадяни мають повне право вимагати щоб їх ослуговували українською мовою. А вдома, чи десь між собою можуть хоч інопланетянською. Але коли на 11 році війни для громадяни України рідніша мова і культура ворожої країни, яка їх "защіщає" і їх язик, вбиваючи українців то напевно це не дуже неприємно.
Чомусь коли до нас переїжжають іноземці навіть з Африки і вони спроможні вивчити нашу мову. І навіть рускоязичні коли переїжжають наприклад в Америку, вчать англійську мову і не плачуть що там їх язик ущемляють
показати весь коментар
29.09.2025 21:40 Відповісти
Не видел лично, потому что я живу в Одессе, но в интернете ненависть зашкаливает.
Причем не важно, насколько хорошо ты знаешь украинский или какие у тебя взгляды. Раз ты говоришь на русском, то автоматически становишься врагом или как минимум аморальным дегенератом. Даже если пойдешь добровольцем на войну, это не спасет от ненависти.
Сложно эмоционально воспринимать язык на котором ты говоришь каждый день с рождения как "мова ворожої країни". Большинство русскоязычных в Украине не волнует, на каком языке говорят в РФ и что они там делают. Пусть хоть на китайский переходят.
Логически тоже непонятно, почему нужно срочно отказываться от русского. Если завтра все одесситы перейдут на украинский, в краткосрочной перспективе ничего не изменится.
В США тебя не будут ненавидеть, если узнают, что ты говоришь по-русски в быту. Там просто технически необходимо знать английский, чтобы передать информацию, иначе тебя не поймут.
показати весь коментар
30.09.2025 00:44 Відповісти
Тобто, в США тобі зрозуміло щоб тебе інформаційно сприймали потрібно знати англійську. А в Україні хай хахли рускій учат єслі нас ніпанімают. Так, гнидо?
показати весь коментар
30.09.2025 01:00 Відповісти
Я могу перейти на украинский, если меня не поймут. Но на практике в Украине почти все начиная с подросткового возраста понимают и украинский и русский. Просто каждый говорит на привычном для себя языке. А если кто-то утверждает, что не понимает, то за этим обычно скрывается идеология и ненависть.

В США тебя технически не поймут, а в Украине из-за ненависти могут сделать вид что не понимают.
показати весь коментар
30.09.2025 01:45 Відповісти
Звичайно що важко перейти на мову. Для цього треба зрозуміти чому ти все життя говорив на язіке (це причина окупації) і усвідомити чому треба перейти на мову. Нажаль не можу знайти відео де на початку повномасштабного вторгнення якийсь хлопець з Харкова, 17-18 років розказує що вирішив перейти на українську після влучання ракети.
Окупанти перше шо вони роблять на захопленій території - забороняють українську мову, спалюють українську літературу і в школі всі вчать язік. А потім, навіть коли ті території буде звільнено, вони через деякий час нападають "чтоб защітіть рускоязічноє насєлєніє"
показати весь коментар
30.09.2025 07:52 Відповісти
Намного проще стать патриотом, чем поверить в исключительную важность отказа от языка оккупанта. Люди в постколониальных странах обычно продолжают использовать навязанный оккупантами язык как привычный инструмент. При этом они ценят свою независимость, развивают свою культуру и обладают национальной гордостью.
показати весь коментар
30.09.2025 10:19 Відповісти
Нормальні люди вивчають (або хоча б намагаються) мову рідної країни де вони живуть, або принаймні мають повагу до неї, особливо коли бачать як їх "защіщают братья". А зрадників, колаборантів, для яких рідніша мова і культура окупантів вже ніщо не перевиховає.
показати весь коментар
30.09.2025 13:44 Відповісти
Чому не на росії досі?
показати весь коментар
29.09.2025 20:47 Відповісти
Тут вам не вийде народ обдурити. Кожен ізикомовний- має відчувати дихання в спину. Так вам не вийде!
показати весь коментар
29.09.2025 21:42 Відповісти
Кава в Криму...
АнтиКомпенсація майна....
Бусифікація....
Комуналка не подорожчає....

Все працює на ворога!
показати весь коментар
29.09.2025 18:55 Відповісти
Українська Мова дуже багата ,візьміть рус "скоро" ,а на Мові - незабаром згодом невдовзі
показати весь коментар
29.09.2025 18:58 Відповісти
быстро, живо, поспешно, вмиг, моментально, немедля, тотчас, на подходе, вот-вот, с минуты на минуту
показати весь коментар
29.09.2025 19:03 Відповісти
Це ти так кажеш, коли твій чеченський хазяїн просить щоб ти зробив йому приємно губами?
показати весь коментар
29.09.2025 19:05 Відповісти
це він так відповідає коли будь-який даг або таджик з найближчого ринку просять його задовольнити їхні чоловічі фізіологічні потреби...
показати весь коментар
29.09.2025 19:12 Відповісти
не лепи горбатого , наприклад "скоро придет новий год" вмиг поспешено и т д сюди не лізуть
показати весь коментар
29.09.2025 19:10 Відповісти
сідай ,двійка !
показати весь коментар
29.09.2025 19:16 Відповісти
кацап думати не може
показати весь коментар
29.09.2025 19:17 Відповісти
нагородив кучу сміття
показати весь коментар
29.09.2025 19:13 Відповісти
Особливо ,,моментально,, і ,, с мінути на мінуту,, російською.
показати весь коментар
30.09.2025 01:03 Відповісти
Сторінка 1 з 3