17541 відвідувач онлайн

Частина українців знову повертається до російської мови. Це небезпечна тенденція, - мовна омбудсменка Івановська

Уповноважена із захисту державної мови Олена Івановська

Після початку повномасштабної війни у лютому 2022 року частина українського суспільства поступово повертається до старих мовних практик –– російської мови, що є небезпечною тенденцією.

Про це сказала уповноважена із захисту державної мови Олена Івановська в інтерв'ю РБК-Україна, повідомляє Цензор.НЕТ.

"У 2022 році ми всі були насторожі: прислухалися до мовлення кожного, адже російська асоціювалася з агресором. Тоді людям було соромно публічно говорити мовою нападника. Сьогодні ж спрацювала людська психологія звикання до війни. І частина суспільства поступово повертається до старих мовних практик. Це небезпечна тенденція", - зазначила вона.

Івановська зауважила, що певний мовний відкат є, насамперед у сфері освіти.

За її словами, Україна є демократичною державою, і не можливо регулювати, якою мовою розмовляє дитина з матір’ю. Водночас мовні звички формуються саме в дитинстві, і якщо мама несвідомо "одягає на дитину кайдани" російського мовлення, то потім важко буде їх скинути, вважає мовна омбудсменка. 

Івановська наголосила, що насильство чи "дикі методи" у цій сфері неприйнятні.

"Ми прагнемо до Європи, а там основою є свідомий вибір. Тому я бачу два головні шляхи: просвітництво і приклад. Починати варто ще з пологового будинку: разом із базовими речами дарувати родині українську книжку, диск із колисковими, пам’ятку для батьків, яка б нагадувала про цінність і ціну мови та її значення у формуванні характеру та долі немовляти. Дитина має зростати в атмосфері, де українське слово асоціюється з теплом, з домом, з найріднішими", - пояснила вона.

Водночас, за словами Івановської, мовне законодавство в Україні не передбачає створення жодних "мовних патрулів".

Топ коментарі
+31
Підтримуєш російськомовних гнид та російських холуїв? в расію хочеш?
показати весь коментар
29.09.2025 18:54 Відповісти
+29
Хочете правду, неприємну правду? Повертається саме через мовних борцунів з їхнім "чому не на мові"?
показати весь коментар
29.09.2025 18:53 Відповісти
+26
Українець в Україні не має права вимагати, щоб з ним говорили українською мовою??
показати весь коментар
29.09.2025 19:08 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Сторінка 2 з 3
Де, у Польщі?
показати весь коментар
29.09.2025 19:17 Відповісти
Скажу свої враження по Києву. Більшість мешканців,десь % 75-85 зазвичай спілкуються між собою укрмовою,до 2022 таких було десь % 55-60...Але,думаю,це значною мірою сталося механічно,за рахунок того,що багато маланців,кацапів і русскоязичних чкурнули за кордон за дармовими євриками. А от у містах-супутниках Києва росязичія навіть стало більше,очевидно за рахунок біженців зі юго-вастока,вони вільно гаварят па русскі,наче вони якісь мешканці Таганрога чи Воронєжа. Іще одна,на мою думку,найбільш розповсюдженим язик (навіть більше ніж до війни) став серед......київських дітей і школярів,% до 90, а мо і більше...
показати весь коментар
29.09.2025 19:22 Відповісти
Я наприклад на ринку с продавцями на англійський балакаю
показати весь коментар
29.09.2025 19:24 Відповісти
А ти скільки вже ракет навів на Київ?
показати весь коментар
29.09.2025 19:28 Відповісти
Чому Ахметов говорить виключно державною мовою російської федерації?
показати весь коментар
29.09.2025 19:37 Відповісти
А от якби вони розмовляли англійською, то ти би підійшов і попросив добавити тебе в друзі на Фейсбуці.
показати весь коментар
29.09.2025 19:42 Відповісти
у транспорті я не їжджу. А виховання у мене дійсно хєрове.
показати весь коментар
29.09.2025 19:45 Відповісти
Ні, я би приємно здивувався, і довше би постояв, щоб послухати.
показати весь коментар
29.09.2025 19:46 Відповісти
Зрозуміло, дякую за відповідь
показати весь коментар
29.09.2025 19:49 Відповісти
я на Алі часто буваю ,так китайці всі знають англійську і вимагають від мене при диспуті
показати весь коментар
29.09.2025 19:55 Відповісти
ти заблудився?
показати весь коментар
29.09.2025 19:58 Відповісти
Як цікаво розвинулася англійська мова в виконанні персонажа IDFDavid #601622/

