7856 відвідувачів онлайн

Туск про скандал через найменування підрозділу ССО на честь УПА: Україна сама призвела до цієї проблеми, тож нехай тепер шукає рішення

Скандал через перейменування підрозділу ССО: Туск закликав Україну розв’язати конфлікт

Глава уряду Польщі Дональд Туск поклав на українську сторону відповідальність за вирішення напруженості у польсько-українських відносинах на тлі скандалу через найменування одного із підрозділів Сил спеціальних операцій ЗСУ почесне найменування імені Героїв УПА.

Про це Туск заявив, повертаючись із Тивату в Чорногорії, де він взяв участь у саміті ЄС-Західні Балкани, передає його заяву RMF24, повідомляє Цензор.НЕТ.

Рішення має шукати українська сторона

"Українська сторона сама призвела до цієї проблеми, тож нехай тепер шукає рішення. Наразі тривають розмови моїх людей із керівником канцелярії президента Зеленського, паном Будановим... Зараз уся відповідальність лежить на українській стороні, щоб якось залагодити цей абсолютно непотрібний конфлікт історичних інтерпретацій", - сказав польський прем'єр.

"Після цієї нещасної події, якою стало рішення, оголошене президентом Зеленським, я цілком зрозумів реакцію президента Навроцького. Я, можливо, відреагував би інакше",- заявив Туск.

Він також підкреслив єдність із президентом Каролем Навроцьким у цьому питанні. Туск заявив, що "ніхто не розділить польську суспільну думку та польську владу, коли йдеться про минуле та історію".

"Кожен має свою національну чутливість, і я розумію, що українці вшановуватимуть пам'ять тих, хто боровся з радянським загарбником, але я б не зрозумів, якби вони хотіли водночас вшановувати тих, хто вбивав поляків — найближчих союзників... Підтримка та допомога Польщі та інших європейських держав, але особливо Польщі для України — це те, у чому наші сусіди мали б бути дуже зацікавлені. Можливо, ці аргументи дійдуть до Києва. Якщо ні, то це означатиме, що не емпатія, а жорсткий бізнес вирішуватиме долю наших відносин",- сказав глава польського уряду.

Про вступ України до ЄС

У контексті можливого вступу України до Європейського Союзу Туск зазначив, що "Польща та ЄС дотримуються позиції, що кожен, хто хоче приєднатися до європейської спільноти, повинен відповідати необхідним критеріям".

Скандал із підрозділом імені Героїв УПА

  • Загострення в українсько-польських відносинах спалахнуло після того, як 26 травня президент Володимир Зеленський підписав указ про присвоєння Окремому центру спеціальних операцій "Північ" ССО ЗСУ почесного найменування "імені Героїв УПА". В тексті документа зазначалося, що рішення ухвалено з метою "відновлення історичних традицій національного війська".
  • Експрезидент Польщі та лауреат Нобелівської премії миру Лех Валенса на знак протесту демонстративно зняв значок з українським прапором, який постійно носив, та звинуватив Зеленського в "відзначенні бандитів УПА", що, за його словами, "образило його особисто та всіх убитих поляків".
  • Колишній надзвичайний і повноважний посол Польщі в Україні Бартош Ціхоцький через це ж рішення офіційно повернув орден "За заслуги", яким Зеленський нагородив його у 2022 році.
  • Очільник Бюро міжнародної політики канцелярії президента Польщі Марцін Пшидач заявив, що Володимир Зеленський має особисто зателефонувати польському колезі Каролю Навроцькому та офіційно перепросити за надання підрозділу ССО "імені Героїв УПА".

У Міністерстві закордонних справ України заявили, що для українських військових "боротьба УПА символізує протистояння імперській політиці Москви — й у жодному разі не спрямована проти поляків".

