11019 відвідувачів онлайн

Один міністр оборони проблему з мобілізацією не вирішить, потрібен комплекс - ТЦК, поліція, ДПСУ, податкова, - Луценко

Що військові кажуть про мобілізацію та проблеми?

"Бусифікації" не має бути, але в комплексі з іншими заходами треба знайти можливість добирати людей.

Про це заявив військовий та екснардеп Ігор Луценко, йдеться в матеріалі Цензор.НЕТ.

Подробиці

Так, він прокоментував ініціативу нардепа Гривка щодо зміни процесу мобілізації.

"У цьому законопроєкті написано: "Не можна необґрунтовано застосовувати силу". А її і так не можна застосовувати і без цього документу. Навіть якщо депутати тричі таке повторять законодавчо, це нічого не змінить. Тож бачимо прояв такої законодавчої наївності.

Що стосується суті, тут є дві речі. Одну я розумію, іншу - не до кінця. Перше – фактично намагаються скасувати "бусифікацію". Коли до тебе підходять на вулиці і щось перевіряють, якщо ти не в розшуку, то тобі дають три дні, щоб ти прийшов до військкомату. Тобто одразу повезти туди не зможуть. І це прямо дуже "потужна" пропозиція. Звичайно, у нормально працюючій державі з нормальною поліцією та адекватним розшуком громадян, можливо, так і треба", - пояснив він.

За словами Луценка, ненормально, коли працівники ТЦК змушені когось ловити.

"Це і для них самих – підстава, що вони мусять когось силою крутити та кудись везти. Так не має відбуватися. Мусить бути відповідальність і контроль", - наголосив військовий.

Також він вважає пропозицію із трьома днями на збори правильною, але водночас і односторонньою.

"От що відбуватиметься, якщо її запровадити? Думаю, близько 60-80 відсотків ухилянтів за цей час просто "ставатимуть на лижі". Давайте тоді придумаємо, як зробити так, щоб не було можливості тікати. От прийшла повістка, якщо ти з якихось там власних міркувань її спеціально не отримав – все: до тебе застосовуються санкції аж до кримінальної відповідальності. Скільки у нас мільйонів у розшуку? Федоров нещодавно говорив, що два. І скільки впіймали?! Вони усі пристосували у той чи інший спосіб до такого життя і живуть собі.

Такими ініціативами можна знову ускладнити процес мобілізації. Виходить так: якщо людина скоїла адміністративне правопорушення, то її тепер треба ще 25 разів оформити перед тим, як застосовувати заходи типу розшуку, який так само цим утруднювати", - наголосив Луценко.

Військовий вважає, що "бусифікації" не має бути, але в комплексі з іншими заходами треба знайти можливість добирати людей.

"Бусифікація" – це зло, однак чимало хто із "бусифікованих", зрештою, потім нормально воює. Тож тут потрібна серйозна дискусія", - додав він.

Луценко вважає, що окремий міністр оборони цю проблему не вирішить.

"Він для цього не має достатньо повноважень. Як я сказав, нам потрібен комплекс – ТЦК, поліція, прикордонники, податкова, які б працювали за такою схемою, щоб люди боялися бути ухилянтами.

Я би пропонував більш активно карати тих, хто злісно ухиляється чи йде в СЗЧ. Звичайно, є різні випадки. Є такі СЗЧ-шники, яких я готовий виправдати. Але є й такі, хто заслуговують на найтяжче покарання, але зараз такого не відбувається. З ухилянтами історія ще гірша, адже в СЗЧ – 300 тисяч, а у розшуку – офіційно два мільйони, хоча по факту їх значно більше. Якщо буде реальне покарання, ситуація зміниться", - додав військовий.

Рішення має бути ухвалено разом із Міноборони

Командир 422-го окремого полку безпілотних систем "Luftwaffe" Микола Колесник проти того, щоб народні депутати самостійно без залучення Міністерства оборони ухвалювали рішення щодо процесу мобілізації.

