18139 відвідувачів онлайн

Частина українців знову повертається до російської мови. Це небезпечна тенденція, - мовна омбудсменка Івановська

Уповноважена із захисту державної мови Олена Івановська

Після початку повномасштабної війни у лютому 2022 року частина українського суспільства поступово повертається до старих мовних практик –– російської мови, що є небезпечною тенденцією.

Про це сказала уповноважена із захисту державної мови Олена Івановська в інтерв'ю РБК-Україна, повідомляє Цензор.НЕТ.

"У 2022 році ми всі були насторожі: прислухалися до мовлення кожного, адже російська асоціювалася з агресором. Тоді людям було соромно публічно говорити мовою нападника. Сьогодні ж спрацювала людська психологія звикання до війни. І частина суспільства поступово повертається до старих мовних практик. Це небезпечна тенденція", - зазначила вона.

Івановська зауважила, що певний мовний відкат є, насамперед у сфері освіти.

За її словами, Україна є демократичною державою, і не можливо регулювати, якою мовою розмовляє дитина з матір’ю. Водночас мовні звички формуються саме в дитинстві, і якщо мама несвідомо "одягає на дитину кайдани" російського мовлення, то потім важко буде їх скинути, вважає мовна омбудсменка. 

Івановська наголосила, що насильство чи "дикі методи" у цій сфері неприйнятні.

"Ми прагнемо до Європи, а там основою є свідомий вибір. Тому я бачу два головні шляхи: просвітництво і приклад. Починати варто ще з пологового будинку: разом із базовими речами дарувати родині українську книжку, диск із колисковими, пам’ятку для батьків, яка б нагадувала про цінність і ціну мови та її значення у формуванні характеру та долі немовляти. Дитина має зростати в атмосфері, де українське слово асоціюється з теплом, з домом, з найріднішими", - пояснила вона.

Водночас, за словами Івановської, мовне законодавство в Україні не передбачає створення жодних "мовних патрулів".

Топ коментарі
+31
Підтримуєш російськомовних гнид та російських холуїв? в расію хочеш?
показати весь коментар
29.09.2025 18:54 Відповісти
+29
Хочете правду, неприємну правду? Повертається саме через мовних борцунів з їхнім "чому не на мові"?
показати весь коментар
29.09.2025 18:53 Відповісти
+26
Українець в Україні не має права вимагати, щоб з ним говорили українською мовою??
показати весь коментар
29.09.2025 19:08 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Сторінка 2 з 3
Де, у Польщі?
показати весь коментар
29.09.2025 19:17 Відповісти
Де, на фронті чи на дивані з клавою?
показати весь коментар
29.09.2025 19:19 Відповісти
Чувак, у тебе прізвище кацапсяче. Рекомендую почати з себе, та змінити його, наприклад, на Коноваленко. Закон тобі це дозволяє зробити у будь-який момент, і ніяка фаріонша тобі не зможе дорікнути, що ти правнук завезеного в Україну нквдиста.
показати весь коментар
29.09.2025 19:24 Відповісти
Як казав Петя Бампер, якщо ти людина, то спілкуйся будь-якою мовою, лиш би тебе розуміли. А якщо ти підар, то краще б ти й не знав української.
показати весь коментар
29.09.2025 19:27 Відповісти
Хотів би я подивитися, як ви, наприклад, у Ахметова будете вимагати, щоб він з вами розмовляв українською. Підозрюю, що він з вами навіть розмовляти не буде, просто попросить охоронця вимкнути вам світло хвилин на 40 і піде далі.
показати весь коментар
29.09.2025 19:31 Відповісти
Я не думаю, що він спілкується виключно російською. Впевнений, що за кордоном, наприклад, на своїй дачі у Франції, з місцевою обслугою він спілкується англійською.
показати весь коментар
29.09.2025 19:44 Відповісти
А якщо відверто, то у нормальних країнах вимагати від когось, щоб він спілкувався з вами якоюсь визначеною мовою - це моветон, особливо якщо співбесідник цієї мови не знає. Для нормальної коммунікації нормальні люди вибирають ту мову, яка найбільш зрозуміла обом, а не щоб поскандалити і вишиванку на грудях порвати, коли виявиться, що хтось не володіє українською.
показати весь коментар
29.09.2025 19:51 Відповісти
не вгадали, я єврей.
показати весь коментар
29.09.2025 19:53 Відповісти
Громадяни України не зобов'язані знати жодної мови, тому питання трохи некоретне.
Правильніше запитат: які мови варто вивчити українцю, щоб комфорто себе почувати у навколишньому світі? Я б вибрав китайську, іспанську, та англійську для спілкування за кордоном, і українську та російську для спілкування в Україні.