Топ коментарі
+18
Так є , в України , для вас чудове рішення - наступного разу просто не заважати кацапським шахедам летіти до Польщі
показати весь коментар
05.06.2026 19:25 Відповісти
+16
Хто в домі господар? Я чи миші? Тобто он цапи теж хочуть щоб ми вшановували тих чи тих вказаних ними персон, ляхи цього хочуть, хтось ще захоче нам розповідати кого нам шанувати і так без кінця, якщо виконувати чиїсь хотілки. Має бути тверда позиція, поважають лише сильних, а об тих хто прогинається витирають ноги.
показати весь коментар
05.06.2026 19:37 Відповісти
+14
згоден, існування і виживанння Польщі зараз залежить від України, тому недолугим польським правопопулістам не треба воювати з історичними привидами минулого замість реальних справ у своїй країні.
показати весь коментар
05.06.2026 19:54 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Сторінка 1 з 2
Позакривайте свої польські пи₴даки і проблемі кінець.
показати весь коментар
05.06.2026 20:14 Відповісти
Сам ти нахлібник. Без українських робітників польська економіка зупиниться. Це самі ж пшеки визнали.
показати весь коментар
05.06.2026 20:18 Відповісти
За рахунок України ніхто нічиїх хотєлок виконувати не буде. Так своїм друзям кішкі з собакою і передай.
показати весь коментар
05.06.2026 20:25 Відповісти
То нехай заткнуться і не пи₴дять.
показати весь коментар
05.06.2026 20:26 Відповісти
Не виставляй власні фантазії за доконаний факт.
показати весь коментар
05.06.2026 21:29 Відповісти
Це проблема лише для ляхів і лише вони її роздувають. Невже ніхто їх дипломатично не може послати нахрін?
показати весь коментар
05.06.2026 19:31 Відповісти
Хто в домі господар? Я чи миші? Тобто он цапи теж хочуть щоб ми вшановували тих чи тих вказаних ними персон, ляхи цього хочуть, хтось ще захоче нам розповідати кого нам шанувати і так без кінця, якщо виконувати чиїсь хотілки. Має бути тверда позиція, поважають лише сильних, а об тих хто прогинається витирають ноги.
показати весь коментар
05.06.2026 19:37 Відповісти
Якийсь гуманоїд 😄
показати весь коментар
05.06.2026 19:41 Відповісти
Польща це вся Європа!? Щось з всієї Європи до України мають претензії лише ляхи та мадяри.
показати весь коментар
05.06.2026 19:44 Відповісти
Та хто його знає. Я цих зелених дегенератів не виправдовую, але як називати підрозділи в Україні це внутрішня справа, це те саме що ми домахувались до Польщі як їм називати свої вулиці чи підрозділи діячами армії Крайової чи організаторами пацифікації.
показати весь коментар
05.06.2026 19:51 Відповісти
Так ніхто не ворушить крім Польщі, то їм ексгумація припекла, то якась назва не така стадіона, то як ви посміли вважати Бандеру героєм, постійно якісь домахування.
показати весь коментар
05.06.2026 19:54 Відповісти
І цим вони користуються як звичайні шантажисти.
показати весь коментар
05.06.2026 20:19 Відповісти
Якщо комусь щось від нас треба і є можливість пошантужувати, то звичайно цією можливістю скористатися.
показати весь коментар
05.06.2026 20:54 Відповісти
*скористаються
показати весь коментар
06.06.2026 05:48 Відповісти
Польський гастарбайтер і старий холуй,від того ,що ти лижеш дупу ляхам,тебе вони ще більше зневажають, як би ти їм не підтакував,і не ганьбив тих пєрдольоних українських націоналістів.Витрави в собі холуйство,випрями спину і пошли під три чорти це ******** пілсудське.
показати весь коментар
05.06.2026 19:49 Відповісти
Ти старе чмо
показати весь коментар
05.06.2026 19:52 Відповісти
Твоє холуйство зрозуміле,ти сидиш підор на польській соціалці і лижиш чоботи пана Чесяка.
показати весь коментар
05.06.2026 19:54 Відповісти
Поляки самі вигадали проблему, терер хай самі і викручуються!
показати весь коментар
05.06.2026 21:17 Відповісти
Окей, на фоні скандалу з похованням Мельника я вам зараз коротко розкажу про УПА, Польщу, а заразом Ізраїль, Газу і багато іншого.

Є дві школи думок. Перша каже, що у воєнних конфліктах не можна цілеспрямовано вбивати цивільних. Так, цивільні особи можуть ставати жертвами військових дій - на житловий будинок може впасти дрон, який був запущений по військовій базі неподалік. Але дрон не може бути запущений по житловому будинку. Ніколи, ні за яких обставин, ні за яких причин. Все, крапка. Будь-яке цілеспрямоване знищення цивільного населення є злочином.

І є друга школа думок. Вона допускає, що цілеспрямоване знищення цивільного населення може бути ціллю воєнних операцій за певних обставин. Список обставин різниться: у відповідь на знищення цивільного населення іншою стороною, з метою звільнення заручників, у відповідь на військовий напад і так далі.

Давайте проаналізуємо спочатку війну на Близькому Сході з точки зору обох цих шкіл.

Чи напав Хамас на Ізраїль 7 жовтня? Напав - факт. У відповідь Ізраїль розпочав операцію в Газі. Що з цього було злочином? Давайте застосуємо до цього питання кожну зі шкіл думок.

З точки зору першої школи думок - і те, і інше. Напад Хамас на Ізраїль був злочином. Так само як і дії Ізраїлю в Газі були злочином. І квазі-державна терористична організація Хамас, і ізраїльський уряд цілеспрямовано приймали рішення, напряму направлені на завдання шкоди цивільному населенню.

Приклад другої школи - позиція ізраїльських правих популістів типу Нетаньяху і фашистів типу Бен Гвіра щодо Гази. Вона звучить так: Хамас напав на Ізраїль 7 жовтня 2023 року, тому цілеспрямоване знищення цивільного населення Гази було морально виправданим.

Друга школа завжди має дві проблеми.

Перша: якщо якийсь один фактор робить цілеспрямоване знищення цивільного населення припустимим, чи точно він такий єдиний? Хто визначає, що він один і - який це фактор? Чому не можна додати до нього інші?

І друга: точка відліку. Я поясню.

7 жовтня 2023 року терористи з Хамас здійснили напад на ряд кібуців і вбили 1 195 та захопили у заручники 251 людину. У відповідь Ізраїль почав війну у Газі, в результаті якої було вбито більше 70 тисяч палестинців, серед яких більше 10 тисяч були дітьми. Друга школа думки каже: це було морально виправдано, тому що Хамас напав перший.

Слідкуйте за руками. Ми кажемо: світ почався 7 жовтня 2023 року. До цього часу не існувало.

Але час існував до 7 жовтня 2023 року. Скажімо, у період з 2010 по 2023 (до нападу Хамас) в результаті інших палестинсько-ізраїльських конфліктів було вбито близько 130 ізраїльтян і - близько 2.5 тисяч цивільних палестинців. Поселенці на Західному березі здійснювали методичні напади на палестинців під фактичним прикриттям уряду Нетаньяху: від знищення плантацій оливкових дерев (основного джерела доходу, яке важко відновити) до погромів в Turmus Ayya і Huwara, де ізраїльські поселенці спалювали автомобілі і будинки палестинців. Жоден винний за ці дії не був покараний.

Чи міг Хамас застосувати логіку Нетаньяху і Бен Гвіра і стверджувати, що напад 7 жовтня був виправданий систематичними діями Ізраїлю? Міг і, звісно, застосовував. Але аргументи Хамас мають ті самі проблеми, що і аргументи Нетаньяху з Бен Гвіром: світ не був створений у 2010 році, до цього стосунки між ізраїльтянами і палестинцями на Близькому Сході мали довгу і складну історію.