"Якщо на міністра оборони покладена така відповідальна місія - налагодити цю систему, то йому не потрібно звертатися до депутатів за порадами. У парламенті є різні люди, але вони здебільшого відірвані від реального життя воюючої країни, а багато хто з них ще й має корупційний шлейф. Я вже не кажу про присутність там російської п’ятої колони – представників ОПЗЖ", - пояснив він.

Колесник назвав мобілізацію одним із стовпів, на яких тримається безпека країни.

"Я не хочу, щоб за мене мій полк комплектували ті, хто взагалі не повинен торкатися таких чутливих тем. Я маю досвід взаємодії з Федоровим – доповідав на одній із нарад, і отримав дуже хороший фідбек. Я довіряю цій людини. Йому є, на кого спиратися, та з ким радитися.

Потрібні консультації із успішними та відповідальними командирами, які безпосередньо воюють, мають досвід комплектації своїх підрозділів та живуть війною. Вони знають усі "підводні течії", проблеми, та можуть дати міністру зворотній зв’язок та допомогти створити дієвий механізм. Це все напрацюється, а тоді вже народні депутати приведуть все до ладу у правовому полі, голосують і вперед!" - зазначив командир.

Думки нардепів та військових про мобілізацію читайте в матеріалі Цензор.НЕТ за посиланням.

Топ коментарі
+30
Чому в цій країні так гостро обговорюють тільки питання мобілізації? Чому не обговорюють питання що робити зі зрадниками-командирами за вини яких загинуло багато військових? Чому не обговорюють питання казнокрадів в військовий стан які розікрали гроші на оборонні споруди і ракетне озброєння яке могло знищити ворога не давши даже близько підійти до українських рубежів. Я до того, що перед тим як заводити курчат, спочатку зачисьте хлів від щурів
показати весь коментар
17.03.2026 13:11 Відповісти
+16
Золоті слова про ухилянтів-"вони всі пристосувалися і живуть собі" Екс-нардеп дивується прагненню пересічних просто жити?
показати весь коментар
17.03.2026 13:13 Відповісти
+14
Як таких, кого називають ухилянтами, хворих, бідних і 55 + залишилось мало. Але в нас є поліція, яка напевно, вже навчилась воювати, прокуратура, держ служба, блатні броненосці, військові, які ************* в тилу, судді, різні охоронні фірми, організації, які починаються на букви типу СБУ, НАБУ і т. д., молоді пенсіонери, батальйони монако і буковелю, може когось забула. Так що воювати є кому, переможемо.
показати весь коментар
17.03.2026 13:29 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Чому в цій країні так гостро обговорюють тільки питання мобілізації? Чому не обговорюють питання що робити зі зрадниками-командирами за вини яких загинуло багато військових? Чому не обговорюють питання казнокрадів в військовий стан які розікрали гроші на оборонні споруди і ракетне озброєння яке могло знищити ворога не давши даже близько підійти до українських рубежів. Я до того, що перед тим як заводити курчат, спочатку зачисьте хлів від щурів
показати весь коментар
17.03.2026 13:11 Відповісти
показати весь коментар
17.03.2026 13:25 Відповісти
показати весь коментар
17.03.2026 13:26 Відповісти
Мобілізацію потрібно посилювати а не послаблювати! Потрібно мобілізовувати молодь з 18 років!
показати весь коментар
17.03.2026 14:22 Відповісти
Якщо у людини немає мозку, вона інвалід?
показати весь коментар
17.03.2026 14:31 Відповісти
Вона Ігор Ляшенко.
показати весь коментар
17.03.2026 15:11 Відповісти
А кому з влади непох на курчат?
показати весь коментар
17.03.2026 15:56 Відповісти
Один міністр оборони проблему з мобілізацією не вирішить, потрібен комплекс
- ТЦК, поліція, ДПСУ, податкова, - Луценко