А я й пропустив той момент, коли її на кирилицю переведено.
показати весь коментар
29.09.2025 20:03 Відповісти
Побичив заголовок, подумав, що знову тягнуть Україну в совок: заборонити, оштрафувати, мислити ніззя, заперечувати ніззя, виконуй і не думай.
Але ні, респект пані омбудсменці! Невже хтось із влади зрозумів, що заборони і цькування - то тільки відразс і ненависть? Приємно чути, сподіваюся на розвиток Української дійсно культурними засобами - просвітництвом і прикладом.
показати весь коментар
29.09.2025 20:04 Відповісти
Громадяни України не зобов'язані знати жодної мови, тому питання трохи некоретне.
Правильніше запитат: які мови варто вивчити українцю, щоб комфорто себе почувати у навколишньому світі? Я б вибрав китайську, іспанську, та англійську для спілкування за кордоном, і українську та російську для спілкування в Україні.

Але, якщо не плануєте виїзджати далі свого села, чи працювати в іноземних компаніях, то вистачить і української, ну, ще може, цоб-цабе варто вивчити, щоб керувати наземним дроном типу "віл".
показати весь коментар
29.09.2025 20:05 Відповісти
Повилазили путінські денацифікатори.
показати весь коментар
29.09.2025 20:16 Відповісти
По перше потрібна повна заборона кацапської в ЗСУ. Будь-хто, якщо розмовляє кацапською, то карається переводом у штрафний або штурмовий підрозділ.
показати весь коментар
29.09.2025 20:20 Відповісти
Хм, у вас нік на капапсячій мові, та ще й з радянського пропагандистського фільму. Схоже на біполярний розлад.
показати весь коментар
29.09.2025 20:36 Відповісти
Чому не на росії досі?
показати весь коментар
29.09.2025 20:47 Відповісти
ты с дуба рухнул? какие 60% до войны киевлян на укр мове общались? я родился и вырос тут, 80-90% Киева были русскоговорящими. Хотя мб ты там приехал сюда пару лет назад)
показати весь коментар
29.09.2025 21:02 Відповісти
Конечно обязаны. Только в в Украине младенцы рождаются не плача а с криками Слава Україні. ))
показати весь коментар
29.09.2025 21:03 Відповісти
А в тебе, як ти кажеш єврея, яка рідна мова?
показати весь коментар
29.09.2025 21:22 Відповісти
Перешли - перейшли.
Розмовляя- спілкуючись
Роблять вигляд- вдавати
Зразу- одразу
Досконально- досконало
Поводили переговори - вели переговори
Замітив- помітив
Это точно. Свою мову нужно знать ... И паважать)))
показати весь коментар
29.09.2025 21:22 Відповісти
Чого раптом і з чого вам це зрозуміло, якщо не секрет? Українці - це така ж нація, як росіяни, чи білоруси, чи китайські уйгури.
показати весь коментар
29.09.2025 21:23 Відповісти
В черговий раз не змогла піднятись з колін та відродитись велика українська нація. Ні в 2004 не змогла, ні в 2014, ні в 2022. Ну то, мабуть, Путін у всьому винний.
показати весь коментар
29.09.2025 21:31 Відповісти
Ще один дебіл не розуміє що таке "вибір".
показати весь коментар
29.09.2025 21:37 Відповісти
І що далі?
показати весь коментар
29.09.2025 21:41 Відповісти
Скільки ще рашисти мають випустити ракет по Україні, щоб українці нарешті стали розмовляти рідною українською мовою, а не ригуським язиком?
показати весь коментар
29.09.2025 21:43 Відповісти
Коли не знаєш як відповісти , і щоб збити опонента з пантелику - ******* до його ніку , одне з правил труженіків ботоферм .
Звідки ви взяли що це на кацапсячій мові ? І до чого тут той фільм взагалі ?
Наберіть у фейсбуці - знайти друга під таким іменем і прізвищем , і побачите список із сотні профілів .
показати весь коментар
29.09.2025 21:48 Відповісти
Мова про те, що можна знати безліч різноманітних мов але не знати державної працюючи на держаній службі чи у сфері тісно дотичній до громадян -носіїв це вже нонсенс. Я, українець, приходжу до потрібної мені служби чи магазину але там спілкуються виключно французською. Я її не знаю. То як це бороти. Мені вивчати французьку чи все таки франкофону в Україні українську? Зараз це все підміняється тим що, мовляв, ви всі знаєте російську то чого вий буітесь. Мене примушують розмовляти російською у разі незнання співрозмовником української. А цей співрозмовник за 50 років свого життя з народження так і не спромігся вивчити мову сусідів по вулиці.
показати весь коментар
29.09.2025 21:51 Відповісти
А хто ще такі, як українці?
показати весь коментар
29.09.2025 22:03 Відповісти
Інший приклад: зі слів колеги, матері військового . В якусь багатоповерхівку, де засіли наші, забіг молодий військовий з вигуком: "Пацаньі, -свои." Так як наші теж розмовляють російською, то лише кинута забіглим граната (може якась інша штука -не пам'ятаю) переконала їх, що він був таки не "свій", хоча і розмовляв на тім же язику, що і вони. Результат: кілька трупів (небуду брехати скільки-непам'ятаю, то ще десь в 22-23 роках було).
Мова має значення.
показати весь коментар
29.09.2025 22:20 Відповісти
Як кажуть у нас в Україні - намолов сім мішків гречаної вовни . Змішав до купи - Максима Перепелицю з фільму , і Штірліца , і совок , і все інше . А от сказати щось по суті питання , з якого почалася дискусія , ти нічого так і не зміг .
Чао ..