Друга школа думки за своєю природою веде до фашистського світосприйняття, але лише вона дозволяє будувати такі привабливі для ******** правих радикалів наративи про «ми завжди були праві і завжди були жертвою». І саме з цієї причини є одним з наріжних каменів ********* правого радикалізму.

Тепер про УПА. Чи було знищення підрозділами УПА польського цивільного населення злочином? І чи було злочином знищення підрозділами Армії Крайової українського цивільного населення?

Перша школа думки каже - так, і перше, і друге було злочином - ніщо не може виправдовувати цілеспрямоване вбивство цивільних.

Друга школа, яку, нажаль, адаптувала не лише значна частина польського населення, але і ******* польська держава, каже: вбивство УПА цивільного польського населення безумовно було злочином. А от вбивство АК - українського - не було, тому що - тут список аргументів різниться. Тому що ці акції були здійснені у відповідь на дії УПА, тому що АК вбили набагато менше українського цивільного населення, ніж УПА - польського, тому що підрозділи АК здійснювали свої акції без узгодження з центральним керівництвом і так далі. Але спільним в цих аргументах є те саме, що і у випадку з Газою: наявність якихось факторів, які виправдовують вбивства цивільних, і «початок часу» у 1943 році.

Ці аргументи мають ті самі проблеми, що і в Газою: якщо є щось, що виправдовувало вбивство українських цивільних, то цілком можна припустити, що є і щось, що може виправдовувати вбивство польських цивільних, а якщо почати копати в багато століть історії співіснування обох народів, то список взаємних образ, якими можна почати виправдовувати вбивства цивільних обох народів, може вийти довжелезним.

Тому (цивілізована) Європа від часів Другої Світової однозначно стоїть на першій школі: ніщо і ніколи не може виправдати цілеспрямоване вбивство цивільних. Саме тому в Берліні 2023 року ви могли побачити і про-ізраїльські, і про-палестинські протести одночасно - тому що це були протести на захист цивільних обох народів і проти дій як Хамас, так і уряду Нетаньяху, направлених проти цивільного населення. Саме тому в будь-якому (цивілізованому) європейському законодавстві, включно з українським, самозахист закінчується там, де закінчується завдання шкоди. Якщо при спробі вкрасти у вас гаманець ви вибили нападнику око - це самозахист. Якщо у вас вкрали гаманець, і ви прийшли через тиждень додому до грабіжника, вбили його, вирізали всю його сім'ю і забрали гаманець - це не самозахист, це вбивство. Про це вчать на курсі кримінального права будь-якого юрфаку.

Саме тому я сам притримуюся і щиро раджу всім притримуватися саме першої школи думки: будь-які військові дії чи рішення, направлені на цілеспрямоване завдання шкоди цивільному населенню, є злочином.

Повертаючись до УПА: чи значить це, що УПА чинили злочини? Так. Чи значить це, що вони в цьому унікальні? Ні. Це абсолютно типова і нормальна ситуація для абсолютно типового і нормального європейського народу.

Двома ключовими персонами фінського пантеону є президент Рюті і маршал Маннергейм - союзники гітлеровської Німеччини і - борці за Фінляндію і фінський народ. Їх іменами у Фінляндії назване все, від вулиць до бібліотек.

Бісмарк фактично організував Франко-Пруську війну, в якій на додачу до військових жертв загинуло 700 тисяч цивільних з обох боків - національний герой Німеччини і - творець Німецької держави і німецького народу.

Володимир Жаботинський - герой Ізраїльського пантеону і - один з лідерів терористичної організації Іргун, на рахунку якої від 500 до 800 жертв терористичних актів.

Армія Крайова вбивала цивільне українське населення. «Прокляті солдати» вбивали євреїв, які вижили у Голокості і намагалися повернутися у свої домівки. Юзеф Пілсудський займався терористичною діяльністю у часи Російської імперії, про що писали у доповідях царської охранки.

Наполеон - національний герой Франції, алюзії до якого до сих пір лунають в промовах Макрона, вів агресивні війни, в яких загинуло 3 мільйони людей.

Зрештою, найбільш кривава війна Європи, Тридцятирічна війна між католиками і протестантами, в якій загинула третина населення Європи (це якби у ******** Європі загинуло 150 мільйонів людей), велася і підтримувалася Католицькою Церквою. Тобто, святих немає буквально в прямому сенсі цього слова.

Різниця, між тим, полягає в тому, що в Європі ніхто нікому не розказує, кому ставити пам'ятники, як називати вулиці, чи (що особливо смішно) якісь там військові частини. Польща завалена вулицями Армії Крайової і пам'ятниками Пілсудському. В польському національному гімні згадується Наполеон. 70% населення - католики з найбільшою концентрацією католицьких церков, які я бачив будь-де. Жодна європейська держава не вважає на офіційному рівні, що цим Польща глорифікує знищення Наполеоном Швейцарії, вбивства німецьких протестантів, або українських селян. Ситуація, коли, скажімо, мер Гамбурга виступав би з заявою про те, що Польща збудувала черговий католицький костел - тому треба відібрати у когось якийсь орден - це сцена з Сімпсонів. І саме так ми маємо ставитися до виступів Навроцького і його команди - це не останній, їх ще буде багато.

Загалом, в Європі є лише дві країни, які на державному рівні розказують, кому в іншій країні мають ставити пам'ятники і як називати вулиці - це Росія і Польща. Що цікаво, обидві розказують - Україні.

На фото - польська 8 піхотна дивізія імені Армії Крайової.