Але, якщо не плануєте виїзджати далі свого села, чи працювати в іноземних компаніях, то вистачить і української, ну, ще може, цоб-цабе варто вивчити, щоб керувати наземним дроном типу "віл".
показати весь коментар
29.09.2025 20:05 Відповісти
Знову не вгадали, мої предки до другої світової проживали в Польщі. Російськомовний у тому числі, хоча переконаний, що моя українська краща за вашу. Я не обмежую себе у розвитку вибором якоїсь однієї принципомовності, з моєї точки зору це як все життя їсти одну і ту ж страву.

У побуті мову спілкування вибираю залежно від співбесідника чи оточення. На українських сайтах використовую українську, на російських - російську, на американських чи британських- англійську.
показати весь коментар
29.09.2025 20:24 Відповісти
Romal це українською циган?
показати весь коментар
29.09.2025 20:26 Відповісти
Я читав, що у Каліфорніі зараз на роботу поліцейським не беруть без знання іспанської, тому що іспаномовних там більше, чим англомовних. У вашому рейтингу США - це нормальна країна, чи так собі?
показати весь коментар
29.09.2025 20:32 Відповісти
Хм, у вас нік на капапсячій мові, та ще й з радянського пропагандистського фільму. Схоже на біполярний розлад.
показати весь коментар
29.09.2025 20:36 Відповісти
Саме так. Чи ви можете дати посилання на закон, зобов'язуючий громадян України вивчити і знати якусь мову?
показати весь коментар
29.09.2025 20:40 Відповісти
Очевидно, що вони її знають, але не на рівні Шекспіра, і від них цього формально не вимагається. Натомість вимагається знання мови іноземної держави. Тобто англомовний у побуті хлопчина з Ньо-Джерсі, котрий є американцем у 10му поколінні, в даному випадку скоріш за все програє місцевому іспаномовному у побуті Педро, котрий є американцем у першому поколінні, і англійську вивчив на мінімальний рівень
показати весь коментар
29.09.2025 20:51 Відповісти
Ні, там дороге проживання і нерухомість. Якщо доведеться виїзджати, то Польща, Чехія, чи Болгарія мені більш по кишені.
показати весь коментар
29.09.2025 20:58 Відповісти
А для мене Dubov - класичне кацапсяче прізвище. Прадід, напевне, продзаготовки тут у 30ті проводив, та й залишився.
показати весь коментар
29.09.2025 21:01 Відповісти
Точно не знаю, але думаю що так. Це ж безглудо - на рівні закону зобов'язувати громадян щось уміти чи вивчити. Задача держави - надати йому право та можливість отримати знання та вміння, корисні йому з точки зору держави. Усе інше - це справа рук самих потопельників.
показати весь коментар
29.09.2025 21:13 Відповісти
Не думаю. Я не Папа Римський і вже занадто старий, щоб вивчити вказані мови на письмовий рівень місцевих носіїв.
показати весь коментар
29.09.2025 21:19 Відповісти
Чого раптом і з чого вам це зрозуміло, якщо не секрет? Українці - це така ж нація, як росіяни, чи білоруси, чи китайські уйгури.
показати весь коментар
29.09.2025 21:23 Відповісти
Ви здивуєтесь, але не іврит точно. Баба і матір мене вчили української, дід і баба - польської, батько російської, англійську вчив вже сам. Саме поняття "рідна мова" для мене це щось принизливе з середньовіччя, типу "ти чий кріпак будеш". Я нічий не кріпак, а вільна людина, народився в СРСР, на території України. Найкраще знаю українську.
показати весь коментар
29.09.2025 21:35 Відповісти
Якщо відверто, то в цьому, напевне, різниця між євреями, так українцями як націями. Євреї не піднімають на прапор безглузді речі. А українці - як той віл на галявині, пасеться на привязі і у всіх тварин питає: "А ти чого без привязі? А де твоя привязь?". Та ще й гордяться цим, на весь ліс привязь тільки у нього, та ще й така красива і міцна.
показати весь коментар
29.09.2025 21:47 Відповісти
Трансліт з українського слова Перепелиця буде Perepelytsia, а Perepelitca - це трасліт з кацапсячого слова Перепелица

Для кацапса це непомітно, але українцю око трохи ріже.

