9830 відвідувачів онлайн

Пам’ятник Булгакову демонтували на Андріївському узвозі в Києві. ВIДЕО

У Києві на Андріївському узвозі демонтували пам’ятник російському та радянському письменнику Михайлу Булгакову. Скульптуру вивезли комунальні служби.

Про це повідомляє Цензор.НЕТ із посиланням на відповідне відео на своїй Facebook-сторінці розмістила ведуча Суспільного Катерина Некреча.

На ньому видно, як представники комунальних служб вантажать памʼятник, який стояв біля Літературно-меморіального музею Михайла Булгакова, у транспорт.

Що передувало

У серпні 2022 року Національна спілка письменників України запропонувала закрити в Києві музей Булгакова і замість нього створити музей українського композитора Олександра Кошиця.

15 серпня 2022 року із "жовтого корпусу" КНУ імені Тараса Шевченка демонтували меморіальну дошку російському письменнику Булгакову

27 березня 2024 року Експертна комісія Українського інституту національної пам’яті з питань визначення належності об’єктів до символіки російської імперської політики визнала всі об’єкти (географічні об’єкти, назви юридичних осіб, пам’ятники та пам’ятні знаки), присвячені Булгакову, символікою російської імперської політики.

Літературно-меморіальний музей Михайла Булгакова заявив, що вважає висновок УІНП щодо Булгакова тенденційним та поверхневим.

18 грудня 2025 року Київрада ухвалила рішення щодо усунення з публічного простору столиці 15 об’єктів та окремих елементів, пов’язаних з історією та символікою російської імперської та радянської політики. Ішлося також і про памʼятник Булгакову.

Топ коментарі
+33
Всі мітки московії мають бути ліквідовані в Україні...
показати весь коментар
04.06.2026 16:22 Відповісти
+24
Ніхто під колеса не кидався ?
Шкода. Я би подивилась на нео Шарікових
показати весь коментар
04.06.2026 16:22 Відповісти
+17
Якщо ту.на патріотичному ресурсі стоїть голосне скиглення шодо цього татарина...уявляю,який лемент на Рашці...друзяки-булгакофіли,ну читали ви Майстра й Маргариту....це вас якось захищає від кацапоракет і дронів? Я не кажу про те,що ви немаєте й каплі національної гідності і гордості. цей татарський нащадок не киянин,він україноненависник,у 1917 році він у складі чорносотенців люто бив українських студентів і в т.ч. Довженка. Ну а про те,що Булгак все життя був кокаїністом-наріком ,а також мерзенним підлизою до Сталіна я й не говорю. Знайшли собі кумира,вівці....
показати весь коментар
04.06.2026 16:38 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Сторінка 2 з 3
На расєє будуть у шоці!
Цікаво, а що буде з його творами?
показати весь коментар
04.06.2026 16:54 Відповісти
Треба ще знести Богдану Хмельницькому (за договір з росеею) та Шевченку (як солдату рос армії).
показати весь коментар
04.06.2026 16:59 Відповісти
Тупорилі "жарти" 95 кварталу вже не актуальні. З сіньйора Голодомора досі регочиш?
показати весь коментар
04.06.2026 17:20 Відповісти
В чому тут жарт? Це реальність. Вернадського теж туди ж.
показати весь коментар
04.06.2026 19:40 Відповісти
"кохайтеся чорноброві, та не з москалями..." Тобі не досить?
показати весь коментар
04.06.2026 22:27 Відповісти
Он хоть и москаль но писал против совеццкой власти. Высмеивал её в язвительной форме. Вспомните Собачье сердце...
показати весь коментар
04.06.2026 17:01 Відповісти
Дійсно, висміював радянську владу, тому що сам був імперцем.
показати весь коментар
04.06.2026 17:10 Відповісти
Ти що не знаєш, що українські воїни їх підарами називають? то так і пиши - Он хоть и ***** и писал на *****ском языке...
показати весь коментар
04.06.2026 17:13 Відповісти
У нього була ієрархія об'єктів любові/ненависті. Найбільше він ненавидів українців, і все, що з цим пов'язано. Посередині піраміди була радянська влада. Саму радянську систему він не любив, але як ворог українців, вона йому подобалась. А найбільша його любов - це Російська імперія.
показати весь коментар
04.06.2026 18:15 Відповісти
А в каких произведениях у него была нелюбовь к украинцам?? Я что-то из школьной программы не помню этого...
показати весь коментар
04.06.2026 19:04 Відповісти
Во всех, которые касались Украины. Например, в романе "Белая гвардия" или рассказе "Я убил".
показати весь коментар
04.06.2026 19:12 Відповісти
Кстати, а какие произведения Булгакова были в твоей школьной программе?
показати весь коментар
04.06.2026 19:15 Відповісти
точно помню мастер и маргарита Харьков 1985 год...
показати весь коментар
04.06.2026 19:18 Відповісти
У вас очень плохая память. В 1985 году в советской школьной программе вообще не было Булгакова. Он тогда считался запрещенным автором, и его произведения не издавались.
показати весь коментар
04.06.2026 19:50 Відповісти
...лише Любимов в театрі на Таганці зробив модерну небачену постановку мастера і маргарити... в той час це було сміливо і креативно...
показати весь коментар
04.06.2026 22:25 Відповісти
Перше видання Булгакова я побачив лише у 1989 році, коли ідеологічний прес дещо послаб.
показати весь коментар
04.06.2026 22:32 Відповісти
Ховраха Ви теж не бачите, а він є.
показати весь коментар
05.06.2026 07:39 Відповісти
Бачу ховраха. Він пише під ніком "Марина".
показати весь коментар
05.06.2026 08:46 Відповісти
Не брешіть. Майстр та маргарита вперше видавалось у 60х роках, цензурована скорочена версія. У 1973 році перше повне видання. Особисто в мене книга видання 1982 року.