P.S. Я абсолютно не розраховував на такий розголос поста, тому додам контекст: президенти Валенса і Навроцький перетворили присвоєння якійсь українській військовій частині імені "Героїв УПА" на дипломатичний скандал. При цьому польській військовій частині було присвоєно ім'я Армії Крайової лише у 2023 році.
показати весь коментар
05.06.2026 21:20 Відповісти
Кордони теж хай закривають,а шо.
показати весь коментар
05.06.2026 22:40 Відповісти
Це наше діло як називати наші підпозділи.
Ти створив та роздув проблему, то й сам вирішуй
показати весь коментар
05.06.2026 21:48 Відповісти
Так поляки не навели конкретних доказів, що УПА виконувала наказ із знищення поляків, і стверджуючи, що такий наказ мав місце, не показує його. Більше того, в якості доказів наводить фрагменти допитів учасників УПА в НКВД.
А насправді мала місце антиколоніальна боротьба, навіть якщо і супроводжувалась жертвами.
показати весь коментар
05.06.2026 22:58 Відповісти
То ти чорт.
показати весь коментар
05.06.2026 20:12 Відповісти
Як призначили так і відмінять!
Насправді більше назв зовсім не мае,
треба прислухатись сусіда.
Нащо тролити всіх, треба разом за одне!
Пшек до нас вже не лізе, він свое мае!
Будем господарювать, тоді все інше.
показати весь коментар
05.06.2026 20:04 Відповісти
Насрав - і здриснув.
показати весь коментар
05.06.2026 19:35 Відповісти
Під час Другоі Світовоі Війни обидві сторони застосовували жортстокість. Як украінці так і поляки. Ми свою провину визнаємо. І ми знаємо про Волинську трагедію. І якщо зеленський на офіційній зустрічі на увесь світ казав шо він не знає про це, то це його проблеми що він прогулював уроки ісоріі докурюючи опалки після старшокласників у шкільному туалеті. І не треба порівнювати увесь народ з зеленським і робити висновки про всіх тільки через те що зеленський показує усім свою розумову обмеженність і розумову відсталість. Але чому ж і цей пан Туск не хоче визнати та розповісти про злочини поляків,про воєнні злочини Армії Крайової наприклад....Чому поляки звинувачують лише УКраіну і іі героів з УПА , А АНІ СЛОВОМ НЕ ЗГАДУЮТЬ про ці подіі:
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D1%83%D0%B1%D1%96%D0%BD%D0%B3%D1%8F%D0%B9%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D1%80%D1%96%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B0 Дубінгяйська різанина
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%96%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B0_%D0%B2_%D0%91%D0%B0%D1%85%D0%BE%D0%B2%D1%96 Різанина в Бахові
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%96%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B0_%D0%B2_%D0%91%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B7%D1%86%D1%96 Різанина в Березці
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%96%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B0_%D0%B2_%D0%91%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D1%96 Різанина в Буковині
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%96%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B0_%D0%B2_%D0%9C%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B6%D0%B5%D0%B2%D1%96 Різанина в Моложеві
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%96%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B0_%D0%B2_%D0%A1%D0%B0%D0%B3%D1%80%D0%B8%D0%BD%D1%96 Різанина в Сагрині
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%96%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B0_%D0%B2_%D0%A1%D1%96%D0%B2%D1%87%D0%B8%D0%BD%D1%96 Різанина в Сівчині
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%96%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B0_%D1%83_%D0%A1%D1%82%D1%80%D1%96%D0%BB%D1%8C%D1%86%D1%8F%D1%85 Різанина у Стрільцях
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D1%80%D0%B0%D0%B3%D0%B5%D0%B4%D1%96%D1%8F_%D1%81%D0%B5%D0%BB%D0%B0_%D0%9F%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B8 Трагедія села Павлокоми
І цей список знищенних поляками Украінських сіл можна продовжувати і продовжувати.....Щоб ви розуміли розміри трагедіі ...Тільки в селі Сагринь за різними даними, від рук поляків загинули від 800 до 1240 людей. Ви тільки уявіть собі це !!! (Для порівняння - в загальновідомій спаленій німцями Хатині загинуло 149 людей...) Більшість загиблих у Сагрині були жінками й дітьми. Велика кількість жертв зумовлена тим, що кожного вечора тут збиралося багато людей із сусідніх сіл, щоб заночувати під захистом української поліції та місцевої самооборони, які дислокувалися у Сагрині. Нападники використовували запальні кулі, які потрапляли у висохлі солом'яні стріхи й за декілька хвилин перетворили село у вогненне море. Було знищено церкву, парафіяльні будинки, понад 260 хат, молитовний будинок громади євангельських християн, сотні господарських будівель. Нападниками були підрозділи Армії Крайової під командуванням Зенона Яхимека разом з Батальйонами хлопськими - польськими партизанськими силами переважно з місцевих селян, які очолював Станіслав Басай. Тільки ці двоє польских командирів крім Сагрині атакували ще українські села Андріївка, Березів, Бересть, Верешин, Ласків, Маличі, Малків, Модринь, М'ягке, Ріплин, Стрижівець, Теребінець, Теребінь, Турковичі, Шиховичі, знищивши іх населення і повністю або частково спаливши їх. І Імена цих польских вбивць командирів досі увічнені у назвах вулиць польских міст і вважаються польскими національними героями...... І тепер пан Туск буде щось нам тут розповідати про те що героїзація УПА викликає у нього протест та глибокий біль, про Волинську трагедію, про ,,Бандерізм". і про прирівняння "бандерівський символу" до символів нацизму й комунізму. .... А ті звірства і злочини що коіла Армія Крайова - це не нацизм , ні? Чи це щось інше ? А героїзація у Польщі вбивць з Арміі Крайвой в нас хіба не викликає протест та глибокий біль?! Перш ніж когось вчити його історіі і докоряти в іі незнанні, і в чомусь звинувачувати , треба спочатку вивчити і знати свою.... І якщо наприклад охорона польського президента може начепити шеврон Армії Крайової під час візиту до України, то і червоно-чорний прапорець УПА на теренах Польщі - теж має бути нормою. Взаємоповага - це не вулиця з одностороннім рухом. ...Символ «Котвиця» сьогодні є офіційною емблемою військ територіальної оборони Польщі, але водночас це знак - і емблема Армії Крайової, яка на наших землях вчинила чимало злочинів проти мирного українського населення.Тому для українців він досі несе суперечливу історичну пам'ять. Для багатьох українців це - болючий знак. І це теж треба визнавати. Але що ми маємо сьогодні робити? Йти теж таким шляхом як і Польща, і визнати польский прапор символом нацизму і комунізму, бо його використовувала Армія Крайова? Чи визнати іі нацистським злочинним бандформуванням ? Для українців героями є члени ОУН-УПА, що не сприймають поляки.Той же президент Польщі заявляв: «Польща ніколи не визнає ОУН-УПА борцями за свободу». Але ж ОУН-УПА воювали з поляками, німцями та "совєтами" - на своїй, українській землі. За незалежність. І ми також можемо спитати,а за що воювала Армія Крайова на Волині? За "повернення" українських земель до Польщі. Тобто за відновлення контролю над чужими територіями?
І так за підсумком: Так, це була жорстока боротьба з обох сторін. І в кожної сторони - свої герої. Тому на сьогодні єдина гідна формула, яку колись вже проголошували президенти Кваснєвський і Кучма, - «Прощаємо і просимо вибачення». Це формула примирення.
Армія Крайова і УПА - обидві структури прагнули самостійності для своїх народів, боролися проти нацизму та СРСР. Та на українських етнічних землях зіткнулися у кривавому конфлікті. Волинська трагедія - найбільший камінь спотикання у ******** польсько-українських стосунках.Але це - двостороння трагедія, не лише українська вина. І це важливо озвучувати, попри дискомфорт. І знати, що навіть у ті трагічні часи, знаходилося місце для розуміння. Після війни УПА і АК змогли провести спільні операції проти радянських репресивних органів. Це - наочний приклад, що історична пам'ять не мусить бути лише полем для ворожнечі. Вона може стати й основою для порозуміння.
«Прощаємо і просимо пробачення» - саме така формула, а не перекладання провини на одну сторону, може закласти міцний фундамент для майбутньої дружби, а не зруйнувати її.
Це вже нарешті треба зрозуміти польским можновладцям і шукати шляхи до примирення а не роздувати нову ворожнечу.... А то зараз якась цікава ситуація виходить - поляки самі постійно лізуть до нас зі своіми претензіями і повчаннями а винні чомусь виходить ми - бо виявляється ми зробили цю проблему у відносинах а не вони...
показати весь коментар
06.06.2026 10:25 Відповісти
Зе знову обісрався.
показати весь коментар
06.06.2026 06:04 Відповісти
Так є , в України , для вас чудове рішення - наступного разу просто не заважати кацапським шахедам летіти до Польщі
показати весь коментар
05.06.2026 19:25 Відповісти
Та ми уже зрозуміли що польська допомога то твоя друга мамка, але нам якось посрати на тебе і твоїх хазяїв - так їм і передай.
показати весь коментар
05.06.2026 21:35 Відповісти
Не треба нам дякувати, треба від'їбатись від нас зі своїми претензіями
показати весь коментар
05.06.2026 21:38 Відповісти
Без допомоги українців завжди був поділ Польщі. Це одні, і ті самі історичні граблі, що поляки дістають через кожне друге покоління, щоб на них пострибати.
показати весь коментар
05.06.2026 20:36 Відповісти
перевожу с *********-польского на человеческий.