Нік ваш взятий звідси

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B0%D0%BA%D1%81%D0%B8%D0%BC_%D0%9F%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BF%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%86%D0%B0

Очевидно, це результат загальновідомої кацапсячої туги за СРСР.

Як то кажуть у вас на Кацапсятщині, Штірліц ніколи не був так близький до провалу.

Переконаний, що саме ви є співробітником кацапсячої ботоферми і ваше завдання - вдавати з себе вишиватника-неадеквата на українських сайтах, провокуючи українців на хейт у відповідь.
показати весь коментар
29.09.2025 22:04 Відповісти
Росіяни. Не громадяни рф типу бурятів-таджиків, а саме етнічні росіяни, тільки у них скрєпа, а не привязь. З привязі є хоч якийсь шанс зірватися, а ось проти скрєпи не попреш і її не перепреш.
показати весь коментар
29.09.2025 22:14 Відповісти
В США та Британії немає державної мови. Вам краще спитати в тих ірландців чи шотландців, котрі не спілкуються англійською (мова окупанта, і для багатьох цей момент ще більш принциповий, чим для вас), як вони вирішують питання в держустановах чи у сфері послуг, я у цьому питанні на жаль некомпетентний.
Мене жодного разу в житті не примушували розмовляти російською чи українською, я завжди добровільно вибирав ту чи іншу мову при спілкуванні.
Якщо я приходжу в магазин чи кафе, то спілкуюсь тією мовою, котрою до мене звертається офіціант чи продавець.
Якщо честно, то за років 5 з обслуговуючого персоналу до мене російською звертається тільки узбек на ринку, у якого я сухофрукти купляю. Але і з ним у мене проблем не виникало, і в принципі не могло б виникнути, навіть якщо б він узбецькою звертався, тому що я маю телефон з перекладачем. У спілкуванні з продавцем мені важливіша якість товару, котрий він мені продає, а не його оцінки з української мови. От якби він мені намагався товар зіпсований підсунути, тут би я його з гівном змішав безжально і принципово.
показати весь коментар
29.09.2025 23:08 Відповісти
Стоп, згадав. Ще стоматолог у мене російськомовний, зате на ресепшені спілкуються українською. Теж проблем не виникало, не поміняю його навіть на десять інших різномовних, дуже гарно робить працює, а зуби у мене такі, що у стоматологах я спец і розумю, якість набагато важливіша мови.
показати весь коментар
29.09.2025 23:16 Відповісти
Якби я вас Эбав, ви б з б тупого бидла на людину перетворились поступово. На жаль для вас я гетето, тому єдиною та нездійсненною надією для вас залишаються ваші улюблені буряти, від яких ви недалеко втікли, судячи по рівню вашого спілкування.
показати весь коментар
29.09.2025 23:51 Відповісти
Так і треба, всіх виженем, залишимо тільки вас і дамо вам прапорець у руки, очолите колону відправленних за відомим кораблем.
показати весь коментар
29.09.2025 23:54 Відповісти
Знайдіть собі краще психіатра, у вас явно дах тече на тему гомосексуальних фантазій зі збоченнями.
показати весь коментар
30.09.2025 01:02 Відповісти
Так, це було адресовано саме вам, гавкаючому кацапсячими матюками.

Якщо у вас проблеми з розумінням літературної української, можу перекласти на зрозумілий вам кацапсячо-український суржик:

пи..диш тут тільки ти, любитель бурятського х.я в своїй дірці. Сходи подрочи, щоб сперма на мізки не давила, а потім навчись з людьми спілкуватись. Все вкурило, чмо диванне?
показати весь коментар
30.09.2025 01:14 Відповісти
Ох нічого собі, це хворе на голову, закомплексоване і зациклене опудало ще й рахувати вміє? І що ж ти рахуєш, сонечко? твої улюблені бурятські сам знаєш що?