показати весь коментар
29.09.2025 22:40 Відповісти
А якщо ви не знаєте російську при тому що проживаєте в Україні все життя, а узбек знає. І в інших українських закладах та установах одні умовні узбеки. Тоді що? Вам до Канади виїзджати бо в Україні вже одні узбеки які відмовляються говорити вашою мовою? А може цих, умовних узбеків, на...уй? Хіба це не очевидно?
показати весь коментар
29.09.2025 23:20 Відповісти
кацап,я в Києві у 80-ті вчився 7 років і в Києві з 1999. у 80-ті дійсно всі старалися говорити вашим язичієм,прилаштовувалися або боялися. у 2000-ні теж більшісь були кацапоязичні,а от після 2014 почалося зрушення,особливо воно прискорилося коли твої соплємєннікі напали на нас у 22 році. тому,кацап,можеш свою муру втирати свої родичам кацапам Рашки,щоб їм і далі хотілося нас асвабаждать. а тепер,кацап,👉🖕
показати весь коментар
29.09.2025 23:21 Відповісти
Здесь на цензоре было интервью как наш боец выходил из окружения и на дороге попались два орка он притворился руским и потом задвухсотил пид...ров . Все благодаря знанию языка и не только этот случай их тысячи.
показати весь коментар
29.09.2025 23:22 Відповісти
Дядьку, ви вже заЭбали. Якби ви поїхали на росію то й ваш стоматолог поїхав би за клієнтом. А ми якось розберемось у кого зуби лікувати.
показати весь коментар
29.09.2025 23:28 Відповісти
Якби я вас Эбав, ви б з б тупого бидла на людину перетворились поступово. На жаль для вас я гетето, тому єдиною та нездійсненною надією для вас залишаються ваші улюблені буряти, від яких ви недалеко втікли, судячи по рівню вашого спілкування.
показати весь коментар
29.09.2025 23:51 Відповісти
Так і треба, всіх виженем, залишимо тільки вас і дамо вам прапорець у руки, очолите колону відправленних за відомим кораблем.
показати весь коментар
29.09.2025 23:54 Відповісти
Це ти мені, улюбленець російскої тут пи..диш?
показати весь коментар
30.09.2025 00:05 Відповісти
Прапорець в мене є. Просто особисто для тебе, гнидо кацапська, тонкуватий буде. Знайду товще для твоєї сраки, путіноід.
показати весь коментар
30.09.2025 00:07 Відповісти
Ще й як доречні .!!
По друге - я нікого не принижував . Жодним словом . Я лише сказав що з моральної точки зору - так не має бути , і кацапська мова не має звучати в країні яку кацапи знищують , і народ якої вбивають . Все кацапське має зникнути . Бо все воно для нас - вороже .
Я не розумію в чому проблема - перейти на українську мову . Невже це так важко ? Зустрічав в мережі відео з африканцями , з китаянкою та ін , які вивчили мову проживши в Україні лише кілька років .! А тут люди які все життя живуть в Україні і повсюди чують українську - не можуть самі вимовити українського слова ! Зовсім вже дебіли чи що ?
Я сам 50 років спілкувався більше кацапською , бо жив у переважно - кацапоязичному середовищі , і до початку кацапської агресії не приділяв цьому особливої уваги . А зараз просто нудить від усього що з кацапами пов'язано .
показати весь коментар
30.09.2025 00:24 Відповісти
Я тебе, чмо закацапське, вже прорахував по іншим гілкам. Ольгінський ти.
показати весь коментар
30.09.2025 01:18 Відповісти
вони не чекають, вони просто тут перечікують, А припреться рускій мір, то вони поїдуть далі перечікувать. Це така категорія людей у нашому суспільстві. чісельність хї досить велика, правда за три роки на теріторії України вона значно зменшилась.