эти фантомные боли про упа - это все про нежелание отказаться от окупациия западной Украины которая была в самом сердце речи посполитой. это значит что они ждут когда Украина посыпется, чтобы оккупировать все по винницу как в старые добрые времена.
показати весь коментар
05.06.2026 22:21 Відповісти
це Туск разом з Навроцьким отримують вказівки від )(уйла, чи у пана шося з ......не склалося з дитинства?
показати весь коментар
05.06.2026 19:34 Відповісти
питання до Туска є й досі щодо візиту в Смоленськ на той же військовий аеродром напередодні тим же літаком на якому (Ту-154М) туди летів на наступний день през Польщі Качинський з 88 чоловік (делегація, що складалася з політичних, військових, громадських та релігійних діячів Польщ) + 8 членів екіпажу.
Збіг, чи не зовсім, враховуючи подальші спільні розслідування ?
показати весь коментар
05.06.2026 19:47 Відповісти
а в тебе )(уйлоБзда таки спитали і ти погодився, лайно рафіноване генетично кассапаське.
ПНХ.
показати весь коментар
05.06.2026 19:56 Відповісти
а яка псяча справа твоя Курва mg42ua, разом з )(уйлоНавроцьким та )(уйлоТуском до України?

показати весь коментар
05.06.2026 20:06 Відповісти
Мораль тут ніби й не складна, та досить злободенна: страшна свиня mg42ua, коли вона невіглас генетичний й до всього ще й письменна. 🤣
показати весь коментар
05.06.2026 21:32 Відповісти
Україна і Польща: складна історія, яку варто знати, а не використовувати для ворожнечі
Українсько-польські відносини мають багатовікову історію, у якій були як періоди співпраці, так і гострого протистояння. Ще за часів Речі Посполитої українське населення неодноразово повставало проти соціального, релігійного та політичного тиску. Козацькі повстання кінця XVI - першої половини XVII століття придушувалися силою, а їхні учасники зазнавали переслідувань і покарань.
У ХХ столітті суперечності не зникли. Після польсько-української війни 1918-1919 років значна частина українських земель опинилася у складі Польщі. Українські історики звертають увагу на політику полонізації, обмеження української освіти, пацифікацію 1930 року та інші дії влади, які посилювали напруження між двома народами.
Під час Другої світової війни конфлікт досяг трагічної кульмінації. Волинська трагедія стала однією з найболючіших сторінок спільної історії. Тисячі польських мирних жителів загинули від рук українських націоналістичних формувань. Водночас тисячі українців стали жертвами нападів польських збройних загонів на українські села. Обидва народи зазнали тяжких втрат.
Після війни комуністична влада Польщі провела операцію «Вісла», унаслідок якої близько 140 тисяч українців, лемків та представників інших східнослов'янських громад були примусово переселені зі своїх історичних земель.
Усе це свідчить про те, що історію українсько-польських відносин неможливо чесно описати через поділ на «винних» і «невинних». Різні покоління українців і поляків пережили власні трагедії, а насильство в різні часи чинили представники обох сторін.
Пам'ять про жертв повинна зберігатися, але минуле не має ставати інструментом ******** ворожнечі. Українці та поляки не можуть змінити історію, проте можуть зробити висновки з її уроків. Справжнє примирення починається не із забуття, а з готовності визнавати складність минулого, поважати біль одне одного та будувати майбутнє без ненависті й взаємних звинувачень.
показати весь коментар
05.06.2026 20:19 Відповісти
Від борців за незалежність пердолить лише окупантів, і це норма у всьому світі.
показати весь коментар
05.06.2026 19:28 Відповісти
А яке пшекам діло?
показати весь коментар
05.06.2026 19:26 Відповісти
Якщо охорона їхнього президента може спокійно під час візиту до України начепити шеврон Армії Крайової, яка здійснювала криваві акції проти українців під час і після ІІ Світової війни, то червоно-чорний прапорець ОУН на костюмах співробітників УДО під час візиту до Польщі - це теж має бути норма. Взаємошанобливі й і рівноправні стосунки вони такі.
І зараз у нас в Україні ніхто не вимагає позбавити президента Дуду найвищої нагороди України для іноземних гормадян - ордена Свободи, яким тоді під час візиту нагородили президента Польщі.
Так що полякам для вирішенння цієї проблеми треба просто, як ажуть, "завалити хлєбало".
показати весь коментар
05.06.2026 19:36 Відповісти
.
показати весь коментар
05.06.2026 19:37 Відповісти
ми не вимагаємо позбавити ордена вашого президента, і промовчали про ваші неоднозначні емблеми на нашій теріторії (на відміну від польських оіійних осіб), так що ваші порівняння недоречні.
показати весь коментар
05.06.2026 19:51 Відповісти
згоден, існування і виживанння Польщі зараз залежить від України, тому недолугим польським правопопулістам не треба воювати з історичними привидами минулого замість реальних справ у своїй країні.
показати весь коментар
05.06.2026 19:54 Відповісти