У 80х Булгаков був на позакласному і у 2013 теж.
показати весь коментар
05.06.2026 07:36 Відповісти

1. Це ти брешеш, божевільна. Цензуровані видання Булгакова невеликими тиражами дійсно випускались. У вільному продажі у книжковому магазині купити їх не було можливим. Дозволяли їх тільки тому, що ненависті до України там було більше, ніж любові до монархічної Росії.
2. Ти ж сама підтвердила мої слова, що у шкільній радянській програмі 1985-го року Булгакова не було. У позакласному читанні (не у шкільній програмі) Булгаков з'явився десь з 1986-го року, і то, як особисті рекомендації окремих вчителів. Про його появу у шкільній програмі у 1985 році не могло бути й мови. Тоді Горбачов тільки прийшов до влади, і "перебудова" тільки починалась.
показати весь коментар
05.06.2026 09:21 Відповісти
Своє божевілля не перекладай на інших. У вільному продажу в Києві не було - на макулатурні талони можна було взяти))

А мені подарувала бабуся - книгу у моцкві, в книжковому їй купили й привезли.
показати весь коментар
05.06.2026 11:43 Відповісти
вівця№3....
показати весь коментар
04.06.2026 23:08 Відповісти
показати весь коментар
04.06.2026 17:10 Відповісти
Кацапським імперцям пам'ятникам не місце в Україні. Добре роблять що тебе труть, пора вже і забанити за впертість. Та або вата кацапська або палєзний пулєру ідіот.
показати весь коментар
04.06.2026 20:42 Відповісти
Бачу ти нинівилуплений пуцьвір. Значить кацап-провокатор. Треба банити.
показати весь коментар
04.06.2026 20:43 Відповісти
Значить палєзний ідіот.
Але це тебе не виправдовує.
показати весь коментар
04.06.2026 21:32 Відповісти
Немає жодної різниці, назву я тебе виродком через літературний твір, або безпосередньо в очі скажу. Все одно для мене ти - виродок.
Булгаков був етнічним росіянином, всі свої твори він написав у Раші російською мовою. До України він жодним чином себе не відносив.
показати весь коментар
05.06.2026 00:13 Відповісти
Усе каzап'яче має піти України! НАЗАВЖДИ!
показати весь коментар
04.06.2026 17:19 Відповісти
Верно! "ЧМП" угрохали, авиастроение и машиностроение угрохали за года незалежности, осталось бороться с памятниками и сносить все "хрущевки", школы и дет.сады построенные при проклятом совке, и жд.дороги тоже не забыть.
показати весь коментар
04.06.2026 17:29 Відповісти
Це все будував Український народ.
показати весь коментар
04.06.2026 17:34 Відповісти
Угу. Проектували, розписували Володимирський собор, Андріївську та Кирилівську церквуюи, Маріїнінський палац сросісяни. Урядовий квартал - сросісяни.