показати весь коментар
30.09.2025 01:36 Відповісти
Ну це ж очевидно не так. Наприклад, латинь. Мова є, а нації давно немає. Або американці. Нація є, а власної мови не мають.
Можна в студію прізвища цих науковців? Щось мені підказує, що вони такі ж науковці, як зеля - полководець.
показати весь коментар
30.09.2025 01:37 Відповісти
Російськомовні в першу чергу мають бути на фронті і спокутувати гріх російськомовності
показати весь коментар
30.09.2025 06:22 Відповісти
Мій прадід герой УПА розстрілював російськомовних як свиней і до смерті їх за людей не вважав
показати весь коментар
30.09.2025 06:24 Відповісти
Звичайно що важко перейти на мову. Для цього треба зрозуміти чому ти все життя говорив на язіке (це причина окупації) і усвідомити чому треба перейти на мову. Нажаль не можу знайти відео де на початку повномасштабного вторгнення якийсь хлопець з Харкова, 17-18 років розказує що вирішив перейти на українську після влучання ракети.
Окупанти перше шо вони роблять на захопленій території - забороняють українську мову, спалюють українську літературу і в школі всі вчать язік. А потім, навіть коли ті території буде звільнено, вони через деякий час нападають "чтоб защітіть рускоязічноє насєлєніє"
показати весь коментар
30.09.2025 07:52 Відповісти
А скільки російськомовних загинуло,бо не говорило українською?Знаєш?А вони на фронті знають,що російська мова вбиває.❤️🇺🇦❤️
показати весь коментар
30.09.2025 09:04 Відповісти
Ти по собі українців не міряй❤️🇺🇦❤️
показати весь коментар
30.09.2025 09:05 Відповісти
Не тільки. Беремо будь-який тлумачний словник.
ЧАСТКА, и, ж. 1. https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%82%D0%BE%D0%B9 Те https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%81%D0%B0%D0%BC%D0%B5 саме, https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%89%D0%BE що https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B0 частина.
ЧАСТИНА, и, ж. 1. https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%BE%D0%BA%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%B8%D0%B9 Окрема https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8F одиниця, https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%BF%D0%B0%D0%B9%D0%BA%D0%B0 пайка, https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%88%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%BE%D0%BA шматок і т. ін., https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%8F%D0%BA%D0%B8%D0%B9 які https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%B4%D1%96%D0%BB%D1%8F%D1%82%D0%B8%D1%81%D1%8F відділяються https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%B2%D1%96%D0%B4 від https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%87%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D1%81%D1%8C чогось https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%86%D1%96%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%BE цілого.