увесь цей "комплекс" мобілізувати, разом із держлужбовцями, за 4 роки вже є нові студенти що можуть їх замінити 4 рази, пора їм посунутися із хлібних та теплих посад.
показати весь коментар
17.03.2026 16:10 Відповісти
Золоті слова про ухилянтів-"вони всі пристосувалися і живуть собі" Екс-нардеп дивується прагненню пересічних просто жити?
показати весь коментар
17.03.2026 13:13 Відповісти
Військовозобов"язаний,який під час війни хоче "просто жити собі" подалі від війни - ухилянт і дезертир.Обставини визначають нормальність будь якого бажання...
показати весь коментар
17.03.2026 13:43 Відповісти
Але чомусь влада вже п'ятий рік так і не спромоглася оголосити стан війни.
показати весь коментар
17.03.2026 14:34 Відповісти
людина має право на життя, й ніхто не має права вказувати, що їй робити
показати весь коментар
17.03.2026 15:38 Відповісти
Просто жить во время войны у тебя дурачок ну аж никак не получится
показати весь коментар
17.03.2026 13:53 Відповісти
Але ж в тебе, дурачка, вийшло.
показати весь коментар
17.03.2026 14:13 Відповісти
Ти ж живеш якось без мозку. І навіть не переймаєшся тим.
показати весь коментар
17.03.2026 14:14 Відповісти
Треба успішним командирам виконувати всі статті Конституції, а не чхати на неї і на закони взагалі.
показати весь коментар
17.03.2026 13:13 Відповісти
пристрелити зрадників тобто ?
Банкова трясеться від страху
показати весь коментар
17.03.2026 14:36 Відповісти
Ні, Луценко. Ні і ще раз - ні.
показати весь коментар
17.03.2026 13:18 Відповісти
Что нет.Хочешь не хочешь ,а воевать тебя жизнь заставит .Не хочешь за свою страну это делать тогда со временем станешь мобресурсом для страны оккупанта
показати весь коментар
17.03.2026 13:55 Відповісти
Воюйте скільки завгодно, вам хто забороняє? Але здається, ви вирішили опанувати нетипову для ваших здібностей професію пропагандона і в чомусь переконати інших. Виходить дуже товсто, вам не нададуть навіть звання шпрехматроса.
показати весь коментар
17.03.2026 14:13 Відповісти
Знову цей нафталіновий двохбітний бот з методичкою про штурми Варшави😂
показати весь коментар
17.03.2026 14:14 Відповісти
При чому тут армія окупантів (кацапів в україні 600 тис.). ЗСУ це мільйон штиків, та ще можна протягом доби мати ще мільйон - поліцаї, СБУ, прокурори, судді, БЕБ та різні ЗЕПИ, депутати, чиновники. Якщо це зробити то війна завтра закінчиться.
показати весь коментар
17.03.2026 14:34 Відповісти
Угу, один з таких "командирів" недавно зізнавався що "вигребли всіх цивільних з хат у прифронтових районах щоб цей скот не дістався росіянам". Такі нареформують.
показати весь коментар
17.03.2026 13:19 Відповісти
Правильно сделали.А ты я вижу и рад был бы если скот кацапы мобилизовали бы да
показати весь коментар
17.03.2026 13:56 Відповісти
Чому у тебе такі проблеми з пунктуацією в постах? Цікаво, що у тебе за утворення, що ти такий "грамотний"?
показати весь коментар
17.03.2026 14:00 Відповісти
Для вас люди то є скот? Камандір нахлобучений?
показати весь коментар
17.03.2026 14:09 Відповісти
Скільки тобі платять за те, що ти гадиш під кожним коменти?
показати весь коментар
17.03.2026 14:15 Відповісти
Судячи з того, що воно пише - небагато. Сумніваюсь що воно навіть рахувати вміє.
показати весь коментар
17.03.2026 14:18 Відповісти
Але ж якось воно має оплачуватись - ну якщо не вміє рахувати, то шматок шашлику кинуть йому як собаці, щоб підгавкував у коменти😂
показати весь коментар
17.03.2026 14:20 Відповісти
шашлику? кістки з нього цілком досить.
показати весь коментар
17.03.2026 14:25 Відповісти
То це командири поставили конституцію на паузу? В ній все прописано-виконуйте!