Йдіть, зносьте. Що ж так все однобоко??
показати весь коментар
05.06.2026 07:43 Відповісти
Ти хто по національності?
показати весь коментар
04.06.2026 17:35 Відповісти
Шо, опять? Мы уже, вроде, давно выяснили мою национальность, забыли? И чего этот вопрос вас так волнует?
показати весь коментар
04.06.2026 17:43 Відповісти
Ну дійсно, абажур з тебе робити чи просто на кол посадити, не зрозуміло 🤣🤣🤣
показати весь коментар
04.06.2026 17:48 Відповісти
Это вы про абажур из человеческой кожи намекаете, который нашли в Бухенвальде?
показати весь коментар
04.06.2026 17:54 Відповісти
Не розумію хазарського рохкання, до печі його 🤣🤣🤣☝️
показати весь коментар
04.06.2026 17:59 Відповісти
К сожалению мы не в Германии, на хороший срок по немецким законам вы уже написали, особенно учитывая мою национальность.
показати весь коментар
04.06.2026 18:09 Відповісти
Кожен німець мені винен, як і твая національнасть, шльома. Arbeit mach frei ⚡️
показати весь коментар
04.06.2026 18:18 Відповісти
Кацапы тоже так считают. Може ты кацапчик?
показати весь коментар
04.06.2026 18:29 Відповісти
Кацапи і хазари це одне і теж. В одній печі будете 🤣🤣🤣
показати весь коментар
04.06.2026 18:57 Відповісти
Та просто хочеться знати люди яких національностей підтримують російську окупацію України 1921 - 1991 років...
показати весь коментар
04.06.2026 17:58 Відповісти
А чего вы решили, что я поддерживаю оккупацию Украины в любой исторический период?
показати весь коментар
04.06.2026 18:06 Відповісти
Моzкалота гидотна, ти краще розкажи скільки заводів, фабрик, будинків і т.д. зруйнували твої родичі з паРаші за останні роки.
показати весь коментар
04.06.2026 17:58 Відповісти
ставленики москви і "угрохалі". Ця п'ята колона добре підготувала Україну до капітуляції.
Ну а боротись з пам'ятником звісно легше ніж наприклад московським патріархат тут я з вами згоден
показати весь коментар
04.06.2026 18:01 Відповісти
Почему всё время кто-то виноват в проблемах Украины? Может стоит все-таки обратить внимание на себя? 35 лет независимости, и виноваты все вокруг в проблемах Украины. Если большая часть власти прихожане кацапского патриархата, то бороться, конечно, трудно. Кидают народу косточку, пересирают между собой и правят. Схема старая-разделяй и властвуй.
показати весь коментар
04.06.2026 18:13 Відповісти
Подивимось нац.склад більшовиків з пломбованого вагону чи нац.склад керівників нквс та гулагів, шльома абажурович?
показати весь коментар
04.06.2026 18:20 Відповісти
А приказы их в Украине кто исполнял, китайцы?
показати весь коментар
04.06.2026 18:32 Відповісти
Хазари, навезені в товарняках. Як і зараз.
показати весь коментар
04.06.2026 18:52 Відповісти
І китайці в тому числі. Були такі зайди.
показати весь коментар
04.06.2026 22:31 Відповісти
А в Бахмуті, Маріуполі і Волновасі теж "обратіть вніманіє на сєбя"?!
показати весь коментар
04.06.2026 19:47 Відповісти