// https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%9F%D0%B5%D0%B2%D0%BD%D0%B0 Певна https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%BA%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C кількість https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%85%D1%82%D0%BE-%D0%BD%D0%B5%D0%B1%D1%83%D0%B4%D1%8C кого-небудь, https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%89%D0%BE що https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%B7%D0%B0 за https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%8F%D0%BA%D0%B8%D0%B9%D1%81%D1%8C якимись https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D0%BC%D0%B8 ознаками https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D1%96%D0%BB%D1%8F%D1%82%D0%B8%D1%81%D1%8F виділяється https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%96%D0%B7 із https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%B7%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE загального https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%87%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%BE числа https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%BB%D1%8E%D0%B4%D0%B5%D0%B9 людей.
показати весь коментар
30.09.2025 09:19 Відповісти
Це ти якраз привів доказ того що українську сторіччями намагалисяя змішати з лайном. І частково це вийшло.
показати весь коментар
30.09.2025 12:31 Відповісти
теж їх не зустрічав
показати весь коментар
29.09.2025 18:55 Відповісти
це ниці люди..мать їх..йо....
показати весь коментар
29.09.2025 19:07 Відповісти
Чим далі в тил, тим більше проблем по суті
показати весь коментар
29.09.2025 19:07 Відповісти
згоден,"наш" нарід ніщо не здатне навчити...
показати весь коментар
29.09.2025 19:14 Відповісти
треба час , це швидко не робиться
показати весь коментар
29.09.2025 19:15 Відповісти
сідай ,двійка !
показати весь коментар
29.09.2025 19:16 Відповісти
поезія Дікенса схожа на Шевченко
показати весь коментар
29.09.2025 19:25 Відповісти
і вони мене розуміють
показати весь коментар
29.09.2025 19:26 Відповісти
Nothing is here for tears, nothing то wail
Or knock the breast, no weakness, no contempt,
Dispraise, or blame, nothing but well and fair,
And what may quiet us in a death so noble. . . .
(Міллер)
показати весь коментар
29.09.2025 19:31 Відповісти
Діло говорите. Я лінувався да і в ті роки, коли я вчився в школі на іноземні мови дивилися, як на щось непотрібне
показати весь коментар
29.09.2025 19:33 Відповісти
І що може заспокоїти нас при смерті так це благородство
показати весь коментар
29.09.2025 19:34 Відповісти
Сейчас все общение в интернете на английском. А кто не знает английской общаются только между собой в своих мухосрансках.
показати весь коментар
29.09.2025 19:35 Відповісти
вони приїдуть назад англомовними
показати весь коментар
29.09.2025 19:35 Відповісти
показати весь коментар
29.09.2025 19:35 Відповісти
...по Маріуполю, Донецьку...
показати весь коментар
29.09.2025 19:40 Відповісти
З Німеччини англомовними??
показати весь коментар
29.09.2025 19:43 Відповісти
А ти якою мовою розмовляєш?
показати весь коментар
29.09.2025 19:44 Відповісти
так ,в Німеччині друга державна Англійська
показати весь коментар
29.09.2025 19:48 Відповісти
та нема за що. Користуйтесь.
показати весь коментар
29.09.2025 19:51 Відповісти
Зеленський-українець ?
показати весь коментар
29.09.2025 19:55 Відповісти
"[…] мова залишається на рівні плінтуса" хіба в Юрия Пезова…
показати весь коментар
29.09.2025 19:56 Відповісти
Спитай у єрмака ...
показати весь коментар
29.09.2025 20:00 Відповісти
А про єрмака у кого спитати
показати весь коментар
29.09.2025 20:04 Відповісти
У його батяні ...
показати весь коментар
29.09.2025 20:09 Відповісти
чи є другою державною мовою Німеччини англійська