показати весь коментар
17.03.2026 13:21 Відповісти
Перший косяк влади: виконавча влада самоусунулась від мобілізаційних процесів переклавши це все на плечі військових.
Другий косяк: МВС самоусунулось від процесу розшуку зниклих осіб. Саме вони повинні розшукувать, затримувать і утримувати ухилянтів.
І третій косяк, найголовніший: влада (виконавча і законодавча) й досі не розробила механізму передачі затриманих осіб військовим.
Тому й маємо ввесь оцей бєспрєдєл коли військові повинні когось хапати, утримувати і кудись завозити, а мєнти стоять і тільки плечима двигають "а ми шо? - ми ні шо".
показати весь коментар
17.03.2026 13:26 Відповісти
І жодного слова, що треба берегти життя військових.
показати весь коментар
17.03.2026 13:35 Відповісти
Усі держслужбовці, працівники мвс і інші структури за конституцією мають бути в перших рядах мобілізації,а не ловити та передавати когось військовим. За конституцією жодні військові підрозділи не можуть бути використані проти людей. Єдиний косяк цієї ганебної,паскудної , ригозеленої влади ,це не виконання норм конституції, бо не один з прийнятих законів владою не може бути вищий чи суперечити конституції. Де закон про мобілізацію,який за своїми обов'язками мав подати президент, чому досі не введений стан війни,а досі цей ганебний військовий стан?
показати весь коментар
17.03.2026 13:46 Відповісти
Де ж ти був 24.02.2022 року коли ми прийшли в ТЦК? чому не доніс нам цю інформацію про те, що "усі держслужбовці, працівники мвс і інші структури..." не мобілізувалися? Ми б тоді порозходилися б по домівках і чекали б коли почали вбивати, зганяти кийками як худобу в загони, а потім мобізували б і відправили на "захист Польщі, Литви і т.д" щоб відтіснити кордони НАТО до меж 1997 року.
За Конституцією (пишеться з великої літери) немає такої норми, там є обов'язок ГРОМАДЯНИНА, а не чиновника. І захищати ми піднялися не владу, а свої сім'ї, свою землю і свою державу.
І з приводу "берегти життя військових" в сусідньому пості: так, життя будь-якої людини безцінне. І коли ти йдеш працювати електриком то ти розумієш, що тебе може "вразити током". А коли ти йдеш військовим ти також розумієш на що ти йдеш і які можуть бути наслідки. Рекрутингові центри працюють, інформації про підрозділи вдосталь - вибери нормального командира підрозділу, а не залишай все на розсуд руськой рулєтки щоб потім решту життя скиглити.
показати весь коментар
17.03.2026 14:13 Відповісти
Це не косяк влади, а ретельно спланована на луб'янці операція.
показати весь коментар
17.03.2026 15:49 Відповісти
Не знаю, звідки бере фінансування 3ШК та Азов на настільки серйозну PR та рекламну компанію, але у нас треба скидуватися по 5 копійок навіть, щоб закинути платну рекламку в фейсбук.
Бо в бюджеті військової частини не може бути такої статті.
Вже не кажу за біг-борди по трасам та лайтбокси по містам.
показати весь коментар
17.03.2026 13:26 Відповісти
Чомусь при Верховному Головнокомандувачу Петру Порошенку проходили мобілізації, ротації і жодних проблем не виникало. Більшість українців навіть цього не відчували. Механізм працював як швейцарський годинник. Але і тоді деякі "герої" примудрилися відкосити аж по 4 рази. Таких героїв було дуже мало і всі вони виключно із команди слугориг. Правда масштаби були менші. А сьогоднішній Верховний примудрився з перших днів повномасшабного вторгнення зірвати мобілізацію і ввести "бусифікацію", при якій проходить відлов хлопців, як диких звірів. Націю героїв і вільних козаків перетворив в ухилянтів. Бо для еього в приоритеті був асфальт і 50% відкатів для своєї шобли, а не армія. До цього часу ситуація не покращилася, а погіршилася. Вина в цьому виключно на Верховному, який замість обороноздатності України вибрав рейтинги самого себе.