Кидай витрачати час на спілкування з чмом закацапським і терміново пиши заяву Малюку, поки я на дно не заліг. Орден, можливо, і не отримаєш, але медаль "Йолоп року" і прапорець для очолювання колони сам знаєш куди, гарантую.
показати весь коментар
30.09.2025 01:30 Відповісти
Ну це ж очевидно не так. Наприклад, латинь. Мова є, а нації давно немає. Або американці. Нація є, а власної мови не мають.
Можна в студію прізвища цих науковців? Щось мені підказує, що вони такі ж науковці, як зеля - полководець.
показати весь коментар
30.09.2025 01:37 Відповісти
Мій дід нікого не розстрілював, але німців теж вбивав під час другої світової від душі. Не за те, що вони німецькомовні, а тому що не вважали його та його дітей людьми, та бажали зробити з них добрива на німецькі поля.
показати весь коментар
30.09.2025 08:41 Відповісти
Коли в кулуарах РАДИ почнуть говорити на українській тоді може щось поміняєтся, бо тільки депутати випускають мікрофон з рук зразу переходять на скрепну
показати весь коментар
29.09.2025 19:08 Відповісти
В нормальних країнах громадянина цієї країни не випустять на телебачення, не візмуть на роботу вчителем, медиком, поліцейським, тощо, якщо не знаєш мови цієї країни. Прошу дуже, працюй на конвейері десь на рибзаводі, або живи на Brighton Beach - там всі написи на "общєпанятнам". У нас що мене найбільше обурювало (зараз такого менше, але ще спостерігається) - коли на телебаченні чуєш дубляж українською російськомовних громадян України, причому в самих різних передачах - від гостей студії до всіляких конкурсів. В якій нормальній країні таке є можливим?
показати весь коментар
29.09.2025 20:13 Відповісти
Або єврейський "русскій", для мене той же Соловйов - типовий "русскій".
показати весь коментар
29.09.2025 20:30 Відповісти
Ви гадаєте, що ці поліцейські можуть не знати англійської? Не смішіть людей.
показати весь коментар
29.09.2025 20:38 Відповісти
не замітив , навпаки
показати весь коментар
29.09.2025 18:52 Відповісти
теж їх не зустрічав
показати весь коментар
29.09.2025 18:55 Відповісти
Українська Мова дуже багата ,візьміть рус "скоро" ,а на Мові - незабаром згодом невдовзі
показати весь коментар
29.09.2025 18:58 Відповісти
Зродились ми великої години,
з пожеж війни і з полум'я вогнів -
плекав нас біль по втраті України,
кормив нас гніт і гнів на ворогів.
показати весь коментар
29.09.2025 19:01 Відповісти
Та невдовзі прийде осінь, Ми усі розбіжимося По русифікованих містах.
показати весь коментар
29.09.2025 19:02 Відповісти
не лепи горбатого , наприклад "скоро придет новий год" вмиг поспешено и т д сюди не лізуть
показати весь коментар
29.09.2025 19:10 Відповісти
нагородив кучу сміття
показати весь коментар
29.09.2025 19:13 Відповісти
треба час , це швидко не робиться
показати весь коментар
29.09.2025 19:15 Відповісти
сідай ,двійка !
показати весь коментар
29.09.2025 19:16 Відповісти
кацап думати не може
показати весь коментар
29.09.2025 19:17 Відповісти
Я наприклад на ринку с продавцями на англійський балакаю
показати весь коментар
29.09.2025 19:24 Відповісти
поезія Дікенса схожа на Шевченко
показати весь коментар
29.09.2025 19:25 Відповісти
і вони мене розуміють
показати весь коментар
29.09.2025 19:26 Відповісти
вихід - вчити всім Англійську !
показати весь коментар
29.09.2025 19:29 Відповісти
Nothing is here for tears, nothing то wail
Or knock the breast, no weakness, no contempt,
Dispraise, or blame, nothing but well and fair,
And what may quiet us in a death so noble. . . .
(Міллер)
показати весь коментар
29.09.2025 19:31 Відповісти
І що може заспокоїти нас при смерті так це благородство
показати весь коментар
29.09.2025 19:34 Відповісти
вони приїдуть назад англомовними
показати весь коментар
29.09.2025 19:35 Відповісти
так ,в Німеччині друга державна Англійська
показати весь коментар
29.09.2025 19:48 Відповісти
пекельні борошна
показати весь коментар
29.09.2025 19:50 Відповісти
я на Алі часто буваю ,так китайці всі знають англійську і вимагають від мене при диспуті
показати весь коментар
29.09.2025 19:55 Відповісти
показати весь коментар
29.09.2025 19:35 Відповісти
По перше потрібна повна заборона кацапської в ЗСУ. Будь-хто, якщо розмовляє кацапською, то карається переводом у штрафний або штурмовий підрозділ.
показати весь коментар
29.09.2025 20:20 Відповісти
Два тижні тому. Троєщина, пару днів після прильоту за 600 метрів від мого будинку. Іду повз дитячого майданчика. Троє хлопчиків років 9-10 розмовляють між собою російською. Постояв, послухав. Трохи *****. Пішов собі далі.
Батьки невиправні.
показати весь коментар
29.09.2025 19:11 Відповісти
у транспорті я не їжджу. А виховання у мене дійсно хєрове.
показати весь коментар
29.09.2025 19:45 Відповісти
Ні, я би приємно здивувався, і довше би постояв, щоб послухати.
показати весь коментар
29.09.2025 19:46 Відповісти
та нема за що. Користуйтесь.
показати весь коментар
29.09.2025 19:51 Відповісти
вони не чекають, вони просто тут перечікують, А припреться рускій мір, то вони поїдуть далі перечікувать. Це така категорія людей у нашому суспільстві. чісельність хї досить велика, правда за три роки на теріторії України вона значно зменшилась.
показати весь коментар
30.09.2025 01:36 Відповісти
Що за маячня?