Нападение кацапов это следствие мудрого управления властями Украиной все года независимости. Образно говоря, живя агрессивным идиотом по соседству очень глупо, шаг за шагом, продать ружье, потом снять квартиру с сигнализации, решётки с окон, поверить ему, что он вас не ограбит и снять входные двери, потом снять штаны и стать перед ним раком, и верить, что всё будет хорошо. Год за годом влада страны подводила к этому моменту. А влада-это выбор мудрого народа. Мэры, депутаты и прочее кодло были избирались народом.
показати весь коментар
04.06.2026 21:14 Відповісти
Так то воно так але трішечки не так. Наш мудрий нарід не унікальний, там за океаном ще мудріший нарід вибрав собі таке опудало. ******* технології впливу зроблять з будь-якого стільця президента і з будь-якого мудрого наріду жалюгідне посміховисько. А це вже глобальна проблема, вона катастрофічна.
показати весь коментар
05.06.2026 00:32 Відповісти
Если нет критического мышления, то что уж поделаешь. Голова нужна, чтоб не только туда кушать. Если нация ведёт себя как инфантильная девочка пубертатного возраста, которой легко ездить по ушам и у которой основной критерий выбора "нравится-не нравится", то это конечно беда.
показати весь коментар
05.06.2026 01:33 Відповісти
А чому ж тоді "******* технології" не вплинули на майже половину американців і 25% українців?
показати весь коментар
05.06.2026 09:56 Відповісти
Порошенко - виключення, ружжо не продавав, а докуповував.
показати весь коментар
05.06.2026 09:54 Відповісти
Це ми зробили з Булгакова "руського письменника українського походження".А чому?Тільки тому,що в деяких творах він показав українських націоналістів не в надто привабливому вигляді?Так в "Кварталі" з українців взагалі робили ідіотів,а з України повію що "дає на всі сторони" і нічого,73 відсотки за те саме проголосували.Розумніше було б не віддавати його руським,а вважати своїм,гордитись ним,тим паче що направду гордитись є чим...
показати весь коментар
04.06.2026 17:28 Відповісти
Зараз школярі пишуть краще після перегляду аніме 🤣🤣😂
показати весь коментар
04.06.2026 17:40 Відповісти
Серьезно?
показати весь коментар
04.06.2026 17:44 Відповісти
Не хрюкай тут свинячою, недобиток 🤣🤣🤣
показати весь коментар
04.06.2026 17:46 Відповісти
показати весь коментар
04.06.2026 17:49 Відповісти
"Украина напоминает актрису из немецких порнофильмов. То есть она готова принимать в любом количестве и с любой стороны", - сказал тогда будущий ... А хто такмй ВОВА? "Украина напоминает актрису из немецких фильмов для взрослых": Скандальное выступление "95 квартала" в Латвии. Источник: https://censor.net/ru/v405515
показати весь коментар
04.06.2026 18:20 Відповісти
гетьман Скоропадський і отаман Петлюра не були "українськими націоналістами" - в той час в Україні їснували міністерства нац. меншин, а от в російській імперії ніколи не "було міністерства українських справ", так хто націоналісти?