Google Search

Google Search

Запит виконано

Спробувати без додатків

Ні. Німецька є єдиною офіційною державною мовою Німеччини.

Англійська мова не має офіційного статусу в Німеччині, хоча вона дуже поширена як іноземна мова, особливо в бізнесі, науці та серед молоді.

У Німеччині також офіційно визнані мови національних меншин (наприклад, данська, фризька, лужицька та ромська), але вони не є "другою державною мовою" у всій країні.
показати весь коментар
29.09.2025 20:14 Відповісти
Громадяни України не зобов'язані знати жодної мови???
показати весь коментар
29.09.2025 20:18 Відповісти
Кацапських окупантів виженуть з України , а деякі залишаться в Україні назавжди для живлення грунту ...
показати весь коментар
29.09.2025 20:18 Відповісти
Умная женщина. Всё правильно говорит!
показати весь коментар
29.09.2025 20:24 Відповісти
Romal це українською циган?
показати весь коментар
29.09.2025 20:26 Відповісти
такая же унылая утопия...
показати весь коментар
29.09.2025 20:29 Відповісти
Я читав, що у Каліфорніі зараз на роботу поліцейським не беруть без знання іспанської, тому що іспаномовних там більше, чим англомовних. У вашому рейтингу США - це нормальна країна, чи так собі?
показати весь коментар
29.09.2025 20:32 Відповісти
Саме так. Чи ви можете дати посилання на закон, зобов'язуючий громадян України вивчити і знати якусь мову?
показати весь коментар
29.09.2025 20:40 Відповісти
Так а таке, по твоєму, лише в Україні, чи по всьому світу?
показати весь коментар
29.09.2025 20:42 Відповісти
А ти все ніяк не угомонися з-за того що твого любимого Мертвечука вигнали? Хто ж тобі зараз гроші платить?
показати весь коментар
29.09.2025 20:43 Відповісти
донт пуш из ве хорсес))
показати весь коментар
29.09.2025 20:45 Відповісти
Як цікаво! Кацап питає у кацапа українською мовою ...
показати весь коментар
29.09.2025 20:50 Відповісти
Очевидно, що вони її знають, але не на рівні Шекспіра, і від них цього формально не вимагається. Натомість вимагається знання мови іноземної держави. Тобто англомовний у побуті хлопчина з Ньо-Джерсі, котрий є американцем у 10му поколінні, в даному випадку скоріш за все програє місцевому іспаномовному у побуті Педро, котрий є американцем у першому поколінні, і англійську вивчив на мінімальний рівень
показати весь коментар
29.09.2025 20:51 Відповісти
Можливо.
показати весь коментар
29.09.2025 20:52 Відповісти
Ні, там дороге проживання і нерухомість. Якщо доведеться виїзджати, то Польща, Чехія, чи Болгарія мені більш по кишені.
показати весь коментар
29.09.2025 20:58 Відповісти
А для мене Dubov - класичне кацапсяче прізвище. Прадід, напевне, продзаготовки тут у 30ті проводив, та й залишився.
показати весь коментар
29.09.2025 21:01 Відповісти
Ти теж, того... русскій?
показати весь коментар
29.09.2025 21:19 Відповісти
Не думаю. Я не Папа Римський і вже занадто старий, щоб вивчити вказані мови на письмовий рівень місцевих носіїв.
показати весь коментар
29.09.2025 21:19 Відповісти
Сторінка 2 з 3