Не треба для своєї малороської натури шукати пояснення. Тьху на вас. На всю цю хохляцьку наволоч, що шукає будь які пояснення для своєї нікченої душі.
показати весь коментар
29.09.2025 19:04 Відповісти
Скільки ще рашисти мають випустити ракет по Україні, щоб українці нарешті стали розмовляти рідною українською мовою, а не ригуським язиком?
показати весь коментар
29.09.2025 21:43 Відповісти
Вони і не переходили на українську , їм ліньки її вчити . Бо той хто володіє українською , кацапською спілкуватися не буде.
показати весь коментар
29.09.2025 21:25 Відповісти
😂😂😂
Ага, московити напевно лякаються, коли чують: "Ми будемо тебе питати."
показати весь коментар
29.09.2025 19:42 Відповісти
😂😂😂

Стоїть черга у касу в Ашані, тут якась жінка хоче пройти без черги.

Симпатичний чоловік з посмішкою запитує її:

-Пані кудись поспішає?

-Я нє панімаю па вашему!

-Ну добре,можу і по-вашому-куда лезеш,*****?
показати весь коментар
29.09.2025 19:45 Відповісти
😂😂😂

-Знаєш як москалі називають наш борщ?

- Як?

- Пє-єрвое

- Повбивав би...

показати весь коментар
29.09.2025 19:53 Відповісти
Вкидають мільярди у тильні Марафони та Свати,
а всіх нормальних творців бусіфікують!
А потім дивуються "чому занепад культури та патріотизму"?!
показати весь коментар
29.09.2025 19:10 Відповісти
Здесь на цензоре было интервью как наш боец выходил из окружения и на дороге попались два орка он притворился руским и потом задвухсотил пид...ров . Все благодаря знанию языка и не только этот случай их тысячи.
показати весь коментар
29.09.2025 23:22 Відповісти
Ужос сплашной, цапарилих ушчємляют!
показати весь коментар
29.09.2025 18:58 Відповісти
Ні, він - цапорилий!
показати весь коментар
29.09.2025 20:14 Відповісти
Країну розвалять ось такі "борцуни за мову" скажи простому бійцю який розмовляє на російській в окопі, миттєво отримає в хлебало
показати весь коментар
29.09.2025 20:20 Відповісти
"[…] мова залишається на рівні плінтуса" хіба в Юрия Пезова…
показати весь коментар
29.09.2025 19:56 Відповісти
"и увидете" - тим усе сказано про мовний портрет персонажа Alex Alexey #567034…
показати весь коментар
29.09.2025 20:01 Відповісти
Як цікаво розвинулася англійська мова в виконанні персонажа IDFDavid #601622/