на відміну від поляків ми і не ліземо, і не чіпаємо їхніх героїв та генералів АК, це вони лізуть із своїми недолугими та несвоєчасними заявами, витягаючи історичне нафталінове минуле, тому що іхнім виборцям це подобаєтья, бо більше нічого у правопопулістів і нема чого запропонувати своїм громадянам. А інакше іх просто не виберуть. Тому цією ******* вони будуть займатись і у подальші роки на радість росіянам та іншим неросійським симпатикам.
показати весь коментар
05.06.2026 20:33 Відповісти
військове таксі з Жешува буде їздти за розкладом незалежно від будь-яких ******** заяв правопопулістів, які вони роблять виключно для свого електорату.
показати весь коментар
05.06.2026 20:37 Відповісти
мені якось *****, як там у них була сформована АК. Хай самі розбираться із своїми свєнтокшиськими бригадами та своїми вояками у вермахті. Ми не колупаємо їх страшну історію, тому хай не лізуть і до нашої.
показати весь коментар
05.06.2026 20:45 Відповісти
але ж не кажуть, бо тоді їм прийдетья самим воювати вже у Сувалках, а біженці тоді будуть у них свої - у Португалії, подалі від війни. Тому на висери правопопулістів для свого електорату ролників можно просто незважати. І це буде сама правильна реакція.
показати весь коментар
05.06.2026 20:57 Відповісти
якщо не поїде, то тоді їм прийдетья самим воювати вже у Сувалках. Звісно, правопопулісти ті ще мерзотники, але треба їм віддати належне - не довбойоби.
показати весь коментар
05.06.2026 21:23 Відповісти
марахвон тут ні до чого, загроза широкомасштабної гібридної і не гібридної війни на кордонах Євросоюза реальна.
показати весь коментар
05.06.2026 21:26 Відповісти
ми не міряємось, ми живемо своє життя зі своїми героями, як і живуть і самі поляки. Але ми в їхню історію не ліземо, коли вони чествують своїх героїв. А популісти завжди будуть експлатувати тему українського націоналізму, бо нічого іншого ефективнішого своїм виборцям вони запропонувати не можуть. А з меншовартітю вас взагалі ні в які двері ніколи не пустять. Так влаштована політика.
показати весь коментар
05.06.2026 23:59 Відповісти
поляки прямолінійно чествують своїх героїв, і своїх загиблих, і ми не ліземо до них з тупими зауваженнями, що то були вояки вермахту.
Просто ви цього не знаєте.
показати весь коментар
06.06.2026 00:05 Відповісти
держави України без самоповаги не буде. А от польським правопопулістам давно треба розібрати стіни, щоб не ******* макітрами своїх виборців об глибоке минуле сусіда, а більше вивчати свою трагічну та неоднозначну історію, щоб не пришли нові Дмовськи.
показати весь коментар
06.06.2026 00:14 Відповісти
от я кажу - нам плювати, кого вони там чествують. Тому спрведливо і така сама позиція від поляків.
Взаємошанобливі й і рівноправні стосунки вони такі. І ніколи меншовартість на рівні держави не приводила до перемог, а тільки до руйнації державності.
показати весь коментар
06.06.2026 00:24 Відповісти
із синдромом меншовартості будь-який народ зрештою опиниться в окупації. Або в еміграції.
показати весь коментар
06.06.2026 00:36 Відповісти
із синдромом меншовартості будь-який народ зрештою опиниться в окупації. Або в еміграції.
показати весь коментар
06.06.2026 00:37 Відповісти
майже в кожному польському місті є Алея Армії Крайової або вулиці, названі на честь конкретних лідерів (наприклад, генерала Стефана Ровецького "Грота").
Почесні імена Армії Крайової носять підрозділи Війська Польського.
показати весь коментар
06.06.2026 03:47 Відповісти
Диванний Геркулес! Сильний... Зведи бюджет без допомоги Європи!
показати весь коментар
05.06.2026 19:43 Відповісти
Ви таки *******! З обох сторін! Кішка й собака розумніші!
показати весь коментар
05.06.2026 19:45 Відповісти
Для дебілів - треба подивитися від чієї допомоги залежить навіть не перемога, а виживання і існування. А потім роззявляти власний писок про те, що не так в чужій хаті...
показати весь коментар
05.06.2026 19:47 Відповісти
Польський шовінізм незнищенний і є молодшим братом кацапізму.
показати весь коментар
06.06.2026 01:25 Відповісти
Для нас це не проблема, пшеки її створили, тож нехай і вигрібають, а ми без них і їх проблем вже напевне якось проживемо.
показати весь коментар
05.06.2026 21:23 Відповісти
Хочу нагадати тускам, фіцам, мадярам, чехам, румунам, німцям і іншим т.з. "демократам", як вони дерибанили Україну на початку 20го ст., розірвали на шматки, тож цим покидькам ще каятись і каятись, вони нам винні тим, що Україна зникла, як самостійна держава, тож нехай запхають свої язики у свої дупи, бо вже дуже незабаром Україна запхає цих "європейців" туди, де їм місце, на задвірки Європи.
показати весь коментар
05.06.2026 21:34 Відповісти
А это ничего, шо в пшекии куда не плюнь - попадёшь в якусь херню имени пилсудского, злейшего друга Украины.
показати весь коментар
05.06.2026 19:39 Відповісти
і хіба пан Дональд не правий ?