показати весь коментар
17.03.2026 13:29 Відповісти
1. За закон 2024 року Порошенко не голосував.
2. Сам Порошенко про це не висловлювався, депутати від його фракції (ні, я не про гончаренка), говорили неодноразово, що повинне бути дотримання законності. Плюс, в ЄС регулярно виступають за збільшення виплат військовим і тд.
показати весь коментар
17.03.2026 14:03 Відповісти
Перед повномасшабним вторгненням розвідка США та Великої Британії попереджали про підготовку до нападу росії. Навіть вказали місця концентрації своїх сил і вказували на Гостомель, Київ, Маріуполь та інше. Що тоді відповів Голобородько? А послав їх подалі і вірив єрмаку та кцапському козаку, який в перший день широкомасшабного нападу запропонував здатися.
А що стосується Порошенка, так він криком кричав і просив виділити гроші на армію, тероборону і провести мобілізацію, як робив за часи свого презиленства він. Через не проведення мобілізації і не введення воєнного стану Голобородько спровокував росію на напад 24.02.2022 року.
показати весь коментар
17.03.2026 14:22 Відповісти
Так, вкурсі, що після завершення АТО (Антитерористичної операції) 30 квітня 2018 року на сході України розпочалася операція Об'єднаних сил (ООС). Це переформатування забезпечило перехід управління від СБУ до Збройних Сил України, посиливши військову компоненту та управління територіями, що тривало до початку повномасштабного російського вторгнення у 2022 році.
І ще раз наголошую, що непідготовка Верховного головнокомандувача до війни після 2019 року, знищення ракетних програм, розмінування Чонгару і Азовського моря, відведення з 20 укріплених ділянок наших військ на сході та закатування всіх грошей в асфальт і привело до повномасшабного вторгнення. Бо якби 200 тисячна армія України і 300 тисяч резерву та ще і сотні тисяч тероборони зайняли кругову оборону, то ніяка 200-тисячна армія ворога не змогла захопити такі великі території на півдні. Все це вина Верховного головнокомандувача, який не ввівши воєного стану і мобілізації, не дав можливість нашим військам вийти з місць дислокації.
показати весь коментар
17.03.2026 14:28 Відповісти
Як таких, кого називають ухилянтами, хворих, бідних і 55 + залишилось мало. Але в нас є поліція, яка напевно, вже навчилась воювати, прокуратура, держ служба, блатні броненосці, військові, які ************* в тилу, судді, різні охоронні фірми, організації, які починаються на букви типу СБУ, НАБУ і т. д., молоді пенсіонери, батальйони монако і буковелю, може когось забула. Так що воювати є кому, переможемо.
показати весь коментар
17.03.2026 13:29 Відповісти
Влада навмисне береже "мобілізаційний ресурс" для кацапів.
показати весь коментар
17.03.2026 13:33 Відповісти
рашисти не настільки дурні щоб давати зброю українцям. А Донбас завжди голосував за рашку, Януковича та Медведчука.
показати весь коментар
17.03.2026 15:00 Відповісти
Та ви хочаб застосуйте те, що вже є у законі. Випишіть 2 мільйони штрафів по 17к гривень. Одразу як мінімум 200к намалюється у військоматах. Ще мільйон заплатить штраф, а це 17 мільярдів гривень, на хвилиночку так. За пару місяців ще раз випишіть. Ще 200к з'явиться та ще мільйон заплатить. Нафіга одразу карні справи? Цеж тільки погіршить ситуацію.
показати весь коментар
17.03.2026 13:53 Відповісти
ну випиши. грошей всеодно нема.
показати весь коментар
17.03.2026 13:57 Відповісти
смішний. Ну не заплатить. Майна нема. Що далі?