А я й пропустив той момент, коли її на кирилицю переведено.
показати весь коментар
29.09.2025 20:03 Відповісти
В тебе вільний вибір переїхати в Тверь. Було б непогано, що скажеш?
показати весь коментар
29.09.2025 19:14 Відповісти
....два головні шляхи: просвітництво і приклад .
В дитинстві я пас кози.
Десь не догледів і коза поїла трохи з математики, але рахувати не навчилася. Просвітництво- то важка штука.
Я розмовляв біля кіз суржиком української. Мої кози ні суржиком, ні українською не навчилися. Худоба не хотіла міняти свій язик, тому мій приклад не подіяв.
Але звісно, що це тупа скотина і тому такий результат.
А тут мова про людей, тому мої спогади недоречні .Російськомовні українці, свідомо відмовляться від культури вбивць і перейдуть на рідну українську мову. Головне вірити. Це буде Потужно
показати весь коментар
29.09.2025 22:11 Відповісти
Інший приклад: зі слів колеги, матері військового . В якусь багатоповерхівку, де засіли наші, забіг молодий військовий з вигуком: "Пацаньі, -свои." Так як наші теж розмовляють російською, то лише кинута забіглим граната (може якась інша штука -не пам'ятаю) переконала їх, що він був таки не "свій", хоча і розмовляв на тім же язику, що і вони. Результат: кілька трупів (небуду брехати скільки-непам'ятаю, то ще десь в 22-23 роках було).
Мова має значення.
показати весь коментар
29.09.2025 22:20 Відповісти
Знати язик і думати ним - різні речі.
показати весь коментар
30.09.2025 12:10 Відповісти
ага... буду прінціпіальна гаваріть па рускі із за мовних борцунів... так? )
показати весь коментар
29.09.2025 19:09 Відповісти
Цікаво як ти так підрахував що третина? ) Звідки дані?
І на фронті я багато які перейшли або намагаються перейти на українську, іноді це навіть рятує життя. Хоча там в них немає часу і можливостей вчити мову, на відміну від цивільних
показати весь коментар
29.09.2025 19:19 Відповісти
ти заблудився?
показати весь коментар
29.09.2025 19:58 Відповісти
Тобі особисто угрожалі? ) Чи бачив шоб комусь угрожалі щоб переходили на українську?
Є закон в якому прописано що офіційна мова тілька одна - українська і тому в офіційних установах і в сфері обслуговуванні має бути українська мова. І в такому випадку громадяни мають повне право вимагати щоб їх ослуговували українською мовою. А вдома, чи десь між собою можуть хоч інопланетянською. Але коли на 11 році війни для громадяни України рідніша мова і культура ворожої країни, яка їх "защіщає" і їх язик, вбиваючи українців то напевно це не дуже неприємно.
Чомусь коли до нас переїжжають іноземці навіть з Африки і вони спроможні вивчити нашу мову. І навіть рускоязичні коли переїжжають наприклад в Америку, вчать англійську мову і не плачуть що там їх язик ущемляють
показати весь коментар
29.09.2025 21:40 Відповісти
Звичайно що важко перейти на мову. Для цього треба зрозуміти чому ти все життя говорив на язіке (це причина окупації) і усвідомити чому треба перейти на мову. Нажаль не можу знайти відео де на початку повномасштабного вторгнення якийсь хлопець з Харкова, 17-18 років розказує що вирішив перейти на українську після влучання ракети.
Окупанти перше шо вони роблять на захопленій території - забороняють українську мову, спалюють українську літературу і в школі всі вчать язік. А потім, навіть коли ті території буде звільнено, вони через деякий час нападають "чтоб защітіть рускоязічноє насєлєніє"
показати весь коментар
30.09.2025 07:52 Відповісти
Нормальні люди вивчають (або хоча б намагаються) мову рідної країни де вони живуть, або принаймні мають повагу до неї, особливо коли бачать як їх "защіщают братья". А зрадників, колаборантів, для яких рідніша мова і культура окупантів вже ніщо не перевиховає.
показати весь коментар
30.09.2025 13:44 Відповісти
Можна використовувати обидва слова
показати весь коментар
29.09.2025 23:27 Відповісти
Не тільки. Беремо будь-який тлумачний словник.
ЧАСТКА, и, ж. 1. https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%82%D0%BE%D0%B9 Те https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%81%D0%B0%D0%BC%D0%B5 саме, https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%89%D0%BE що https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B0 частина.
ЧАСТИНА, и, ж. 1. https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%BE%D0%BA%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%B8%D0%B9 Окрема https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8F одиниця, https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%BF%D0%B0%D0%B9%D0%BA%D0%B0 пайка, https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%88%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%BE%D0%BA шматок і т. ін., https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%8F%D0%BA%D0%B8%D0%B9 які https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%B4%D1%96%D0%BB%D1%8F%D1%82%D0%B8%D1%81%D1%8F відділяються https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%B2%D1%96%D0%B4 від https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%87%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D1%81%D1%8C чогось https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%86%D1%96%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%BE цілого.
// https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%9F%D0%B5%D0%B2%D0%BD%D0%B0 Певна https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%BA%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C кількість https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%85%D1%82%D0%BE-%D0%BD%D0%B5%D0%B1%D1%83%D0%B4%D1%8C кого-небудь, https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%89%D0%BE що https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%B7%D0%B0 за https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%8F%D0%BA%D0%B8%D0%B9%D1%81%D1%8C якимись https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D0%BC%D0%B8 ознаками https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D1%96%D0%BB%D1%8F%D1%82%D0%B8%D1%81%D1%8F виділяється https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%96%D0%B7 із https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%B7%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE загального https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%87%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%BE числа https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%BB%D1%8E%D0%B4%D0%B5%D0%B9 людей.
показати весь коментар
30.09.2025 09:19 Відповісти
частина суспільства поступово повертається до старих мовних практик."
відсоток суспільства поступово повертається до старих мовних практик."
Замінити звісно можна, але як раз частина суспільства звучить більш доречно. Так частина українців, які розмовляють російською це певна кількість людей, яка виділяється із загального числа людей тим, що розмовляє російською. Як і вказано в тлумачних словниках.
показати весь коментар
30.09.2025 13:06 Відповісти
Я теж . Обирай будь яку мову світу і вільно спілкуйся , але тільки не на кацапсячому ізикє ..! Це мова вбивць і садистів .
Все кацапське - нах.. з країни .!!
показати весь коментар
29.09.2025 19:17 Відповісти
Коли не знаєш як відповісти , і щоб збити опонента з пантелику - ******* до його ніку , одне з правил труженіків ботоферм .
Звідки ви взяли що це на кацапсячій мові ? І до чого тут той фільм взагалі ?
Наберіть у фейсбуці - знайти друга під таким іменем і прізвищем , і побачите список із сотні профілів .
показати весь коментар
29.09.2025 21:48 Відповісти
На мій погляд , це якесь збочення . Якби не війна , я б і змовчав би , але ... Кацапня , яка є носієм ворожої культури і ворожої мови - прийшла знищити нас під корінь , українців тобто , нашу націю , нашу культуру і мову . А дехто з українців навпаки - підлаштовується під неї , під ворожу культуру і мову . Ще й обурюються , мовляв - а шо тут такого .! Як на мене це просто - маразм повний . Я такого не розумію .
Мені цікаво , як би зреагували ваші предки наприклад , під час війни з фашистами у 41-45 р , якби почули як їхні друзі і знайомі , чи будь які радянські люди , в магазині , в лікарні , діти у школі і на вулиці , вільно спілкуються ненависною німецькою мовою ? Мовою окупанта . Невже б теж сказали - ну та і шо , у них є право вибору !?
показати весь коментар
29.09.2025 22:28 Відповісти
Як кажуть у нас в Україні - намолов сім мішків гречаної вовни . Змішав до купи - Максима Перепелицю з фільму , і Штірліца , і совок , і все інше . А от сказати щось по суті питання , з якого почалася дискусія , ти нічого так і не зміг .
Чао ..