Як влучно зазначав французький політик Шарль Моріс де Талейран, дипломатія є «мистецтвом робити неможливе можливим»

а цей дядько таки знався на дипломатії, на відміну від ЗЄльоного

.
показати весь коментар
05.06.2026 19:34 Відповісти
мабуть оцей - радник ЗЄлі та його спітчрайтер, з виразними ознаками дегенера.. розумових обмежень

показати весь коментар
05.06.2026 19:38 Відповісти
схоже, в домі ЗЄлі в ОПі таки "миші" з російським "хвостом" хазяї.
Ось наприклад жирна ОПівська миша подоляк, старший брат якої мав відношення до військової розвідки РФ (ГРУ).
У Росії помер брат радника глави ОП Михайла Подоляка Володимир, який, можливо, мав стосунок до ГРУ - росЗМІ
https://nv.ua/ukr/ukraine/politics/roszmi-zayavili-pro-smert-u-rosiji-brata-mihayla-podolyaka-yakiy-pracyuvav-u-gru-novini-ukrajini-50432933.html

показати весь коментар
05.06.2026 19:47 Відповісти
гімноїд

по жизні - біографія в інтернеті

.
показати весь коментар
05.06.2026 19:49 Відповісти
зараз в Польщі 90% постів в соцмережах - антиукраїнські

воно нам треба було ?

.
показати весь коментар
05.06.2026 19:50 Відповісти
а українським ?
не хотілось ?
а "не зналось"
так хто тоді ЗЄльоним дохтор ?

мало було проблем з поляками, так ще на голому місці накинули

.
показати весь коментар
05.06.2026 19:53 Відповісти
а зараз в Україні типу мир і всі нам друзі ?

пургу пишете, шановний.
дипломатія це вічне мистецтво !

.
показати весь коментар
05.06.2026 19:55 Відповісти
пан є поляк ?
то яка тоді його псяча справа до Смоленська і політики Туска?
показати весь коментар
05.06.2026 19:57 Відповісти
поляки поки що не почали агресію проти України.
чи не так ?
і навіть не припинили військову логістику.
ото притримайте язика в обпльовування поляків, бо

з польського колодязя нам ще доведеться водичку пити.

і не раз

.
показати весь коментар
05.06.2026 20:01 Відповісти
їм робити нічого не треба, бо війна в Україні, а не в них

якось такось так вийшло, по ЗЄльоному

.

.
показати весь коментар
05.06.2026 20:03 Відповісти
до нас із вами, шановний, бо війна

.
показати весь коментар
05.06.2026 20:04 Відповісти
ви вибачаюсь порівнюєте х... з пальцем
невігластво таки погубить мудрий український наріт !

Шарль Моріс де Талейран вважається еталоном політичного прагматизму та дипломатичної майстерності. Його професіоналізм оцінюється як феноменальна здатність зберігати вплив за будь-яких режимів, бездоганно читати геополітичні розклади та блискуче вирішувати кризові завдання завдяки унікальному вмінню домовлятися.

.
показати весь коментар
05.06.2026 20:08 Відповісти
достатньо було одних мадярів щоб заблокувати Україні 96 млрд.

про право вето в ЄС не чули ?
ні?
а дарма

бо тепер поляки можуть щось заблокувати
показати весь коментар
05.06.2026 20:16 Відповісти
в 2016 був Порох, в а 2026 - ЗЄля.

різницю відчуваєте ?
ото ж

все робити треба акуратно, розумно і вчасно

.
показати весь коментар
05.06.2026 20:20 Відповісти
професіонала !!!!

мать вашу !
коли вже навчитесь цінувати майстерність професіоналізму, курви ЗЄльоні ?

.
показати весь коментар
05.06.2026 20:23 Відповісти
вам "шашечки шеврончиків" чи щоб "військове таксі з Жешува" їздило за розкладом ?