вчи власну історію - якщо ти українець
показати весь коментар
04.06.2026 18:41 Відповісти
Руський, руським??? Блекоти об'ївся кацапе чи що?
Які вони руські??? Вони - рускіє, а руські це ми - українці.
показати весь коментар
04.06.2026 22:16 Відповісти
Интересно - в самой Лавре могила эпических стукачей еще до сих пор возле столыпина? Ну ладно, столыпина можно обменять на пленных или уничтожить назло кацапам. Но вот стукачи, как символ, это намного круче Булгакова, как писателя. Булгаков не украинский писатель, поэтому нет смысла после начала агрессии держать его памятник. россияне сами уничтожают экранизации его фильмов, у них война с сиськами идет, а в булгаковском "Мастере" без них, никак.
показати весь коментар
04.06.2026 17:28 Відповісти
Оо, зараз в кацапів буде траур за цим морфіністом-сатаністом 😂😂😂😂😂
показати весь коментар
04.06.2026 17:32 Відповісти
Щось Бузина згадався...
показати весь коментар
04.06.2026 17:32 Відповісти
Його вже глисти доїли 🤣🤣🤣
показати весь коментар
04.06.2026 18:21 Відповісти
За російськими вчителями і попами завжди приходять російські танки
показати весь коментар
04.06.2026 17:33 Відповісти
Нє. Не так.
"Чьто нє додєлал русскій штик, додєлают русскій поп і учітєль".
Не пам'ятаю "автора"..... Якийсь кацап.
показати весь коментар
04.06.2026 22:34 Відповісти
Чому не так? Це моя думка.
показати весь коментар
04.06.2026 22:35 Відповісти
показати весь коментар
04.06.2026 17:59 Відповісти
Давно потрібно було зробити. Власник будиночку на Андріївському більш цікава постать. А хто про нього знає?
https://uk.wikipedia.org/wiki/Листовничий_Василь_Павлович
показати весь коментар
04.06.2026 18:20 Відповісти
Богдана Хмельницькому також. Демонтувати ВР, КМ і всі будівлі, що побудували комуністи, нумо. АК 74 заборонити. В Біблії написано, що будуть гірші ніж ті погани, що прийдуть зі сходу.
показати весь коментар
04.06.2026 18:21 Відповісти
А що було би, якби в Україні не було комуністів?
показати весь коментар
04.06.2026 18:31 Відповісти
Комуністи нічого не будували. Будував Український народ.
показати весь коментар
04.06.2026 18:53 Відповісти
Как легко "носатые" раскидываться украинской культурой. Булгаков не любил некоторых! Но это мировой классик живший в Украине! Кацапы с радостью подхватят его и будут орать ,что он кацапский классик! А судя по комментам, значит нам так и надо. Кто учился в школе давно вымерли! Остались боты и недоучки. (Это копия моего "поста" с ФБ) А так. Если покопаться в творах Т.Г. там то же можно многое найти. Вы понимаете, что делаете? Да, возможно не украинскую культуру, но культуру украинцев классиков, отдаете САМИ, своими руками свинособакам!
показати весь коментар
04.06.2026 18:32 Відповісти
Забираю слово "свинособаки" потому, что оскорбляю два вида тваринок. Но, даже не знаю как называть кацапов?
показати весь коментар
04.06.2026 18:42 Відповісти
Булгаколюби.
показати весь коментар
04.06.2026 19:02 Відповісти
А вы какие книги любите? И когда последний раз книгу читал?
показати весь коментар
04.06.2026 19:03 Відповісти
Читаю Цензор.нет. Підаромовного булгакова ніколи не читав. Ти теж вважаєш булгакова підаромовним? (зараз почнеться про підрозділ ЗСУ з назвою російськомовний передок)
показати весь коментар
04.06.2026 19:10 Відповісти
Ти щось маєш проти великого Тараса? Вибірково читаєш?
показати весь коментар
04.06.2026 19:26 Відповісти
Ще один бузініст...
показати весь коментар
04.06.2026 19:36 Відповісти
З булгаковим так само було?
Тарас Шевченко писав свої російськомовні твори (переважно прозу) вимушено, через заборону писати українською під час заслання та бажання вийти на ширшу російську аудиторію. Сам він усвідомлював обмеженість і «черствість» чужої мови для свого таланту, критично оцінюючи ці спроби. [https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BE%D0%B2%D1%96%D1%81%D1%82%D1%96_%D0%A2%D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%B0_%D0%A8%D0%B5%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%B0 1, https://artefact.org.ua/artefact-libroom/proza-shevchenka-chomu-kobzar-pisav-rosiyskoyu.html 2, https://www.t-shevchenko.name/uk/Studies/Zajcev/1838-43/RussianWorks.html 3]
Ось головні думки митця щодо його російськомовної творчості:

1. Розчарування у російськомовній поезії

Спроби писати вірші російською мовою (наприклад, поема «Тризна») виявилися для поета невдалими.

Погляд критики й літературознавців: Дослідники творчості Шевченка, зокрема біограф https://www.t-shevchenko.name/uk/Studies/Zajcev/1838-43/RussianWorks.html Павло Зайцев, відзначають, що цей досвід показав Кобзареві: писати російською - це не творчість. Чужа мова була для нього занадто штучною і не передавала глибини почуттів.

2. Вимушений характер російськомовної прози

У період заслання (коли йому було суворо заборонено «писати й малювати»), написання повістей російською мовою було єдиним способом реалізувати свій творчий потенціал. [https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BE%D0%B2%D1%96%D1%81%D1%82%D1%96_%D0%A2%D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%B0_%D0%A8%D0%B5%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%B0 1, https://artefact.org.ua/artefact-libroom/proza-shevchenka-chomu-kobzar-pisav-rosiyskoyu.html 2]

З листа до https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BE%D0%B2%D1%96%D1%81%D1%82%D1%96_%D0%A2%D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%B0_%D0%A8%D0%B5%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%B0 Пантелеймона Куліша від 25 січня 1858 року: повідомляючи про написані на засланні російські повісті, він висловлював побоювання, що вони написані «московською мовою», і щиро прагнув, щоб вони якомога швидше були перекладені українською для рідного читача.У http://litopys.org.ua/shevchenko/shev610.htm Листуванні Шевченка (також до брата Микити) нерідко простежується його іронічне, а часом і критичне ставлення до вживання імперської мови як неприродної для української душі.

3. Бажання комунікації та цензура

Літературознавці звертають увагу, що будь-який український рядок із-під пера поета на засланні став би підставою для жорстокого покарання. [https://artefact.org.ua/artefact-libroom/proza-shevchenka-chomu-kobzar-pisav-rosiyskoyu.html 1]
показати весь коментар
04.06.2026 19:39 Відповісти
Це все гнилі відмазки. Міг би взагалі нічого не писати в той період.
показати весь коментар
04.06.2026 19:44 Відповісти
Путін любіт тєбя...він теж вважає, що Шевченко це русскій пает.
показати весь коментар
04.06.2026 20:15 Відповісти
Коли нема аргументів, починаються тупі висери. І, якщо, не дай Бог, "патріоти" доберуться і до Шевченка, ти тут же миттю перефарбуєшся.
показати весь коментар
04.06.2026 23:45 Відповісти
Є відповідна межа, ценз. Калбуков його не пройшов.
показати весь коментар
04.06.2026 18:55 Відповісти
Хоть где-то перемога.
показати весь коментар
04.06.2026 18:40 Відповісти
У кацапов за " Мастера и Маргариту" больше должно быть претензий, чем за пьесу "Белая Гвардия" с их подачи дебелы и разбрасываться классиками Украины!
показати весь коментар
04.06.2026 19:02 Відповісти
Дети мои, два принципиальных момента:
1. Не следует путать автора с его произведениями. Полный мерзавец может создавать гениальные скульптуры, а гомосексуалист написать прекрасный балет о любви принца и девушки. "Гений и злодейство несовместимы" - не более чем красивая пустая фраза.
2. Булгаков действительно был украинофобом имперского разлива, т.е. как колонизатор к диким и непонятным туземцам.
В качестве компромисса предлагаю памятник Булгакову как физическому лицу убрать, а коту Бегемоту оставить, роман весьма занятный!
показати весь коментар
04.06.2026 19:22 Відповісти
Це Харків - а тут як бути ? Пів - знести , пів - залишити
показати весь коментар
04.06.2026 19:43 Відповісти
Сторінка 2 з 3