показати весь коментар
29.09.2025 22:40 Відповісти
Ще й як доречні .!!
По друге - я нікого не принижував . Жодним словом . Я лише сказав що з моральної точки зору - так не має бути , і кацапська мова не має звучати в країні яку кацапи знищують , і народ якої вбивають . Все кацапське має зникнути . Бо все воно для нас - вороже .
Я не розумію в чому проблема - перейти на українську мову . Невже це так важко ? Зустрічав в мережі відео з африканцями , з китаянкою та ін , які вивчили мову проживши в Україні лише кілька років .! А тут люди які все життя живуть в Україні і повсюди чують українську - не можуть самі вимовити українського слова ! Зовсім вже дебіли чи що ?
Я сам 50 років спілкувався більше кацапською , бо жив у переважно - кацапоязичному середовищі , і до початку кацапської агресії не приділяв цьому особливої уваги . А зараз просто нудить від усього що з кацапами пов'язано .
показати весь коментар
30.09.2025 00:24 Відповісти
Кава в Криму...
АнтиКомпенсація майна....
Бусифікація....
Комуналка не подорожчає....

Все працює на ворога!
показати весь коментар
29.09.2025 18:55 Відповісти
Зеленський-українець ?
показати весь коментар
29.09.2025 19:55 Відповісти
Сторінка 2 з 3