У вас в голові як була тирса так і залишилась. Замість того щоб працювати з мотивацією ви пробуєте застосувати ще більше насильства.

І що? Ну загребети ви людей, ну потім з 5 людей які відправили воювати залишиться двоє. І через брак особового складу тих двох і замогилять швидко. Що далі?

Нація "швидких" рішень. Починаючи з "просто пєрєстать стрєлять". Ще не наїлись швидких рішень? Чи горбатого тільки могила справить?

Саме перше що потрібно робити це ввести максимальний термін бронювання. Чи електрики які на фронті з 22 року тупіші за електриків які зараз під постійним бронюванням? А виявиться що якраз навпаки і воювати пішли кращі.

І такого ще вагон. Но ні, давайте гребти людей які не хочуть в безтермінове рабство. І ви не розумієте навіть що для деяких смерть і вязниця краще того рабства. І що? був працівник а потім його загребли, він убив військових і пішов до вязниці. Кому від цього легше? Армії чи суспільству?

Але ладно 73% не для того мама ростила щоб думати.
показати весь коментар
17.03.2026 14:11 Відповісти
Не заплатять, бо немає чим і майна немає.
показати весь коментар
17.03.2026 14:29 Відповісти
Податок на життя! Якщо пересічні українці повинні втрачати життя заради оборони, то чого олігархи не втрачають своє майно заради оборони? Чи де воюють родичі олігархів?
показати весь коментар
17.03.2026 14:57 Відповісти
Типовий вертухайсько-гебістький менталітет: покарати-посадити-загнобити-обмежити і т.д.

А про покарання для тих, хто вбив тисячі власних солдатів - анічичирк. Ось що означає, коли тобі страшно розгнівити командування.
показати весь коментар
17.03.2026 14:18 Відповісти
Чогось ці експерди бачать проблему тільки в робітниках і селянах. Но ніхто з них не каже, про злодіїв, корупціонерів, зрадників, аферистіа, диверсантів та інше шобло носате, яке заполонило всі щаблі влади. Ігор не знає, що на все село залишилося кілька калік. А ні, потрібно і їх вигребти.
показати весь коментар
17.03.2026 14:27 Відповісти
Треба винаймати бажаючих з закордонних військ
показати весь коментар
17.03.2026 14:31 Відповісти
Тоді владі не буде чого красти.
показати весь коментар
17.03.2026 14:54 Відповісти
Цікаво що виборці зелі, переховуючись від тцк, і далі тихо блєють по кутках за ЗЕ
показати весь коментар
17.03.2026 14:33 Відповісти
В общем пошел активный процесс поиска виновного и ответственного) Ожидаемо. Пошло шуршанье под ковром. Что там на самом деле творится пока сложно сказать, это станет ясно чуть папизже. Но тот факт что некоторые Леры уже не против отпетлять уже отмеогом говорит. К непосредственно процессу мобилизации этого все шуршанье не имеет никакого отношения. Как ловили полулегально бусами, так и будут. Сажать сотни тысяч сзч никто не будет. Уже не будет. Это можно было делать с самого начала как акт устрашения. Может и эффект и был бы. Сейчас банально ресурса для этого нет. Никто этим занимается не будет. Ни суды, ни мвс, ни прокуратура.
показати весь коментар
17.03.2026 14:33 Відповісти
Куди саджати ?
Вільних місць , у в'язницях , десь 30 000 ... не більше . А одних лише СЗЧшників майже 300 000 ... В они сидітимуть по черзі , чи влаштуватии для них офіційну децимацю ?
показати весь коментар
17.03.2026 14:49 Відповісти
Для закінчення війни потрібно максимально закрутити гайки. Коли кілька мільйонів ухилєсів (а також їх сім'ї) чітко побачать, що вони загнані в куток як щурі, ось тоді війна й справді почне закінчуватися.
показати весь коментар
17.03.2026 14:34 Відповісти
"Давайте тоді придумаємо, як зробити так, щоб не було можливості тікати.".
???
Ігоре, це давно придумано: концтабір+гестапо

Ігоре,
а може пора вже подумати, як зробити, щоб не було БАЖАННЯ тікати?
показати весь коментар
17.03.2026 14:36 Відповісти
Тексту багато , а по суті - ні про що ...
Головна проблєма не вирішується , більше того - її навіть не хочуть назвати !
показати весь коментар
17.03.2026 14:44 Відповісти