.
показати весь коментар
05.06.2026 20:25 Відповісти
+ 100 !
в Польщі вже 5% бюджету військові потреби.
цей показник є одним із найвищих серед усіх країн-членів НАТО, що робить польську армію однією з найбільш швидко модернізованих у Європі.
У 2025 році країна передбачила на армію понад $48 млрд !!!!!

Польща в борги залазить, але шукає гроші на оборону

.
показати весь коментар
05.06.2026 20:32 Відповісти
бо єстем українцем, пшепрошем пана

.
показати весь коментар
05.06.2026 20:33 Відповісти
і да, курва то чисто польська матерщина, між іншим

.
показати весь коментар
05.06.2026 20:34 Відповісти
ну так - Імперський синдром Жечі Посполитої.
та ще й який!
це для вас Колумб відкрив Польщу ?
або в ОПі цього не знали ?
показати весь коментар
05.06.2026 20:39 Відповісти
так Герої у нас свої, гинуть і воюютьна фронті,
а не вийб..уються як ЗЄльоний, який з совкової ватної "какая разница" різко став інтегральним українським націоналістом.

завтра совковий чотирижди дезертир ЗЄльоний першим запишеться добровольцем у новостворену ним дивізію Вафен СС "Галичина".
ви повірете ?

.
показати весь коментар
05.06.2026 20:44 Відповісти
а НАМ воно треба ?

.
показати весь коментар
05.06.2026 20:48 Відповісти
зараз всі у світі будуть наїзжати на всіх, якщо ви помітили

але нам треба ВИЖИТИ !
хоч чортом лисим стати, а вижити !

.
показати весь коментар
05.06.2026 20:52 Відповісти
Дипломатическое мастерство Шарля Мориса де Талейрана основывалось на уникальном сочетании холодного расчета, психологической интуиции и циничного прагматизма.

Исключительное чутье и адаптивность: Талейран безошибочно определял, когда старый режим обречен, и заранее выстраивал связи с новой, восходящей силой, опережая события. [https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%B9%D1%80%D0%B0%D0%BD-%D0%9F%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%B3%D0%BE%D1%80,_%D0%A8%D0%B0%D1%80%D0%BB%D1%8C_%D0%9C%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%81_%D0%B4%D0%B5 1, https://www.reddit.com/r/AskHistorians/comments/1ay088d/how_did_the_legendary_french_diplomat_talleyrand/?tl=ru 2]
Психологический дар: Он мастерски «читал» людей, блестяще слушал собеседников и умел очаровывать даже злейших врагов, используя их слабости и тщеславие в своих целях.
Принцип «легитимизма»: Гениальным ходом политика стало выдвижение идеи законности прав монархов. Благодаря этому Талейран смог спасти Францию от расчленения странами-победительницами на Венском конгрессе, заставив Европу вести диалог с побежденными как с равными. [https://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Maurice_de_Talleyrand-P%C3%A9rigord 1, https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%B9%D1%80%D0%B0%D0%BD-%D0%9F%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%B3%D0%BE%D1%80,_%D0%A8%D0%B0%D1%80%D0%BB%D1%8C_%D0%9C%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%81_%D0%B4%D0%B5 2]
Полный контроль над эмоциями: Дипломат отличался абсолютным хладнокровием, скрытностью и сдержанностью. По его собственному выражению, «язык дан человеку, чтобы скрывать свои мысли».
показати весь коментар
05.06.2026 21:00 Відповісти
ще раз для особо одаренних ЗЄльоних дипломатів, для яких "мастерство дипломата базировалось на военном могуществе Франции. Исчезло могущество- испарилось и мастерство"

Принцип «легитимизма»: Гениальным ходом политика стало выдвижение идеи законности прав монархов. Благодаря этому Талейран смог спасти Францию от расчленения странами-победительницами на Венском конгрессе, заставив Европу вести диалог с побежденными как с равными.

читайте хоча б щось, перед тим як пургу нести !

.

.
показати весь коментар
05.06.2026 21:03 Відповісти
а якщо "таксіст" таки НЕ поїде ?
тоді як ?
показати весь коментар
05.06.2026 21:06 Відповісти
ну скажімо рольники знову подуріють, чи бритоголові дебош будуть чинити на дорогах....

показати весь коментар
05.06.2026 21:07 Відповісти
себто, по факту, разом із Богданом, трьома поділами і 1939 р. було цілих п'ять поділів Польщі !!!!

і ви хочете полякам втокмачити що у разі поразки України буде шостий поділ Польщі ?
НЕ вийде !

кацапи вже окупували 25% України !
нам про себе треба думати !

.
показати весь коментар
05.06.2026 21:15 Відповісти
А як нам ставитися до Пілсудського чи Армії Крайової?
показати весь коментар
06.06.2026 01:43 Відповісти
Поляки, а ви нічого не маєте проти імперської армії Суворова та поведінки з вами імператриці єкатирини другої ?
показати весь коментар
06.06.2026 01:47 Відповісти
А яке пшекам діло до наших нахлібників- біженців ,що вже п'ятий рік живуть за рахунок польського бюджету , яке пшекам діло до того що більшість західної зброї іде до України через територію Польщі ,яке пшекам діло що наші зернотрейдери пруть зерно через територію Польщі ,дійсно яке діло пшекам до наших хотєлок про членство в ЄС і НАТО ,от дійсно яке їм діло до наших дешевих понтів і ігр наших ура-патріотів.
показати весь коментар
05.06.2026 19:50 Відповісти
Тебе забули спитати.
показати весь коментар
05.06.2026 19:52 Відповісти
Так для поляків оунівці це сепаратисти ,що воювали проти територіальної цілісності Польщі ,а Бандера і Шухевич -громадяни Польщі ,які скоїли кримінвльний злочин.
показати весь коментар
05.06.2026 19:58 Відповісти
Сторінка 1 з 2